Přejít na obsah

Filtr pevných částic (DPF) - problémy, regenerace


michael9

Doporučené příspěvky

Díval jsem se pod kryt, jak jsem psal k rozvodům. Není tam moc vidět, svítil jsem tam a co jsem viděl bylo čisto a sucho. A předpokládám, že by se to za tu dobu muselo aspoň trochu rozstříknout.

Když nikde nic nevidím, tak předpokládám že to bude ten EGR a že to sání hned vcucne. Mikroskopická trhlinka, která se otevře jen při větším natlakování, když je nádržka plná.

S tou plnou nádržkou jsem to zkusil jen 2x, a hned jsem přešel na to udržování na spodní rysce. A únik mám takhle asi 1 deci za +- 15tis km. Tak to moc neřeším a jen sleduji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak chcete mat regeneraciu stale pod kontrolou a predlzit si tym zivotnost filtra staci sa ozvat :) kontrolka ktora vam povie ako je filter zaneseny, kedy filter regeneruje, kedy ma vysoku teplotu...cize jazdite s prehladom ;) 

maly.thumb.png.bcb19d1102a6c429981113e12a282565.png

Editováno: , autor: bodoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Prispievam mojou dalsou skusenostou. Na predoslych stranach tejto temy som pisal o mojom probleme s DPF, sposobenom aditivom na precistenie palivoveho systemu. Vyfuk ostal cierny, regeneracie kazdych max 100 km. Po odjazdeni asi 4000 km sa problem ,,sam" vyriesil. Regeneracie sa spustaju v predoslych intervaloch, ako sa spustali pred pouzitim aditiva. Zaver je pravdepodobne taky, ze aditivum narobilo bordel v palivovom systeme a tento bordel zachytavalo DPF a tym sa nadmerne znecistovalo. Postupnym jazdenim sa bordel pomaly stracal a DPF ho vypaloval von. Vyfuk mam uz taktiez cisty. Pripajam aj hodnoty z DPF filtra. 

Screenshot_20200901-110523_VAG DPF.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

To není pravda.

V případě economy filtru je použitá původní vložka filtru a vložena do nového obalu, který už není z nerezu ale má povrchovou úpravu.

Vložka je nově obohacena o drahé materiály, dle testu je jich tam víc než v původním filtru, je použit nový katalyzátor reakce.

Vyrábí je univerzálně (u různých motorizací je nutné uzavřít různé vstupy na čidla do filtru.

Byl na ně udělaný i pěkný test včetně rozborky ve světě motorů.

Podstatné je že jsi za ty prachy dostal originální filtr dokonce ještě s vyšší účinností (evidentně při repasu počítali s tím že se bude dávat do vyběhaného motoru kde už je špatné spalování), který teoreticky mohl mít problém leda tak v korozi obalu.

 

Už se s tím stejně nemusíš trápit, ty filtry už autorizáky přes rok na skladě nemají. Jediná šance že by jsi někde dokázal sehnat u někoho někde zapadlí ve skladu.

Nyní je jediná možnost koupit originál původní za 48 tisíc a nebo koupit náhražku do JMJ a pod. nicméně ty filtry nefungují, bude rád když s tím jednou projdeš emise. 

 

Máš nyní pouze 3 možnosti:

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0254708bx-filtr-pevnych-castic-katalyzator-skoda-40395.html

 

Ten EU je od JMJ a variantu Německo neznám, ale mám takové tušení že to bude něco na principu kordieritové vložky, proto bude levnější. Jestli to bude fungovat u motoru co měl z výroby draží variantu technologie ? To fakt nevim...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak snáď ešte vydrží, kým neskončí korona šialenstvo, potom sa rozlúčime. 

Dik za info. 

Inak v poslednom čase tie čísla narástli rýchlejšie, myslím tých 50g/70g, ale už viem, že to bolo tým, že asi rok som jazdil so zlým termostatom v domnienke, že to tak ma byt. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Jaké máte zkušenosti s vyčištěním filtru. Asi se tomu ještě nevyhnu.

Mám cca 270 000km a okolo 66g zaplnění. Regenerace probíhá většinou po 750km bez problémů. Pouze pokud regenerace skončí dříve, třeba kvůli tomu, že auto zastaví, ale motor nevypnu tak muže začít i o cca 100km dříve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při tom to nájezdu se už nad 400km nájezd prakticky nejde dostat. V 750km mu spouští regeneraci interval dle ujetých KM a ne dle zaplnění.

Typuji že mu nefunguje správně čidla nebo je filtr už popraskaný.

Ale dokud to jezdí tak bych to neřešil, čištění moc nefunguje a economy už nekoupíte.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bezna vec vsetko zalezi od typu motora...a sw v riadiacej jednotke...cize aj 330 je ok aj 750 je ok...videl som aj 2rocne auto so 60t km a regeneracia bezala kazdych 150km...no bohuzial jazdene kratke trasy, prerusovane regeneracie co sposobovalo aj stupanie hladiny oleja(riedil sa naftou). Ak by ste chceli mat prehlad o regeneraciach skuste pozriet aj 

https://www.facebook.com/WELFdpfmonitoring/ pohodlnejsie ako jazdit s appkou.

Editováno: , autor: bodoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...