Přejít na obsah

2.0 FSI, "dizlove" klepanie po zahriati


Sepulnation

Doporučené příspěvky

Ahoj,

Scout 2.0 FSI, r.v. 2009, předfacelift, 51000 km.

Někdy od září, to bylo na autě asi 43000 km, mi začalo při rozjezdu nebo třeba i na dvojku něco vrčet v motoru, na vyšší stupně už spíše nedělá. Občas to dělá i jen při sešlápnutí plynu. Nedělá to pravidelně, někdy 2x denně, někdy vícekrát, pak 2 dny třeba vůbec.

Byl jsem s tím v servisu, ale tam mi řekli, že pokud to neslyší, tak to nemohou řešit, proto se odkazuji na vás, jestli by někdo nepomohl identifikovat, co to je, abych mohl jít do servisu na jistotu.

Na výkon či funkčnost to nemá vliv, ale chci to vyřešit dokud mám auto v záruce.

Nejlépe to poznáte z videí, která jsem nahrál na youtube! :-)

Nahrávka vrčení z interiéru ( zvuk je slyšet pouze prvních 10 sekund):

Nahrávka vrčení z venku (poměrně dobře slyšitelné):

Moc děkuji za pomoc. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravim,

Poslednych asi 2000 km (najazdene 110 000 km - olej Castrol SLX Pro 5w-30 LL) pocujem po zahriati motora pravidelny akokeby "dizlovy" (alebo "krochtavy"?) klepot, ktoreho frekvencia sa zvysuje spolu s otackami motora. Pri studenom motore to nepocut. Tah motora je normalny, len obcas som spozoroval mierne nepravidelne zrychlovanie na 1. prevodovom stupni. Klepot je s dalsimi najazdenymi km vyraznejsi. Sviecky boli menene vramci ich konciacej deklarovanej zivotnosti (na zvuk to vplyv nemalo). Diagnostika nehlasi ziadny problem. Mozte popocuvat aj audio subor, ktory som nahral. Telefon som postupne prikladal do oblasti rozvodov, do oblasti sviecok, pod auto spredu aj pri kolese, a nakoniec po prvej minute je nahravany zvuk z interieru, kde to pocut asi najlepsie (zosilnil som ho). To ostrejsie cvakanie ventilov si nevsimajte, to je normalne. V "pozadi" pocut pravidelny klepot, priblizne 2-3 udery za sekundu. Na forach som nasiel nejake informacie, ze to je normalne, ale kedze zvuk sa zhorsuje a na neutrali jemne trasie celym autom, neverim, ze to je normalne. V jednom servise to uz bolo, bez kladneho vysledku. Stretol sa s tym uz niekto? Poradite prosim, co by to mohlo byt? Dakujem za pomoc.

fsi_zvuk.mp3

Editováno: , autor: Marosh01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

Myslím, že by to mohl být napínákem vačkového řetězu. Měl jsem podobný projev motoru. Při ranních startech v zimě mi to chrastilo tak 1-2 sekundy než se dopnul napínák a projev motoru byl právě takový "dízlový". Měnil jsem komplet rozvody, tak jsem nechal vyměnit i napínák a řetěz. Od té doby projev motoru ( zvukově ) rozhodně lepší. Starty uvidíme až další zimu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě to taky po dopnutí nechrastilo, ale pořád bylo slyšet to klapání vycházející právě od toho řetězu. Teď je to ok. Nechal jsem si ukázat starý řetěz a napínák a žádné opotřebení jsem tam moc nezaznamenal. Asi bych začal tímto, i když náklady na výměnu v origo servisu docela darda. Jenom za práci si řekli stejně jako za výměnu rozvodů. Servisák mi ukazoval, že na to mají stejně normohodin, respektive těch jejich jednotek. Řetěz a napínák jsem kupoval origo přes net.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

]

