Přejít na obsah

Zkušenosti s požadavkem "být u auta celou dobu během servisu (opravy)"


Tom Tnt

Doporučené příspěvky

Čau lidi

Taky si nechávám servisovat auto v servisu Škoda

Pokud bych nemohl během servisní prohlídky k autu tak bych do toho servisu nejezdil, a servisoval to jinde kde mě k autu pustí.

Ono auto za 800 tis kč. Které ti servis zku.ví si pak dobře hlídáš a nenecháš to podruhé opakovat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou i dražší vozy... , a nevidím důvod proč bys měl mechanikovi koukat pod ruce, když nevěříš servisu , servisuj si vozidlo sám , případně si najdi servis kterému věříš.

Když jsem dělal mechanika nechal jsem klienta venku za autem do dílny jsem ho nepustil a už vůbec né k autu , nemínil jsem řešit ,že se mi tam nějaký chytrolín bude procházet a bude se mi snažit radit jak co mám dělat a při tom se bouchne do zvedáku a rozbije si hlavu..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím se Surmim.Mám servis a vím,co to je.Chodí k nám bezpečák a pořád nám vtlouká do hlavy,abychom na pracovišti nikoho netrpěli.

Sami musíme být pořád proškolování jak se chovat na pracovišti,o možných nebezpečích atd a osobně jak říkal Surmi,nechci potom řešit nějaký úraz na pracovišti nějakého nedůvěřivce.Nikdo z nich si neuvědomuje tu lapálii kolem a nejsme špitál,abychom dávali podepisovat nějaké reverzy,kdy si zákazník "za všechny úrazy na pracovišti servisu může sám".

Ono dokut se nic nestane,nic se neděje,ale kdyby mi vypadl pajsr z ruky a někomu dost ublížil,to by pak bylo......né děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš jít tam,kde důvěřuješ.A už vidím,jak Tě nechají stát u auta,které opravují-jak jsem správně pochopil"po nehodě---kde klepají,vytahují,popř.svařují atd a už vidím,jak tam třebas 6 hodin stojíš.

Souhlasím s prosklenými vitrínami či podobně.My máme nakresleny na zemi čáry-za kterými může stát a nesmí překročit právě kvůli bezpečnosti a bohužel,někteří si přímo koledují o praštění paisrem po hlavě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Macc napsal:

Čau lidi

Taky si nechávám servisovat auto v servisu Škoda

Pokud bych nemohl během servisní prohlídky k autu tak bych do toho servisu nejezdil, a servisoval to jinde kde mě k autu pustí.

Ono auto za 800 tis kč. Které ti servis zku.ví si pak dobře hlídáš a nenecháš to podruhé opakovat.

 

to myslis vazne jo?tak tobe bych auto opravoval jen jednou a pak uz bych mel vzdy radsi plno,to je doba toto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sice chápu obavy některých, co že bude autorizovaný servis zase vyvádět s jejich autem, jenže věc má také druhou stránku. Co když se zákazníkovi něco stane v prostorách servisu, kam správně nemá mít přístup? Na to už nikdo nemyslí, že tím dostává pracovníka, který ho tam pustil do průšvihu a to až do trestněprávního. Měl zákazník příslušná školení BOZP a další, pracovní oděv, boty atd? No jasně že neměl a servis je v háji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohuzel se to stalo v servisu, ktery zde na foru vychvaluji a ja tam jezdil cca 15let,.... od Octavie 1, Yeti, Citigo, 2x Octavie 2. Kazdopadne zavad je tam v soucasnosti cca 10 - co zjistila znalecka kancelar. Od zavady elektroinstalace, lakovani, slicovani, zatekani,... nastiple zadni sklo po odriznuti, neprovedeni geometrie. Co se tyka NOZ, tak ten rika - prevedeni vozidla po oprave, servisu. Ktery z vas to dela? Ze ukaze pred predanim vozidla zakazniku co bylo provedeno? Sednete si se zakaznikem a ukazete co jste udelali, projede se s vozidlem, co bylo spatne, apod... V servisu - kazdem to funguje tak, tady mate vozidlo a cau. A to jsem byl i v jinem servisu... ne nadarmo se zde resila geometrie - servis rekne, ze ji provedl a ve skutecnosti ji neprovedl a ty se vratis obratem zpet do servisu a pracovnik servisu rekne, ze sis ji poskodil sam. Nastesti se mi se znalcem podarilo prokazat, ze nebyla provedena!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se lidem nedivím, dneska opravuje auta kdejakej Jouda vyučený v JZD na traktorech a potom jako třeba já, řeší zákazník vyčištění regulace turba už 4 měsíce a má 3tí turbo a pořád to nejede jak má, houká, píská, netáhne no katastrofa... Nechci se dotknout lidí co jsou tady na fóru a opravují auta, ale v servisech je mraky idiotů a bohužel člověk co si koupí auto a chce aby ho měl opravdu ne jenom 3 roky a zase kupoval další, tak nemá moc náladu na to, aby zjišťoval pokusy, jestli je servis OK nebo není. Mě třeba u výměny oleje nechali hadr a rukavice pod haupnou, kdybych nejel jenom pár km na pumpu a nešel si dolít vodu do ostřikovačů tak bych možná po cestě namotal hadr někam na řemen, před tím jsem chtěl vyměnit ložisko a jen co jsem odjel ze servisu tak po pár km odešlo čidlo ABS, samozřejmě že to nějak špatně uchytili, ale čidlo sem si musel zaplatit já, protože to svedli na závadu na čidlu. Teď s tim turbem nekonečná story...

