Publikováno Červenec 4, 201015 r tak servus chlapi ... Monty se mi hlásil z cesty v 18:05, že je na OMV před BG, cesta že zatím v pohodě, že jen do Bělehradu byla cesta samá čtyřicítka a všude mraky policajtů. Takže zítra ráno vyrážíme i my, tož se tady mějte a my se ozveme .
Červenec 6, 201015 r Tak Vás pánové zdravím ze slunečného Bulharska. Maltu jsem ještě neviděl, ale auto stojí na dvoře, takže dojel taky dobře. Jak budu mít nějaké aktulity, tak se Vám zase ozvu. Zdarec Upraveno Červenec 6, 201015 r od montas
Červenec 7, 201015 r Autor Ahojte, Bulharsko a Malta zdraví zbytek fóra ať už doma či někde na cestách. Na úvod jen poznamenám že Montyové i my jsme dorazili v pořádku. no a teď první zprávy a dojmy z cest: Vyráželi jsme 5.7. v 5:55 z domu, s tím že jsme nakonec měli scuka v Brně s jedněma Havířovákama, kteří se nám asi 3 dny před odjezdem přihlásili na Cestomaniakovi, zda bychom je nevzali s sebou. Takže jsme se nakonec s něma spojili, zhruba nastínili cestu a záležitosti s ní spojené (to bylo v pátek). V sobotu se nikdo neozval, že by snad něco nebylo jasné a až v neděli (poslední den před odjezdem) najednou přišel Havířovák s nápadem, že bychom se sešli až za Budapeští, že by jeli přes SK, aby ušetřili na CZ a SK poplatcích, tedy na Žilinu-Martin ... přes přechod Šáhy, že si to prý našel na routeplanneru na škodovce, že je to kratší a že se vyhne cz a sk dálnicím. No první reakce byla, že se mi to moc nepozdává. Musel jsem pak na dvě hoďky odjet, takže jsem se domluvili, že to ještě dořešíme. No s Evčou jsme tuto variantu ihned zavrhli, takže jak jsem se vrátil, napsal jsem mu takovou „krátkou“ (však mě znáte) úvahu, proč nepřipadá ta jejich varinta v úvahu. Chápal jsem jejich důvody, že ušetří jak za známky, tak i na kilometry to bylo kratší, ovšem tím výčet výhod končil. Když jsem si tu jejich trasu dal do map na Seznamu i na routeplaneru na škodovce, vyšla mi sice stejná trasa ale hooodně rozdílné časy. Už to mi nedávalo žádnou záruku, že budou ve stanovený čas na stanoveném místě v Budapešti. A to nehledě na další okolnosti, které se můžou přihodit cestou. Prostě jsem mu naznačil že mě trvá cesta do Brna hoďku, jemu když najede u Ostravy na dálnici, tak je v Brně za hodinu a půl a cokoliv se pak cestou přihodí, stane se nám oběma současně a holt pokud bude třeba nehoda na dálnici, budeme tam stát oba současně. Na to konto tyto argumenty přijal a sešli jsme se v Brně. Pravda o 20 min později, ale furt lepší 20 min. než třeba někde 2h v největším pařáku za Budapeští. Jinak byla to rodina s třemi dětmi (12,8,3). Jo ještě jsem si vzpomněl, ptali se co máme za auto a jak jezdíme. Uklidnil jsem ho že dodržujeme rychlostní limity, tak jsem se ho zeptal co mají oni a že prý Feldu. Tak jsem si říkal dobré, to půjde. Jaké bylo mé překvapení, když pak na místo srazu dorazila krátká modrá Felda bez rakve, v LPG a v pěti lidech :-)). Nechápal jsem kam to vše dali. Na místě jsme zjistili, že nemají SK známku, takže jsem je poslal na OMVku (U IKEA v Brně) u které jsme měli scuka, že je to přece jenom výpadovka na Blavu, že tam známky určo budou. Takže po úspěšném nákupu známky jsme vyrazili se 40 min.spožděním z Brna na Blavu, kde byla na Lamači naplánováno první tankování. Cesta proběhla v pořádku a nic nenasvědčovalo věcem pozdějším. V Blavě jsem jenom hodil dotaz, zda vše v pořádku a zda cestovní tempo vyhovuje. Jo prý super. No nic vyrazili jsem dál, řídila Evča (mimochodem už od Brna), najeli jsme na dálnici za Rajkou (na ní jsme stavět nemuseli, měli jsme zakoupenou