tom01 Vloženo 20. Březen 2012 Sdílet Vloženo 20. Březen 2012 Ahoj, stále víc se mi ozývá zevnitř středového panelu přístrojovky při jízdě po horší cestě praskání odněkud ze středuz přístrojové desky. Pamatuji si, že je to jedna z typických dětských nemocí prvních Fabií (moje je z r. 2000, motor 1,4MPI), jedná se tuším o nějaký úchyt středového panelu palubky. Nikde ale nemohu najít způsob jak to opravit. Pokud máte někdo postup, ideálně vč. foto, poskytněte. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 20. Březen 2012 Sdílet Vloženo 20. Březen 2012 Škoda auto by ti to měla udělat udělat grátis. Údajně se to vztahuje na VIN a je jedno kdy tam jedeš. Jinak se pod střed palubky dávala podložka. Pokud si to dělal samo domo tak filc nebo něco podobnýho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 21. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 21. Březen 2012 Co všechno bych musel rozebrat na přístrojovce. A jaký úchyty středu palubky podložit? Ideálně jestli mi označíš v obrázcích co jsem naskenoval, který úchyty podložit. Link - skeny montážní schémata přístrojovky: ------------------------ http://www.uschovna....MJIS7JH5NIJ-VS5 -------------------- Díkes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 21. Březen 2012 Sdílet Vloženo 21. Březen 2012 je to práskanie alebo také hlasité vŕzanie?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 21. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 21. Březen 2012 úplně praskání ne, je to spíš takové krátké vrznutí, takový křaplavý krátký zvuk, který se na horší cestě s určitou frekvencí ozývá. Když přejedu třebas železniční přejezd (a ne nijak rozbitý), tak je to takový hlasitější křaplavý zvuk vždy, když náprava přejede kolejnici přejezdu. Ozývá se to právě z nitra středové konzoly, hlavu jsem už strčil skoro až pod přístrojovku, když jsem to poslouchal ) Takže rozhodně mi nedrnčí nějaký krycí panel třebas kolem rádia nebo ventilace. Taky když do palubky shora nad středové výdechy buchnu pěstí, tak to na chvíli přestane. Jako když to tím nárazem doklepnu a ono se to zas pak uvolní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiSiaak007 Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 mam podobny problem, myslim ze mi to vrzga v strede palubovky niekde nad ofukmi ... vrzga to aj ked tam zatlacim rukou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 vyhodiť stredové mriežky ofukov,zobrať samotný plátok z pilky,posvietiť si lampou do tých ofukov a vyrezať vzadu ten plastový výstupok z prístrojovky čo ide do nosnej rúry karosérie..ťažko sa mi to takto písaným slovom vysvetluje...v škoda servise by mali vedieť o čo ide,robilo sa to dosť často na FAB I Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 28. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 28. Březen 2012 O víkendu jsem měl chvíli čas, tak jsem brouzdal po webu a po různých webových fórech. Takže jsem už trochu něco nastudoval... Opravdu to bude ten středovej úchyt mezi ofuky směrem do kabiny. Je tam takovej plastovej výstupek, kterej se opírá a takový kovový lůžko na hliníkovém nosném rámu pro palubovku. Je to vidět na přiložených foto. Když o tom tak selsky přemýšlím, tak tip kterej tu popisuje Libero, tedy ten plastovej výstupek prostě upílit. Tim ale palubka sice nebude mít ve středu o co vrzat, ale ztratí středovou podporu. Proto jak je taky tady na fóru někde psáno bych ještě vyhodil ty budíky pod volantem (stejně občas povrzávají) a za nimi jsou otvory, skrz které se dá cca ve středu ta palubka podložit (je tam mezi horní plochou alu nosníku a spodním lícem palubky cca 2-3cm mezera. (viz fotky) Tím by se nahradila ta uřízlá středová podpora. Většinou tam lidi dávaj kus tvrdý pryže nebo dřevěný špalík, sololit atd. Hlavně je to nutné tam dát tak aby to nevypadlo. Napadlo mě to tam třebas lípnout na silikon k tomu alu nosníku. A na horní povrch naší podložky bych nalepil kus filcu nebo molitanu, aby to neskřípalo o plast palubky. Jop a až budete vracet zpět budíky pod volantem, tak je dobré je podlepit tenkým molitanem (cca 1-2mm) v místech styku s kšiltem - je to posáno tady v tématu "Vrzání - urobme s tím konec". Napadá mě ještě možnost udělat něco podobného s tím podložením ze strany spolujezdce, když se sundá ten kastlik na spodku přítrojovky. Ale nevím jestli se tam dá dostat. Pak by byl střed palubky podložen pěkně symetricky z obou stran. Možnost podkládat to přímo v mezeře mezi vymontovanými ofuky taky je ale údajně se k tomu blbě může. Jop a jak nejsnáz vymontovat ty středový ofuky, aby se nic nepodřelo a neulomilo? Někde jsem četl, že když vyhodíte rádio a tu poličku, tak se k nim zezadu a zespoda dostanete. Budíky vymontovat je hračka, za krycí plast pod nomi stačí rukama zatáhnout (jsou tam po stranách 2 kovový cvoky), pod tím jsou dva torxy - ty roztočit a máte budíky venku. Samozřejmě při demontážích bacha na kablíky a konektory k budíkům, a u ofuku ke spínači 4 blinkrů, ale to je snad jasný... Jinak ještě by se mohla hodit montážní příručka (složka karoserie -> Montážní práce), je to tam vše popsaný ty postupy - ke stažení třebas na ulož.to: http://www.uloz.to/x...ka-prirucka-rar Tak snad se mi doufám povedla teoretická průprava. Teď už jen se na to vrhnout, a užívat si to zasloužený ticho 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 28. