Přejít na obsah

Velikost baterie a nezávislé topení


Almazek

Doporučené příspěvky

Zdravím, během zimy mě trápil problém s nedostatečnou kapacitou baterie pro zajištění hladkého běhu všech elektrosystémů, tedy především nezávislého topení. K dieslovemu motoru 125 kW mám z výroby baterii 72 Ah, což se ukazuje pro použití s nezávislým topením jako nedostatečné. Chtěl bych se zeptat jestli nevíte, jakou největší baterii (kapacitně) mohu do vymezeného místa u motoru osadit. Mám představu, že bych asi užil kapacitu kolem 100Ah, ale nevím zda nějaká firma dělá takovou velikost, ktrerá by se tam dala uložit.

Napadla mě i varianta využít místa u zavazadlového prostoru (kde má snad baterii V6 3,6) pro osazení druhé baterie. Ale přijde mi to už moc komplikované. Vozidlo je často součástí "expedičních" cest do hor a nároky na výdrž baterie jsou tímto ovlivněné.

Máte někdo zkušenost nebo radu k řešení tohoto problému?

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A čím ji budeš dobíjet, takovou baterku, a když ji dáš dozadu tak připočítej straty energie v kabeláží a vyjde ti že na tom budeš hůř než stou menší kapacitou. To aby si pak podnikal v zimě sto kilometrové trasy, aby se to při tom odběru stačilo dobít. Není to jen o tom nacpat tam velkou baterku, ale také vědět jestli to ten altik stihne dobít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No předpokládám, že ta kabeláž u originálního V6 3,6 bude dělaná tak (průřez kabelu), aby k nějakým významným ztrátám nedocházelo, ale 2 baterii už vnímám jako opravdu krajní řešení, (případně bych ji vozil jako záložní, nezapojenou ale i tak by se bál případného vylití, či výparů), spíš bych potřeboval nacpat co největší baterku na původní místo. Delší trasy nejsou problém, jsou spíše běžné. Předpokládám, že onu silnější baterii během cesty nabiju stejně jako nabiju tu 72 Ah (mohu se mýlit), ale používáním na místě a v okolí místa pobytu pak baterie slábne a slábne, až jsem rád, že poslouží ke startu... Navíc se pořád musím ohlížet na to, zda je kapacita nabití ještě dostatečná či není a to klidu nikterak nepřidává... spíše naopak.

Už se mi také stalo, že automatické hlídání stavu baterie nevypnulo spotřebiče včas a já měl se startem problém. V téhle nejistotě mi přijde i varianta, že bych tu silnější čas od času strčil na nabíječku přijatelnější....

Pokud by měl někdo zkušenost, že s dobíjením silnější baterie je problém, budu rád, když mi o tom napíše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám pocit že origo Aku je síce 72Ah ale má dosť priemerný štartovací prúd tuším 640A , na nete námatkovo sú batérie http://autobaterie.heureka.sk/exide-premium-12v-72ah-720a-ea722/ zo štartovacím prúdom 720A prípadne možno aj viac - prvý odkaz z google . Do kastlíka sa zrejme nič moc väčšie nevôjde , treba to odmerať , ale pár Ah na kapacite tomu zase tolik nepomuže . Tiež som za zmeranie dobíjania pre istotu , pretože síce je tam veľa spotrebičov ktoré majú veľký odber ale aj tak by sa to na dlhé trasy malo stíhať dobiť .

Ad 3,6FSI , ano batéria je v ľavej schránke v kufru , vedie k nej hrubý kábel a určite tam nie sú významné straty . Akurát plusový pol je opatrený pyrotechnickou rozbuškou ktorá sa pri aktivácii airbagou cez riadiacu jednotku odpáli a preruší ten silový kábel dopredu v prípade nehody - napríklad zlomený prah - skrat na kábli a požiar vozidla , systémy s malým odberom ostanú neprerušené ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S dobíjením by neměl být problém. Kdysi jsem koupil stovku, která měla za zadními sedačkami baterii z traktoru. Pamatuji že byla fakt velká a já ji asi během 3 let nikdy nedobíjel.

Hm zajímavé porovnat Supa s nezávislým topením z embečkem, elektronicky naprosto totožný vůz, jak ti v embečku fungoval Climatronik a co Xenony v poho? Jinak se prosím zamyslí nad tím co tady píšeš! :kol-44:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím, že auta nelze porovnávat, ale myslím si, že u starých aut dobíjení nebylo nic moc, pamatuji že mi na volnoběh problikávala kontrolka a ta baterka držela. Chtěl jsem tím říci, že pokud potřebuješ v autě více energie tak je větší či druhý akumulátor řešením, zvláště pokud se jezdí delší trasy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta Š100 ti na tu baterku mohla jezdit 3 dny bez altiku, pochop že se bavíme o něčem úplně jiném. Když bude jezdit v zimě po městě a zapne si přídavné topení, tak s tou větší kapacitou na tom bude stejně neboli hůř než s tou menší, ale u supa by to měl altik zvládnout dobít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vyndal baterii a změřil rozměry 280x175x výška by mohla být zdá se i přes 200 mm (aktuální baterie je skutečně shopná dát vybíjecí proud jen 640 A) nedovedu posoudit, jestli je to málo nebo hodně. Každopádně z toho co jsem našel v nabídce připadá v úvahu k těmto rozměrům buď Exide Premium 77Ah 760A nebo Varta Silver dynamic 77 Ah 780 A. Nedovedu si přestavit, jestli by tohle řešení nějak zásadně pomohlo,

Přece jen používání těch spotřebičů UBÍRÁ podle mě "Z KAPACITY" tedy jestli 72Ah zaměním za 77Ah, tak získám 5Ah a to mi přijde málo. Nevím, jaký může mít vetilátor v autě + vodní čerpadlo výkon, ale předpokládám, že to bude možná kolem 100W, což by jim umožnilo chod o půl hodiny delší... a to není nic moc!