HU elektronickou známku už z ČR) a Evča nasadila okamžitě cestovní tempo 120km/h, což odpovídá u tříhrnku necelých 4000 ot./min. což je ještě jakž takž ekonomický provoz. Zaregistroval jsem to až na HU dálnici, že se nás naší souputníci nedrží až tak pevně a zůstavají asi 200m pozadu. Při jakémkoli předjetí jsme museli zpomalit až nás zase dojeli. Drobné zdržení díky zácpě bylo u Budapešti, kde se městský okruh napojoval na dálnici M5 vedoucí na Szeged. Nicméně jsme takto dorazili až k Horgoši (HU-SRB přechod), kde bylo ve třech proudech asi 5 aut v každé frontě, takže turecká invaze se nekonala i díky dobře zvolenému termínu. Tam jsme se s Evčou vystřídali a zastavili jsme asi 15 km za přechodem (kousek od Subotice), kde proběhlo další tankování spojené s občerstvovací přestávkou. Tu zanedlouho přerušila začínající bouřka. Naštěstí nás stihla jen okrajem, ovšem cestou k Novi Sadu nás stihli ještě asi dvě a díky staveništi dálnice jsme si dobře zašvihali auto (a to jsem je tak pucoval). Výše uvedené problémy s couráním však přetrvávali a začali být už i únavné, neboť člověk musel furt kontrolovat, zda je máme za sebou. To že jsem už u Subotice říkal že se mi musí držet u zadku, že jinak se v Bělehradu ztratí, protože ten se na rozdíl od Budapešti projíždí centrem, ničemu nepomohlo. V Bělehradě jsem se musel ploužit od křižovatky ke křižovatce za náklaďákem, páč kdybych vyrazil do vedlejšího pruhu, tak ho nenávratně ztratím. Takže když to shrnu, problémem na cestě nebyli vůbec Turci (i když jsem to ani nepředpokládal), ale naši spolucestující. Nakonec Evča vymyslela geniální taktiku, jet prostě jak bychom jeli my a oni pokud chcou jet s námi, tak musí holt přidat. Podotýkám znovu, že jsme více jak 120 jeli jen vyjímečně, už i kvůli nim. Fungovalo to do té míry, že jak jsme se někde rozjeli, tak jsme je třeba uviděli na dohled až třeba po dvou minutách. Ale drželi se. Jen na obchvatu Sofie jsme je v jednom místě setřásli, ikdyž jsme celý obchvat jeli v rozmezí 40-60km/h kvůli dírám. Důvod byl ale ten, že je zastavila policejní hlídka (letos jich tam bylo jak maku) a kontrolovali vinětku. No Sofie jsme se zbavili a najeli jsme opět na dálnici na Plovdiv, kde jsme je opět vždy na nějaké chvíle ztráceli z dohledu. Nakonec jsme to zapíchli někde za Plovdivem (asi 50km od Staré Zagory) na 2,5 hoďky na spaní na benzínce. Jakmile bylo vidět pomalé rozednívání, kopli jsme do vrtule a jeli dorazit poslední úsek. Ten se taktéž obešel bez problémů, takže kousek před Burgasem jsme si dali sbohem a oni pokračovali na Sluneční pobřeží, kde měli zaplacený hotel a my směr Primorsko. Když jsme dorazili do Primorska v 9:30 místního času, bylo tomu po 26h jízdy. Když jsem odečetl přestávky, které jsem letos poctivě zapisoval, vyšlo mi 19h čisté jízdy. Pozitivum které ještě tato pomalejší jízda měla, bylo že po spočítání spotřeby mi vyšlo fantastických průměrných 7,19l LPG. Loni (tam 8,1 a zpět 7,76). Jinak se už nic významného nestalo, až včera večer, kdy jsem se konečně osobně střetl a potřásl pravicí s Montym. Byli jsme ale takoví umlácení z cesty, takže se žádná pařba nekonala. No a dnes jsme vyrazili do Kitenu na pravidelnou koupačku a tam jsem uviděl Fábii Combi s českou SPZkou středočeského kraje a já věděl že je to zdejší uživatel Losky83, který razil den po nás do Careva. Když jsme scházeli z mostu dolů na pláž, tak akorát přicházeli k autu, ale to už jsme byli moc daleko. Tímto ho také pozdravuji. Takže toť zatím vše … až se přihodí něco nového zajímavého, dám zase vědět :-).