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 28. Březen 2012 Jop a ještě jsem našel, jak asi ten díl vypadal po modifikaci na novějších Fabiích - je tak pro info... Tak hodně tichých kilometrů a až budu mít spraveno, tak se ozvu 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 28. Březen 2012 Sdílet Vloženo 28. Březen 2012 vyrezal som ich už niekoľko a nikdy žiadny problém s prístrojovkou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 11. Květen 2012 Autor Sdílet Vloženo 11. Květen 2012 Tak teď o víkendu jsem si našel čas odstranit to vrzání. Sundal jsem kastlík před spolujezdcem (5 torxů). Dále autorádio a poličku pod ním, abych zezadu mohl vysunout středový ofuky. Přes otvor po ofucích jsem narval pod ten středovej úchyt asi tak cca 8mm silnou pryž. Dal vše do kupy a je klid (snad ta guma co sem tam narval nevypadne). Pak mi ještě vzadu vrzalo opěradlo na místě za spolujezdcem. Dělal to zámek sklápění sedadel. Stačilo kousek povytočit gumovej doraz a je klid. Jezdím s tímhle autem většinou po městě, takže mě tyhle pazvuky docela pily krev. Teďka ticho jak v kostele, doufám že vydrží. Díky za info co jsem tu na fóru našel. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohnnyH Vloženo 19. leden 2013 Sdílet Vloženo 19. leden 2013 4 tom01: dík za info, super popis-tak to mám rád Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Owneil Vloženo 24. Březen 2013 Sdílet Vloženo 24. Březen 2013 Ten samý problém mám také. Děkuji za fotografie a až budu mít čas tak se do toho pustím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 24. Březen 2013 Sdílet Vloženo 24. Březen 2013 to sa ešte objavuje??..já,že už to je vychytané Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Owneil Vloženo 24. Březen 2013 Sdílet Vloženo 24. Březen 2013 Koupil jsem Fabku z Německa a začalo mi to po cca půl roce v čechách. Tak se to asi projeví až po chvíli na českých silnicích :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kubo233 Vloženo 26. leden 2014 Sdílet Vloženo 26. leden 2014 chalani mám podobný problém niečo mi rezonuje len ked je tak -10 ked je kolo 0 alebo viac nerobí to alebo ked sa auto zohreje niečo mi pod pristrojovkou alebo v tom priestore rezonuje motor to nieje može to byt nejáky plast alebo čo ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Batep Vloženo 16. Duben 2014 Sdílet Vloženo 16. Duben 2014 Jo, taky jsem na tom obdobně jako Owneil. Nejprve po koupi klid a ted mi začalo pod palubovkou něco klepat nebo spíš drnčet. Je to fakt otravný, projevuje se to při jízdě přes kostky a potom při otáčkách motoru v rozmezí 1750 - 1800. A to je vopruz, když se jede na tempomat 5rs je to slyšet v podstatě stále. Zkusím vyndat ten středový průduch a vyřezat ten fixační kolík jak píše Libero. Snad to bude tím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jonii Vloženo 25. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2014 Měl sem stejný problém stačilo vytáhnout mřížku topení s výstražným trojúhelníkem a vypodložit molitanem a je klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
9martin Vloženo 31. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2014 Mě se ozívá praskání/lupnutí ze středového panelu při rychlejší jízdě zatáčkami (asi kvůli kroucení karoserie) i po pěkné silnici. Setkal se s tím někdo? Jde to nějak omezit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Supermarine_Spitfire Vloženo 31. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2014 mně to dělá jako by za volantem, když projíždím zatáčkou nebo zrychlují nebo zpomaluji. Je to jako by podobné cvakání tlačítka na myši. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 3. Březen 2020 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 V 11. 5. 2012 na 10:48, tom01 napsal: Přes otvor po ofucích jsem narval pod ten středovej úchyt asi tak cca 8mm silnou pryž Tak ta pryž mi tam vydržela necelých 8 let. Vrzání se během letošní zimy vrátilo. O víkendu jsem vytáhl ofuky a našel tu gumu vypadlou, tak jsem ji namazal chemoprenem a vrazil ji zpět. Snad to zas aspoň 8 let vydrží... Jinak na ofuky jsem si udělal takový hák z tvrdého drátu (výplet na jízdní kolo), zasunul sem do mřížek a cca v 5cm hloubky je hrana, za níž když hákem vezmu tak ofuk povytáhnu, chce to postupně střídavě na obou stranách a nahoře i dole, aby to nepáčilo. Nechtěl jsem to páčit zvenčí, abych se pak nemusel dívat na podrapané plasty a ožužlané hrany. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.