Přejít na obsah

Fabia 1.4 MPI - emise


meda.sms

Doporučené příspěvky

Byl jsem na emisích a měření ukázalo něčeho trojnásobek. Potom jsem hend zajel za automechanikem, které se na to podíval přes počítač a řekl, že to hlásí dvě chyby 1) že tam jde falšný vzduch a 2) asi lambda sonda, ale, že kdyby to byla ta lambda, tak mu nejde do hlavy proč to hlásí dvě závady. Na palubovce to žádnou chybu nehlásí. Akorát ty vysoké emise. Mám Fabii 1,4 MPI. Co to může být? Poraďte. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Ahoj,

jelikoz mam prazdniny, tak jsem si vzal auto od kamose, ze s ena to zkusim podivat...

Koupil Fabii a na rok ji dal do garaze... Nyni zjistil, ze je propadla STK, tak jel na emise a nestaci se divit...

Na emisich jsme s tim neprosli, pry asi 20 krat presahujem snad vsechny limity...

A pry je moc bohata smes...

Nedalo mi to spat a koupil jsem kvuli tomu i VAG :D...

Tak a ted nevim co s tim...

Vycistil jsem klapku, ktery pry hodne zlobi.... Da se nejak vycistit i ten senzor tlaku saciho potrubi?

A ted nevim, jak poznam, jestli je lambda OK ci ne... vyhrivani by melo chodit (odpor 5ohmu pri pokojove teplote, napeti do nej taky jde, lambda ukazuje - viz grafy z VAGu...

Dale netusim co je v aute za svicky, zkusim je vycistit... A rozvodovy remen chrasti jak Sverakovy mince v kapse :D...

Chod motoru je takovy divny, tak jako sebou na volnobeh co par sekund trha, kdyz dupnu na plyn, tak tam je tak pul sekundova prodleva nez pripada(dupnu, pul sekundy nic a pak to trhne a zacne tahnout), nez to zacne tahnout...

Nejake rady?

Jo, je to tedy Fabka 1.4 MPi, 44kW, 1 lambda, r.v 2001

tu je vypis chyb z VAGu

http://pastebin.com/wgAJmHDF

A tu fotky nejakych mereni...

screenshot25pd.th.png

screenshot2573.th.png

screenshot2574.th.png

screenshot2572.th.png

20110725144128.th.jpg

za jakoukolicv radu budu rad.. diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravim,tak to máme asi stejný problém.Co jsem u tebe četl je naprosto zchodující s mím problémem který jsem zjistil před týdnem.Koupyl jsem asi před pul rokem fabku 1.4 mpi 50kw ale jelikoš nejsem žádnej expert tak mi to nepřišlo něak divný,ale postupem času jsem se začal trochu zajímat a pak mi došlo že to asi uplně v pohodě není.Dal jsem to známému co dělá mechanika Škodovce a napíchnul mi to na profi.diagnostiku a ukázalo se že lamda sonda je před smrtí :feve: měřil to za studena a lamda by měla ukazovat asi 400 stupnů a ukazovala asi jen 35.Prý to má vliv jak na spotřebu tak i na ty kolísající otáčky a mírné škubání při rozjezdech za studena,zkrátka auto nejede tak jak by asi mělo,řekl bych stejné problémy co u auta tvého kamoše..Tak zkuste koupit orig.lamdu a uvidíš,já jí mám obědnanou tak napíšu snad už příští týden jak to dopadlo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za jakoukolicv radu budu rad.. diky

Já bych začal očištěním kontaktů na baterce a hlavního konektoru ŘJ - lehce potři vazelínou/prostříkni WD-čkem.

Pak bych ze sacího potrubí vyndal to sdružené čidlo teploty/tlaku nasávaného vzduchu a očistil ho čističem brzd a zase ošetřil konektor.

Ve skupině 008 v elektronice motoru 001 si prohlédni jestli se změnila udávaná teplota nasávaného vzduchu.

Taky bych rozpojil a prostříknul konektor lambda sondy.

Podle výsledku uvedeného bych ev. zvážil nějakou výměnu.

EDIT: Svíčky nečisti, rovnou je vyměň.

Aha, je to z července, tak asi už nic...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 5 let později...
  • o 2 měsíce později...
V 30. 10. 2011 na 14:56, RONE napsal:

...Dal jsem to známému co dělá mechanika Škodovce a napíchnul mi to na profi.diagnostiku a ukázalo se že lamda sonda je před smrtí :feve: měřil to za studena a lamda by měla ukazovat asi 400 stupnů a ukazovala asi jen 35.Prý to má vliv jak na spotřebu tak i na ty kolísající otáčky a mírné škubání při rozjezdech za studena,zkrátka auto nejede tak jak by asi mělo,řekl bych stejné problémy co u auta tvého kamoše..Tak zkuste koupit orig.lamdu a uvidíš,já jí mám obědnanou tak napíšu snad už příští týden jak to dopadlo..

