Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

.....tak do servisu dotahli HTPecko. Najeto 62000 km. Preskocil retez. Vysledek......hruza. Motor na odpis.

Klient asi bude mit smulu. I kdyz je jeste v zaruce, nedodrzel servisni intervaly a tak oprava pravepodobne pujde cela za nim. Jen motor stoji cca 72.000 Kc.

A nebol už pred tym niekym robeny ten motor. Ten tmel na vani je original?

Vloženo (editace)

Podľa mňa je to tým olejom - veď uvádza, že neboli dodržané servisné intervaly ... Takže ak sa dotyčný vysr.. na výmenu oleja, tak sa ani nečudujem ...

Editováno: , autor: orlov
Vloženo (editace)

Keď vidím, čo pravdepodobne dorobil dotyčný s motorom tým, že nemenil olej v predpísaných intervaloch, tak si spomeniem na firemný VW Transporter 2,5 diesel, do ktorého sa iba olej prilieval (vytekal sám) a DOSŤ nepravidelne sa na ňom menil. To auto pri tom ale stále išlo a po motorickej strane mu robili problém iba zimy (lebo nebolo peňazí na výmenu žhavičov). Chcel som Tým iba napísať, že ten motor bol (a ešte stále je) proste nezmar oproti tomu, čo sa dnes vyrába. Taktiež viem, že som trošku off topic :)

Editováno: , autor: miggy
Vloženo

Tak na služební auta ne fakt nehledí. Mluvím z vlastních zkušeností, střídání řidičů, dostávají furt kotel. Ale transporter 2.5 TDI bohužel se domnívám že už to nebyl ten starýý dobrý pětiválec co byl v audi A6 první generace ale už modernizovaný 4 vál že?

Vloženo

u HTP byl problém, že prostě díky tomu starýmu oleji nedělal napínák rozvoďáku co by měl, to u nafty a aut s řemeny nehrozí, tam nevyměněnej olej tak kritickej není.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

No páni. Ako tak počúvam ten svoj motor, tak čím ďalej, tým viac sa mi ten zvuk po naštartovaní nepáči. Keď som tu pred pár príspevkami tvrdil, že mi rozvody nechrastia, tak som klamal, alebo som si to dostatočne neuvedomoval, nechcel priznať, či nevedel, čo to je. Proste sa mi občas stane, že po naštartovaní ten zvuk nie je pekný, ale ako keby napinák na napínacej kladke ani nebol. Lenže deje sa to iba občas a to dosť nepravidelne, takže nemám to ani ako zaznamenať. Ako som spomínal, olej mením pravidelne za taký, ako predpisuje Škoda (VW 501 01), takže neviem, či idem zháňať napinák, alebo čo...

Vloženo

Momentálne tam svieti 84 tisíc km aj nejaké drobné. Možno by pomohlo vymeniť olej 5W-40 za ľahkobežný 0W-40, no neviem, či to nie je iba oddialenie problému. Ak je napinák už starý (tzn. neplní si svoju funkciu tak, ako by mal), či by nebolo lepšie ho vymeniť aj s kladkou.

Vloženo

Olej 0W-40 nie je ľahkobežný olej. Pri prevádzkovej teplote má rovnakú viskozitu ako 5W-40 alebo 10W-40. Rozdiel je iba v tom, že za studena je redší, tým pádom má lepšiu čerpateľnosť a motor je skôr a lepšie mazaný. Túto výhodu potrebuješ ale iba v zime, hlavne vo veľkým mrazoch. V lete je rozdiel medzi mazacími schopnosťami 5W-40 a 0W-40 za studena úplne minimálny. 

Pri tvojom probléme ti to podľa mňa 0W nič nepomôže, rieš výmenu napináka (prípadne aj reťaze).

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Nevím, ale osobně bych na výměnu těchto ''doživotních'' rozvodů myslel okolo 150tis. km - řetěz se vytahává, napínák už nemusí plnit na 100% svou funkci ( mnohdy ji ani neplnil - stal se předmětem výměny u dílenské akce ) a ještě nikdo nezmínil vodní pumpu, která asi ''doživotně'' těsnit nebude. Při pomyšlení cesty někam do zahraničí, kdy mě auto nechá na dálnici s vyteklou chladičkou..... :kol-64:  

  • o 3 týdny později...
Vloženo

no já mám rozdělanej motor u sebe najeto 110000 kvůli kruhům a hlavě a rozvody jsou jak kdyby vyjeli z fabryky.bez opotřebení.i když mě motor zklamal kvůli tomu tak rozvody bych asi neměnil.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Jak poznám, že jsou na HTP přeskočené rozvody? Mám totiž takové mírné podezření, že jsou posunuté třeba jen o pár zubů. Už delší dobu pozoruju,že  pouze při teplém(vůz stojí např půl hodiny) a horkém nastartování motor se jaksi otřese,zašramotí, na videu to nejde poznat,protože otáčkoměr nekolísá,snaží se otáčky udržet.Tak se vám to pokusím přiblížit. Nastartuji, otáčky vyletí na + - 1300 ot/min a spadnou na volnoběh a hned poté se motor jakoby zatřepe, asi 1 - 2 sekundy a pak vrčí tak jak má. Pamatuju že asi 2.5 roku zpátky při studeném motoru při couvání do mírného kopečku rozblikalo na MAXI-DOTU - STOP!!Nízky tlak oleje, hrozní vážné poškození motoru!! Motor jsem vyplnul a za 5 minut nastartoval a od té doby mi to ještě nikdy nenapsalo. V té době byl v motoru olej 10W-40 z autorizovaného. Ale možná mi to při tom startu dělá právě od té doby, co mi MAXI-DOT napsat tenhle nemilý vzkaz. Diagnostika vykazuje nulový počet chyb.. pánové, co na to říkáte? Mám se bát, nebo nemusím?

Vloženo

No, ak by bol rozvod posunutý "len o pár zubov", tak už s tým autom nejazdíš, ale zháňaš nový motor. HTP nepoznám tak detailne, ale to vrčanie pri štarte by som riešil maximálne tak, že by som s tým zašiel do servisu a dal nahrať najnovší SW. Ja osobne si myslím že toto správanie motora je normálne, podobne ako tomu je u TSI. Tam tiež pri niektorých teplotách štartuje motor s vyššími otáčkami. Je to tak kvôli emisiám, a vôbec by som to neriešil ak to trvá iba 1-2 sekundy a samotný motor a jeho výkon sú v poriadku. Ako sme sa už v inom vlákne bavili, treba hlavne pravidelne a včas meniť olej (a filter) a samozrejme pravidelne sleduj jeho hladinu (a farbu).

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...