Přejít na obsah

Po stratu nedrží volnoběh - kolísání otáček


posta

Doporučené příspěvky

Dobrý den!

Mám následovný problém,když nastartuji za studena tak motor naběhne bez problémů,ale jak začne upravovat otáčky jako by se zbláznil.Začne nepravidelný chod,pokles otáček a následné vypnutí motoru nebo pokud přidám plyn tak to střelí do sání.Zvláštní je že závada se neprojevuje po ujetí zhruba 500m nebo slabého zahrátí motoru.V létě,když byla okolní teplota kolem 25-30c tak s motorem nebyl takový problém jako teď když teploty sahají po ránu k 5C.Jinak to bylo napojeno na vag a při teplotě 50C nebyl problém,ale druhý den jak to mělo 15C závada se opět projevila.Co se týče závad,které to vypsalo je to celkem pěkný seznam.

1.Číslo závady 17586 p 1178003 Lineární sonda lamba/proud čerpadla - přerušení

2.Číslo závady 17604 p 1196003 Řada válců 1 - sonda 1,topný okruh elektrická závada

3.Číslo závady 16517 sonda 1 pomalý signál

4.Číslo závady 16785 zpětné vedení výfukových plynů (tex může být nepřesný nemůžu to dobře přečíst)

Budu rád za jakoukoliv reakci a radu.Nejsem odborník proto některé formulace nejsou zrovna odborné.Jinak jsem se stím né smířil ale naučil žít,když motor ráno začně nepravidelně jít vypnu ho a znovu natočím dojde k restartu a mám zase čas než začne ladit směs podle teploty.Předem děkuji za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Závady 16517,17604,17586 podle DP souvisí s vadnou lambdou před katem.Chtělo by ji nechat přeměřit.

16785-Zpětné vedení výfukových plynů-EGR ventil-průtok příliš malý-takže vyčistit nebo ho někdo vyhodí a zaslepí info zde určitě najdeš nebo koupit nový.Ale asi to bude chtít odborníka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík!Ještě bych byl rád pokud by mi někdo popsal k čemu přesně dochází (teplota venku 8C nastartuju normálně rozjedu se a pak i během jízdy dojde k zaškubání,ale vzhledem k tomu že je auto v pohybu na 3 nebo 4 převofový stupeň nedojde k zastavení).Jednotka provádí ladění i během jízdy?!Pokud by auto stálo závada by standartně proběhla,otáčky dolů pak následné přesycení a možná vypnutí motoru.Nejhorší je to v rozmezí 15-20C venkovní teploty.Pokud je teplota k 0C tak se závada projeví po delším čase,naopak pokud je k těm 15-20C tak je to do 10-30 sekund.Musí to být nějaké čidlo co vykazuje špatnou hodnotu nechám proměřit tu přední lambu.Mohla by to být i škrtící klapka???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak mám stejný problém. Začaly kolísat otáčky, hodil jsem to na VAG a byly tam tyto chyby:

17604 - rada 1 -sonda 1: topny okruh Elektricka zavada

P1196 - 35-10 - - - Sporadicky

17589 - Lin.lambdasonda/referencni napeti Preruseni

P1181 - 35-10 - - - Sporadicky

Může lambda sonda před katalyzátorem způsobovat kolísání otáček?

Většinou se tu na fóru tenhle problém spojuje se škrtící klapkou nebo EGR ventilem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

může, lambda ti přece řídí bohatost směsi, takže pokud bude zprd.le ukazovat, bude dávat řídící jednotce povel přidat směs, otáčky se zvýší a naopak, směs ochudit a motor bude sotva klapat

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj

Mám vážný problém s motorem AUB, respektive s řídící jednotkou Motoru.

Omylem jsem si přez VAG přepsal v řídící jednotce Motoru hodnoty v kanálu 10 až 12 v domění, že mažu intervaly na palubní desce. Od té doby mi Fabia nedrží volnoběh, takže když chci nastartovat, musím startovat s plynem a pořád to držet pod plynem. Jinak to chcípne ;-(.

