Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

V době, kdy ten motor uvedly na trh, měl o cca 10% krouťáku navíc oproti 1,3Mpi ve Feldě (s 1,4 nevím, tu jem nikdy nevlastnil a jen jednou se s ní projel asi tak 1km) a v mnohem lepším rozsahu. Tak asi tak :kol-47: . Dneska už to proti TSI zní dost směšně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Podle mě, je uplně jedno jaký si zvolíš motor. Ale nevím zda jedeš do práce 50 km tam a z práce 50 km zpět. Pokud 50 km tam a 50 km zpět, vem TSI. Pokud 25 km tam a 25 km zpět, vem HTP. Spotřeba ale nebude tak nízká jak u TSI. U TSI je to, že musíš před vypnutím motoru dochlazovat aspoň 30 sekund. Já bych osobně vzal TSI protože by mě lákal výkon (77kw). Avšak kdybych tento výkon využíval,tak to bude žrát více jak HTP. . To je težký. Co třebas ojetou Octavii v TDI nebo Passat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím, uvažuji o koupi nové Fábky a nevím si rady s motory.. Ročně najedu cca 50tkm pouze dálnice. Chtěl bych se zeptat, jaky motor si vybrat, u benzinu se bojím velké spotřeby a u ropáka nákladné opravy.. Jsem klidný řidič jezdím v rámci limitu do 130km/h. Měl jsem do teď Citroena Xsara Picasso 2.0 HDi 66kw, motor věčný nikdy žádná závada za 220tkm provozu, ale hrozny rachot a moc se mu nechtělo rozhýbat zadek při předjíždění v 90tce. Proto prosím o radu co zvolit.. Hledám nějaky spolehlivý motor co vydrži cca 100tkm bez závady. Osobně mě láká benzin - tišší projev, levnější povinné ručení a není tak náchilný na kvalitu paliva jak ropák, bojím se ale té spotřeby.. Nedisponuji velkým ročním příjmem :D

Předem děkuji za odpovědi.

Editováno: , autor: Sc0ttY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nové fábky se asi nemusíš bát nějakých poruch, a když tak máš záruku... Jinak když si to propočítáš tak s TSIčkem projedeš nějakech 89 000Kč a s TDIčkem 66 000Kč. A pokud bys měl možnost levnější nafty tak by to bylo ještě méně.

Já bych šel do TDI, ale nevím jaké jsou časté závady na těch 1.6...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, že u TSi je problém s řetězy ale zas není traktorový rachot :D Já se taky více přikláním k ropáku ale u benzinu konkrétně u toho 1.2 TSi by mě zajímalo kolik to žere při konstantní 100km/h.. Nejsem závodník, když to bude žrát o nějaký 0,5l až 1l navíc to už roli nehraje.. Hlavně ať to není rozdíl v 2-3 litrech :D Nepočítám, že opravy u TSi budou levnější jak u TDi, zajímá mě jaky motor vydrží déle jezdit po té dálnici bez závad :-) Do kterého budu muset investovat více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau

shrnul bych to asi takto po problémech s TSI už bych tento motor v této revizi nebral možná ten nový skvost bude o poznání lepší ale to už je do jiné platformy :D

Pokud ti mohu doporučit tak rozhodně naftu s TSI jsem jezdil stejný trasy jako s naftou o 1,5l/100km benzínu víc než nafty a o tom, že je servis nafty dražší než benzin pochybuji!! A navíc pokud budeš jezdit převážně dálnice není co řešit. Motor je tichý a zátah má víc než slušný. Ten motor o kterém píšeš jsem jezdil v P307 a je to jak píšeš byl to prostě lenoch :D do otáček se mu moc nechtělo. To u 1.6 nehrozí ta jede opravdu krásně a navíc od 1300 otáček má síly až až :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, uvažuji o koupi nové Fábky a nevím si rady s motory.. Osobně mě láká benzin - tišší projev, levnější povinné ručení a není tak náchilný na kvalitu paliva jak ropák, bojím se ale té spotřeby..

Nedivím se, ten výběr motorů je hrozně mizerný.

Přesně tohle řešila ségra poté, co jí pán s Ivecem urazil předek Punta JTD.

Pořídila si F II 1,2 TSI 63 kW a oceňuje přesně to o čem mluvíš i ty - tichý motor, takže ticho a širší rozmezí použitelných otáček.

Punto jelo od 2 do 4 tisíc, zatímco teď to jede od 1500 do 6500 podle potřeby a nálady - takže nemusí tak často řadit.

Ohledně spotřeby nehuhlá, ale říká, že měla radši koupit 77 kW, že Punto jelo dole víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už rok a půl mám TDI CR 66kW, najeto zatím přes 19000 a bez potíží. Neměnil bych. A když to tady čtu o řetězech na TSIčkách. A když to jezdí, tak není potřeba nic investovat. Jen olej a filtry. Dokonce i rozvodový řemen je v servisní knížce doporučovaný měnit až ve 210 kkm.

