Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Hosi, tvrdi se ze budik kdyz ma 90 je voda tepla v rozmezi 75 az 110 .

Termostat otevira pri 83 nebo 87,to mi chcete tvrdit ze motor se neohreje ani na tech min 75 ?

Zdravim mam oct.1,9Tdi r.2003

pred rokom som vymenil termostat, lebo pri jazde sa mi auto zohrialo max na cca 70-80stupnov(na pristrojovke). Po zastaveni sa to vysplhalo na 90, ked som sa rozbehol teplota znovu klesla na cca 70-80stupnov.Po vymene to bolo v poriadku, auto sa mi ani pri -20 naschladilo stale drzalo 90stupnov.

Ale tento poroblem sa mi objavil teraz pred silvestrom. Tak som si povedal ze si rychlo vymenim termostat a spokojne mozem ist na chatu.

Ale prdlajs, po vymene sa nic nezmenilo auto stale drzi 80 po zastaveni a stati cca 3min sa auto zohreje na 90. Tak som si povedal: Asi to bol zly termostat pre istotu som si kupil kvalitny a dnes vymenil znovu. Ale znovu nic stale max 80 po zastaveni 90. Tak preto som sa rozhodol sem napisat a najrozumnejsia odpoved sa mi zda byt XTomos-ova. Ma este niekto takuto skusenost?

Zkusil bych i překontrolovat ty ventilátory, viz odkaz...

http://forum.skodahome.cz/topic/51971-octavia-i-porucha-cidla-teploty-chladkapalinytermospinace-ventchladice/

  • 1 měsíc později...

Používám tu bluetooth diagnostiku a teplota kapaliny neodpovídá plně teplotě budíku. Do těch 70ti stupňů to ještě jde, ale pak se mi budík vyšplhá na 90, i když má reálnou teplotu 78 stupnu. Nicméně po delší jízdě, třeba na dálnici, tak to už se vyhoupne na 88-92 a kolem toho se to drží.

Ale je pravda, že v -15, když se jede opravdu laxně a dost se topí, tak ručička spadne. Ale to se musí jet z kopce a lechtat to pod turbem. Ale při normální jízdě v takové zimě potřebuji cca 15-20 km, abych se dostal na 90 dle rafičky. Pak to drží.

Tohle určitě není normální stav

A co je u tohoto motoru "určitě" normální stav za těchto podmínek?

100% normál. 

Podle mě též normál, ale na 100% to umí jen smrt :)

Mně přijde 50 km, pokud to není cesta z kopce, dost dlouhá trasa na to, aby se to ohřálo na víc jak 70

Jak jsem již psal v příspěvku č.11. Podle mě je to kravina.

I ve městě ho ohřeju na 90, podle situace, mikinu nepotřebuju páč sme tu už o tom psali že to nemá vliv na topení a když pojedu 50km tak se to ohřeje na 90 určitě ale během těch 50km, pokud se nepojedou v tahu, to může kolísat. Netvrdím ale že autor vlákna nemá problém, zřejmě jo když je to poznat i na topení. Spíš reaguju na to že když se to dostane na 90 už to v týhle kose neklesne, co znám O dvojky 1.9 mají stejnej průběh, čím větší kosa tím dýl trvá než to ohřeješ a při neplynulý jízdě to kolísá.

Se podívejte lidi jak vypadá blok motoru u benzínu a u nafty a musíte si odpovědět samí, proč se benzín  který má normálně 4-5000 otáček zahřeje rychleji než nafta s 2-3000 otáček.

Každou zimu se o tomhle diskutuje a je to pořád stejný :)

2 VAG BoBo:

Jen na okraj, problém není v rozdílných otáčkách, ale v tom, že moderní diesel má vyšší energetickou účinnost než benzín - tedy ve výsledku má méně odpadního tepla k topení než benzín...

Není náhodou energická účinnost, větší výkon při menších otáčkách???

  • 1 měsíc později...

Nakonec mi to nedá nereagovat. Energetická účinnost je poměr využité energie vůči celkové energii v palivu!

 

Fakt 1.: Moderní diesely mají především velké turbo a mezichladič stlačeného vzduchu, tedy teplo z motoru ze ztrácí na tomto chladiči, obdobně jako se chladí lednička, tedy stlačím vzduchu v turbu tím ho zahřeji, ochladím na IC, vženu do válců expanduje a  bere svému okolí teplotu!!!