Tak čo, bolo to LS? Čo viem, tak to, čo píšeš, že má byť 400 a je 35, to môže byť asi napätiatie v mV. Stredná hodnota 450mV by mohla byť ním udávaná 400mV a 35mV je na studenej LS. Môže to byť aj na zlej zahriatej. LS je však často iba nespravne označovaná za vinníka, ako napr. tu

 

Osobne ma vsak zaujima, ci moze prejst emisnou kontrolou motor AZF, ktory zerie okrem benzinu aj 0,2l olejceka na 100km. To je 2.5% palivovej zmesi olej! Niekde som cital nazor niekoho, kto sa vytesoval, ze jeho spotreba oleja 0,1l/100km presla emisnou lepsie, ako jeho znameho nebadatelne mnozstvo spotrebuvavajuci motor. Mozno su oleje specialne na emisne kontroly urcene. :D  Alebo pri emisiach ide v prvom rade o bezchybny stav katalyzatora a spravnu funkciu LS I, LS II a vlastne celej vstrekovacej sustavy a spotreba oleja je nepodstatná? Moze si clovek povedat, ze ak prejde cez ODB testom Readinesscode, tak na povedzme na 99% prejde aj emisnou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to ti asi nikdo kvalifikovaně odpovědět nedokáže.Tady jde spíš o to,zvážit pro a proti...Jestli se spíš vyplatí tam prostě zajet a rysknout,že to neprojde,nebo preventivně udělat opravy za spoustu tisíc a pak se trápit tím,jestli člověk ty peníze nevyhodil zbytečně.Ony ty hodnoty které tam kontrolují,zase tak přísné nejsou.Navíc každá stanice ME má na to jiný přístroj a i palivo se svojí kvalitou liší.V benzínu je Babišův biolíh a nějaké množství oleje tam bude mít spousta těhle škodovek.Když jsem viděl,jak to měří mně,technik sledoval graf,pak přehnul hadici z výfuku v ruce a v ten okamžik stiskl knoflík a graf vytiskl...Jde o to,že když si nechám ty emise od kohokoli známého zkontrolovat a on mi doporučí,abych na kontrolu nejezdil a motor opravil,že mi to kontrolou neprojde,tak ve mně stejně bude hlodat co kdyby to prošlo... Takže si moc nepomůžu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, AppleCinaNoNameCina napsal:

Osobne ma vsak zaujima, ci moze prejst emisnou kontrolou motor AZF, ktory zerie okrem benzinu aj 0,2l olejceka na 100km.

Nemůže.

Dýmovnice neprojde.

Pokud měníš olej po 10.000 km, tak bys mezi výměnami dolil 20 l oleje (při spotřebě 0,2l/100km). 

Svíčky musíš mít celé plné popela.

A katalyzátor i lambdy v háji.

To je celé nějaká ptákovina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, DAVID7001 napsal:

...Jde o to,že když si nechám ty emise od kohokoli známého zkontrolovat a on mi doporučí,abych na kontrolu nejezdil a motor opravil,že mi to kontrolou neprojde,tak ve mně stejně bude hlodat co kdyby to prošlo... Takže si moc nepomůžu.

