Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Mám pocit, že snad každý chápe pojem PROMO období. Tak jako při vstupu nová banka nabízí velmi vysoké úroky za depozita, tak jak výrobci uvádí výrobky za zaváděcí ceny, tak se stejně chová třeba koncern Hojandé. Ostatně pokud odmyslíme megalomanskou reklamní masáž, tak to stejné dělala i Škoda u první Fabie nebo Octavie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hlavni konkurence Skodovky je ted spise v mimoevropskych automobilkach a ty existencni potize nemaji.

A proč?

Ve většině výrobního procesu, což je nejdražší položkou vývoj výrobku, po té výroba dílů v Chině, Koreji a bůhví v kterých zádelích jež naperou do škatulí a ty doplují v kontejnerech do Turecka, Nošovic nebo Žiliny a někteří jak dyliny z toho sedí na zádeli a poučují jak to Škoda neumí mají prostor pro cenový boj. Neobhajuji, nesoudím ,nepoučuji, ale "konkurence" musí být cenově jinde než domovská porovnatelná firma aby alespoň dala závdavek hromadě jedinců juknout za výlohy ostatních rváčů tržního podílu. Pak se nedivme že se tady bude jen jen a jen kšeftovat jak v Polandu když se tam už jenom drží zemědělčina narozdíl od ná kde se pěstuje na úrodných zemích elektrika....

Evropské firmy jak bylo výše napsáno testly boj s NEJEN žluťásky a dopadlo to propouštěním u Fordu, PSA, Opelu a Fiatu(v podstatě vše krom VW+prémiovky) a VW nastoupilo cestu snižováním "úrovně" nejnutnější vybavenosti produkce na udržení marží pro celý proces výroby. Mezi náma, já se nedívám jak jsou vidět kolejnice, palubku neš.kám, aby byla měkoučká, dveřní výplně okopané od děcka raději umyju než to kartáčovat textilní vložku atd.

A srovnávat Rapida(to jméno by fakt takové nemuselo) s Thalií a spol už postrádá soudnost....

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem přijel z testovačky.Mě prodejce naopak říkal, že se to prodává relativně dobře.

Jinak moje dojmy jsou takové, že se přesně vystihlo zařazení mezi fabii a octavii.Kufr dobrý, místo na nohy vzádu super (mám 192 cm), to samé na hlavu.Pocit z řízení mi připadalo podobné jako v F1 (FII jsem neřídil), řazení zatím nejlepší, které jsem kdy absolvoval.Motor 1.2 TSI 63 Kw byl v pohodě, ale když už bych si to kupoval, sáhl bych po silnější verzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ktere konkretni materialy a kde jsou prosimte u Rapidu lepsi? Kdyz budu srovnavat Elegance/Elegance tak Fabie vitezi na cele care. Byt zdalky a po aplikaci photoshopu vypada Rapid interier na pohled pekne, zjevne inspirovan Superbem, tak pri realnem pohledu nazivo i u Elegace ze vseho cisi naprosto totalni lacinnost, proste jako bys mel v ruce nejaky ultra levny cinsky vyrobek. Imitace chromu na par mistech to nezachrani. Fabie v Eleganci taky neni zadny zazrak, ale alespon nepusobi na pohled tak lacinne. Az na horni dil palubky u Fabky jsou tam i tam vesmes tvrde plasty, nicmene u Fabie vypadaji alespon na pohled o tridu lepe. Ja netrvam na tom, aby byly vsude mekke plasty, to nema ani Audi A6, ale proste at jsou alespon ty tvrde na pohled pekne, coz se dosud Skodovce i u malych aut ve vyssich vybavach docela darilo. Palubku nemusis osahavat, ale divat se na ni musis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dix: Jels na zimních nebo letních? Rapid jsem měl půjčený krátce, ale pokud bych si na něco stěžoval, tak na brzdy. Byly skoro na chlup stejný jako u první Fabie, tzn. výrazně horší než u dvojky/roomsteru s kotoučema vzadu. S hlukem problém nebyl, přitom trasa docela tankodrom. Tvrdé naladění mně osobně vyhovuje, naopak nesnáším houpání, v tom byla Octavia s patnáctkama děs. Rapid mě ale jako tvrdý nepřišel, s patnáctkama je měkčí než Roomster. Ale možná jsem si zvykl na plné zatížení a tím vyšší tlakování.

Na služební jsem teď dostal zimní, Michelin Alpin A4 a je to dost katastrofa. Hučení, výrazně horší přilnavost při současných teplotách kolem 9 stupňů. Ale proč ne, jestli vnímáš úplně opačně provedení interieru Fabie, možná je i odlišné vnímání hluku a další věci.

