JohnyRS Vloženo 30. leden 2017 Sdílet Vloženo 30. leden 2017 Jo uz to chapu drzak celisti a koutouc a desticky ok a plech zutava kryci ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohnyRS Vloženo 30. leden 2017 Sdílet Vloženo 30. leden 2017 Ty uz si todle nekdy delal a jak stk bez problemu ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samotsytlos Vloženo 30. leden 2017 Sdílet Vloženo 30. leden 2017 Plech můžeš dát taky z Octavie. Měl jsem to všechno doma připravený, ale nakonec jsem auto prodal.. STK byla na 288 uplně bez problému. 312 mají taky homologaci je to origo díl. Neměl by být problém. V techničáku máš stejně napsáno jen brzdy/kotoučové. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohnyRS Vloženo 6. Únor 2017 Sdílet Vloženo 6. Únor 2017 no třmeny a držáky na 312 mám sehnaný tak snad to tam půjde no Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 25. Březen 2020 Sdílet Vloženo 25. Březen 2020 Jelikož jsem chtěl Fabii už prodat, ale korona do toho hodila vidle, tak si jí chci ještě udržet a trochu upgradovat. Brzdy jsou od začátku docela bolístka. Ty 256mm na kombíka v naftě je prostě šíleně slabý a rychle to vadne. Problémy mám i při jednom jediným prudkým brzdění. Takže potřebuji z RS těhlice, držáky třmenů a třmeny. Otázka zní. Zkoušel někdo ty nový těhlice z Číny, co jsou tak podezřele levný? skoda-dily cena levá 1000Kč, pravá 1200Kč. Předpokládám, že praskat to snad nebude, ale těhlice dělá geometrii. Tam mě spíš zajímá, jestli je to přesný. No a případně kdyby někdo nabídl starší origo těhlice nebo celej komplet na přestavbu, budu rád. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 26. Březen 2020 Sdílet Vloženo 26. Březen 2020 (editace) Pokud máš vzadu kotouče, bude možná levnější použít destičky s vyšším součinitelem tření (0,55 oproti součiniteli tření 0,28 sériových destiček) a s mnohem vyšší tepelnou stálostí: buď Ferodo DS Performance: https://www.autokelly.cz/Product/FE-FDS1398/180079/39849642;39850140;7;4363;139279;34811431;34590520 nebo s materiálem DS2500: https://www.autokelly.cz/Product/FE-FCP1094H/123494/39849642;39850140;7;4363;139279;34811431;34590520 a nebo dokonce DS3000: https://www.autokelly.cz/Product/FE-FCP1094R/123495/39849642;39850140;7;4363;139279;34811431;34590520 A analogicky destičky pro zadní brzdy se stejnými třecími materiály. Ujišťuji tě, že už materiál DS Performance nevadne. A materiál DS2500 neutavíš - dřív se ti uvaří brzdová kapalina ve třmenech a vypustíš ji šedou. Editováno: 26. Březen 2020, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 27. Březen 2020 Sdílet Vloženo 27. Březen 2020 To si nemyslim, že je úplná spása. Jednak ty desky jsou poměrně drahý, za 4000Kč koupim dopředu těhlice s brzdičema z RS a druhak za mě prostě průměr nenahradíš ničím. Budou mít i delší životnost ty větší, tyhle desky s vyšším třením budou asi pěkně žrát kotouče. Zadní náprava zas takovej význam nehraje. Mně nejde až tolik o to, aby to vydrželo nějaký extra sjezdy bez uvadání nebo delší ostrou jízdu, ale o to, že ty brzdy mi to auto nezastaví rychle ani když jsou studený. Zrovna předevčírem jsem měl krizový brzdění kvůli srně a prostě je to slabota. