Přejít na obsah

fabia 1.4 mpi r.v. 2004 prodleva plynu


tom4550

Doporučené příspěvky

Zdravim,

fabia 1.4 mpi r.v. 2004 mam hroznou prodlevu plynu, z ruznych zdroju jsem se docetl, ze se snad jedna o problem sw v ridici jednotce. Vag cisty, nove rozvody, svicky, filtry, olej, skrtici klapka cista. Najde se tu nekdo nejlepe brno a okoli, kdo by mel jine verze sw, ktere toto resi?

diky

Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ten problém se dá vyřešit chiptuningem, to je vlastně ta úprava sw co ti zlepší reakci na plyn a oživí auto nebo si nechat nahrát původní nový data do řídící jednotky, ale nejspíš v servisu. Tím chiptuningem si u tý prodlevy, ale pomůžeš víc.

Ty MPI jsou tím celkem známý, že mají prodlevu plynu..ale někomu to vadí, někdo si zvykne a někomu je to jedno :)

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ten problém se dá vyřešit chiptuningem, to je vlastně ta úprava sw co ti zlepší reakci na plyn a oživí auto nebo si nechat nahrát původní nový data do řídící jednotky, ale nejspíš v servisu. Tím chiptuningem si u tý prodlevy, ale pomůžeš víc.

Ty MPI jsou tím celkem známý, že mají prodlevu plynu..ale někomu to vadí, někdo si zvykne a někomu je to jedno :)

No chipovat to nechci, uz tak to zere dost, je to benzin a hlavne ten chip bude asi dost drahy oproti prehrani jinym origo sw. Prave jak pises, ze MPI jsou tim celkem znamy si myslim, ze nejsem jediny kdo to chtel nejak resit a dost me prekvapuje, ze nemuzu zatim sehnat nikoho kdo sw ma a prehraje mi ho. Original servis nechavam jako uplne posledni reseni a to ani neverim tomu, ze budou vedet co po nich chci.

Editováno: , autor: tom4550
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

fabia 1.4 mpi r.v. 2004 mam hroznou prodlevu plynu, z ruznych zdroju jsem se docetl, ze se snad jedna o problem sw v ridici jednotce. Vag cisty, nove rozvody, svicky, filtry, olej, skrtici klapka cista. Najde se tu nekdo nejlepe brno a okoli, kdo by mel jine verze sw, ktere toto resi?

Takhle na dálku se dá těžko posoudit, co je hrozná prodleva a míra té hrůzy.

Faktem je, že když jsem u Fabie 1,4 MPI 44kW AZF z prosince 2001 přidal plyn, motor se napřed zamyslel - zřejmě jestli je můj požadavek na zvýšení výkonu oprávněný - a pak teprve vyhověl.

Měl jsem radost, že aspoň můj požadavek nikdy nezamítl...

Po všech možných úpravách jsem nakonec dospěl až k datům.

A nemýlíš se - problém se v datech ŘJ nechal vyřešit.

Když jsem zvýšil úhlovou rychlost otvírání škrtící klapky o 30%, bylo to trochu znát.

Po přidání o dalších 50% (tedy skoro na dvojnásobek původních hodnot) to teprve bylo ono.

Já si myslím, že pokud se jedná o totéž, co vadilo i mně, čeká tě stejná cesta, protože v sériových datech asi řešení nenajdeš.

A pochopitelně to bude stát peníze.

Pokud se někdo úpravou dat v ŘJ Simos zabývá, pokud umí najít v těch 450 datových polích to správné, přepočíst kontrolní součty po změně dat (a vytvořit správný kontrolní součet i těch kontrolních součtů), asi ti to těžko udělá zdarma.

Ale klidně napřed zajeď do originálního Škoda servisu, třeba ti poví, že problém u tvého motoru znají, že ho řeší použítím jiných dat a co to stojí.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle na dálku se dá těžko posoudit, co je hrozná prodleva a míra té hrůzy.

Faktem je, že když jsem u Fabie 1,4 MPI 44kW AZF z prosince 2001 přidal plyn, motor se napřed zamyslel - zřejmě jestli je můj požadavek na zvýšení výkonu oprávněný - a pak teprve vyhověl.

Měl jsem radost, že aspoň můj požadavek nikdy nezamítl...

Po všech možných úpravách jsem nakonec dospěl až k datům.

A nemýlíš se - problém se v datech ŘJ nechal vyřešit.

Když jsem zvýšil úhlovou rychlost otvírání škrtící klapky o 30%, bylo to trochu znát.

