Přejít na obsah

Výměna chladící kapaliny - Fabia I 1,4 16V


Foxxy_CZ

Doporučené příspěvky

Ahoj, snad to není moc stupidní dotaz - netuším, co se stalo, ale jednou takhle přijedu před barák a začne mi svítit přehřátí chladící kapaliny. Vypnu motor, přijdu ráno, otevřu kapotu, abych se podíval, kolik jí tam je, a celkem jsem se vyděsil: nebylo tam víčko a na povrchu byl zbytek něčeho, co pravděpodobně bývala pěna, teď už to byla taková houbovitá věc s krustou nahoře. Netuším, jakým způsobem to víčko mohlo zmizet, když má přece držet expančku natlakovanou a je šroubovací. Ale budiž. Víčko seženu na vrakáči. Teď jen co s tou kapalinou?

Momentálně v expančce není VŮBEC nic, může mi někdo prosím říct, co tam v jakém poměru dolít? Někdo říká, že tam nalít normálně fridex tak, jak jsem ho koupil, někdo zase, že ho mám naředit destilkou... chci hlavně to auto co nejdřív rozhýbat, je mi jedno jestli to bude stát třeba o stovku víc. A do servisu asi moc nedojedu.

Díky za jakékoliv rady, chladící kapalina mi je tak nějak cizí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

G12 se dává do všech škodovek ať je to benzín nebo nafta .. taky leju růžovou G12 a ředím to destilovanou vodou .. mechanikem škodovky mě bylo doporučeno ředit to na takových -35°C že pak to lépe chladí v létě a v zimě se zase motor rychleji zahřeje a chladí taky vpohodě. Mě praskla hadice a taky to téměř komplet vyteklo ale asi mám i netěsnou nádobku ve spoji tak mě to ubývá když tam mám moc .. tak jezdím stím že to mám pod minimem a pohoda :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný, já jen, že předchozí majitel tam dával modrou, z důvodů mně neznámých. A teď to mám fakt komplet prázdný. Petrkiller říká, že se tam dává G12, THORIN říká nemíchat, ale není to jedno když už je tam prázdno? Jinak všem moc děkuju za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Asi bych nejprve zkontroloval kolik v systému zbývá vody ...

Ale jen tak pro zajímavost - je někde v chladícím okruhu kapaliny (u FABIA 1,4 16V benzín) vložené sítko, které by zachytávalo případné nečistoty kolující v kapalině? Nějak mi poklesl topný výkon a i když je chladící kapalina na provozní teplotě tak výkon radiátoru je velmi slabý ...

Díky za rady, Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím..mám dotaz..jaká může být u fabia I problém, když klesne venku teplota pod -5C a ráno jdu do auta a nastartuju,tak mi začne pípat a blikat chladící kapalina..není ji tam pod min ani nad max...vždy jak auto oškrábu a tak, tak se motor zahřeje a já když ho vypnu a znova zapnu, tak už to nepípá,nebliká.. Vždy to udělá jen v nízkých teplotách více jak -5C a vždy jak auto roztaju ,tak po znovu nastartování to vždy přestane...že by mi tam ta kapalina zamrzla a byla blbě naředěná, nebo nějaká závada ve funkci ventilátoru chladící kapaliny? že by pojistka na ventilátoru asik nee, když to dělá jen mrazu že? :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...