Uvažuji správně nebo je to jinak....?

Možná by šla vyměnit ta deska pod baterií, je na 2 šroubech za nějakou větší... nevím jestli něco takového, ale škodovka dělá....

Jak to řešíte pokud používáte nezávislé topení...., vám ta slabší baterie z výroby nedělá problémy?

Díky za příspěvky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie je to celkom také jednoduché , kapacita je prakticky to že ako dlho je aku schopná dodávať prúd za určitú jednotku času . Štartovací prúd sa vyberá práve podľa množstva spotrebičov vo vozidle , teoreticky čím vyšší tým lepšie . Konzolí na aku je v etke kopice a ťažko to rozoznať , ale zdá sa že najväčší akumulátor je sériove práve tá 72ah

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to hodím v garáži tak po 14ti dnech na nabíječku. Také mě to zlobí i pokud jezdím trasy kolem cca 70km. Slabá baterka se mi projevuje nesepnutím ventilátorů. Voda se nahřeje a při sepnutí ventilátoru to vyhodnotí malé napětí a vypne se to. Takže přijdu do auta, tam zima jak v pr...., nastartuju a motor má 70°. Po dobití baterky zase tak 3 týdny dobrý.

Taky mám r.v. 10/2009.

Editováno: , autor: waikiki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

tak se zdá, že problém asi není ojedinělý, ale to mi není nic platné :-(. Protože potřebuju, asi jako všichni ostatní, aby na to topení (baterku) byl spoleh a ne abych pořád přemýšlel, jestli se auto ohřálo nebo neohřálo, případně se strachoval, jestli po použití topení ještě nastartuji či nikoliv.

Každopádně děkuji všem za radu.

Dneska jsem se byl zeptat na tu podkladovou desku pod akumulátor, na škoda servisu. Bohužel bylo pozdě, tak už jim nešlo dostat se na server, kde by mohli vykoumat, jestli se tam dá dát větší. No chlapík se divil, že mi nestačí ta co tam mám... a chci aspoň 85Ah a 800A proudu. Díval se ještě jaká tam patří z výroby a na výčtu bylo 72Ah a 380 A, tak jsem si připadal jako magor, když jsem mu tvrdil, že tam určitě mám 640 A... a evidentně to nestačí. Nakonec jsem připustil, že to auto mám jako referenčku a možná to už měnili...., páč už jsem si nevěděl rady jak se popasovat s tím rozdílem. Pak doma jsem si všiml, že údaje na baterii jsou DIN 380 A a taky EN/SAE 640 A. Čímž by bylo naše nedorozumění možná vyřešeno... Tak mě napadá ještě se zeptat, zda-li někdo z vás neví, proč tam jsou ty proudové údaje 2 a každý jiný.

Ale hlavně by mě zajímalo, zda-li tenhle problém s použitím topení a dostatečnou kapacitou baterie z výroby někdo uspokojivě vyřešil....

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mám taky OII s nezávislým topením a bez problémů s AKU 72Ah. Teď už ji mám 6 let a chci ji už vyměnit. Nemáte někdo zkušenost s rozměrem baterky do OII kombi BKD, .. jestli tam vejde 278x175x190? .. Vím, že 278x175x175 jo, ta je tam teď :-) ... Měřil jsem místo na baterii, ale 190mm na výšku se mi zdá dost na hraně. Zajimavé je, že VARTA pro OII (1Z5) má ve výčtu právě 278x175x190. Nevěřím. Mám v plánu pořídit Vartu E44 77Ah. Díky.

Editováno: , autor: mata_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Potreboval by som poradiť akú autobatériu je optimálne kúpiť, keď jazdím iba na fakt krátke vzdialenosti (20km do práce a večer zas späť cca 4x do týždňa). Od výroby je tam 70 Ah, ale tá mi zrovna odchádza,musím ju dobíjať každé 2 týždne (má presne 4 roky a 90 000 km). Podľa mňa vydržala dosť málo :kol-44: . Jednoznačne premýšľam nad VARTOU Silver Dynamic - viem,že je to dobrá voľba. Problém je v tom, či tam môžem dať 74 Ah, alebo dokonca najradšej až 77 Ah (rozmerovo tam vojdu). Bude mi ju stíhať dobíjať na také krátke vzdialenosti? Je to S II 125 kW TDI Elegance 4x4 r.v 2008 (full výbava iba nezávislé kúrenie tam nie je). Prišla už zima a tie ranné štarty na parkovisku sú už naozaj "na hrane". VĎAKA za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...