Přejít na obsah

Vůle v řízení


lada

Doporučené příspěvky

Mam dotaz.5ízení do leva ma vůly v řízení.Tedy auto nereaguje tak rychle jako když zatocim do leva.A abych jel rovne tak musim mit volant trochu na křivo, ale ne vždy.

Nevíte čím to je?Geometrie byla před pul rokem a byla ok.Na jaře se mi zdalo že mi hučí zadni kola.Tak jsem to dal do servisu aby to zkontrolovali.Ale vše prý bylo ok.Nakonec to byly špatný pneu.A po 1 měsíci jsem si toho všim.

Muže to být nejáký čep nebo tak něco???Bude to drahy??Jezdit se stim da ale v pohodě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No něco podobného mi přišlo když jsem Fabii koupil - přišlo mi, že k jedné straně reaguje řízení rychleji než ke druhé (akorát už nevím ke které jak). Cítil jsem to dost silně (hlavně když jsem na to myslel). Pak jsem na to zapomněl, přestal to vnímat a teď už o tom vůbec nevím.

Jestli to třeba nebudeš mít podobně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

no tak když jedu po dalnici tak musim mit volant nakřivo abych jel rovně asi o 10-12 stupnů.Když ho pustim volant je rovne a auto okamžitě začne s jíždět z rovne silnice.

Můžu nějak já zjistit čím to je?Něco zkontrolovat?než to dam do servisu.Ja jim nevěřim.špatné zkušenopsti.Jednou mě chtěli okrást o 40 000Kč

dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

pridavam sa do klubu, absolvoval som 'mensiu' dovolenkovu cestu (4700 km) a pocas spiatocnej cesty som spozoroval ze pri priamom smere jazdy mam trvalo mierne vychyleny volant. pri narovnani do zakladnej polohy auto zvlada vybrat mierne dialnicne zakruty vlavo... what the f*ck?!

Editováno: , autor: xman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejnej problém jako XMAN a LADA. Pro udržení přímého směru mám volant pootočen mírně vlevo. Když ho dám přesně rovně, auto začne sjíždet ze silnice.

Byl jsem dvakrát na geometrii, ta byla OK. Prej je to kolama, ale to se mi nezdá. Zkoušel jsem všechny možný kola, co doma mám a je to furt stejný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U geometrie je dost důležitý, aby byl při seřizování volant v zákl. poloze. Taky záleží, kde ten rovnej volant testujete-jestli zrovna nejedete po silnici, která je mírně klopená. :)

jo, mal som schizu z toho ze dialnica je klopena kvoli vode, ale mozem ta ubezpecit, ze som presiel uz sklon vpravo, vlavo aj uplne rovne useky a je to rovnake. nebolo to ani bocnym vetrom :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové, tak se hlásím do klubu, mám stejný problém, slabá vůle v řízení, volant trošičku nakřivo, abych jel rovně. Už se mi to začalo projevovat vloni, na letních, tak jsem si říkal, že jsou starý a nerovnoměrně sjetý. Po přezutí na zimní, vše ok a letos jsem koupil nový letní a taky vše ok, až tuším před měsícem, to zase nanápadně začalo zlobit. Pne se mi sjíždení rovnoměrně, aspoň co tak vidím od oka a ni nemám pocit, že bych projel nějakou evtrémní dírou.. :angry:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam volant rovne, ale pri vyssi rychlosti (asi 130) se mi zda ze tam je vule, s volantem muzu hejbat trochu na obe strany a auto jede stale rovne.

pozoroval jsem to ted pri ceste do italie, ale ted si uvedomuju ze pri ceste zpatky uz mi to neprislo, bud jsem si zvyk a nebo se mi to predtim jen zdalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U geometrie je dost důležitý, aby byl při seřizování volant v zákl. poloze. Taky záleží, kde ten rovnej volant testujete-jestli zrovna nejedete po silnici, která je mírně klopená. :)

Zdarec, pravdou je, že pneu mají na chování vozu podstatný vliv ... ale pokud má daný vozítko už něco za sebou, tak základní poloha volantu nemusí pomoci, neboť na řízení je již znatelná vůle a ta pak způsobí, že pro jízdu přímým směrem se s volantem musí trochu pohnout-rameno volantu není v rovině. Ovšem jsou servisy, které jsou vybaveny moderní technikou(např. laserová geometrie "Faip") a ta má v menu -eliminaci vůli v řízení ... má to ale malej háček, personál servisu musí chtít a znát tuto funkci !!! Jsou i chytří a šikovní mechanici, kteří toto zvládnou i bez počítačem řízeného Faipa.

Editováno: , autor: Topolíno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

mam za sebou prehodenie gum spredu dozadu, absolutne ziadny vplyv na to ze volant je vychyleny do strany ked auto ide rovno. kola boli rovnomerne zjazdene. v stredu servis tak uvidime co vymyslia... ide s tym aj vola predneho sedadla, vrzgajuca spojka, a piskanie z prevodovky pri brzdeni motorom. tak snad aspon nieco z toho sa podari ak nie opravit, aspon nepokazit este viac...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

well, uz to mam za sebou, oprava vodicovho sedadla ok, prestalo sa kyvat (dufam ze nie iba docasne) a geometria. ta druha cast bohuzial s prepacenim hovno pomohla, nadalej pri jazde rovno mam volant do strany (mierne vlavo). cize to vyzera na nekonecne reklamacie a dohadovanie sa v servise. no uvidime co na to povedia...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupodivu, mám to samé.

Silnice rovná, směr nikoliv - i když jen o málo.

Počkám měsíc než prohodím kola na zimu. Jsem si skoro jist že to bude vyvážením. Proto také vždy s přehozením nechám i vyvážit.

Kdyby to náááhodou nepomohlo, tak budu hledat servis kde umí udělat geometrii (né že jen mají přístroje - umí!).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...