Najít servis, kde tě neomrdají, udělají kvalitní práci a nevezmou si 100% marži na dílech je spíše vzácnost a v každém kraji se napočítají možná na prstech rukou...

Já v okolí servis pořádný asi nemám, nevím o něm a kdyby byla prosklená stěna, kde si na auto uvidíš po celou dobu opravy by bylo super. Osobně kdybych měl možnost být úplně u auta bych občas využil, nejsem rýpal, ale rád bych si pohlídal, jestli vymění opravdu olej, atd. Ale vzhledem k tomu že dělám také v prostředí kde platí BoZP, BP, atd. Tak to chápu, že na place se nemůže nikdo jen tak motat. Ale mi na přání zákazníka prostě přístup v určitých případech dokážeme umožnit...

Ovšem nejedná se o zboží ve statisících nebo miliónech, ale o výrobky v řádech desítek milionů...


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas. Z lidi z fora mam dobre i spatne zkusenosti, ale libil se mi pristup Jardy Kociho, Ferdy. Vse bez problemu byt u auta. Mel jsem jistotu, ze udelaji vse, jak chci a poradne. Cas na to byt u servisu mam!! Bohuzel u vas to neni mozne!! Tak to k vam nedam! Jak mam mit jistotu, ze mi v autoriz. servisu v minulosti vymenili panel climatroniku? Kdyz jsem nebyl pritomnej? Tezko to budu prokazovat, kdyz po vymene chyba nezmizela, ale diky J. Kocimu zmizela az po vymene panelu, kdy jsem byl u servisu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V první řadě by měl začít každej sám u sebe, jak odvádí svou práci a podívejte se i na všechny ostatní obory kterých jsme všichni součástí, co dokážou lidi provádět. Plakat na netu pak dokáže kdokoliv ale řešit něco rozumně už je velkej problém, všechno je to jen o lidech. Je spousta mechaniků na hovno ale je jich taky spousta opravdu dobrejch. Taky sem hledal. Chtít bejt u opravy? Blbost která ničemu nepomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak tomu nerozumím - pokud je někdo z vás schopen stát celý den vedle mechanika, proč si to auto tedy neopravíte sami? Skutečně víte, co přesně a jak se na tom autě má dělá? Teď ale nemám na mysli výměnu oleje, nebo nějaký podobný primitivní úkon. Víte jak se seřizuje geometrie, nebo jak se repasuje turbo, nebo budete radit lakýrníkovi, jak to má správně dělat? Vám také v práci někdo z venčí stojí za zadkem a kibicuje vám do vaší práce? No srovnávat velký servis se skoro "domácím kutilem" ferdou je poněkud pošetilé. To, že si auto nenecháte po opravě předvést a nezkontrolujete je vaše chyba - prostě to do té doby nezaplatím a je to. Ať se technici snaží, jsou tam za to placeni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, právě že u těch zásadních věcí kde se problémové díly mění bych já osobně rád třeba byl. Zaplatil jsem peníze za turbo, teď tam mám třetí a jaké????? Je tam vůbec jiné, není tam nějaké úplně jiné z vrakárny apod? Díl starý mi ukázali ale byl to ten můj? Prázdné obaly od převodového oleje mi vrátili, ale nalili to do mé převodovky nebo k sobě do auta??? Dneska chce každý na všem jenom zbohatnout. jak říkám vím že jsou dobří mechanici, ale narazit na něho je spíše štěstí. Kamarád dělal v mercedesu a šel pryč, protože mu bylo až špatně z toho co se dělalo. Díly v krabici s logem Mercedes (v těch se vracely původní díky zákazníkovi) a v krabici díky např. Starline, Febi, Bosch...