LUKY: taky su zvědav, jak moc to s Rapidem Škoda myslí vážně. ještě by to chtělo vyřazení čtrnáctek, náhradu poklic na patnáctky a kotoučové brzdy aspoň od 66kW

Jinak podle mě trefná poznámka prodejce - pokud nic nebude vrzat, čert vem měkčení. Čas ukáže, jestli se bude opakovat rachotící ventilátor. Trochu se obávám, že bude převzatý z FI/FII/R.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mave pokud se k tomu muzu vyjadrit i ja tak napisu jen jedno ... prinasi to asi tak nic (abych byl slusny) ja mam v fll classic nemekcenou a kdyby mi nekdo nerekl ze jsou i mekcene tak bych si toho v zivote nevsiml , a co tedka pucuju mekcenou v oll a nemekcenou v fll tak jsem rad ze fabule je tvrda jak po viagre , lip se mi to udrzuje ;) ... tot odemne vse ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Meverick - mekky plast se mnohem hure podre a poskrabe, obvykle vypada vyrazne lepe (byt lze udelat i hezky tvrdy, coz se ovsem v rapidu nepovedlo), na hornim dilu palubky ma zrovna vyznam celkem maly, na dilech se kteryma do kontaktu prichazis uz vyrazne vetsi. Zrovna u Fabie, kdyby misto vrchniho dilu udelali spodni, ten co ryje kazdemu do praveho kolena, tak by udelali lepe. :) A jinak je to samozrejme i o pocitu. Ja vzdy mel a budu mit vsechna auta v nejvyssi vybave, a pokud bych dal 500-800 tisic za neco, z ceho setreni cisi na pohled i na dotek, tak bych se musel jit zastrelit.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne, prakticky je to k nicemu. Jeste si pockam na dalsi odpovedi, ale aspon strucne.

Je to stejna medialni masirka jako s nedostatecnou sirkou.

Sirka je dulezita jen z pohledu vnejsiho designu.

Uvnitr je tento parametr dulezity jen v pripade, ze se auto obsazuje vzadu 3 lidmi, coz je minimum casu provozu auta.

O OII nikdo nerekne, ze je uzka a to jak z venku, tak zevnitr. Jet ale nekolik desitek nebo stovek kilometru vzadu uprostred je pro dospeleho stejnej "zazitek" jako v Rapidu nebo Fabii, je uplne jedno, ze v OII je nekolik malo centimetru na sirku vic... Aby to bylo pohodlne, muselo by se jednat o uplne jinou tridu auta.

Stejnej blabol se siri o mekcene horni casti pristrojovky. Kdy s tim mekcenym povrchem kdo prijde do styku? Jak casto se bezne saha na horni cast pristrojovky? Minimalne. Predevsim pri cisteni a na to je lepsi tvrdy plast.

Vrzani nebo nevrzani nezalezi na tom, jestli je pristrojovka mekcena nebo ne, ale na kvalite zpracovani a tuhosti karoserie.

Mimochodem, ve tride A0 to byla v roce 1999 prave FI, ktera prisla jako prvni se slushovou (=mekcenou) pristrojovkou.

FII v Classicu (dnes Active) uz mela tvrdou, az od Ambiente (dnes Ambition) mela mekcenou. Zakladnich FII s tvrdou pristrojovkou jezdi kvanta a nikde nejsou videt stiznosti na tvrdej povrch nebo ze by jim snad pristrojovka vrzala. Proc? Protoze nezalezi na tom, jestli je mekcena nebo tvrda, ale na zpracovani a slicovani.

Cely je to proste zase blabol našich "odborných" novinářů, ktery spousta lidi bohuzel slepe papouskuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: Ja se domnivam, ze kdo si koupi Fabii v nejnizsi vybave, tak ho asi nejake plasty takove ci jine moc netrapi. Myslim, ze to spise zajima lidi, co jdou do vyssich vybav a chteji za sve penize pocit pohodli a luxusu (pokud o tom lze ve Skodovce hovorit). Jinak nevim proc to vztahujes jen na horni dil pristrojovky, mluvime tu o plastech obecne.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale pokud ma nekdo pocit, ze mu prave mekcena pristrojovka prinese vetsi pocit pohodli a luxusu, at si vybere jinej model nebo zajde ke konkureci.

Je to prece o pravu volby a v tom mu nikdo nebrani.

(pokud o tom lze ve Skodovce hovorit).

Nelze - pohodli a luxus mi nabidne BMW 7er, Mercedes S, Audi A8, Rolls Royce... :doh

Jinak nevim proc to vztahujes jen na horni dil pristrojovky, mluvime tu o plastech obecne.

