Publikováno Duben 28, 201213 r Ahoj mám takový menší problém na mé feldě, termostat je pryč a stále se mi přehřívá (110 a více není problém a nesmím stát) voda v motoru, větrák zapne až tak těsně nad 110 ale vždy jen na 3-4s a hned zase vypne ( opakuje se tak po minutě) Díky za každou radu
Květen 3, 201213 r Udělat průplach motoru. Bůh ví co kdo za vodu do motoru lil - vodní kámen, zanešení. Ten ti pomůže, na oběh vody a samotný chlazení- ne na ventilátory. Na ventilátory: Zkus je píchnout naprudko na proud, jestli se roztočí a budou točit. Pokud ne, je to jasný. Pokud ano, vyměnit zjistit proč spínaj až při 110°C. Nevím jak je to u Felicie, jestli má čidlo, cosepne při určitý teplotě-vyměnit, jestli nějaká řídící jednotka tak to ti neporadím.
Květen 3, 201213 r jo Felda má čidlo přímo na chladiči, míval jsem kdysi pro kolony v Chorvě udělanou propojku, aby mi ventilátor frčel furt
Květen 3, 201213 r jj, na šáde a na Formanovi jsem to měl také na vypínač, u Feldy jsem holt musel zvednout hauptnu a píchnout tam propojku
Květen 3, 201213 r Zdarec, ona tam žádná řídící jednotka pro spínání ventilátoru není. Když zvedneš kapotu, podíváš se vlevo na chladič, tak mezi zadicema je spínač ventilátoru. poku máš model před faceliftem, jsou tam dva klasické fastony, pokud máš model po faceliftu, pak tam je jeden plastový konektor se dvěmi piny. Pokud ho chceš měnit, nejprve musíš vypustit chladící kapalinu a klíčem 27 ho povolíš. Jinak spínač má spínat při 108°C. Ale tam bych problém neviděl, spíš bych se podíval, zdali není ucpaný chladič, nebo nějaká hadice. Ale taky to může dělat vadné těsnění pod hlavou. Takže je třeba bádat. Čus-bus, Felicius!
Květen 3, 201213 r Ahoj mám takový menší problém na mé feldě, termostat je pryč a stále se mi přehřívá (110 a více není problém a nesmím stát) voda v motoru, větrák zapne až tak těsně nad 110 ale vždy jen na 3-4s a hned zase vypne ( opakuje se tak po minutě) Díky za každou radu Až se ti to zahřeje, sáhni na obě hadice od chladiče jestli jsou horké obě nebo jen jedna, pokud to je teda stejné jako u 1.6tky. Já to měl a byl ucpanej chladič (kapalina necirkulovala-nechladila i ventilátor blbl ). Upraveno Květen 3, 201213 r od Toom
Květen 4, 201213 r Hele, Toom má pravdu, vyzkoušej ty hadice, ono je to stejné, jako u 1,6. Ještě jsi tady nezmínil, zda-li se ztrácí chladící kapalina. Ale je nesmysl, aby se při jízdě bez termostatu zahřál motor na 90°C. Já měl stále otevřený termostat a při jízdě se rafička teploměru ani nepohnula. Když jsem stál cca 10 min. a více, pak stoupala vzhůru. Takže překontroluj propustnost chladiče. Pak bych se zaměřil na těsnění pod hlavou, když píšeš, že jsi ten motor uvařil. Tzn., že ti teplota běžně stoupá až na 110°C.
