Přejít na obsah

Inteligentní hlavové opěrky


LAMER_CZ

Doporučené příspěvky

Zdravím,

rodiče si koupili Lagunu (2001) a všiml jsem si, že má použitelné opěrky hlavy (narozdíl od 99% aut). To znamená, že se skutečně dají použít k tomu, co by člověk z názvu čekal, čili opření hlavy při řízení. Tohle pochopitelně neplatí u naprosté většiny ostatních aut, například mojí O1 (MK2004).

Přiznám se, že mě to dost deptá, opěrky tam jsou, ale jsou k ničemu (když nepočítám potenciální zadní náraz). Už mám i úchylku, že občas sleduju řidiče a přiznám se, že narazit na někoho, kdo nemá auto, kde konstruktér nebyl úplný dement=opěrka je 10-20cm od hlavy, tak to je celkem kumšt. Všiml jsem si třeba na obrázcích policejních passatů, že ty mají vysunutou opěrku, čili je možné hlavu opřít. No a pak už zmíněná Laguna, která je má vyklápěcí. A když říkam vyklápěcí, tak nemyslím jak u škodovky, kde je to úplně k ničemu, ale skutečně se dají vyklopit tak, že je možné ji použít a nehledět se zakloněnou hlavou do stropu.

Ta Laguna byla prý první auto s 5t hvězdama, takže počítám, že opěrky na, kterých se ani teoreticky nemůže hlava za jízdy dotýkat jsou jen tristním pochybením konstruktérů (viz tenhle obrázek z mazdy 6, kde to je ještě nepoužitelnější než u oktávky http://www.autorevue.cz/obrazky/2005/11listopad/mazda6/mist04.jpg). Na co v těch fabrikách myslí, to jako vyrobí auto, sednou do něj, opěrku mají pohodlně 10-15 cm za hlavou a řeknou si: "tak, takhle je to správně, takhle to má být"??? WTF???

No, takže problém je zřejmý, známe ho tu všichni a teď co s tím? Odpověď jsem bohužel nenašel. Vyrábí třeba přímo škodovka nějaké inteligentní opěrky, které by se daly nahradit? Stačila by mi ta u řidiče. Nebo pasuje to z nějakého jiného normálního auta? A pokud bude nějaká dobrá tak bude z mercedesu a tam bude stát víc než to moje auto:o) Ale opravdu mě nenapadá jaké jiné auto, které má dobré opěrky, dokonce bych to byl ochoten i nějak překuchat. V nehorším z té Laguny, ony nejsou taky zdaleka ideální a ergonomické, ale tím, že jsou aspoň trochu použitelné, tak jsou nesrovnatelně lepší než ty škodovácké. Nevyrábí to nějaká druhovýroba třeba jako takový "tuning"?

Jsou tam třeba aspoň nějaké normované rozměry? Ikdyž to dost pochybuju. Že bych zkusil sehnat ty passaťácké (ale to bych se asi nedoplatil).

Nebo jak to řešíte? Našili jste si tam nějaký polštář nebo kus ovce?:o)

Dík za každý nápad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řídil jsem už spoustu aut a v žádném jsem neměl opřenou hlavu. V superbu jde opěrka předklonit ale stejně hlavu opřenou nemám. Občas si půjčím Peugeot 508 a tam jde nastavit tak, že si hlavu můžu opřít ale stejně se neopírám. A ani jako spolujezdec.

Souhlasím s Jožinem z bažin :D , že opěrka je spíše bezpečnostní prvek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale já tu neřeším, zda u toho usnout, mám problémy s krční páteří a OPĚRKU hlavy bych chtěl. Kdyby měla být opěrka hlavy primárně určena k ochraně, tak by se to jmenovalo "chránič upadnutí hlavy" nebo tak něco:) A né opěrka hlavy.

Zkrátka mi nepřijde, aby funkční opěrka hlavy byl přílišný luxus v autech s cenou nad dva míče .....

