Přejít na obsah

Praskání ve středovém panelu Fabia I (z poč. výroby)


tom01

Doporučené příspěvky

Ahoj, stále víc se mi ozývá zevnitř středového panelu přístrojovky při jízdě po horší cestě praskání odněkud ze středuz přístrojové desky.

Pamatuji si, že je to jedna z typických dětských nemocí prvních Fabií (moje je z r. 2000, motor 1,4MPI), jedná se tuším o nějaký úchyt středového panelu palubky. Nikde ale nemohu najít způsob jak to opravit. Pokud máte někdo postup, ideálně vč. foto, poskytněte. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co všechno bych musel rozebrat na přístrojovce. A jaký úchyty středu palubky podložit?

Ideálně jestli mi označíš v obrázcích co jsem naskenoval, který úchyty podložit.

Link - skeny montážní schémata přístrojovky:

------------------------

http://www.uschovna....MJIS7JH5NIJ-VS5

--------------------

Díkes :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

úplně praskání ne, je to spíš takové krátké vrznutí, takový křaplavý krátký zvuk, který se na horší cestě s určitou frekvencí ozývá.

Když přejedu třebas železniční přejezd (a ne nijak rozbitý), tak je to takový hlasitější křaplavý zvuk vždy, když náprava přejede kolejnici přejezdu.

Ozývá se to právě z nitra středové konzoly, hlavu jsem už strčil skoro až pod přístrojovku, když jsem to poslouchal :o)

Takže rozhodně mi nedrnčí nějaký krycí panel třebas kolem rádia nebo ventilace.

Taky když do palubky shora nad středové výdechy buchnu pěstí, tak to na chvíli přestane. Jako když to tím nárazem doklepnu a ono se to zas pak uvolní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vyhodiť stredové mriežky ofukov,zobrať samotný plátok z pilky,posvietiť si lampou do tých ofukov a vyrezať vzadu ten plastový výstupok z prístrojovky čo ide do nosnej rúry karosérie..ťažko sa mi to takto písaným slovom vysvetluje...v škoda servise by mali vedieť o čo ide,robilo sa to dosť často na FAB I

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu jsem měl chvíli čas, tak jsem brouzdal po webu a po různých webových fórech.

Takže jsem už trochu něco nastudoval... :kol-31:

Opravdu to bude ten středovej úchyt mezi ofuky směrem do kabiny. Je tam takovej plastovej výstupek, kterej se opírá a takový kovový lůžko na hliníkovém nosném rámu pro palubovku.

Je to vidět na přiložených foto.

Když o tom tak selsky přemýšlím, tak tip kterej tu popisuje Libero, tedy ten plastovej výstupek prostě upílit. Tim ale palubka sice nebude mít ve středu o co vrzat, ale ztratí středovou podporu.

Proto jak je taky tady na fóru někde psáno bych ještě vyhodil ty budíky pod volantem (stejně občas povrzávají) a za nimi jsou otvory, skrz které se dá cca ve středu ta palubka podložit (je tam mezi horní plochou alu nosníku a spodním lícem palubky cca 2-3cm mezera. (viz fotky)

Tím by se nahradila ta uřízlá středová podpora. Většinou tam lidi dávaj kus tvrdý pryže nebo dřevěný špalík, sololit atd. Hlavně je to nutné tam dát tak aby to nevypadlo.

Napadlo mě to tam třebas lípnout na silikon k tomu alu nosníku. A na horní povrch naší podložky bych nalepil kus filcu nebo molitanu, aby to neskřípalo o plast palubky.

Jop a až budete vracet zpět budíky pod volantem, tak je dobré je podlepit tenkým molitanem (cca 1-2mm) v místech styku s kšiltem - je to posáno tady v tématu "Vrzání - urobme s tím konec".

Napadá mě ještě možnost udělat něco podobného s tím podložením ze strany spolujezdce, když se sundá ten kastlik na spodku přítrojovky. Ale nevím jestli se tam dá dostat.

Pak by byl střed palubky podložen pěkně symetricky z obou stran.

Možnost podkládat to přímo v mezeře mezi vymontovanými ofuky taky je ale údajně se k tomu blbě může.

Jop a jak nejsnáz vymontovat ty středový ofuky, aby se nic nepodřelo a neulomilo? Někde jsem četl, že když vyhodíte rádio a tu poličku, tak se k nim zezadu a zespoda dostanete.

Budíky vymontovat je hračka, za krycí plast pod nomi stačí rukama zatáhnout (jsou tam po stranách 2 kovový cvoky), pod tím jsou dva torxy - ty roztočit a máte budíky venku.

Samozřejmě při demontážích bacha na kablíky a konektory k budíkům, a u ofuku ke spínači 4 blinkrů, ale to je snad jasný... :kol-140:

Jinak ještě by se mohla hodit montážní příručka (složka karoserie -> Montážní práce), je to tam vše popsaný ty postupy - ke stažení třebas na ulož.to:

http://www.uloz.to/x...ka-prirucka-rar

Tak snad se mi doufám povedla teoretická průprava. Teď už jen se na to vrhnout, a užívat si to zasloužený ticho :kol-47:

post-75315-0-20401200-1332934694_thumb.j

post-75315-0-03849800-1332934725_thumb.j

post-75315-0-20820400-1332935120_thumb.j

post-75315-0-00705700-1332935130_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak teď o víkendu jsem si našel čas odstranit to vrzání. Sundal jsem kastlík před spolujezdcem (5 torxů). Dále autorádio a poličku pod ním, abych zezadu mohl vysunout středový ofuky.

Přes otvor po ofucích jsem narval pod ten středovej úchyt asi tak cca 8mm silnou pryž. Dal vše do kupy a je klid (snad ta guma co sem tam narval nevypadne). Pak mi ještě vzadu vrzalo opěradlo na místě za spolujezdcem.

Dělal to zámek sklápění sedadel. Stačilo kousek povytočit gumovej doraz a je klid. Jezdím s tímhle autem většinou po městě, takže mě tyhle pazvuky docela pily krev. Teďka ticho jak v kostele, doufám že vydrží. Díky za info co jsem tu na fóru našel. :kol-142:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 10 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

Jo, taky jsem na tom obdobně jako Owneil. Nejprve po koupi klid a ted mi začalo pod palubovkou něco klepat nebo spíš drnčet. Je to fakt otravný, projevuje se to při jízdě přes kostky a potom při otáčkách motoru v rozmezí 1750 - 1800. A to je vopruz, když se jede na tempomat 5rs je to slyšet v podstatě stále. Zkusím vyndat ten středový průduch a vyřezat ten fixační kolík jak píše Libero. Snad to bude tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 5 let později...
V 11. 5. 2012 na 10:48, tom01 napsal:

Přes otvor po ofucích jsem narval pod ten středovej úchyt asi tak cca 8mm silnou pryž

Tak ta pryž mi tam vydržela necelých 8 let. Vrzání se během letošní zimy vrátilo. O víkendu jsem vytáhl ofuky a našel tu gumu vypadlou, tak jsem ji namazal chemoprenem a vrazil ji zpět. Snad to zas aspoň 8 let vydrží... Jinak na ofuky jsem si udělal takový hák z tvrdého drátu (výplet na jízdní kolo), zasunul sem do mřížek a cca v 5cm hloubky je hrana, za níž když hákem vezmu tak ofuk povytáhnu, chce to postupně střídavě na obou stranách a nahoře i dole, aby to nepáčilo. Nechtěl jsem to páčit zvenčí, abych se pak nemusel dívat na podrapané plasty a ožužlané hrany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...