Když na to poprvé upozornil vedení, bylo mu řečeno ať se nestará o dodávku dílů, ale o montáž... Po čase když zjistil že to není výjimka, ale pravidlo, tak se sebral a šel jinam. Teď je u BMW a tam to údajně zatím nepozoruje, ale zase se tam honí prachy na časech strávených práci na autě... Takze tak no...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak přítomností při výměně zajistíš, že to turbo bude v pořádku? Dávali ti tam repas, ne?  Nijak, za 500km se rozletí a jsi na tom úplně stejně. Pokud jsi paranoidní, tak se běž léčit. To děláš i při jiných běžných činnostech v životě? Dáš něco někam opravit a budeš vyžadovat vždy svou přítomnost? Těžko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V AS jsou vetsinou mladi kluci po vyuceni, protoze ti zkuseni to za ty prachy co tam maji se jim na to muzou vysrat. Taky to podle toho tak kolikrat vypada. I ja jsem spis neduverivy ( se svymi zkusenostmi s AS) a AS je az moc anonymni zalezitost kde neni treba si zakaznika udrzet - maji dost ovecek s novymi nebo sluzebnimi auty co k nim v ramci zaruky ci jinych smluv musi. AS si sice hraji na hogo fogo na nejvetsi machry na svete ( vcetne reklamy) a kvalita odvedene prace tomu zdaleka neodpovida.
Na druhou stranu sam nemam rad pri me praci, kdyz mi nekdo kouka za zady. To ja respektuji a kdyz muzu byt u servisu ( viz. Rolbar apod.) Koukam s delsim odstupem. A pokud clovek postrehne styl prace atd. a vidi ze ten co to dela tomu opravdu rozumi , tak priste nemusim mit vubec nutkani u auta byt a s klidnym svedomim tam auto necham. To ovsem neni pripad AS ( i kdyz tam jsem u auta taky nebyl nikdy). Nastesti me obdobi s AS skoncilo a jezdim tam kde lidem verim a tam kde si me jako zakaznika vazi a kde existuje osobnejsi pristup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to ukončil tím...najděte si servis,kterému věříte,s mechanikem chodíte na pivo a budete si jistí,že odvede práci jakou má a budete v klidu a nebudete muset čumět mu pod ruky,tečka .

Co se týče turba...v žádné dílenské příručce  a ani u výrobců turba není postup čištění turba,neboli není to offic.schválená oprava,takže pokud ti to někdo vyčistí,nemusí nést odpovědnost.

Na turbech jsme se docela vyléčili.Když někdo přijede s vadným,foukájícím atd tak bereme pouze a jen osvědčené repasy né jen se zárukou-tu ti dá kde kdo,ale s jistotou že dobře fungují a jsou spolehlivé.Výměna je dost práce a kdo by to chtěl dělat pořád dokola a zadarmo,že?Pokud chce někdo starší,nebo že si sežene sám,tak mu rovnou řekneme,ať si to i sám opraví.

Já nejsem úplně proti tomu,aby zákazník na dílně byl,ale za určitých okolností,podmínek atd,pokud to dílna dovolí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, ano mas pravdu, ale my resime to, ze mame nove auta za statisice a chcem servis v AS. Kamarad odvede treba kvalitnejsi praci, ale co zaruka? ŠA se odvola na to, ze si to servisoval jinde nez v AS. Ted muzem polemizovat, ze EU rekla, ze servisovat muzem i v neautoriz. servisu a zaruka stale plati. Posrat se muze cokoliv a v AS ti reknou, ze se musi vymenit to ci ono, kvuli nejake chybe ve vyrobnim postupu nebo zpusobene dilem. Za kamaradem muzes prijet, ze u noveho auta tluce tlumic a v AS ti ho vymeni v ramci zaruky, protoze byl vadny, ale u kamarada si to tvrde zaplatis. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