Může mi někdo vysvětlit význam jednotlivých kanálů, případně uvést správné hodnoty ?

EDIT: Procetl jsem VAG Info System, ale tam jsem reseni nenasel.

U ECU se objevila chyba 17560 - chuda smes.

Bohuzel si nejsem jistej, ktere ty kanaly v ECU jsem menil, jestli jenom kanal 12, nebo i 11 a 10.

Existuje nejaka funkce na vraceni hodnot do vychoziho nastaveni ?

Nebo by mi mohlo pomoct nacteni hodnot z jine Fabie...

Editováno: , autor: Ondra Hajek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím Vás pánové,

 

předem se omlouvám, jestli už zde takové témaje.

 

Můj problém spočívá v tom, že po startu je vše ok asi 30 sec, po 30 sec, se začne auto chvět.

Je to cítit jako by se auto třepalo, žačnou kolísat otáčky z 1100 na 950 a zase zpět.

Jako klasika těchto motorů jsou vzápětí slyšet hydroštěly.

Pokud to tak chvíli nechám ve volnověhu asi 1-2 min motor se vzpamatuje a šlape, ale pokud chci vyjet ihne a je motor studeny, je motor bez akcelerace a škube, jakoby se mu nedostávalo palivo.

Loni jsem vyměnil jak cívky tak svíčky. Najeto mám 163 tis km. Motor 1.4 16V 55kW BKY

 

Můžete mi prosí někdo poradit, nechci se se svým strojem rozloučit a na nové není.

 

Díky předem za vaší pomoc a rady.

 

Lucas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkný večer,mám podobný problém,ale jen s tím rozdílem že se mi chvěje motor jen někdy.Mám vypozorováno že to hlavně dělá když je venku 16C a výš.Tak se motor po nastartováni asi na 1 až 2 min začne chvět ale po těch 2 minutách to potom ustane a je klid.Během této doby na chvíli stoupne okamžitá spotřeba dle PP.Pak se vše srovná zpět.Otáčky přitom drží na 1100 ot./min.Jinak sem s tím skoušel ihned vyjet jak se to rozklepalo,a snížení výkonu sem nepocítil,jen to chvění něž se to zklidní během těch 2 min.Nevím přijde mi to zvláštní ale děla to fakt jen když je venku nad 16C.Když  je chladněji a nastartuji tak se nic neděje a motor jede plynule pořád od startu.Jinak mam taky motor BKY 1.4 16 55kw. jako ty.Jsem sním jinak spokojený zatím jede bez problémů.Na plnou nádrž najedu až 750km.Takže spotřeba je slušná.Najeto mám 63 tis.km.

 

Pěkný večer

 

Pajis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se nepletu, tak tohle dělá automatický sytič ne? Tedy u mně to tak alespoň po startu je, stupňovitě se snižují otáčky a když se trochu zachvěje, opět se automaticky sníží atd... až na normální chod, kdy sytič neběží.

Ohledně toho kolísání otáček nahorů a dolů a následné cukání při rozjezdu.... podívej se na škrtící klapku jestli není zanesená-případně vyčisti a udělej základní nastavení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok panové díky za rady.

 

Je tomu tak, že se to opravdu děje když je venku teplo, takže zkusim vyměnit čidlo teploty chl. okruhu.

 

Popř mrknu na škrtící klapku, posledně tam byly nějaké nečistoty.

 

Vag bohužel nemám takže nezjistím chyby, ale asi se budu muset někde domluvit, jelikož jak je motor teply přede jako kočka.

 

Já si myslím, že budu muset poměnit hydoštěly, že ten problém jde odtamtud, jelikož to ranni cvakání už nepřipomíná benzínový ale dieselový motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, poslední týden mě zlobí Fabka při startu. Když auto delší dobu stojí (4hodiny a víc) tak když nastartuju tak po cca minutě začnou otáčky kolísat a motor se vypne. Hned opět nastartuju a už je to v pohodě... Myslel sem ze svíčky, tak jsem je vyměnil ale problém přetrvává... Neví někdo? Díky 

Editováno: , autor: Frosbe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...