Standis Vloženo 28. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2012 Laurin & Klement 350 - Škoda 350 14/50 HP, Československo 1925 Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec se šoupátkovým rozvodem Knight, objem 3498 cm³, vrtání 78 mm a zdvih 122 mm, karburátor Zenith, maximální výkon 37 kW (50 koní). Obě nápravy tuhé na listových perech. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3400 mm, rozchod 1400/1400 mm, vnější rozměry 4600x1800x1550 mm, hmotnost 1950 kg, maximální rychlost 100 km/h. Model 350 se vyráběl v letech 1925 až 1927, celkem bylo postaveno 50 vozů. Na prvním snímku je faeton, na druhém limuzína typu 350. Značka Laurin & Klement Země Československá republika Typ 350 Rok 1924 Motor (typ, počet válců) 6 Kubatura (ccm) 3498 Výkon (výkon/ot.min) 50 HP Výroba od r. 1924 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 28. Srpen 2012 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2012 Škoda - Laurin & Klement 120 Historie: V polovině 20. let se prudce rozvíjí automobilový průmysl. Naše nejstarší automobilka Laurin&Klement v Mladé Boleslavi vyrábí a úspěšně prodává řadu typů osobních i nákladních automobilů. Pro další rozvoj výroby však potřebují kapitál. Proto se v roce 1925 spojuje s průmyslovým gigantem- koncernem Škoda Plzeň. Ten se stává výhradním vlastníkem mladoboleslavské automobilky. Přichází reorganizace výroby, podniky koncernu mezi sebou kooperují. Podle dohody mezi bývalou Laurin&Klement a koncernem Škoda byly stroje zkonstruované před srpnem 1925 označené L & K - Škoda, stroje konstruované po tomto datu už jen Škoda. Dokončuje se kusová výroba luxusních vozů typu Škoda 350 a Škoda 360. Stejně tak dobíhá výroba Škoda L&K 150 s motorem, který měl rozvod šoupátkem. Tyto stroje končí v roce 1927. O rok později končí výroba dvoulitrové L&K 120, která byla vyrobena v počtu 494 kusů. Popis: Škoda 120 vychází konstrukčně z velmi úspěšného typu Škoda 110. Hlavním rozdílem bylo použití většího rozvoru, na který se montovala delší karoserie. Ta umožňovala montáž šesti sedadel ve třech řadách (včetně řidiče). Rám je žebřinový, ocelový, snýtovaný z U profilů. Přední i zadní náprava je tuhá, odpružená podélnými půleliptickými pery. Řízení automobilu je šroubem a maticí. Na motor navazuje suchá, vícelamelová spojka, k ní je připojena ve stejném bloku s motorem čtyřstupňová nesynchronizovaná převodovka. Pomocí kardanu je hnána zadní náprava. V rozvodovce je stálý převod 6,00. Stroj je osazen magdynamem zn Scintilla, nebo Bosch. Původní provozní brzda byla převodová, ruční působila na bubny zadních kol. V roce 1927 byla tento systém překonstruován a nahrazen na mechanickou bubnovou na všechna 4 kola u brzdy provozní a brzda ruční byla pozměněna na převodovou, tedy systém, který se udržel u škodovek i v pozdější době. Karosářsky byla Škoda 120 dodávána v provedeních šestisedadlový phaeton, dále roadster, 6 sedadlová Weymannova karoserie, sedan, limousine, případně phaeton. Vznikaly i užitkové katoserie typu valník, sanitní a pohřební vůz. K tomuto názvu se firma vrátila ještě v 70. létech, kdy vzniká všem známá "stodvacítka", která zaplavila naše silnice v mnohdy ještě slouží dodnes. Značka Škoda - Laurin & Klement Země Československá republika Typ Laurin & Klement 120 Rok 1925 Počet vyrobených strojů 494 Motor (typ, počet válců) 4 Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 1944 Vrtání (mm) 75 Zdvih (mm) 110 Výkon (výkon/ot.min) 22,1 kW/2800 Karburátor (značka, typ) Zenith 30 TD Karoserie (počet dveří) phaeton, limusina, roadster, pohřební vůz, sanitní vůz aj. Počet míst 2-6 Délka (mm) 4400 (phaeton) Šířka (mm) 1620 Výška (mm) 1400 Rozvor (mm) 3100 Rozchod před/zad (mm) 1300/1300 Pohotovostní hmotn. (kg) 1380 Pohon zadní, kardan Převodovka man 4+1 Pneu 820 x 120, 30 x 5,25 SS Rychlost (km/h) 85 Brzdy mechanické bubnové Výroba od r. 1925 Výroba do r. 1928 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 28. Srpen 2012 