Přejít na obsah

1925 – Laurin & Klement 350 - Škoda 120, 110, 115, 350


Doporučené příspěvky

Laurin & Klement 350 - Škoda 350 14/50 HP, Československo 1925

Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec se šoupátkovým rozvodem Knight, objem 3498 cm³, vrtání 78 mm a zdvih 122 mm, karburátor Zenith, maximální výkon 37 kW (50 koní). Obě nápravy tuhé na listových perech. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3400 mm, rozchod 1400/1400 mm, vnější rozměry 4600x1800x1550 mm, hmotnost 1950 kg, maximální rychlost 100 km/h.

Model 350 se vyráběl v letech 1925 až 1927, celkem bylo postaveno 50 vozů. Na prvním snímku je faeton, na druhém limuzína typu 350.

Značka Laurin & Klement

Země Československá republika

Typ 350

Rok 1924

Motor (typ, počet válců) 6

Kubatura (ccm) 3498

Výkon (výkon/ot.min) 50 HP

Výroba od r. 1924

post-8682-0-14384800-1346149991_thumb.jp

post-8682-0-85037700-1346149992_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda - Laurin & Klement 120

Historie:

V polovině 20. let se prudce rozvíjí automobilový průmysl. Naše nejstarší automobilka Laurin&Klement v Mladé Boleslavi vyrábí a úspěšně prodává řadu typů osobních i nákladních automobilů. Pro další rozvoj výroby však potřebují kapitál. Proto se v roce 1925 spojuje s průmyslovým gigantem- koncernem Škoda Plzeň. Ten se stává výhradním vlastníkem mladoboleslavské automobilky. Přichází reorganizace výroby, podniky koncernu mezi sebou kooperují. Podle dohody mezi bývalou Laurin&Klement a koncernem Škoda byly stroje zkonstruované před srpnem 1925 označené L & K - Škoda, stroje konstruované po tomto datu už jen Škoda.

Dokončuje se kusová výroba luxusních vozů typu Škoda 350 a Škoda 360. Stejně tak dobíhá výroba Škoda L&K 150 s motorem, který měl rozvod šoupátkem. Tyto stroje končí v roce 1927. O rok později končí výroba dvoulitrové L&K 120, která byla vyrobena v počtu 494 kusů.

Popis:

Škoda 120 vychází konstrukčně z velmi úspěšného typu Škoda 110. Hlavním rozdílem bylo použití většího rozvoru, na který se montovala delší karoserie. Ta umožňovala montáž šesti sedadel ve třech řadách (včetně řidiče). Rám je žebřinový, ocelový, snýtovaný z U profilů. Přední i zadní náprava je tuhá, odpružená podélnými půleliptickými pery. Řízení automobilu je šroubem a maticí. Na motor navazuje suchá, vícelamelová spojka, k ní je připojena ve stejném bloku s motorem čtyřstupňová nesynchronizovaná převodovka. Pomocí kardanu je hnána zadní náprava. V rozvodovce je stálý převod 6,00. Stroj je osazen magdynamem zn Scintilla, nebo Bosch. Původní provozní brzda byla převodová, ruční působila na bubny zadních kol. V roce 1927 byla tento systém překonstruován a nahrazen na mechanickou bubnovou na všechna 4 kola u brzdy provozní a brzda ruční byla pozměněna na převodovou, tedy systém, který se udržel u škodovek i v pozdější době. Karosářsky byla Škoda 120 dodávána v provedeních šestisedadlový phaeton, dále roadster, 6 sedadlová Weymannova karoserie, sedan, limousine, případně phaeton. Vznikaly i užitkové katoserie typu valník, sanitní a pohřební vůz. K tomuto názvu se firma vrátila ještě v 70. létech, kdy vzniká všem známá "stodvacítka", která zaplavila naše silnice v mnohdy ještě slouží dodnes.

Značka Škoda - Laurin & Klement

Země Československá republika

Typ Laurin & Klement 120

Rok 1925

Počet vyrobených strojů 494

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 1944

Vrtání (mm) 75

Zdvih (mm) 110

Výkon (výkon/ot.min) 22,1 kW/2800

Karburátor (značka, typ) Zenith 30 TD

Karoserie (počet dveří) phaeton, limusina, roadster, pohřební vůz, sanitní vůz aj.

Počet míst 2-6

Délka (mm) 4400 (phaeton)

Šířka (mm) 1620

Výška (mm) 1400

Rozvor (mm) 3100

Rozchod před/zad (mm) 1300/1300

Pohotovostní hmotn. (kg) 1380

Pohon zadní, kardan

Převodovka man 4+1

Pneu 820 x 120, 30 x 5,25 SS

Rychlost (km/h) 85

Brzdy mechanické bubnové

Výroba od r. 1925

Výroba do r. 1928

post-8682-0-90465700-1346150054_thumb.jp

post-8682-0-32928600-1346150059_thumb.jp

post-8682-0-82779300-1346150061_thumb.jp

post-8682-0-96379200-1346150065_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda - Laurin & Klement 110

Historie:

V polovině 20. let se prudce rozvíjí automobilový průmysl. Naše nejstarší automobilka Laurin&Klement v Mladé Boleslavi vyrábí a úspěšně prodává řadu typů osobních i nákladních automobilů. Pro další rozvoj výroby však potřebují kapitál. Proto se v roce 1925 spojuje s průmyslovým gigantem- koncernem Škoda Plzeň. Ten se stává výhradním vlastníkem mladoboleslavské automobilky. Přichází reorganizace výroby, podniky koncernu mezi sebou kooperují. Podle dohody mezi bývalou Laurin&Klement a koncernem Škoda byly stroje zkonstruované před srpnem 1925 označené L & K - Škoda, stroje konstruované po tomto datu už jen Škoda.