A to motoru dávám zabrat krátkými jízdami. Kromě dlouhých jízd, jezdím do práce jen 7,5km. 15x do měsíce ráno 7,5 a večer 7,5 domů. V zimě se ani neohřál, ale topil. Měním častěji olej.

Minulá Felda 1,9D to snášela taky a nebýt rezavé kastle tak jí mám doposud. A do motoru jsem investoval jen olej, filtry a řemen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Okey díky všem :-) Přečetl jsem par recenzi tady i různě na netu o těch TSi a už mam rozhodnuto pro tu 1.6 TDi :-) Akorát nevím jestli zvolit tu 66kw nebo tu 77kw ;-) Každopádně ale ropáka :-)) Co mi doporučíte na dálnici? Jak jsem psal jezdím klidně občas zrychlím na 130-140 když chci předjet kolonu kamionu, na to bude asi lepši 77kw že? Lepši akcelerace ale i ta 66kw jak psal KoNG taky pohoda ;-) Auto si kupuji na 10 let, tak možná bych aji investoval do té 77kw ale když i ta 66 kilowattová jezdí parádně tak bude snad stačit :-) někdo už má zkušenosti s 1.6 TDi 77kw?

Editováno: , autor: Sc0ttY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 66kW a taky mě stačí. Záleží s jakou budeš jezdit zátěží. Když jsem se rozmýšlel já, tak kromě ceny, mě kámoš ještě upozornil na natáčecí lopatky v turbu u 77ček. A čím méně hejblátek, tím spolehlivější. A Fábka je myslím lehčí, oproti KONGovýmu Roomu. Tak asi tak.

Ještě doplním. Mám krátkou Fábku. Pokud chceš Combi, ta je asi váhově podobná s Roomem. A s těma natáčecíma lopatkama v turbu, to taky nebude žádná katastrofa. Známej to má v Octě a občas zatahá za táhylko a zkontroluje jestli to volně chodí.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jipol57,nevím jak je to u Fabií,ale pro Octavii má podle Dílenské učební pomůcky jak 66 (CAYB) tak i 77 kW (CAYC) verze turbo s proměnnou geometrií lopatek. I v Etce mají stejná turba (podle čísla dílu). Rozdíl je jen ve výrobci - u Octavie je to Garrett,u Fabie zase BorgWarner.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to jsi mě dostal. Byl jsem přesvědčený že natáčecí lopatky nemám. Ale podle Etky není rozdíl v turbech pro CAYA CAYB CAYC. Jdu hledat táhylko.

Tak to mě po.... Táhylko tam mám. Žil jsem v nevědomosti. Tak ale teď by mě zajímalo jaký je rozdíl v motorech CAYA - CAYC s různými výkony. Asi jen v ceně a softu.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně já jednoznačně doporučuji 1,6 TDI. I když musím zvednout ukazováček. Je to asi co já vím snad moje asi 8 nebo 9 Škodovka (ať služební nebo soukromá ) Od doby Š 120 nepamatuji téměř žádné záruční opravy.

Teď mám služební FAB II Combi motor 1,6 66kW CAYB Nyní najeto cca 88000 km

V 56000 rozvody na záruku (přešponovaná napínací kladka viz obrázek kladka začala kvikat)

V cca 66800 čidlo rozdílového tlaku (před PDF a za filtrem) záruka

v cca 84500 teče vodní pumpa po záruce kulance (můj názor důsledek přešponovaných původních rozvodů)

v cca 86800 motor jede pouze v nouzovém režimu - po záruce výměna chladiče zpětných spalin - demontáž nápravnice , výměna chladiče, seřízení geometrie, flash software ř.j. motoru Kulance 70% škodovka 30% majitel

Ale i přesto jsem pro tento motor Jede fantasticky, chová se jako benziňák spotřeba průměr lehce nad 5 litrů. Umím úsporně zajet i za 4,3

Lepší motor je jen v naším stříbrné OI. a to nesmrtelný AGR.

1. Obrázem přešponované původní rozvody 2. Nové rozvody.

post-1028-0-16026200-1352838476_thumb.jp

post-1028-0-36910100-1352838496_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Trochu oživím toto vlákno :-) Chtěl bych vyměnit stávající FI combi 1,4MPi z důvodů stáří za novější model. Takže koukám po FII combi. Ale ohledně tech motorů se v tom plácám. U TSI -> problémy s rozvody, u TDI zase možnost nákladné opravy, 1,6TDI citlivost na kvalitu nafty. A co archaická 1,6i? Ročně najedu cca 15-20 tisíc km a doufám že auto mi vydrží 6-8 let (teď mám FI 6 rokem)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ojeté, v nejlepším případě roční. Právě dnes jsem narazil na internetu na FII 1.6i v celku slušné výbavě, s min. nájezdem - viz odkaz níže

Původně jsem o tomto motoru neuvažoval kvůli spotřebě a přeci jenom už je to trochu stařík (technicky).

http://www.klokocka.cz/ojete-vozy/nabidka-ojetych-vozu/skoda-fabia-1-6-1?stranka=2&sort=cena%7Casc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...