Červenec 8, 201015 r Autor Tak kluci, dnes se v Primorsku výrazně ochladilo je pouhých 19°C oproti včerejší třicítce a pršelo. No a dívám se že do soboty to nemá být o nic lepší .
Červenec 8, 201015 r Hej ty kamaráde, nemožeš ty tvoje líbezbrífy zkracovat? Mě se to nechce číst ale chcu vědět co tam bylo a o co de Jinak hezkou dovolenou, ale já chcu taky
Červenec 9, 201015 r Autor tak přijeď je tu prázdno, pod mrakem, aspoň se schladíš :smich:a můžeš se mrknout na pořádné vlny jinak omluvte prosím zhoršenou kvalitu snímků, foceno mobilem, neboť nejenom že jsem nechal foťák doma ale dokonce i svůj pověstný modrý servisní kufřík. Tak jen doufám, že ho letos nebudu potřebovat
Červenec 10, 201015 r Autor vidíš a ono jo . A to jsme balili naprosto v klidu jinak ceny LPG speciálně pro tebe: Slovensko: OMV na Lamači 0,520 Euro Maďarsko jsem vůbec nesledoval Srbsko ceny v rozpětí 55 - 57 Srbských dinárů Bulharsko: když jsem přijel měli na Lukoilu 1,09 no a teď mají všude na Lukoilu 1,12. Jinak jsem viděl i ceny 1,14, dnes před Varnou 1,15 ale i 1,11. Jinak někde u Staré Zagory jsem viděl i za 0,98 leva ale tam bych nevzal ani kdybych měl jet ještě 100 km na benzín
Červenec 10, 201015 r Autor jestli to taky nebylo s tím kufříkem tak že jsem nepočítal že se v tom letos budu hrabat, ale že když mám sebou noťas s kabelem a VAGem, takže budu jen kontrolovat chyby a mazat (cestou asi 3x mazání sproadická bohatá směs)
Červenec 10, 201015 r Tak snad nebudeš kufřík ani potřebovat.Díky za ceny.Jinak počasí asi nic moc né?snad se to polepší.
Červenec 12, 201015 r No jestli ti už nářadí spíš nesmrdí a nechceš makat enom s kompjútrem jak správný manažer:)))
Červenec 13, 201015 r Autor jo tři dny tu bylo počasí na draka, ale už jsou zase pařáky jako v ČR. WLKu ty jsi na to kápl
Červenec 15, 201015 r . Když jsme dorazili do Primorska v 9:30 místního času, bylo tomu po 26h jízdy. 26 hodin ? to by som nedokazal. asi nie som typ cloveka, co by letel v rakete na LPG cely rok zavrety s ostatnymi na Mars. nerozmyslali ste ist tam letecky ? ale to by sme zase prisli o skvele a dlhe zapisky z ciest. posli hlavne viac foto, napr. Montyho brucho na plazi.....