Fakt2.: Teplota chladící kapaliny na palubovce  se měří čidlem na výstupu z motoru, u starých dieselů  euro3(BJB), O1 atd. jde teplá voda do výměníku topení a zpátky na termostat do motoru(tkz. malý okruh), u „moderních“ dieselu to bere ještě přes chladič ERG a až pak do výměníku topení, tedy část energie nejde přes motor, přes čidlo chladící kapaliny, ale rovnou díky výměníku ERG do výměníku topení. Proto se zdá na kontrolce teploty chladící vody, že pomaleji stoupá oproti starým dieselům bez výměníku ERG, kde veškerá energie z ERG, jde přes motor tedy přes čidlo!

Je to normální, mě to vyleze na 90 až po 20km na dálnici.

Kolega říkal že když vyměnil nádobku s novým víčkem tak se to zahřeje rychleji, je možné že se při malých otáčkách ztrácí tlak.

Je to normální, mě to vyleze na 90 až po 20km na dálnici.

 

Nemáš tam náhodou chip? A ERG off?

Proč se ptám, co je podstatou chipování, chudší směs a vyšší tlaky turba a ve spojení s vypnutým ERG = auto se ti ve velké zimě zahřívá déle, něž s továrním nastavením.

Jo a také tam máš před Egrem chladič, na chlazení výfukových plynu a ten také pomůže dost ohřívat vodu.

  • 1 rok později...

Ahoj, tak musím letos toto téma otevřít znova. \vyměnil jsem svojí OII za OII combi. Ale bohužel u této nastali problemy s topením. Dojízdim do práce cca 12km A stačí když je tak 2 až -4 a už nejni šance ohrat motor max tak 60- 65, někdy se dokonce rafička ani nezvedne a samozřejmě vůbec netopí. Po ujetí cca 30 km v -4 se motor ohřál na 70-75 a celkem to už trochu topilo ale žádná sláva. Stane se i někdy že při teplotě lehce pod nulou se motor ohřeje hned třeba po 8 km a topí v pohodě. A druhý den zase nic.  V aute je vodní nezávislý který je momentálně nefunkční. Je mi jasné že díky tomu se motor muže pomaleji ohřívat, ale že by i tahle v celkem dobrých teplotách.  Nemáte někdo zkušenost?  díky

Prvně bych vyměnil termostat.

Termostat jsem měnil jako první. A furt nic. 

A teplotne cidlo si menil? Ja som mal nakoniec problem v nom. Pritom vsetko nasvedcovalo ze je to termostat.

Ahoj, tak musím letos toto téma otevřít znova. \vyměnil jsem svojí OII za OII combi. Ale bohužel u této nastali problemy s topením. Dojízdim do práce cca 12km A stačí když je tak 2 až -4 a už nejni šance ohrat motor max tak 60- 65, někdy se dokonce rafička ani nezvedne a samozřejmě vůbec netopí. Po ujetí cca 30 km v -4 se motor ohřál na 70-75 a celkem to už trochu topilo ale žádná sláva. Stane se i někdy že při teplotě lehce pod nulou se motor ohřeje hned třeba po 8 km a topí v pohodě. A druhý den zase nic.  V aute je vodní nezávislý který je momentálně nefunkční. Je mi jasné že díky tomu se motor muže pomaleji ohřívat, ale že by i tahle v celkem dobrých teplotách.  Nemáte někdo zkušenost?  díky

Když jsi vyměnil termostat, tak bych se zaměřil na to nezávislý topení, které nefunguje. Tím, že tam je, tak v autě nebude namontovaný, ten elektrický ohřev, díky kterému ti dehet topí po pár minutách, ikdyž je motor studený.

Zdravím, mám najeto cca 270 tisic, 30 tisíc po rozvodech a pumpě, ted měněn termostat (original) a stále se mi to chlazení nějak nezdá. Do prace to mám 15 km a když je kolem nuly, tak se to ohřeje tak na 70 stupňů dle budiku. Mám manuální climatic a topení jde dobře, i když se motor zahřívá opravdu pomalu. Kde hledat problém? Nebo zda se Vám to normální?

podle me uplne normal,nejak sem stejne moc nepochopli co ti vadi,jestli ta taplota vody tak to taky zalezi na povaze terenu atd,urcite na to moc neslapes,zkus se dostat parkrat pres 3tis a uvidis ze se to vic ohreje

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.