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2012 Škoda - Laurin & Klement 110 Historie: V polovině 20. let se prudce rozvíjí automobilový průmysl. Naše nejstarší automobilka Laurin&Klement v Mladé Boleslavi vyrábí a úspěšně prodává řadu typů osobních i nákladních automobilů. Pro další rozvoj výroby však potřebují kapitál. Proto se v roce 1925 spojuje s průmyslovým gigantem- koncernem Škoda Plzeň. Ten se stává výhradním vlastníkem mladoboleslavské automobilky. Přichází reorganizace výroby, podniky koncernu mezi sebou kooperují. Podle dohody mezi bývalou Laurin&Klement a koncernem Škoda byly stroje zkonstruované před srpnem 1925 označené L & K - Škoda, stroje konstruované po tomto datu už jen Škoda. Dokončuje se kusová výroba luxusních vozů typu 350 a 360. Stejně tak dobíhá výroba L&K 150 s motorem, který měl rozvod šoupátkem. Tyto stroje končí v roce 1927. O rok později končí výroba dvoulitrové L&K 120, která byla vyrobena v počtu 494 kusů. Popis: V letech 1925-1929 se vyrábí L&K-Škoda 110. Tohoto typu bylo vyrobeno celkem 2985 kusů. Stroj byl zprvu osazen motorem o objemu 1791 ccm, řadový čtyřválec s rozvodem SV. Od roku 1926 byl použit motor 1944 ccm, opět řadový čtyřválec, který se používal v osobních L&K 120 , ale i v nákladních Škoda 115 a 125. Továrna se snaží o co nejvíce možná největší unifikaci dílů a tím zjednodušení a zlevnění výroby. Již v roce 1927 továrna modernizuje vozy 110 tím, že přidává přední brzdy a poopravuje karoserii. Celková konstrukce odpovídá druhé polovině dvacátých let. Rám je žebřinový, ocelový, snýtovaný z U profilů. Přední i zadní náprava je tuhá, odpružená podélnými půleliptickými pery. Řízení automobilu je šroubem a maticí. Na motor navazuje suchá, vícelamelová spojka, k ní je připojena ve stejném bloku s motorem čtyřstupňová nesynchronizovaná převodovka. Pomocí kardanu je hnána zadní náprava. V rozvodovce je stálý převod 4,58, případně 5,00. Stroj je osazen magdynamem zn Scintilla, nebo Bosch. Karosářsky byl dodáván v provedeních čtyř, nebo šestisedadlový phaeton, dále roadster, 4 sedadlová Weymannova karoserie, sedan, limousine, případně phaeton, kdy zadní část se dala odmontovat a mohla být nahrazena valníkovou nádstavbou. Značka Škoda - Laurin & Klement Země Československá republika Typ 110 Rok 1925 Počet vyrobených strojů 2985 Motor (typ, počet válců) 4 Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 1791 Vrtání (mm) 72 Zdvih (mm) 110 Výkon (výkon/ot.min) 18,4 kW/2600 Ostatní kubatury (ccm) 1944 (23,5 kW/2600) Karburátor (značka, typ) Zenith 30HKB Karoserie (počet dveří) 4 místný phaeton (možnost valníkového nádstavce), 6 místný phaeton, limousine, 6 místná Weymannova karoserie, roadster, valník, pohřební a sanitní vůz Počet míst 2-6 Délka (mm) 4200 Šířka (mm) 1600 Výška (mm) 1800 Rozvor (mm) 2950 Pohotovostní hmotn. (kg) 1275 Celková hmotnost (kg) 1650 Pohon zadní kardan Převodovka manuální 4 + 1 stupňová Ráfek 775/145 (3,75 x 20) Pneu 5,50 x 20 Rychlost (km/h) 90 Spotřeba (l/100km) 9-12 Palivový systém nasavač Brzdy mechanické bubnové Výroba od r. 1925 Výroba do r. 1929 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 28. Srpen 2012 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2012 Škoda - Laurin & Klement 115 Značka Škoda - Laurin & Klement Země Československá republika Typ Laurin & Klement 115 Rok 1925 Počet vyrobených strojů 201 Motor (typ, počet válců) 4 Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 1791 Vrtání (mm) 72 Zdvih (mm) 100 Výkon (výkon/ot.min) 18,4 kW/2600 Ostatní kubatury (ccm) 1944 od roku 1926, 22,1kW/2600 Karburátor (značka, typ) Zenith 30 TD Karoserie (počet dveří) valník, sanitní vůz, autobus, speciální užitkové Počet míst 2-16 Délka (mm) 4800 (údaje platí pro valník) Šířka (mm) 1800 Výška (mm) 2200 Rozvor (mm) 3050 Rozchod před/zad (mm) 1400/1420 Pohotovostní hmotn. (kg) 1700 Pohon zadní, kardan Převodovka man 4+1 Brzdy mechanické bubnové Výroba od r. 1925 Výroba do r. 1927 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky