Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, snad to není moc stupidní dotaz - netuším, co se stalo, ale jednou takhle přijedu před barák a začne mi svítit přehřátí chladící kapaliny. Vypnu motor, přijdu ráno, otevřu kapotu, abych se podíval, kolik jí tam je, a celkem jsem se vyděsil: nebylo tam víčko a na povrchu byl zbytek něčeho, co pravděpodobně bývala pěna, teď už to byla taková houbovitá věc s krustou nahoře. Netuším, jakým způsobem to víčko mohlo zmizet, když má přece držet expančku natlakovanou a je šroubovací. Ale budiž. Víčko seženu na vrakáči. Teď jen co s tou kapalinou?

Momentálně v expančce není VŮBEC nic, může mi někdo prosím říct, co tam v jakém poměru dolít? Někdo říká, že tam nalít normálně fridex tak, jak jsem ho koupil, někdo zase, že ho mám naředit destilkou... chci hlavně to auto co nejdřív rozhýbat, je mi jedno jestli to bude stát třeba o stovku víc. A do servisu asi moc nedojedu.

Díky za jakékoliv rady, chladící kapalina mi je tak nějak cizí.

  • Autor

Tak já tam měl celou dobu modrou třeba.. a zmizla podle mě proto, že to víčko odpadlo za jízdy a ta kapalina vypěnila.. už tam není ani kapka, takže sehnat G12 a naředit podle nějakýho návodu?

G12 se dává do všech škodovek ať je to benzín nebo nafta .. taky leju růžovou G12 a ředím to destilovanou vodou .. mechanikem škodovky mě bylo doporučeno ředit to na takových -35°C že pak to lépe chladí v létě a v zimě se zase motor rychleji zahřeje a chladí taky vpohodě. Mě praskla hadice a taky to téměř komplet vyteklo ale asi mám i netěsnou nádobku ve spoji tak mě to ubývá když tam mám moc .. tak jezdím stím že to mám pod minimem a pohoda :D

Hlavně je třeba vědět jaká tam byla, aby se zamezilo smíchání, což by nemuselo dobře dopadnout. Nejlépe je ředit v poměru jedna ku jedné, tak to máš na asi -35°C.

  • Autor

Jasný, já jen, že předchozí majitel tam dával modrou, z důvodů mně neznámých. A teď to mám fakt komplet prázdný. Petrkiller říká, že se tam dává G12, THORIN říká nemíchat, ale není to jedno když už je tam prázdno? Jinak všem moc děkuju za rady.

Vypláchnout a nalej G12 -růžová.

Jo propláchni okruh a potom tam nalej G 12

Já neřekl ať to mícháš. Já počítal s tím že je to prázdné už komplet jak jsi psal. Tak proto jsem ti napsal nalej G12 tu tam leju já a patří tam. Přesněji je to G12++ a je do -50 když se nemíchá což je moc proto jí musíš naředit destilovanou vodou.

  • 1 měsíc později...

že je prázdná nádobkavještě neznamená, že je prázdný okruh.. jsou zbytky kapaliny v trubkách atd.. je to třeba komplet vypustit a nejlépe i propláchnout.

  • 1 měsíc později...
  • 2 týdny později...

Asi bych nejprve zkontroloval kolik v systému zbývá vody ...

Ale jen tak pro zajímavost - je někde v chladícím okruhu kapaliny (u FABIA 1,4 16V benzín) vložené sítko, které by zachytávalo případné nečistoty kolující v kapalině? Nějak mi poklesl topný výkon a i když je chladící kapalina na provozní teplotě tak výkon radiátoru je velmi slabý ...

Díky za rady, Tom

sítko tam neni, pravděpodobně bude zanesený radiátor

  • 9 měsíců později...

Zdravím..mám dotaz..jaká může být u fabia I problém, když klesne venku teplota pod -5C a ráno jdu do auta a nastartuju,tak mi začne pípat a blikat chladící kapalina..není ji tam pod min ani nad max...vždy jak auto oškrábu a tak, tak se motor zahřeje a já když ho vypnu a znova zapnu, tak už to nepípá,nebliká.. Vždy to udělá jen v nízkých teplotách více jak -5C a vždy jak auto roztaju ,tak po znovu nastartování to vždy přestane...že by mi tam ta kapalina zamrzla a byla blbě naředěná, nebo nějaká závada ve funkci ventilátoru chladící kapaliny? že by pojistka na ventilátoru asik nee, když to dělá jen mrazu že? :-(

  • 1 rok později...

Chlapi, malej dotaz.. Stane se něco když jsem přelil chladicí kapalinu?? Jednoduše řečeno, nalil jsem víc než max??

Nestane se nic. Maximálně se to ohřeje a uplivne si přepadem ven, když jí bude moc.

Ok, dík.. Aspoň to nemusím extra řešit..

zober trebárs striekačku a vytiahni ;)

  • 1 rok později...

Dole pod chladičem je ventil, když stojíš před autem tak vpravo. Tím to krásně upustíš.

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.