Protoze reaguji na prispevky vyse, tam se mluvi o hornim dilu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... no jak bych to rekl , rapid je pro skodovku neco jako talia killer , jde o to nabidnou velky kufr v provedeni liftback tam kde lide meli radi treba fl sedan... ono v tedle te cenove kategorii a rekneme pro tudle tu skupinu lidi ktera si rapida koupi je uplne jedno jaky je plast , jestli je pogumovany , obsity kuzi nebo treba posypany pernikem ... je zajma obem kufru , libivy desing , to jestli nacpou dozadu dve detske sedacky a hlavne to aby se to dobre udrzovalo ... mekceni cehokoli by bylo jen naobtiz ... dyt u mne u fll nebo oll co se spini nejvic ? Ta latkova cast ve vypnich dveri :D dalsi zbytecnost :D kdo to ma furt pucovat no ni ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli mohu říct svůj názor. Tak ne že by mi úplně vadila tvrdá přístrojovka, to je mi celkem jedno (i když u své Fabie 1 rád mačkám palubku kolem budíků). Spíš prostě mám pocit celkově z Rapidu té lacinosti.. za to nemůže neměkčená palubka, naopak jsem u Rapidu rád, že jsou hezky měkké podpěrky pod ruce na dvěřích. To mi třeba u Fabie zas chybí, páč si tam ten loket rád opírám a začínám už přemýšlet, jak to vyřešit..

Nic méně, svojí Fabii 1 mám ve výbavě Classic, tedy úplný zíklad, akorát mám navíc PP a klimošku. A nekupoval jsem si to auto proto, že by mi bylo jedno, jak kvalitní jsou plasty a celkově auto. Auto jsem si kupoval takové proto, že splňovalo to, co od něj chci a nepotřebuji navigaci (když mám svojí přenosnou), nepotřebuji kotrolu tlaku v pneu, kontrolu brzdových destiček apod., za které se zbytečně připlácí a cena tak markantně stoupá. Pravda, elektrická okénka by se mi hodily, ale v létě stejně jezdím s klimoškou, tak to zas tak moc neřeším. A co se týče interiéru, že classic je hotový plast, tak jsem si na vrakovištích a po kamarádech sehnal téměř výbavu Elegance, takže moje Fabie vypadá jako Classic jen díky kličkám na okna, jinak si myslím, že uvnitř na klasika vypadá celkem slušně a cena za výbavu Elegance v interiéru je u Škodovky dost vysoká, mě vyšla na cca 3000 kč :) to jen tak pro zajímavost, že ne všichni co kupují Fabii v základu, tak nezajímají plasty a kvalita zpracování vozu, jen prostě nepotřebují všechny ty moderní vymoženosti, které akorát zbytečně upozorňují na věci, které normální řidič pozná a díky čidlům a přebušené elektronice odcházejí a oprava stojí zbytečně moc peněz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych se jen zeptal - co presne vam, kdo tak orodujete za mekcenou horni cast pristrojovky a tvrdite, ze bez toho to nejde, ten mekcenej povrch prinasi??? Myslim tim prakticky...

Rad bych slysel nejake smysluplne odpovedi.

Presne, prakticky je to k nicemu. Jeste si pockam na dalsi odpovedi, ale aspon strucne.

Je to stejna medialni masirka jako s nedostatecnou sirkou.

Stejnej blabol se siri o mekcene horni casti pristrojovky. Kdy s tim mekcenym povrchem kdo prijde do styku? Jak casto se bezne saha na horni cast pristrojovky? Minimalne. Predevsim pri cisteni a na to je lepsi tvrdy plast.

Vrzani nebo nevrzani nezalezi na tom, jestli je pristrojovka mekcena nebo ne, ale na kvalite zpracovani a tuhosti karoserie.

Mimochodem, ve tride A0 to byla v roce 1999 prave FI, ktera prisla jako prvni se slushovou (=mekcenou) pristrojovkou.

FII v Classicu (dnes Active) uz mela tvrdou, az od Ambiente (dnes Ambition) mela mekcenou. Zakladnich FII s tvrdou pristrojovkou jezdi kvanta a nikde nejsou videt stiznosti na tvrdej povrch nebo ze by jim snad pristrojovka vrzala. Proc? Protoze nezalezi na tom, jestli je mekcena nebo tvrda, ale na zpracovani a slicovani.

Cely je to proste zase blabol našich "odborných" novinářů, ktery spousta lidi bohuzel slepe papouskuje.

Mavericku,naprosto souhlasím. Mekčený plast se v poslední době stává úplným fetišem. Například na některých OII je vrchní plastová část na předních dveřích měkčená,ale na zadních z tvrdého plastu. Pokud na to člověk nesáhne,není okem žádný rozdíl poznat... Nějaký smysl to může mít,jak tady někdo uvádí,na středním sloupku u pravé nohy řidiče - ovšem i to je někdy sporné - moje pravá noha (koleno) se toho prakticky nikdy nedotýká. Tam je to spíše o fyzické konstituci,stylu sezení za volantem a výšce dotyčného řidiče. Jen tak mimochodem,palubku a různé jiné plastové části mám v OII měkčenou a stejně v ní chrastí,vrže atd.,zatímco v FII je toho měkčeného minimum a vrže oproti Octavii naprosto minimálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...