Po přidání o dalších 50% (tedy skoro na dvojnásobek původních hodnot) to teprve bylo ono.

Já si myslím, že pokud se jedná o totéž, co vadilo i mně, čeká tě stejná cesta, protože v sériových datech asi řešení nenajdeš.

A pochopitelně to bude stát peníze.

Pokud se někdo úpravou dat v ŘJ Simos zabývá, pokud umí najít v těch 450 datových polích to správné, přepočíst kontrolní součty po změně dat (a vytvořit správný kontrolní součet i těch kontrolních součtů), asi ti to těžko udělá zdarma.

Ale klidně napřed zajeď do originálního Škoda servisu, třeba ti poví, že problém u tvého motoru znají, že ho řeší použítím jiných dat a co to stojí.

uz jsem vznesl dotaz do nekolika autorizovanych servisu, zatim bez odpovedi. chapu-li spravne ty bys dokazal tento problem vyresit i na mem aute. jsem ochoten zaplatit nechci nic zadarmo. byla by nejaka moznost se dohodnout na moznem reseni?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zaprvé - já nepovažuji za 100%-ně prokázné, že je to tentýž problém, který jsem na svém autě řešil já.

Ale pokud se jedná o zvýšení úhlové rychlosti otvírání škrtící klapky a tedy zvýšení rychlosti reakce na přidání plynu, tak ano.

Ovšem já jsem z Prahy a ty z Brna, takže bych ti spíš doporučil zavolat kluka, který bydlí 45 km od Brna a který ti jistě bude umět vyhovět.

Aleš má číslo 603-316-748.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zaprvé - já nepovažuji za 100%-ně prokázné, že je to tentýž problém, který jsem na svém autě řešil já.

Ale pokud se jedná o zvýšení úhlové rychlosti otvírání škrtící klapky a tedy zvýšení rychlosti reakce na přidání plynu, tak ano.

Ovšem já jsem z Prahy a ty z Brna, takže bych ti spíš doporučil zavolat kluka, který bydlí 45 km od Brna a který ti jistě bude umět vyhovět.

Aleš má číslo 603-316-748.

premyslel jsem o alternative, stahnu , kdyz mi reknes jak a cim, [mam kabel a vag] obsah rj, upravis mi jej a posles zpet a ja ho nahraju zpet do rj.

samozejme za uplatu.

a propos jaky rocnik sw by mel mit tento problem poladen, starsi nebo mladsi nez 2004?

v jednom autorizaku mi nabizi , ze muzo dat novejsi, ale nejsem sijist jestli nemam chtit opak.

diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to rozhodně nepovažuji za rozumnou alternativu.

Pokud se při některé z potřebných operací něco nepovede, budeš mít kompletní mrtvolu.

Nenastartuješ.

A opravovat pak něco takového po netu rozhodně neslibuje rychlý a dobrý výsledek.

Já si myslím, že se nejedná ani tak o SW chybu, ale spíš o záměr výrobce.

Možná jsou tak při přidání nižší emise uhlovodíků nebo něco takového.

Mně se nelíbí ani reakce na přidání třeba u Fabie 1,4 16V a to je úplně jiný motor.

Je to služební auto a tak má sériová data.

Já si vždycky musím zvykat, že musím dřív přidat plyn než u sebe, jinak to při řazení vždycky škubne.

Vzhledem k tomu, že reakce na přidání byla u prvních Fábií zcela tragická, řekl bych, že novější verze SW by měla být lepší.

Ale můžu se mýlit, protože jsem nikdy nezkoušel různé verze dat a neporovnával je mezi sebou.

Prostě jsem použil tu verzi, kterou jsem v počítadle našel a tu jsem předělal.

Jo, podíval jsem se na data 50kW verze, ale když jsem zjistil, že mají vlasně jen všude o 5 stupňů menší předstihy, vrátil jsem se ke svým datům.

No a kolik vlastně za ta data chtějí? Vyplatí se to zkusit?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no chteji za to cca 500, ale bez zaruky, ze bude problem vyresen, protoze nejsem schopen definovat spravnou verzi sw, ktera to nedela tj. starsi nebo novejsi. Nekde jsem tu zahledl diskuzi na podobne tema s resenim vymeny cele rj z jineho auta, ale porad je to strasne obecne.

dalo by se nejak vyzjistit co bych vlasne mel chtit?

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo jeste k obavam z moznych potizi - porad by byla k dispozici prece puvodni origo verze.

Pořád si myslím, že je to ptákovina, ale jak chceš.

