Přejít na obsah

Ubližuju motoru?


Doporučené příspěvky

Ahoj,

jezdím s 1.9SDI a celkem to dusim, resp řadim na vyšší stupeň většinou kolem 2tis otáček (do kopce to točim samo trochu víc). Na 1. necham 1-2x otočit kola, na 2. jedu do 30-40kmh, na 3. do 45-50kmh a na 4. jezdim po městě podle předpisů 50-60kmh..

Rád bych věděl, jestli je tento nízkootáčkový styl jízdy škodlivý pro motor/převodovku/nebo co, a proč tomu tak je?

Pokud to ničemu nevadí, tak budu rád:-)

PS: jezdím na spotřebu a nikam nespěchám a při nižších otáčkách mi PC ukazuje menší spotřebu (btw spěchat v SDI stejně nejde páč to nejede ať to točíte jak chcete :-DD)

Díky za názory!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud to nedusíš pod 1200ot/min na rovině tak tomu nijak neubližuješ, problém by byl kdybys jel takhle do kopce nebo s větší zátěží, ale jak píšeš že do kopce samo sebou víc tak je to vpohodě. Hlavně ot nesmíš nechat " rozklepat " pod minimální otáčky. Jezdím stejným stylem pokud nikam nespěchám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dobrý den,

 

jak tedy zacházet s 1,9 TDi, za předpokladu stejného (resp. výše zmíněného) stylu jízdy?

Osobně řadím takto 1 0-20 km/h

                                2 20-30

                                3 30-50

                                4 50-80

                                5 80 a výše

Otáčky jsou obvykle někde mezi 2 500 a 3 000.

 

SPRÁVNĚ x ŠPATNĚ???

 

Děkuji za reakci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dobrý den,

 

jak tedy zacházet s 1,9 TDi, za předpokladu stejného (resp. výše zmíněného) stylu jízdy?

Osobně řadím takto 1 0-20 km/h

                                2 20-30

                                3 30-50

                                4 50-80

                                5 80 a výše

Otáčky jsou obvykle někde mezi 2 500 a 3 000.

 

SPRÁVNĚ x ŠPATNĚ???

 

Děkuji za reakci

ahoj, mam 1,9 Tdi.

akorát my u tebe nesedí ty otáčky! při 80 to u mě točí 1750 ot. Nekde jsem četl , že je to dobrý kvůli tlaku oleje na turbo , takže se snažím jezdit v režimu 1700 - 2500 ot.min. ( Hlavně vždy pořádně zahřát a dochladit.

ja

4 - 60-80 

5 - 80 -

 

P.s. jinak jezdím v eko režimu skoro pořád - nepospíchám pokud není potřeba . prumer cca 4,8 l/100

 

měj te se

Editováno: , autor: RogerRog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro ondikTDI : No teda nevím odkud tě pustil s tímhle vyjadřováním, a chybami v pravopise, ale je známo že u TDi při jízdě do 2000 ot/min dochází k zanesení regulačních lopatek na turbíně a přinejmenším k nutnosti čistění turba, myslím tím takovou tu dědečkovou jízdu kdy turbo sotva přitlačí a on hned podřadí a pak se diví že když tomu náhodou někdy šlápne tak mu to skočí do nouzáků, protože má přicpané naklápění lopatek. Ale pokud myslíš že to je blbost, přesvědčovat tě nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...