Přejít na obsah

2.5TDi 120KW - cuká


michal.drakan

Doporučené příspěvky

Ahoj, jsem tu nový a potřeboval bych pomoct. Jsem majitelem Superba 2.5TDi 120KW Tiptronic rok 2005

a mám takový problém, že auto při 1200-1500ot jako by vynechával motor, tak nějak poskakuje. Při volnoběhu ok a dělá to jak za jízdy tak i při neutrálu...když přidám plyn. A jde o to, že převodovka skočí do nozového režimu :( Jinak když překročím jako by ty otáčky kde to poskakuje...tak nějak s lehnou nohou na plynu,tak pak je to ok, ale když tomu šlápnu, tak okamžitě skočí nouzák.

Auto jsem dal na diagnostiku a motor bez chyby, jen v převodovce to napíše snímač otáček G182(sporadická)

Tyto kroky jsem udělal: Vyměna oleje v převodovce,nové vstřiky,nový palivový filtr. Můžete mi prosím někdo pomoc, kde by byla chyba? Četl jsem tady na foru o čerpadle, ale mě to nepíše žádnou takovou chybu...Moc děkuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Už jsi to vyřešil? Mě motor nehlásí taky žádné chyby, ale dělají to vytahané rozvody. Na TDI grafu jsem úplně jinde a čerpadlo vykazuje výchylku více než 2stupně. Po výměně komplet rozvodů dám vědět. Těch důvodů ale může být více, třeba ucpaný pal.filtr, nebo i samotné čerpadlo. Bohužel na 6válu nejdou změřit Vagem vstřiky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Startovalo by to možná o trochu hůř ale startovalo. Může ti někde protíkat a tím nebude potřebný tlak paliva a začne cukat. Taky je možné, že bude porouchaná jen elektrická část čerpadla. Diagnostika čerpadla stojí cca 500,-Kč bez DPH ale musíš ho vytáhnout. To znamená rozhodit rozvody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ne. Na to musíš mít testovací stolici kam upevníš čerpadlo, napojíš hadice a uděláš zátěžový test.

Zavolej na tohle číslo 602268497. Je to firma co se tím zabývá ale je z Prahy. Můžeš jim to tam ale poslat a oni ti tu diagnostiku udělají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě problém s cukáním přestal po výměně a správnémn nastavení čerpadla. Zajeď ještě za někým na VAGÍNU.

V základním nastavení (hlavní pole VAGU)kanál 4. Tam máš vedle sebe ty 4 políčka. V první poli je to nejdůležitější, je to úhel vtřiku. Já to měl posunuté na 6stupňů. Motor musí být na provozní teplotě. Hodnota musí být 0-4stupně. Dalších dvou polí si všímat moc nemusíš a v posledním 4.poli musí být 100%. Pokud by Ti hodnoty v prvním a posledním poli nesmyslně lítaly může být v háji to čerpadlo, resp. hlava čerpadla. Po této procedůře je dobré smazat chyby v motoru, pole 4 v základním nastavení ti slyšitelně poupraví nastavení motoru, rozbliká se i kontrolka žhavení, tak se nelekni. Díky tomu se může v chybových závadách objevit chyba předvstřiku paliva, opět se neleknout a smazat. Ani tak neodchází čerpadlo, ale spíš hlava na něm. Prvně před diagnostikou zkontoluj ten velký konektor na čerpadle(lehce prostříknout sprejem na kontakty a několikrát zasunout a vysunout). Hlavně nezapomeň pořádně zatáhnout tu pojistku na něm. Pokud bys měl možnost, zkus vyměnit pouze tu hlavu, nebo si jí půjčit a vyzkoušet. Drží na torxových šroubech z vrchu a lze lehce udělat na autě. Hlava je bohužel neopravitelná, což zjistíš po její demontáži(zalitá vespod v čemsi). Dále bys ještě mohl zkusit, jestli nemáš přicpaný sací koš v nádrži. Ani nemusíš sundávat zadní sedák, stačí pořádně profouknout vstup k filtru. Nezapomeň pak pořádně tu hadici od nádrže zalít naftou, jinak si to nasaje vzduch a pak se budeš trápit s odvzdušněním. Je dobré mít v nádrži aspoň třetinu nafty. Rozhodně je ale lepší se tomu kroku vyhnout a tak jestli jsi malinko zručnější vyzkoušej funkci čerpadla v nádrži. Odpojit vstup do filtru a hadici dát do nějaké nádoby. Příslušnou pojistku čerpadla č.28 napojit na +12voltů. Čerpadlo by mělo být slyšet a z hadice by měla vytékat nafta. To bych už moc psal, prostě dílenská příručka motor skupina 20-1, kde je to pořádně popsáno. A je to

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Takže přidám nějaké nové informace...čerpadlo mám druhé,respektive použité,bylo z havarovaného vozidla,úplně identického. Vaša z Prostějova mi to přijel spárovat,čerpadlo má start povolen,je spojeno s řidící jednotkou...motor točí,ale nechytne :( JInak jsem objednal podávací čerpadlo,psalo to nějakou chybu...tak zkusím ještě to,doufám,že to bude tím :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podávacím čerpadlem to nebude, to už se tu řešilo, páč podávací čerpadlo jen "podává" nafrtu z nádrže do sacího koše, defakto kvůli zpěnění nafty. Odvzdušnění se tu už taky probíralo, musíš mít min třetinu nádrže, já říkám půlku, pořádně všechno zalít naftou a nejlépe se sprejem nastartovat. Pokud ses ale vrtal jen do čerpadla, nikoli do filtru, tak moc to zavzdušněné nebude. Ale předpokládám, že u filtru jsi začal řešit závadu...Jednou jsme zapomněli zalít filtr a pak je to fakt pakárna natočit, chce to zalít i hadici do filtru a kdyžani to nepomůže povolit jeden, dva vstřiky. Mimochodem to bys mohl zkusit - povoli jeden, dva vstřiky a zjistit, jestli z toho stříká nafta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...