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 28. Březen 2020 Sdílet Vloženo 28. Březen 2020 (editace) Na 2,5 km okruhu, kde se 3x brzdí do dvojky a 1x do trojky - jinak naplno - toho měly sériové destičky dost v půlce 2. okruhu. Dal jsem kolem dokola DS Performance a týden je zabíhal. Pak jsem zase zajel na okruh a brzdily v 1. kole stejně jako v 10.kole. No a tak jsem jel domů. Víc kol jet nemělo smysl. Fabia II 1,6 16V. Moje zkušenost z více aut je, že na dvoje sériové destičky spotřebuji jedny kotouče, zatímco s destičkami s materiálem DS3000 spotřebuji dvoje kotouče na jedny destičky. Jsou tedy 4x agresivnější. Ale ten brzdný účinek musíš zažít, abys věděl jaké to je a že je to vůbec možné. S DS Preformance materiálem je to tak 1:1. Jsou dvě cesty zlepšení brzdného účinku: 1) Nesériové brzdy se sériovými destičkami. 2) Sériové brzdy s nesériovými destičkymi. Každý si pochopitelně může vybrat jakou cestou se dá. Ty sis vybral tu první cestu. Jenže když polepšíš jen předek, budeš ho mít přebržděný. Kdežto když dáš kolem dokola stejné destičky, tak se rozdělení brzdného účinku nezmění. Měl jsem i u FII možnost dát dopředu brzdy s 288 mm kotouči. Jenže: - těhlice, kotouče, třmeny a destičky - jasně - kromě toho i disky (do kterých by se mi ty brzdy vešly (a gumy) - nemožnost změnit zadní brzdy Takže kromě značných nákladů ještě jako výsledek přebržděný předek, protože rozdělení brzdného účinku mezi předek/zadek má na starosti hybroagregát ABS-u a to nezměníš. Tak jsem si vybral tu druhou cestu a nelituji, skvěle to brzdí a nevadne - není co dál řešit. Editováno: 28. Březen 2020, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 28. Březen 2020 Sdílet Vloženo 28. Březen 2020 Mně ale nejde o to, aby to nevadlo při delším intenzivním brzdění. Mně jde o to, aby to brzdilo víc a ty malý brzdy ten těžkej ropák prostě nezastaví ani napoprvé. A brzdy z RE nejsou žádný závodní nebo sportovní. Podle mě měly bejt v základu na všech fabiích vyjma těch nejslabších a nejlehčích. Tam mohli dát 256mm. Jezdil jsem před lety soutěže, tak trochu vim jak funguje lepší materiál, ale touhle cestou jít nepotřebuju a nechci. Je to z dlouhodobého hlediska prostě drahý. A s tim rozdělováním brzdnýho účinku mám tedy jinej názor. Imho zadek brzdí vždy na 100% a omezen je až při zablokování kol. A jestli bude lehce prebržděnej předek, tak to vůbec neřeším. Nechystám se s tim závodit.Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tycoon Vloženo 29. Březen 2020 Sdílet Vloženo 29. Březen 2020 Moje zkušenost. Měl jsem dvoulitrovou Fabii, která má vpředu standardně 288 mm kotouče. Co se týče brzdného účinku při prvním zabrždění, tak byl vždycky slabý. Aby to brzdilo, muselo se na to dupnout vší silou chlapa. Nedovedu si představit, že by nějaká 60 kg žena měla rychle zabrzdit. Problém Fabie IMHO není v základní mechanice brzd. Problém je nastavení systému brzd. Z mého úhlu pohledu má posilovač brzd velmi slabý účinek (což je problém na suchu) a naopak systém ABS je zbytečně hodně akční (což je problém na sněhu a ledu, kde to velmi prodlužuje brzdnou dráhu). Ano, diesely mají jinak řešený posilovač brzd, takže to může odlišné. Nedokážu posoudit, dieselovou Fabii jsem neřídil. BTW Čím větší přední kotouče, tím větší náchylnost ke kroucení. Taky jsem s tím měl problém. A zadní kotoučovky neustálý zdroj problémů, jak samotné třmeny, tak i kotouče, kterí zrezly rychleji, než člověk opotřebil 10 % destiček. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.