marty Vloženo 22. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2012 Zdravím, mám dovezenou Octavii Combi II 2.0 TDI 103 kw r.v. 2005 a v novém TP jsou rozměry pneumatik s rychlostním indexem V - do 240 km. Max. rychlost je 207 km (taky v TP). Podle všeho by měl být rychlostní index H (do 210 km), mám tam z magistrátu chybu? Letní pneu mám H a chci na zimu koupit pneu o jeden rychlostní index míň, což vyhláška spolu s nálepkou v zorném poli řidiče "budu jezdit jenom 190 km" povoluje... :-) Kdo má stejné auto, můžete se mi prosím pro jistotu podívat, jak to máte vy? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2012 Myslím, že tam chybu nemáš. Bratranec má od loňska to samé co ty, jen je to liftback r.v. 2006, a index má v TP stejné = V (240 km/h). Zimní pneu kupoval s indexem H.Zajímavé je, že já mám na TSI maximálku 203 km/h a index H. Asi maximálka těch 207 km/h je už moc blízko limitu 210 km/h. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stanson Vloženo 22. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2012 Take mam V, neni to chyba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marty Vloženo 22. Říjen 2012 Autor Sdílet Vloženo 22. Říjen 2012 Díky za odpovědi! Myslel jsem, co je psano, to je dáno. Jenom by mne teda zajímalo, do jaké maximální rychlosti můžu používat (bez zimní vyjímky) pneumatiky s rychlostním limitem H (210 km)? Do 206? 205? 204??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Austin Vloženo 22. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2012 Písmeno indikuje maximální rychlost, kterou pneumatika dokáže vydržet tuto rychlost po dobu 10 minut aniž by vznikla deformace, zborcení bočnice ap. V praxi bych jel max. o 20 km/h méně. Vyšší index je vždy o dost dražší, ale má zpevněné bočnice (snad více materiálu). Jinak by měl odpovědět nějaký fachman, co doporučuje. N-140, P-150, Q-160, R-170, S-180, T-190, U-200, H-210, V-240, W-270, Y-300 a ZR přes 240 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marty Vloženo 23. Říjen 2012 Autor Sdílet Vloženo 23. Říjen 2012 Tak tedy směrodatné asi bude, co je v TP. I když mám menší nejvyšší rychlost (207km/h) než index H, musím mít v létě index V (v zimě může být index H s cedulkou). Jde mi hlavně o to nemít problémy na STK a možná u policie. Možná rada pro všechny si to zkontrolovat. (2.0 TDI 103kw) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 (editace) Určitě si ale tu nálepku před sebe dej. Kdysi jsem si na BMW 325i Coupé koupil Dunlop Wintersport M2 s konstrukční rychlostí 190 km/h. Říkal jsem si, že budou měkčí než s vyšší konstrukční rychlostí a že to je na sníh a led jen dobře a že v zimě stejně rychleji nepojedu, ale nenalepil jsem si nikam nic. No a pak jsem se jednou o půlnoci z Mnichova-Freimanu vypravil domů. Bylo docela zima na džíny a lehkou bundičku, které jsem měl, ale pořád to bylo +13 st.C a silnice byla suchá, nikde žádná louže. Provoz moc nebyl a tak jsem byl v Regensburgu za 3/4 hodiny, projel jsem tunel, pak doprava, kulaťák a zase ven na státní. Asi ve 160 jsem se podíval do vnitřního zpětného zrcátka a myslel jsem, že jsem oslepl - neviděl jsem v zrcátku nic. V autě byly od zadních gum takové vibrace (ve volantu nic), že se zrcátko roztřepalo a byla z něj jen světlá skvrna. Zadní gumy jsem zahodil, protože z nich vznikly mnohoúhelníky a vyvážit to nešlo. Předky to kupodivu přežily. Pak mi gumaři vysvětlili, že jsem udělal několik chyb: 1) Teplota přes 10 st.C je pro zimní gumy vedro a začnou se přehřívat - kdyby byla mokrá silnice a voda gumy ochlazovala, nebylo by to tak zlé. Ale bohužel, cestou nebyla ani louže. 2) Pokud jsem jel 3/4 hodiny průměrnou rychlostí 200 km/h (z Freimanu do Regensburgu je to 150 km) a prakticky kde to šlo 220 až 230 km/h, když z toho vylezl tenhle průměr, podrobil jsem gumy tvrdšímu testu, než to dělají gumaři. Jejich postup je, že namontovanou gumu podle zatížení nafouknou, nastaví jí nějaký odklon a sbíhavost a rozjedou na konstrukční rychlost. Pokud to guma 30 minut vydrží a nerozletí se (a tím prokáže, že plní to, jak je označená), zvýší rychlost o 10 km/h a nechají dalších 10 minut, pak zase 10 km/h a zase 10 minut až do doby, kdy se guma rozpadne. Jejich doporučení bylo, na suchu a za tak vysoké venkovní teploty (relativně - pro zimní gumy vysoké) nepřekračovat konstrukční rychlost vůbec. Ty vibrace už prý byly projevem toho, že se začal v několika místech separovat běhoun od kostry a byla prý záležitost krátké doby, než by se odseparoval úplně. Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale mám vyzkoušeno, že nalepit si na rychloměr nálepku o maximální konstrukční rychlosti gum může být velmi účelné. Editováno: 31. Říjen 2012, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Toom Vloženo 4. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2015 V TP mám rychlostní index H, chtěl bych zimní pneumatiku s indexem T (do 190) mám pocit, hmotnostní index je stejný což je podle mě důležitější při našem limitu 130 km/h. Nesetkal se někdo s tím, že by v tom byl problém?? Já přece nemůžu jezdit 190 km/h to musí policie i STK vědět ne?? Rád bych znal jiné názory, předem děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2015 To je pořád dokola - to nejsi schopen si vygooglit a přečíst ustanovení příslušné legislativy? Je tam jasně napsáno, za jakých podmínek můžeš mít zimní pneu s nižším rychlostním indexem než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla. Tady vůbec nejde o něčí názory, anebo o to, jaká je nejvyšší povolená rychlost na pozemních komunikacích v ČR, ale o to, co stanovuje vyhláška. Ostatní je tedy irelevantní. § 21Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy (2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyššíkonstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formounálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnourychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidlapřekročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným vevozidle (například palubním počítačem). document.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Toom Vloženo 4. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2015 No - jsem schopen vygooglit si ledacos, ale chápu tvůj komentář. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 4. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2015 já ano Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akvils Vloženo 7. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2015 To co uvádí Pawouk je citace z vyhlášky č. 341 z roku 2002. Dnes jsem byl zeptat na STK a tahle vyhláška už neplatí, je nahrazena 341 z roku 2014. V nové vyhlášce v paragrafu 21 není o zimních pneu ani slovo. Na STK mi řekli, že není možné u zimních pneu použít nižší rychlostní index, musí být to co je v TP. Na zimu jsem chtěl dát 15 kola, ale s rychlostnim indexem V jsou jen celoroční. Takže budu muset dát asi 16, přitom jako základní pneu jsou v TP uvedený 15 a 16 jsou jako alternativa. Jakou velikost zimáků dáváte na 2,0 TDI 103 kW? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akvils Vloženo 7. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2015 Ještě odkaz na novou vyhlášku http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/7ADE511C-FEE0-463E-A16A-E52453019AA2/0/sb01342014.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 7. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2015 Novela vyhlášky je jinak koncipovaná než předchozí verze.Pod § se ukrývají víceméně obecné informace.Konkrétní podrobné údaje je třeba hledat v přílohách vyhlášky,jsou i v Tvém odkazu,ale hodně dole. Konkrétně problematiku pneumatik řeší příloha č.12,vyhlášky 341/2014 v odst.F 2. Možnost použít zimní pneumatiku s nižším indexem,než je konstrukční rychlost vozidla zůstala zachována. Lépe se orientuje v dokumentu níže. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341/print Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 7. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2015 Na STK mi řekli, že není možné u zimních pneu použít nižší rychlostní index, musí být to co je v TP. Bohužel takhle to u nás funguje. Minulý týden mi to samé tvrdil kolega z práce, donesl si to ale ze servisu, tam bych to i pochopil, ale na STK? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akvils Vloženo 8. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2015 Díky za upřesnění odkazu na část vyhlášky týkající se pneumatik. Ale mám ještě jednu otázku, rychlostní index zimních pneumatik si můžu zvolit jaký chci, třeba i o dva stupně nižší, když budu mít upozornění v obrysovém poli řidiče? V TP mám rychlostní index V, z předchozíha auta mi zbyli zimáky s rychlostním indexem T. Na stránkách jednoho prodejce pneumatik jsem četl, že je možné použít pouze o stupeň nižší rychlostní index, ale podle toho jak je to psané ve vyhlášce to chápu tak, že je můžu použít klidně T. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 8. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2015 Pokud je zároveň splněno i vše podle odstavce 13. což beru jako samozřejmost, tak ano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 8. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2015 § 21 Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy (2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem). To co uvádí Pawouk je citace z vyhlášky č. 341 z roku 2002. Dnes jsem byl zeptat na STK a tahle vyhláška už neplatí, je nahrazena 341 z roku 2014. V nové vyhlášce v paragrafu 21 není o zimních pneu ani slovo. Na STK mi řekli, že není možné u zimních pneu použít nižší rychlostní index, musí být to co je v TP. Na zimu jsem chtěl dát 15 kola, ale s rychlostnim indexem V jsou jen celoroční. Takže budu muset dát asi 16, přitom jako základní pneu jsou v TP uvedený 15 a 16 jsou jako alternativa. Jakou velikost zimáků dáváte na 2,0 TDI 103 kW? Sorry, moje chyba, že jsem nezachytil novelizaci. Ale když se podívám do té přílohy, tak výsledek je stejný - použít je můžeš a musíš mít upozornění buď na nálepce anebo na PP. Takže jsem nikoho neuvedl v omyl. "2.V případě vybavení vozidla zimními pneumatikami, dle odstavce 13 s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, musí být uvnitř vozidla a na vždy viditelném místě z pohledu řidiče upevněn výstražný štítek, který udává nejnižší hodnotu maximální rychlostní kapacitu pneumatik pro jízdu na sněhu. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle, například palubním počítačem." Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Toom Vloženo 8. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2015 Prostě je to napohodu, vymyšleno tak aby to nikoho neobtěžovalo.. ani to nemusí být nálepka, co dodat. Jen chcu vidět PČR, přijde, koukne na můj štítek a jedu dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.