Zdravim,

Poslednych asi 2000 km (najazdene 110 000 km - olej Castrol SLX Pro 5w-30 LL) pocujem po zahriati motora pravidelny akokeby "dizlovy" (alebo "krochtavy"?) klepot, ktoreho frekvencia sa zvysuje spolu s otackami motora. Pri studenom motore to nepocut. Tah motora je normalny, len obcas som spozoroval mierne nepravidelne zrychlovanie na 1. prevodovom stupni. Klepot je s dalsimi najazdenymi km vyraznejsi. Sviecky boli menene vramci ich konciacej deklarovanej zivotnosti (na zvuk to vplyv nemalo). Diagnostika nehlasi ziadny problem. Mozte popocuvat aj audio subor, ktory som nahral. Telefon som postupne prikladal do oblasti rozvodov, do oblasti sviecok, pod auto spredu aj pri kolese, a nakoniec po prvej minute je nahravany zvuk z interieru, kde to pocut asi najlepsie (zosilnil som ho). To ostrejsie cvakanie ventilov si nevsimajte, to je normalne. V "pozadi" pocut pravidelny klepot, priblizne 2-3 udery za sekundu. Na forach som nasiel nejake informacie, ze to je normalne, ale kedze zvuk sa zhorsuje a na neutrali jemne trasie celym autom, neverim, ze to je normalne. V jednom servise to uz bolo, bez kladneho vysledku. Stretol sa s tym uz niekto? Poradite prosim, co by to mohlo byt? Dakujem za pomoc

Ahoj připojuji se k vyšše uvedenému dotazu co s tím dislovým zvukem od motoru. Mám stejný problem

(poslech jsem si i nahrávku a je to přesně ono), dokonce mi měnily ten slavný napínák vaškových hřídelí nebo jak se ta věc jmenuje, ujel jsem cca 6000 km a dieslový zvuk je tu zpět. Tak prosím jestli máte ještě někdo nějaký nápad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Oživuji téma - jak náročná (co se práce týče) je výměna řetězu a napínáku? :) Jde to i bez kompletní výměny rozvodů?

Někde jsem už taky četl, že to klepání nemá smysl řešit, ale přece jen, jedná se o vačky, takže by to mohlo časem znamenat pěknej průser...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 8 měsíců později...

Cau cital som tuto temu mam vw eos 2.0 fsi..Zijem v londyne cize aka kolvek vymena retaze alebo rozvodov ma bude stat vacsi peniaz cize potrebujem zistit ci moj motor ma normalny chod alebo je s nim nieco zle..Taktiez pri zohriati na 90stupnov pocujem dizlacky zvuk nie az tak silny ale nieje to ako klasicky benzin..preto ma zaujim ze ci to je v pohode (pretoze dost ludi opisuje prave to ze ten fsi ma trosku hrubsi chod ako ine benziny) alebo je nieco zle..Pretoze posledny prispevok je ze po vymene retazy je to uplne tiche auto..Budem vdacny za kazdu radu..Retaz mi pri startoch nerobi nic zatial ale ako pisem ako nahle je 90 tak si to klepka..z kabiny to moz nepocut skor z vonku alebo ked idem napriklad do garazu..Nasiel som video na youtube a povedal by som ze to ma rovnaky zvuk ako toto..  

Taktiez ma hlavne zaujima preco motor ide krasne ked je studeny tichucko a hned ked ma 90 tak ide takto..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak jsem absolvoval výměnu rozvodů. Napínací kladka a vodící kladky,pumpa ok(200tkm by vydrželi) řemen zpuchřelí, vytahaný byla jen otázka pár tisíc km než by praskl. Řetízek na pohled nevytahaný napínák prakticky bez opotřebení(kluzné části minimální vroubky), ale po výměně motor naprosto tichý, takže pohledovou kontrolou to zkontrolovat nejde (ale po 155tisících je 100% KO), největší problém byl povolit šroub který drží přestavovač(byl dotažený jako prase, a to jsem měl origo přípravky na aretaci vaček+klíč na šroub přestavovače, není to ani imbus ani torx je to speciální vw klíč, doporučuji si sehnat jinak riskujete žvejknutí a následnou pakárnu). Takže dle mých osobních zkušeností(origo rozvody vydrželi 154tisíc km a 11let) měnit rozvody maximálně po 140tisících a nebo 8 letech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...