Přejít na obsah

Octavia 2 1.9tdi po ujetí 50km v -15 teplota vody 70°c je to normální?


Golfino

Doporučené příspěvky

Zdravim mam oct.1,9Tdi r.2003

pred rokom som vymenil termostat, lebo pri jazde sa mi auto zohrialo max na cca 70-80stupnov(na pristrojovke). Po zastaveni sa to vysplhalo na 90, ked som sa rozbehol teplota znovu klesla na cca 70-80stupnov.Po vymene to bolo v poriadku, auto sa mi ani pri -20 naschladilo stale drzalo 90stupnov.

Ale tento poroblem sa mi objavil teraz pred silvestrom. Tak som si povedal ze si rychlo vymenim termostat a spokojne mozem ist na chatu.

Ale prdlajs, po vymene sa nic nezmenilo auto stale drzi 80 po zastaveni a stati cca 3min sa auto zohreje na 90. Tak som si povedal: Asi to bol zly termostat pre istotu som si kupil kvalitny a dnes vymenil znovu. Ale znovu nic stale max 80 po zastaveni 90. Tak preto som sa rozhodol sem napisat a najrozumnejsia odpoved sa mi zda byt XTomos-ova. Ma este niekto takuto skusenost?

Zkusil bych i překontrolovat ty ventilátory, viz odkaz...

http://forum.skodahome.cz/topic/51971-octavia-i-porucha-cidla-teploty-chladkapalinytermospinace-ventchladice/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Používám tu bluetooth diagnostiku a teplota kapaliny neodpovídá plně teplotě budíku. Do těch 70ti stupňů to ještě jde, ale pak se mi budík vyšplhá na 90, i když má reálnou teplotu 78 stupnu. Nicméně po delší jízdě, třeba na dálnici, tak to už se vyhoupne na 88-92 a kolem toho se to drží.

Ale je pravda, že v -15, když se jede opravdu laxně a dost se topí, tak ručička spadne. Ale to se musí jet z kopce a lechtat to pod turbem. Ale při normální jízdě v takové zimě potřebuji cca 15-20 km, abych se dostal na 90 dle rafičky. Pak to drží.

Tohle určitě není normální stav

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I ve městě ho ohřeju na 90, podle situace, mikinu nepotřebuju páč sme tu už o tom psali že to nemá vliv na topení a když pojedu 50km tak se to ohřeje na 90 určitě ale během těch 50km, pokud se nepojedou v tahu, to může kolísat. Netvrdím ale že autor vlákna nemá problém, zřejmě jo když je to poznat i na topení. Spíš reaguju na to že když se to dostane na 90 už to v týhle kose neklesne, co znám O dvojky 1.9 mají stejnej průběh, čím větší kosa tím dýl trvá než to ohřeješ a při neplynulý jízdě to kolísá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nakonec mi to nedá nereagovat. Energetická účinnost je poměr využité energie vůči celkové energii v palivu!

 

Fakt 1.: Moderní diesely mají především velké turbo a mezichladič stlačeného vzduchu, tedy teplo z motoru ze ztrácí na tomto chladiči, obdobně jako se chladí lednička, tedy stlačím vzduchu v turbu tím ho zahřeji, ochladím na IC, vženu do válců expanduje a  bere svému okolí teplotu!!!

Fakt2.: Teplota chladící kapaliny na palubovce  se měří čidlem na výstupu z motoru, u starých dieselů  euro3(BJB), O1 atd. jde teplá voda do výměníku topení a zpátky na termostat do motoru(tkz. malý okruh), u „moderních“ dieselu to bere ještě přes chladič ERG a až pak do výměníku topení, tedy část energie nejde přes motor, přes čidlo chladící kapaliny, ale rovnou díky výměníku ERG do výměníku topení. Proto se zdá na kontrolce teploty chladící vody, že pomaleji stoupá oproti starým dieselům bez výměníku ERG, kde veškerá energie z ERG, jde přes motor tedy přes čidlo!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to normální, mě to vyleze na 90 až po 20km na dálnici.

 

Nemáš tam náhodou chip? A ERG off?

Proč se ptám, co je podstatou chipování, chudší směs a vyšší tlaky turba a ve spojení s vypnutým ERG = auto se ti ve velké zimě zahřívá déle, něž s továrním nastavením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, tak musím letos toto téma otevřít znova. \vyměnil jsem svojí OII za OII combi. Ale bohužel u této nastali problemy s topením. Dojízdim do práce cca 12km A stačí když je tak 2 až -4 a už nejni šance ohrat motor max tak 60- 65, někdy se dokonce rafička ani nezvedne a samozřejmě vůbec netopí. Po ujetí cca 30 km v -4 se motor ohřál na 70-75 a celkem to už trochu topilo ale žádná sláva. Stane se i někdy že při teplotě lehce pod nulou se motor ohřeje hned třeba po 8 km a topí v pohodě. A druhý den zase nic.  V aute je vodní nezávislý který je momentálně nefunkční. Je mi jasné že díky tomu se motor muže pomaleji ohřívat, ale že by i tahle v celkem dobrých teplotách.  Nemáte někdo zkušenost?  díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak musím letos toto téma otevřít znova. \vyměnil jsem svojí OII za OII combi. Ale bohužel u této nastali problemy s topením. Dojízdim do práce cca 12km A stačí když je tak 2 až -4 a už nejni šance ohrat motor max tak 60- 65, někdy se dokonce rafička ani nezvedne a samozřejmě vůbec netopí. Po ujetí cca 30 km v -4 se motor ohřál na 70-75 a celkem to už trochu topilo ale žádná sláva. Stane se i někdy že při teplotě lehce pod nulou se motor ohřeje hned třeba po 8 km a topí v pohodě. A druhý den zase nic.  V aute je vodní nezávislý který je momentálně nefunkční. Je mi jasné že díky tomu se motor muže pomaleji ohřívat, ale že by i tahle v celkem dobrých teplotách.  Nemáte někdo zkušenost?  díky

Když jsi vyměnil termostat, tak bych se zaměřil na to nezávislý topení, které nefunguje. Tím, že tam je, tak v autě nebude namontovaný, ten elektrický ohřev, díky kterému ti dehet topí po pár minutách, ikdyž je motor studený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám najeto cca 270 tisic, 30 tisíc po rozvodech a pumpě, ted měněn termostat (original) a stále se mi to chlazení nějak nezdá. Do prace to mám 15 km a když je kolem nuly, tak se to ohřeje tak na 70 stupňů dle budiku. Mám manuální climatic a topení jde dobře, i když se motor zahřívá opravdu pomalu. Kde hledat problém? Nebo zda se Vám to normální?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...