docela zajimave tema ... jak jiz napsal cosby, pawouk a spol. ... pokud mas cely den na to, stat u auta a kontrolovat technika, pak vis moc dobre co ma a co nema udelat, timpadem si to udelej doma a mas 1000% jistotu. Ikdyby me tam servis pustil koukat jak pracuje technik, je opravovani napr motoru uplna spanelska vesnice, cili stejne by mi nic jineho nezbyvalo, nez tomu technikovi verit, ze dela praci "dobre"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle mého každý "domácí kutil" dokáže udělat s patřičnými znalostmi to samé co servis a naopak. Vždy záleží kdo a jak se k tomu postaví. Vždy to je o lidech a o jejich zájmu či nezájmu. I mě se občas stane, že při práci mi sledující majitel něco vytkne a chce to udělat jinak....proč ne, má na to plný nárok. Naopak jsem většinou rád, když to před lidmi rozebírám a mohu ukázat hned co se mi nelíbí atd...., tj. žádné dohady, že ten plast držel před tím lépe a on tam ve skutečnosti neměl ani půlku příchytek. Přítomnost zákazníka si může servis i zpoplatnit, hodina technika s Vaší přítomností a bez Vaší. BOZP lze také splnit, existují speciální návleky, atd... 

Zapomeňte na to, že v autorizovaném servise by mohl dělat mechanik bez potřebných zkoušek. V praxi to znamená, že každý technik stojí servis celkem zajímavé peníze na školeních a na tato školení navazuje zkouška. Celý systém je postaven na tom, že autorizovaný servis by měl být garantem znalostí svých techniků. To, že servis technika nezaplatí je jen krátkozrakost majitelů, protože každý technik stál firmu peníze a znalosti, které získal, získal za peníze autorizovaného servisu. 

Mluvit zde o paranoie není na místě:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Paranoia

Čas v moderní době = peníze. Pro někoho čas strávený v servise může znamenat značnou finanční ztrátu(cena vozu pro něj není tou prioritou, kterou řeší a vůz není jeho majetek v tom pravém slova smyslu, aby si jej hlídal, protože po 3 až 4 letech vůz prodá a nahradí jiným) a pro někoho zase s jinými příjmy to je naopak(vůz je pro něho majetek, který chce chránit před zbytečným poškozením).

Zapomněl bych na skupinu lidí, kteří mají auto jako "koníček" a nezávisle na "příjmové kategorii", nesnesou, aby mu někdo ublížil, tím, že se k němu nebude chovat úplně ohleduplně a čas co věnují svému "koníčku" neřeší ani jinak nepřepočítávají.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

Dle mého každý "domácí kutil" dokáže udělat s patřičnými znalostmi to samé co servis a naopak.

Tím kutilem jsem nechtěl nijak zpochybnit tvé znalosti a zkušenosti, proto jsem to dal do úvozovek, ale to, že  neprovozuješ velký servis a tudíž přístup může být na jiné úrovni. BOZP není jen o jakýchsi návlecích, ale v tomto případě hlavně o školeních. A to ti žádný autorizovaný servis neudělá, stojí to čas a peníze. Vím, o čem mluvím - v práci mi do prostorů, které spravuji nesmí nikdo, kdo není patřičně proškolen nejen u svého zaměstnavatele, ale hlavně  u nás. Zavřít se nenechám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pořád musím souhlasit s Pawoukem.Tady nejde jen o kódování noťasem někde na ulici nebo v garáži.

Už si sakra uvědomte,co to obnáší mít,vlastnit a provozovat velký,oficiální servis.Tím oficiální nemyslím značkový,ale takový,který je vidět,platí daně.Asi si nikdo neuvědomuje kolik stojí provoz takového servisu(nemyslím tím energie,ale právě vše to,co se točí kolem bezpečnosti) a pak kvůli nějakému nedůvěřivému "Tomášovi" budu řešit průser...a to se nemusí nic stát!!!Stačí,když přijde bezpečák a pozor,ten může chodit neohlášen a průser je na světě.Tak už si to laskavě uvědomte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je blbost, i kdyby tam bylo kukane nebo kamera, nikdy auto neuvidis ze vsech uhlu, pokud tedy budes mit problem s vice casti, neuvidis to, navic pokud by technik zrovna opravoval motor, postavi se tam, aby jsi nic nevidel ... navic si myslim, ze kamery by si servis nechal zaplatit, takze by jsi pravdepodobne stejne nic nevidel a jeste bys vice zaplatil za nic ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...