Je to prostě tristní, když si tu v oktávce vysunu/ohnu co nejvíc, tak je tak dobrá na zlomení vazu ..... hlava se na to položit dá, ale člověk čumí skoro do stropu, což je v praxi nepoužitelné. Každá druhá židle z tesca za 2k má normální opěrku hlavy, dokáže mi někdo vysvětlit, proč u auta za 3/4 miliónu udělají opěrku naprosto neergonomicky a přesadí ji o 10cm dozadu? Já přemýšlím co je to za lidi, jestli to navrhujou nějací mrzáci nebo mutanti s jinou stavbou těla nebo to navrhujou pro opice nebo já fakt nevím, ale ještě jsem nepotkal člověka, který by měl anatomicky hlavu o 10cm posazenou dozadu od těla:o)

Prostě věřím, že nějaké řešení bude existovat, když to dokázali před více jak 10ti lety francouzi .... a ještě u takové značky (jak se říká: lepší jízda ve vlaku, nežli s <|>čou ve znaku .....)

Ať mi nikdo netvrdí, že tohle nikdy nikdo neřešil?

Když jedu 2 hodiny po dálnici, tak bych si rád opřel hlavu o opěrku hlavy, kterou jsem si koupil, ale ono to prostě nejde, ona prostě nefunguje a ani nikdy fungovat nemůže, to je skoro jasný argument na vrácení auta:o)

Tohle téma jsem založil proto, jestli někdo neví o nějaké univerzální fungující opěrce, co by se dala dokoupit (třeba z jiného auta) nebo nějakému udělátku/polštáři, co se na tu stávající přidělá a podobně. Jinak jsem četl, že tuším nějaký superb přišel o hvězdu, protože měl moc vzadu opěrku a dostatečně nechránila, takže to určitě není něco o čem by se nevědělo. O to tristnější mi to příjde, že ani u nových aut tu trubku prostě víc neohnou, aby opěrka korelovala s hlavou homo sapiens sapiens:o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud opěrka není skutečně naklápěcí,tak konstruktér musí najít nějaký kompromis v jejím sklonu. Vem si,že když dáš opěradlo více do kolmé pozice,tak by ti ta opěrka s více "ohnutou trubkou" tlačila hlavu dolů. Nevím v jaké pozici v OI sedíš,a také jistě má jiná sedadla a opěrky,ale já mám třeba v OII mezi hlavou a opěrkou jen několil málo cm mezeru a není problém se třeba při jízdě po dálnici celkem pohodlně opřít - a opěrka halvy je jen výsuvná,ne naklápěcí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si tu opěrku prostě uprav. Dá se celkem snadno rozebrat, má plastovou konstrukci a ty tyče si udělej podle sebe. Buď ty origo přihni, ale asi budou krátké. Takže vem kulatinu stejného průměru a udělej si nové. Když je dvakrát ohneš jako do Z nebo jako prostě schod, tak si to můžeš přesně vytvořit pro sebe. A ty zářezy aby opěrka držela v opěradle si můžeš taky udělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, opřit se tam dá, ale je to krajně nepohodlné a tudíž prakticky nepoužitelné. Mám takovou tu, co se dá trošku nahnout .... patrně jako všechny ostatní od scheizewagenu. Zkrátka do reálného použití pro člověka to má hóóóódně daleko.

No nic, tohle je fórum o škodovkách a ty hold nemají opěrky hlavy (jen zábrany proti zlomení krku, které mylně nazývají opěrkami), takže musím zkusit jinde. Jsem jen doufal, že už tu tenhle problém někdo řešil.

EDIT:

Tak si tu opěrku prostě uprav. Dá se celkem snadno rozebrat, má plastovou konstrukci a ty tyče se udělaj podle sebe. Buď ty origo přihni, ale asi budou krátké. Takže vem kulatinu stejného průměru a udělej si nové. Když je dvakrát ohneš jako do Z nebo jako prostě schod, tak si to můžeš přesně vytvořit pro sebe. A ty zářezy aby opěrka držela v opěradle si můžeš taky udělat.

Kdybych to jako první možnost chtěl bastlit doma, tak bych sem nemusel psát, jestli neexistuje něco hotového nebo z nějakého jiného auta, kde návrhář nebyl úplný dement:)

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já, když si nastavím sedadlo řidiče s maximálním náklonem dopředu, tak si o tu opěrku pohodlně hlavu opřu.