Červenec 15, 201015 r Autor no letecky bychom i šli, ale dát za letenky to co mě tam stojí ubytko i se stravou a suvenýry mě zatím zrazuje. Jinak pro info: zpět už to bylo lepší s tím časem , dal jsem na Montyho radu a jel jak jezdí vždy oni cestu zpět, tedy vyjet ráno ve čtyři BG času a že jsou doma před půlnocí. Já tedy vyjel ráno ve čtyři BG času (tedy 3:00 cz času) a doma jsem byl v v 22:40 cz času . Takže to byl new traťový rekord, i s dobou na tankování, občerstvením a drobným čekáním na hranicích to bylo skvělých 19h 40 min . Ovšem úměrně tomu byla i spotřeba ... oproti rekordu při cestě tam, jsem nahodil protipól při cestě zpět, tedy průměrných 8,41 l/100km . Dokonce maďarský úsek, teda od tankování u Subotice (u HU hranice) až po tankování v Blavě, jsem měl prům.spotřebu 9,6l . Holt držel jsem neustále 140km/h tacho a místy to proložil 150-160 vyžadovala-li to situace . K těm 26h ... ono když jsem to postupně posčítal (letos jsem to sledoval kde jak dlouho), tak v tom je celkem 5h přestávek. Takže asi tak. no a fotek se asi nedočkáte , páč foťák byl doma a z mobilu to je o ničem ... takže ani Montyho na pláži, ani Montyho jak mi vyprášil kožich a vyprovodil mě z kurtu jak Berdych Djukoviče nemám. Mimochodem deklasoval mě 6:0 a 6:2, ale i přesto to bylo fajn a tímto mu za ten zápas ještě jednou děkuji Upraveno Červenec 15, 201015 r od Malta
Červenec 16, 201015 r 8,4 l je pořád výborná spotřeba teda aspon u mne když jedu na dovolenou po dálnici:)) 20hodin aj se zastávkama sa eště dá těch 26 vypadá fakt hrozivě..
Červenec 16, 201015 r Autor njn těch 26 je ale většinou (když to nestrávíš čekáním na hranicích a mýtnicích) takových pohodovějších, více přestávek a nějaké to zdřímnutí. Těch 19 a něco je fakt hoňka, žádné loudání a žádné zbytečné zastávky .
Červenec 16, 201015 r Maltislav Bulgarevskij, nuz kedze vravis, ze tento rok budeme bez fotos, ocakavame kazdy den peknu porciu textu, zazitkov a dojmov. P.S. : inak z toho mobilu lezu niekedy pekne fotky. mne sa podarilo na sluzobnom mobile vypnut ten idiotsky zvuk uzavierky a tak terazky fotim potajomky. a fotism vsetko ako japonec. sekretarkine kozy, kolegu idiotskym vyrazom tvare...
Červenec 17, 201015 r Autor chlapci, myslím vás letos zklamu na všech frontách , obávám se že ani kopec zážitků nebyl, byla to letos fakt taková ničím nevýrazná dovča, ničím nevyjímečná. Takže možná jak bude nálada, ještě trochu rozepíšu cestu domů, ale jinak během pobytu se fakt nic zajímavého nestalo. I letos jsme měli cestu do Varny, ale jakou cestou jsme jeli tam, takovou jsme jeli i zpět, takže jsme jen vzpomínali na loňskou katastrofální cestu zpět přes hory po silnici ani ne 3.třídy.
Červenec 17, 201015 r chlapci, myslím vás letos zklamu na všech frontách ... chlapi, vypisujem konkurz na poziciu Zahranicny dopisovatel - junior predpoklady : mat auto na plyn, schopnost popisovat svoje zazitky z opravy auta v dalekych krajinach, vzdialenych minimalne 10 hodin jazdy na koni od domova. zrucnosti : praca s fotakom a klavesnicou nevyhnutna ! platove podmienky : kazdy prispevok bude ohodnoteny potleskom a smajlikmi
Červenec 17, 201015 r Autor aha, tak nezbývá mi než složit svoji funkci zahraničního dopisovatele - seniora a podat demisi
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.