Přejít na obsah

Montáž budíku s teploměrem


Kubajs99

Doporučené příspěvky

Nejhorší je, že až do karbcovýho fáčka to čidlo neřídilo nic jinýho, než rafiku na palubce - prostě jen informativní hodnota. Počínaje vstřikovým fáčkem je čidlo dvouodporový - jedna půlka si zachovala původní funkci = měřit teplotu pro budík na palubní desce, druhá půlka slouží ŘJ motoru k řízení bohatosti směsi = náhrada automatickýho sytiče. Tak to bylo až do feliny - ale postupně, jak se do aut dostávala digitální komunikace všech elektronickejch komponentů po sběrnici CAN se přešlo zase na jednoodporový čidlo, který "krmí" informací jen ŘJ motoru - a ta tu informaci digitálně "po CANu" posílá dál, například právě palubní desce nebo ŘJ klimy, pokud je klima automatická.

 

To znamená, ŽE INTERNÍ SYSTÉM AUTA ZNÁ PŘESNOU TEPLOTU KAPALINY V MOTORU S PŘESNOSTÍ ZHRUBA NA ±1°C (viz VAG/VAS!!!) - ale tuto informaci podle rozhodnutí někoho megachytrýho z vývoje už nepředává řidiči, respektive předává pouze informaci "teplota je nízká - teplota je OK - teplota je vysoká", přičemž hranice nikde nejsou uvedený a co je nejhorší, je řidiči upřen přístup k informaci o skutečným směru a velikosti pohybu teploty.

 

Ten pohyb je totiž důležitej, vůbec není důležitý, jestli má motor mýho auta během jízdy konkrétně 85°C nebo 92°C - ale je důležitý, jestli se mi náhle bez dalšího vnějšího důvodu ta teplota nesnižuje nebo nezvyšuje. Anebo abych viděl, že třeba když potáhnu do krpálu další auto na tlačným laně, tak že mi leze teplota nahoru jak zběsilá a že bych měl dřív než bude pozdě pouvažovat buď o zastavení a nechání auta "vydejchat" dřív, než začne kapalina skutečně vřít, nebo že riskuju gejzír zpod kapoty. Bez normálně reagujícího teploměru tuhle informaci nemám - ano, BLONDÝNKA ji nepotřebuje, tý stačí rozsvícení červený kontrolky hrozícího přehřátí motoru, ale 80-90% řidičů si umí informaci o teplotě a jejím kolísání "přeložit" a podle ní se zařídit co se jízdního stylu týče. Jak říkám - vypuštění budíku nebo jiný změnám teploty odpovídající indikace teploty není jen "ekonomika" = katování kostů, ale (a to dneska platí asi daleko víc) jde o kurvítko, který má zabránit majitelům aut vyhnout se vlastní iniciativou některým poškozením, na který výrobce "čeká"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že se to nestalo tobě ještě neznamená že to je nemožný - jednoduše ses do takový situace ještě nedostal. A na okraj - na teplotu nad 100°C bohatě stačí jedna delší kolona v létě a pohyb v ní "přískokem vpřed" - podle klasifikace Zelený vlny je to "Stupeň 6 = plynule parkující kolona".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to že se ti nepohla ručička ještě neznamená, že jsi v reále neměl nad 90°C :kol-28: , tak nějak přemýšlím, jestli jsi vůbec četl těch několik příspěvků nad tebou :kol-46: .

 

BTW   spíše přemýšlím nad smyslem toho všeho tady, na jednu stranu chápu vaše připomínky a nespokojenost, na druhou stranu pro mě nejdůležitější bod teploměru je první čárka od vodorovné polohy, to se mi v zimě přepíná z beneli na LPG :kol-46::kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malta, čítal som to a viem, že voda mohla mať aj nejakých 108°C, ale tu niekto píše, že sa mu ručička pohla ďalej, takže išiel aj nad túto teplotu, čo sa mne osobne ani pri naozaj vysokom zaťažení motora (režim S, otáčky až po obmedzovač) nepodarilo.
Možno za to môže klimatizácia, tú som mal vypnutú, naopak v nejakej kolóne stojacej v lete na slnku sa teplo z výmenníka klimatizácie "vypúšťa" v motorovom priestore, ale aj tak ma to dosť prekvapuje vzhľadom na rozdiel 5000+ rpm v otáčkach motora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se to povedlo, ručička byla opravdu cca 3 mm za 90°... Bylo to na škole smyku, pořád čekání ve frontě a pak rozjezd, projetí překážek a na plný plyn přes celý areál zpátky do fronty abych ostatní předjel a mohl jezdit vícekrát  :kol-28: .. Právě jsem se tam díval na tu teplotu a přemýšlel kolik to má.. Klimu jsem zapnutou měl na "auto", venku sice bylo cca 15°C, ale svítilo slunko a v autě bylo horko.. Ale jestli to mělo až takový vliv nevím  :kol-32: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj. Něco málo jsem to tady pročítal. Jde mi o modrou kontrolku, která ukazuje studený motor. Mám F2 rok 2008 Ambiente. Busíky S PP ale ne maxidot. Jednalo se o tuto funkci zase jen u nějákých verzí? Známý to má na Ibize kdo ví jak staré, sousedka na F2 Classic facelift. Ale mě to neukazuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...