Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 31. Březen 2014 Sdílet Vloženo 31. Březen 2014 Nejhorší je, že až do karbcovýho fáčka to čidlo neřídilo nic jinýho, než rafiku na palubce - prostě jen informativní hodnota. Počínaje vstřikovým fáčkem je čidlo dvouodporový - jedna půlka si zachovala původní funkci = měřit teplotu pro budík na palubní desce, druhá půlka slouží ŘJ motoru k řízení bohatosti směsi = náhrada automatickýho sytiče. Tak to bylo až do feliny - ale postupně, jak se do aut dostávala digitální komunikace všech elektronickejch komponentů po sběrnici CAN se přešlo zase na jednoodporový čidlo, který "krmí" informací jen ŘJ motoru - a ta tu informaci digitálně "po CANu" posílá dál, například právě palubní desce nebo ŘJ klimy, pokud je klima automatická. To znamená, ŽE INTERNÍ SYSTÉM AUTA ZNÁ PŘESNOU TEPLOTU KAPALINY V MOTORU S PŘESNOSTÍ ZHRUBA NA ±1°C (viz VAG/VAS!!!) - ale tuto informaci podle rozhodnutí někoho megachytrýho z vývoje už nepředává řidiči, respektive předává pouze informaci "teplota je nízká - teplota je OK - teplota je vysoká", přičemž hranice nikde nejsou uvedený a co je nejhorší, je řidiči upřen přístup k informaci o skutečným směru a velikosti pohybu teploty. Ten pohyb je totiž důležitej, vůbec není důležitý, jestli má motor mýho auta během jízdy konkrétně 85°C nebo 92°C - ale je důležitý, jestli se mi náhle bez dalšího vnějšího důvodu ta teplota nesnižuje nebo nezvyšuje. Anebo abych viděl, že třeba když potáhnu do krpálu další auto na tlačným laně, tak že mi leze teplota nahoru jak zběsilá a že bych měl dřív než bude pozdě pouvažovat buď o zastavení a nechání auta "vydejchat" dřív, než začne kapalina skutečně vřít, nebo že riskuju gejzír zpod kapoty. Bez normálně reagujícího teploměru tuhle informaci nemám - ano, BLONDÝNKA ji nepotřebuje, tý stačí rozsvícení červený kontrolky hrozícího přehřátí motoru, ale 80-90% řidičů si umí informaci o teplotě a jejím kolísání "přeložit" a podle ní se zařídit co se jízdního stylu týče. Jak říkám - vypuštění budíku nebo jiný změnám teploty odpovídající indikace teploty není jen "ekonomika" = katování kostů, ale (a to dneska platí asi daleko víc) jde o kurvítko, který má zabránit majitelům aut vyhnout se vlastní iniciativou některým poškozením, na který výrobce "čeká"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 31. Březen 2014 Sdílet Vloženo 31. Březen 2014 Nechápem ako ste sa dostali s teplotou vody "nad 90°C". Mne sa ručička nepohla ani pri jazde na okruhu, a to pri vonkajšej teplote 30°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 31. Březen 2014 Sdílet Vloženo 31. Březen 2014 Že se to nestalo tobě ještě neznamená že to je nemožný - jednoduše ses do takový situace ještě nedostal. A na okraj - na teplotu nad 100°C bohatě stačí jedna delší kolona v létě a pohyb v ní "přískokem vpřed" - podle klasifikace Zelený vlny je to "Stupeň 6 = plynule parkující kolona". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 31. Březen 2014 Sdílet Vloženo 31. Březen 2014 to že se ti nepohla ručička ještě neznamená, že jsi v reále neměl nad 90°C , tak nějak přemýšlím, jestli jsi vůbec četl těch několik příspěvků nad tebou . BTW spíše přemýšlím nad smyslem toho všeho tady, na jednu stranu chápu vaše připomínky a nespokojenost, na druhou stranu pro mě nejdůležitější bod teploměru je první čárka od vodorovné polohy, to se mi v zimě přepíná z beneli na LPG Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 31. Březen 2014 Sdílet Vloženo 31. Březen 2014 Malta, čítal som to a viem, že voda mohla mať aj nejakých 108°C, ale tu niekto píše, že sa mu ručička pohla ďalej, takže išiel aj nad túto teplotu, čo sa mne osobne ani pri naozaj vysokom zaťažení motora (režim S, otáčky až po obmedzovač) nepodarilo.Možno za to môže klimatizácia, tú som mal vypnutú, naopak v nejakej kolóne stojacej v lete na slnku sa teplo z výmenníka klimatizácie "vypúšťa" v motorovom priestore, ale aj tak ma to dosť prekvapuje vzhľadom na rozdiel 5000+ rpm v otáčkach motora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 31. Březen 2014 Sdílet Vloženo 31. Březen 2014 Mě se to povedlo, ručička byla opravdu cca 3 mm za 90°... Bylo to na škole smyku, pořád čekání ve frontě a pak rozjezd, projetí překážek a na plný plyn přes celý areál zpátky do fronty abych ostatní předjel a mohl jezdit vícekrát .. Právě jsem se tam díval na tu teplotu a přemýšlel kolik to má.. Klimu jsem zapnutou měl na "auto", venku sice bylo cca 15°C, ale svítilo slunko a v autě bylo horko.. Ale jestli to mělo až takový vliv nevím . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 31. Březen 2014 Sdílet Vloženo 31. Březen 2014 Na škole šmyku som bol aj ja, podobne ako u teba tiež veľa státia, vonku okolo 25°C, ale bez klimatizácie. Takže za to môže asi tá klimatizácia. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TraCker Vloženo 15. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2014 Ahoj. Něco málo jsem to tady pročítal. Jde mi o modrou kontrolku, která ukazuje studený motor. Mám F2 rok 2008 Ambiente. Busíky S PP ale ne maxidot. Jednalo se o tuto funkci zase jen u nějákých verzí? Známý to má na Ibize kdo ví jak staré, sousedka na F2 Classic facelift. Ale mě to neukazuje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 15. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2014 buď není nic,nebo modrá kontrolka,nebo ručička. Já nemám taky nic a dost mne to štve,občas to skouknu na vagu jestli je to ok. Já Room rv 08 s PP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TraCker Vloženo 16. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2014 Jo todle mě štve, pač takhle ani nepoznám případnou poruchu termostatu. Nejde to nějak poladit v ŘJ aby se to rozchodilo? :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ales-r Vloženo 16. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2014 NE NEJDE! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.