Jestli dokážeš data ze své jednotky stáhnout a poslat mi je, udělám to.

Kdybys zavolal na číslo, které jsem ti napsal, už bys to měl hotové...

Rozhodně si ale originální data pečlivě ulož, nepřeváděj je do jiných formátů atd.

Pokud použiješ třeba SuperVAG+Flash, mysli na to, že když něco změníš, musíš si kontrolní součty přepočítat sám.

Flash to neumí.

To kdyby sis chtěl něco měnit a upravovat sám.

Nepoužívej Galletto, vždycky uloží původní soubor s přepočtem kontrolního součtu na zjednodušený - takže originální soubor jeho prostřednictvím nikdy nezískáš a vždy bude jasné, že s daty někdo manipuloval. Ale třeba by ti to nevadilo, nevím.

Takhle bych ale mohl pokračovat dál a dál.

No nic.

Tak tvoř a dej vědět odkud si data můžu stáhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si skoro myslím, že je to dobře.

Vždyť bez rizika není ani využití nabídky servisu na aktualizaci dat v ŘJ.

Ano, mají k dispozici VAS, ale nebyl bys první u kterého to skončilo mrtvou ŘJ.

Stačí aby napětí na baterce tvého auta spadlo pod 12V, nebo aby už za moc nestály baterky v diagnostice toho servisu a přeruší se nahrávání dat.

Nebo když se pro přenos používá rozhraní Bluetooth - tam stačí zapnout na dílně výkonný elektromotor - neodrušený a zase je po signálu.

S tím si pak už ale servis obvykle neporadí a i pro znalejší a vybavenější je to práce na několik hodin, aby uvedli ŘJ zase do chodu.

Ale slib je slib - jestli data z ŘJ dokážeš stáhnout, upravím ti je.

Měl bych ale radost, kdyby ses rozhodl sám mě toho slibu zbavit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam to brat jako vyzvu? jestli dokazu data stahnout? :kol-47: Kazdopadne v pondeli jdu do original servisu na aktualizaci sw. Pokud se to zlepsi aspon o neco zbavuju te slibu :kol-47: , pokud to bude horsi necham je tam nahrat zpet puvodni, pokud stejne, zkusim stahnout

ten novej sw. Bud zlanarim kamarada nebo se hecnu sam a nekde neco sezenu, zatim z tebe nemamim soft :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... a prislo mi napsano "jestli data z ŘJ dokážeš stáhnout, upravím ti je" jako lehky sarkasmus.

Tak to mě mrzí, že jsem se tak nejasně vyjádřil a považuji za potřebné to uvést na pravou míru.

Jednalo se o výraz naprostého zoufalství a rozhodně ne o sarkazmus.

Já jsem ti napsal kdo na Moravě je tak šikovný, že věc zvládne a pokud by se objevily komplikace, poradí si i nimi a i důvody proč si nemyslím, že je dobrý nápad to řešit na dálku.

Ty mi ale pořád připomínáš člověka, který řekne:

"Mne nezajímá co Pythagoras, Eukleidos a další objevili. Dejte mi papír, tužku, pravítko a kružítko. Však já na to přijdu sám."

Možná že přijdeš, nechci tě podceňovat.

Ale za jakou cenu a jak dlouho ti to bude trvat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja ti rozumim a vazim si tve ochoty a casu, ale ja absolutne casove nezvladam zajet nekam 45 km od Brna, proto jsem navrhoval, ze pokud staci moje vybaveni krome SW, ktery nemam data stahnu a poslu, pokud to nebude v mych moznostech, odkladam to dokud se nebudu moct sebrat a jet za tvym kamosem. obdivuji tvou trpelivost s lidmi jako ja :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Byl jsem dneska v servisu, na aktualizaci dat v ŘJ, auto tam bylo celý den, říkali, že to bude za 2 hoďky hotové a pokud novější SW nebude, bude to hotové takřka hned. Mají už i údajně mašinu, která zkontroluje data online se škodovkou. Pak volali, že aktualizace by byla, ale že se do ŘJ nejde dostat. Že to některé typy jednotek nepodporují.

 

Buď je to pravda a nebo tomu moc nerozuměli. Zaplatil jsem 2 stovky odjel. Byl jsem tam taky hlavně s tou prodlevou. Jinak Fabia 2002 (model 2003) 1.4 MPi 44kW (AZF)

 

Doufám, že mi tam ještě něco nedodrbali, snad ne. Údajně to zkoušeli i přes CD nebo flashku.

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...