Publikováno Květen 8, 201213 r zderek,mam.fabii com.r.v.2008 1,2 51kw.najeto 66000tis.km.kdy se meni rozvody ?
Září 23, 201212 r Ahojte Ako tak študujem príručku k Fabii II 51kW, neviem sa nikde dočítať, kedy sa menia rozvody. Buď som slepý, alebo sú doživotné (a tomu veľmi neverím). Minulý týždeň som sa hádal s kamarátom, že v príručke k autu nemám uvedené, kedy sa menia a teda že su doživotné. Samozrejme, že mi neveril. Pozrel som teda do príručky a fakt som tam žiadnu zmienku nenašiel. Viete mi niekto poradiť, kedy ich treba meniť? Zatiaľ mám najazdených iba 70 000km. Ďakujem
Září 24, 201212 r Ešte jedna otázočka: Je potrebné meniť olej v prevodovke? Viem, že je doživotný, ale len tak pre istotu sa vás pýtam, či ho radšej niekto nemenil.
Září 26, 201212 r Momentálne mám cca 70 000km. Myslím si, že sa dosť starám o motor: pravidelne mením olej podľa predpísaných intervalov, pomedzi výmenné intervaly vzduchového filtra ho občas prefúknem kompresorom, nejazdím s otáčkami až na doraz... a podobne. Preto ma zaujíma, či už niekto z vás menil olej v prevodovke, či jej to prospelo (zvuk, spotreba, presnosť radenia...), alebo sa na to vykašľať?
Září 26, 201212 r pri týchto km by som to neriešil... ale už by som to nechal tady tak,je to len téma o rozvodoch Upraveno Září 26, 201212 r od libero1071
Září 26, 201212 r když už je to téma o rozvodech, tak napíšu svůj postřeh. stáří auta 2 roky, najeto 50tis., před 3tis. občas zarachtal po startu rozvoďák, u studenýho i teplýho. po najetí 3tis. to dělalo prakticky pokaždé a někdy to rachtalo docela hnusně. na oleji najeto cca 12tis. teď po výměně oleje je ticho. s olejem shell 10w-40 to nedělalo nikdy a to jsem najel 2x 15tis., začalo to dělat až s olejem mobil super 3000 5w-40. otázka je, co tam opravdu v servisu nalili. teď jsem dával zase mobil, ale u výměny jsem byl. takže by mě zajímalo jestli má vliv na napínák viskozita oleje nebo různé projevy stárnutí u různých značek olejů.