Květen 4, 201213 r Autor No tak jsem propláchl chladič, spíše odstranil vodní kámen a byl docela čistý, teď mi teplota stále vyleze bez problému ke 100st, to těsnění po hlavou se mi nezdá, protože voda nezmizí ani o kapku. Jo a hadice u chladiče jsou teplé obě. Teď už jedině to čidlo teploty jestli je v podě a pak jedu do servisu :kol-44: :kol-44:
Květen 4, 201213 r No a opravdu se ten motor přehřívá?? (Jak to poznáš jen podle budíku?). Na VAGu jste to neměly co to píše? Ono tam jde něják porovnat teplota motoru vs. co ti ukazuje teploměr, jestli není chyba i tam, ale to už si asi zajeď k nějákému ,,odborníkovi" ať se na to mrkne. Poznatek co jsem našel - (Je rozdíl mezi verzí jednobodového vstřikování a mpi. Když se zamění, budík pak ukazuje jinou teplotu,neměnil ti někdo budíky?) -Nemáš náhodou v chlazení jen vodu?? Upraveno Květen 4, 201213 r od Toom
Květen 8, 201213 r Autor Tak jse ještě zkusil pár pokusů ( vodu jsem nechal s otevřenou nádobou ohrát a bez problémů až k varu na budíku 100 st, druhá věc nalil jsem tam láhev octa na výplach a teď s tím už dva dny jezdím a proplachuji) a zatím nic zásadního ke změně. Jo jediné to že nejsou taková vedra takže se to neohřeje tolik. :wallbash: :wallbash: :wallbash:
Květen 8, 201213 r zeptej se baby kořenářky léčba octem tomu odpovídá, a teď vážně při té 100 jede ventilátor? něco podobného mě dělá felda s dodělávanou klimou, když jsem ji dovezl v zimě měla v háji termostat, teď se zase ve městě a větší zátěži přehřívá ale ventilátor to vpohodě řeší navíc je před chladičem ještě výměník klimy ktrerý zhoršuje postup vzduchu k němu a ještě chyběl plastový mezikus mezi chladičem a nárazníkem
Květen 8, 201213 r Autor Ten ventilátor se ani nehne, zapne až tak okolo tech 110 st. ale jen na cca 5s a vypne jo a ten ocet - super věc na vodní kámen - říkala bába kořenářka
Květen 9, 201213 r aby tam byl vodní šutr to by motor nesměl vidět nikdy fridex ve varné konvici to funguje, čidla teploměru a ventilátoru jsi už vyměnil?
Květen 10, 201213 r Autor Ty čidla si myslím že jsou zbytečná, když se to ohřálo na 100st. ta to i tak ukazovalo a na ventilátor ho zatím nepotřebuji když se to bez termostatu tolik ohřeje. To by se nemělo tolik přeci ohřát.
Květen 10, 201213 r přes 110 se běžně dostaneš klidnou jízdou nebo město a blbnutím? a co expanzka nejsou v ní bublinky při zvýšených otáčkách? pak už zbývá přicpaná nějaká trubka třeba zbytkem z rozpadlého termostatu nebo čerpadlo málo honí vodu, samé a nebo .... i Cedrych v moudré knize píše jak už bylo dávno psáno kdybys hledal, že spínač ventilátoru sepne při 97°C +2 -3°C tolerance a vypne na 88°C proto mi to u tebe nesedí
Květen 10, 201213 r me taky spíná - teda dle budíku při 110° tak na 5-10s a zase vypne, teplota uz pak nahoru neleze.. nekdo tu psal ze ma spinat pri 108°, tak to by i sedelo ne ? ale 110° je uz jako docela dost prece.. asi to vyresim spinacem, protoze cekat v ucpanym meste kdyz je venku tricet, jestli uvarim nebo neuvarim me celkem nebavi ... a topeni si v lete pustit je taky lahůdka voda se neztracia čidlo na chladiči je fungl nové. Upraveno Květen 10, 201213 r od leo_pipes
Květen 10, 201213 r jakých zase 108 ? sepne na 97 vypne na 88, jestli ti to přidaný spinač řeší proč tak ne, ale příčina je někde jinde. Starý i nový termospínač bych asi jen tak vyzkoušel, voda, teploměr .......
Květen 11, 201213 r Autor Hagrid > taky mě to dnes napadlo ( tedy bylo doporučeno) zítra pro něj jedu :kol-47: ben 06 > ale mě taky nesepne dříve jak nad min 100st když se vodu ohřál bez vička tak musela mít 100 st a nesepnul a ten spínač mě taky napadl ale to není řešení, přeci to musí fungovat :kol-29:
Květen 12, 201213 r jo s víčkem jsem taky laboroval kdysi u rodinného favoritu, nakonec to bylo vyžrané těsnění pod hlavou - roky nevyměněný fridex
Květen 12, 201213 r Když to tak čtu... stále mi tu něják chybí ta ,,pointa" ..?? Máš teda ještě problém? Nebo se tu řeší kdy vře voda, voda s octem apod. Obecně platilo, že feldy měly horší hlazení přes leto kór když cukáš v koloně apod. Skusil si tam nalít chladicí kapalinu a jezdit nebo furt laboruješ s vodou a octem?? Mě to v létě taky líže raflou skoro u červenýho a něják to neřeším, naštestí nestávám v kolonách takže jak to prolítnu leze to o něco dolejc,stupně tam psané na budíku nemám(1.6 mpi) tím líp. už by mě zajímalo co s tím máš..? Upraveno Květen 12, 201213 r od Toom
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.