Sice se mi blbě sedí, nedá se řídit, ale hlavu mám pohodlně opřenou... :kol-44:

Jó a až budeš to auto reklamovat, tak nám dej vědět jak jsi dopadl. Já to pak taky udělám, ale zase kvůli těm sedačkám, protože v tom se pak vážně nedá sedět i když mám hlavu pohodlně opřenou!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověk chce poradit a dostane ještě vynadáno. :kol-44: Tak to jsme tady dlouho nezažil, snad ještě nikdy. Zajímavé je, že při zkušební jízdě, když auto kupoval, tak si toho nevšiml a nepotřeboval to. Já si myslím, že mu nejde ani tak o opěrku, jako si spíš zde léči nějaké mindráky. Jsem zvědavý co odepíše, začíná se mi toto téma líbit. :kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Můžu někoho z vás poprosit jdou i po faceliftu u jedničkový fábie přední opěrky sklonit.A jestli se dají samostatně objednat ve škodovce.Chtěl bych si je dát do dvojkový fabči(facelift)do předu.Potřebuju sehnat černý.Zkoušel jsem dát do předu zadní sedí se tam rozhodně líp teda aspoň mě.Ale akorát ten pohled ze zadu se mi nelíbí pravda moc tam teda nesedím.Jestli můžete dát někdo info.Předem děkuju.

Editováno: , autor: Mišule
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju moc za informaci určitě se ve škodovce zeptám až pojedu okolo budeme víc chytřejší. Ale vidím to asi tak, že budu asi shánět na vrakáči když vidím tu cenu.

Editováno: , autor: Wojnar
vydím -> vidím a další...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se můžu připojit do diskuze, tak bych tady i něco napsal :kol-47: 

Jelikož pracuji ve firmě, kde vyrábíme autosedačky pro konkrétní značku, tak vidím, zkouším a požívám denně sedačky. 

Mně sedačky z OI vyhovují, hlavu neopírám o "hlavovku" jak tomu říkáme. Ale mám to nesčetněkrát odzkoušeno a vím, že u nás by sis hlavu opřel a byl by jsi spokojený  :kol-28:

V těch autech jezdím na firemní akce atd. a hlavu si tam opřeš tak, jak by jsi chtěl. Hlavovka se dá posunout nahoru, dolů a je ergonomicky přizpůsobena na tvar hlavy. Je to prvek bezpečnosti a při nárazu je hlavovka "aktivní" a vysune se s hlavou dopředu a zajede s hlavou zpět, což omezí náraz hlavy a sníží šance na zranění.

 

Takže pokud si chceš opřít hlavu za jízdy, dívat se přitom dopředu, normálně řídit, zároveň i chránit svou krční páteř při nárazu, tak si kup auto, které nese název . . . . . . . . tramta da dááá . . . . . Hyundai - ix20; ix35; i30.

 

Hlavovku si nejspíš můžeš i koupit, ale rozteč vodících tyčí bude určitě jiná, tloušťka tyčí taky jiná, nemluvě o jiných zubech tyčí a hlavně - vodící trubky v sedadle mají jiný úhel. Musel by jsi upravit cele sedadlo.

Nebo si kup celou sedačku a je to  :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověk chce poradit a dostane ještě vynadáno. :kol-44: Tak to jsme tady dlouho nezažil, snad ještě nikdy. Zajímavé je, že při zkušební jízdě, když auto kupoval, tak si toho nevšiml a nepotřeboval to. Já si myslím, že mu nejde ani tak o opěrku, jako si spíš zde léči nějaké mindráky. Jsem zvědavý co odepíše, začíná se mi toto téma líbit. :kol-46:

 

Kde ti kdo nadava? A jako sorry, ja zavedu tema na to, jestli existuje nejaka inteligentni nahrada za dementni a nepouzitelnou oktavackou operku hlavy a ty poradis, at si ji sam vyrobim ... za takovou odpoved te mam pochvalit? Kdyz nevis, tak nevis a nemusis radsi vubec reagovat nebo aspon nadavat, kdyz ti hned nepodekuju za tvoji "skvelou" radu:o)

 

"Zajímavé je, že při zkušební jízdě, když auto kupoval, tak si toho nevšiml a nepotřeboval to." ..... a tohle je taky perla! Co je zajimaveho na tom, ze si nekdo pri zkusebni jizde vsima hlavne motorovych vlastnosti auta, jestli radi, jestli jede, jestli brzdi atd ..... a hold si nevsimne spatne operky hlavy .... to je, troufnu si tvrdit, presny opak slova "zajimavy" ......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...