Dokončuje se kusová výroba luxusních vozů typu 350 a 360. Stejně tak dobíhá výroba L&K 150 s motorem, který měl rozvod šoupátkem. Tyto stroje končí v roce 1927. O rok později končí výroba dvoulitrové L&K 120, která byla vyrobena v počtu 494 kusů.

Popis:

V letech 1925-1929 se vyrábí L&K-Škoda 110. Tohoto typu bylo vyrobeno celkem 2985 kusů. Stroj byl zprvu osazen motorem o objemu 1791 ccm, řadový čtyřválec s rozvodem SV. Od roku 1926 byl použit motor 1944 ccm, opět řadový čtyřválec, který se používal v osobních L&K 120 , ale i v nákladních Škoda 115 a 125. Továrna se snaží o co nejvíce možná největší unifikaci dílů a tím zjednodušení a zlevnění výroby. Již v roce 1927 továrna modernizuje vozy 110 tím, že přidává přední brzdy a poopravuje karoserii. Celková konstrukce odpovídá druhé polovině dvacátých let. Rám je žebřinový, ocelový, snýtovaný z U profilů. Přední i zadní náprava je tuhá, odpružená podélnými půleliptickými pery. Řízení automobilu je šroubem a maticí. Na motor navazuje suchá, vícelamelová spojka, k ní je připojena ve stejném bloku s motorem čtyřstupňová nesynchronizovaná převodovka. Pomocí kardanu je hnána zadní náprava. V rozvodovce je stálý převod 4,58, případně 5,00. Stroj je osazen magdynamem zn Scintilla, nebo Bosch. Karosářsky byl dodáván v provedeních čtyř, nebo šestisedadlový phaeton, dále roadster, 4 sedadlová Weymannova karoserie, sedan, limousine, případně phaeton, kdy zadní část se dala odmontovat a mohla být nahrazena valníkovou nádstavbou.

Značka Škoda - Laurin & Klement

Země Československá republika

Typ 110

Rok 1925

Počet vyrobených strojů 2985

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 1791

Vrtání (mm) 72

Zdvih (mm) 110

Výkon (výkon/ot.min) 18,4 kW/2600

Ostatní kubatury (ccm) 1944 (23,5 kW/2600)

Karburátor (značka, typ) Zenith 30HKB

Karoserie (počet dveří) 4 místný phaeton (možnost valníkového nádstavce), 6 místný phaeton, limousine, 6 místná Weymannova karoserie, roadster, valník, pohřební a sanitní vůz

Počet míst 2-6

Délka (mm) 4200

Šířka (mm) 1600

Výška (mm) 1800

Rozvor (mm) 2950

Pohotovostní hmotn. (kg) 1275

Celková hmotnost (kg) 1650

Pohon zadní kardan

Převodovka manuální 4 + 1 stupňová

Ráfek 775/145 (3,75 x 20)

Pneu 5,50 x 20

Rychlost (km/h) 90

Spotřeba (l/100km) 9-12

Palivový systém nasavač

Brzdy mechanické bubnové

Výroba od r. 1925

Výroba do r. 1929

post-8682-0-47381700-1346150167_thumb.jp

post-8682-0-42354200-1346150175_thumb.jp

post-8682-0-85390800-1346150181_thumb.jp

post-8682-0-47867700-1346150187_thumb.jp

post-8682-0-03099500-1346150190_thumb.jp

post-8682-0-81021200-1346150192_thumb.jp

post-8682-0-80699700-1346150196_thumb.jp

post-8682-0-30331400-1346150200_thumb.jp

post-8682-0-05698900-1346150204_thumb.jp

post-8682-0-21398800-1346150214_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda - Laurin & Klement 115

Značka Škoda - Laurin & Klement

Země Československá republika

Typ Laurin & Klement 115

Rok 1925

Počet vyrobených strojů 201

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 1791

Vrtání (mm) 72

Zdvih (mm) 100

Výkon (výkon/ot.min) 18,4 kW/2600

Ostatní kubatury (ccm) 1944 od roku 1926, 22,1kW/2600

Karburátor (značka, typ) Zenith 30 TD

Karoserie (počet dveří) valník, sanitní vůz, autobus, speciální užitkové

Počet míst 2-16

Délka (mm) 4800 (údaje platí pro valník)

Šířka (mm) 1800

Výška (mm) 2200

Rozvor (mm) 3050

Rozchod před/zad (mm) 1400/1420

Pohotovostní hmotn. (kg) 1700

Pohon zadní, kardan

Převodovka man 4+1

Brzdy mechanické bubnové

Výroba od r. 1925

Výroba do r. 1927

post-8682-0-19811500-1346150242_thumb.jp

post-8682-0-29353300-1346150245_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...