:D
Musim sa opravit, pretoze vo Fabii 1.4 44kW AZF je predna sonda tato 
http://www.bosch-motorsport.com/media/catalog_resources/Lambda_Sensor_LSU_42_Datasheet_51_en_2779111435pdf.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B, dik, az teraz som si vsimol odpoved z Úterý v 21:53. Ked som sa dozvedel, kolko to auto udajne zerie oleja, tiez som sa cudoval, pretoze dymovnica to nie je, nesmrdi a ani pod nim nie je kaluz. Mozno tecie, ked je zaradeny iba 2-5 rychlostny stupen, alebo otacky su nad 3000, ale to som sa sprostredkovane z nehodovosti z usekov, kade jazdi nedozvedel. Cistil som v nom pred par dnami skrtiacu klapku a som prekvapeny tym, ze odevtravanie od dolievania oleja az po nasavanie vzduchu je mierne zaolejovane. Cidlo teploty/tlaku vzduchu, ktore je zabavne umiestnene pod odvetravaniami bolo tiez okvapkane olejom. Neviem, ako je to bezne na ostatnych fabiach tohoto typu, ale viem si predstavit, ze aj tade by cast toho sajrajtu mohla odchadzat do spalovania. Hm, vraj to zratie oleja zacalo robit "zrazu" pred 2 rokmi, pricom ziadna kontrolka nic nesignalizovala. Pred pol rokom menili LS2. Teraz sa tvari zla LS1. Aj preto tusim zahadu niekde inde a o konzumacii oleja som sa dozvedel az nasledne. Motor ide plynule, zerie 7,5l, co by odpovedalo 20% navyseniu, ked RJ nepouziva udaje z LS1. Na nej je vacsinu casu napatie 1,275V(zobrazuje sa tak cez OBD aplikacie) a obcas klesne na 0,3 -1V - najma pri akceleracii. Ked som vycistil klapku a vymenil vzduchovy filter, LS1 ukazuje castejsie toto nizsie napatie, ako 1,275V a LS2 sa dostava castejsie pod 0,1V a z toho je RJ nesvoja a vyhlasi, ze aj LS2 je na figu a nema zhavenie(P0140, P0141). Zahadou mi je, ze kedze je to sirokopasmova LS(LSU 4.2), ze neukazuje obcas vyssie napatie, ale presne 1/4 z 5,1V, ktore predpokladam daka zenerova dioda v RJ nastavuje ako napajacie napatie. Hm, este chcem menit hrkajuce rozvody, ktore vraj mozu tiez sposobit nedostatok vzduchu vo valcoch, ktory sa tam mozno pre zle casovanie nedostava. A teraz ma napada, ci sa vzduch, ktory sa nedostane do valca nepretlaci cez odvetravanie olejoveho veka nad olej, ten nerozviri a nasledne ho nenasaje do sania? Na strope plastoveho dielu, co je medzi klapkovym telesom a rurkou z filtra bol nafrkany film oleja. Asi tak 5 kvapiek celkove mnozstvo ak sa mam bavit o objeme. Ale bol to hrbolaty povlak velkosti klapkoveho otvoru. Mozno si zaobstaram priesvitnu hadicu a budem skumat pohyb v nej za behu motora. Len je na nej zda sa mi celkom vysoky tlak na aky je stavana napisany. Su take priesvitne hadice? A mozno je iba predimenzovana...

Editováno: , autor: AppleCinaNoNameCina
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začni tím, že se podíváš na svíčky až přivezeš auto ohřáté na provozní teplotu a hned vypneš motor. 

Ne že budeš se studeným motorem popojíždět po dvoře a pak se podíváš na svíčky.

Pokud budou plné popela (i mezi porcelánem prostřední elektrody a kovovým tělěsem svíčky), nemá smysl měřit emise, protože spalováním oleje vznikne tolik CO, že to povolený limit (0,5 objemového %) hravě překročí.

Následkem je likvidace lambda sond a katalyzátoru, kterým olej a zplodiny jeho hoření nesvědčí také.

Pokud bude jen nějaký popel a mastnota na kovové obroučce svíčky, víš, že motor olej nežere.

Buď je kec informace o jeho spotřebě, nebo někudy teče.

Lambdy vyměň obě.

Myslím, že jsou to jednovoltové lambdy a 1,275 V je jejich referenční napětí. Takže když nefunguje, běží si pro napětí k mámě.

V případě, že není provedený Readiness, dívají se na stanici ME na funkci lambda sond a pokud chodí, je to OK (samozřejmě musíš mít i emise v limitu).

Profuk ze spalovacích prostorů kolem pístů do bloku a odtud pod víko hlavy válců a do sání je normální věc.

Jde jen o jeho množství. Při velkém množství nemusí fungovat dobře odlučování oleje z profuku a ten pak třeba zamastí hadici od víka do sání nebo z ní vyteče apod.

Když už budou venku svíčky, změř si kompresní tlaky.

Jednak je to dobrý ukazetel celkového mechanického stavu motoru, jednak bys mohl zjistit, že třeba jeden válec má výrazně nižší kompresní tlak než ostatní, a že to je to, co před 2 lety vedlo ke zvýšené spotřebě oleje.

Pokud chceš měnit rozvodový řetěz a kola, fajn, ale větší množství vzduchu do motoru si od toho neslibuj. 

Vytažený řetěz jen posune vačku dozadu (vůči klice) což spíš výkon zvýší.

Vačkové hřídele motorů 1,4 MPI 44 a 50 kW mají stejné časování i zdvihy, jen jsou u tvého 44kW motoru nabroušeny do vačky jinak (jsou posunuté dopředu ve srovnání s 50 kW verzí vačky).

Takže řetěz a kola vyměň a pokud bys chtěl jezdit s 50 kW nastavením vačky, ubruš o 1 mm klínek, abys vačku mohl posunout dozadu.

Pokud pak ještě vyměníš sací potrubí za 50 kW provedení, budeš mít bez ohledu na data v ŘJ motoru 50 kW výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...