Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Startům při -15 věřit nemusíš,nemám důvod lhát,prostě to tak bylo.Hodně pomáhal ten přidanej předstih.

Klepání podtočeného motoru nedělají ventily,ale ojniční čepy,jak jinak vysvětlíš,že po ubrání předstihu se klapot zmírní nebo zmizí.Ventily mají danou vůli a ta se mění jen s teplotou motoru a ne zatíženim,tuhle základní věc bys měl vědět.

Používal jsem sytič na karburátoru,na plyn fungoval jak na benzín,takže se moc velký kuckání nekonalo.Samozřejmě jsem vždy měl zapalování ve stoprocentním stavu a seřízený do bezvědomí,pak to makalo bez zaškobrtnutí.

Věř nevěř,mě je to jedno,prostě to fungovalo na stopro.Od tý doby s čímkoli jsem se setkal a bylo to na plyn,tak jen problémy.

Ať to byl favorit nebo nubira.Záleží samozřejmě na tom,co si tam ty lidi nechají namontovat a jelikož každej honí cenu,tak jsou to ty největší šmejdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

Klepání podtočeného motoru nedělají ventily,ale ojniční čepy,jak jinak vysvětlíš,že po ubrání předstihu se klapot zmírní nebo zmizí.Ventily mají danou vůli a ta se mění jen s teplotou motoru a ne zatíženim,tuhle základní věc bys měl vědět.

...

Já samozřejmě vím, že to je projev detonačního spalování a ozvěna rázovejch vln šířících se přes píst do celýho klikovýho mechanismu - ale každej to zná jako "cvrlikání nebo klepání ventilů", jinak se tomu minimálně mezi škodovkářema nikdy neřeklo.

 

Zmenšení předstihu znamená pozdější zážeh = jiskra skáče až v momentě, kdy je směs víc stlačená a tudíž v ní už nejsou podmínky pro detonační hoření, takže shoří "vlnově" = postupně jako vlna šířící se od ohniska zážehu.

 

Je to způsobený změnou poměru rychlosti zvuku v daným plynu za nějakýho tlaku vůči rychlosti šíření plamene v tom samým plynu.

 

Pokud se plamen od místa zážehu šíří vyšší rychlostí, než je rychlost zvuku v daným plynu a za danýho tlaku, dojde k detonačnímu spalování = klepání, pokud je rychlost šíření plamene nižší než aktuální rychlost zvuku, ke klepání nedojde.

 

A protože rychlost zvuku se poměrně rovnoměrně zvyšuje s rostoucím tlakem, zatímco rychlost hoření je v určitým rozmezí bohatosti směsi poměrně málo závislá na tlaku, stačí pro omezení nebo úplný eliminování klepání zmenšit předstih = posunout zážeh na pozdější okamžik, kdy je obsah válce víc stlačenej a nehrozí, že by vlna hoření překročila při svým šíření v něm momentálně platnou rychlost zvuku.

 

Jestliže při menším předstihu klesá tepelná účinnost motoru a tím i momentální výkon, je nejideálnější provozovat každej motor na hranici, kdy právě ještě neklepe - o to se u moderních agregátů stará elektronika.

 

Jenže pro určitou bohatost směsi ( v daným momentě spíš chudost, protože to nejčastěji dělají motory v malých otáčkách kdy jak karbec, tak podtlakovej směšovač "dávají málo" = vytvářejí příliš chudou směs) je i ten základní předstih kolem 4° před HÚ (na kterej se nastavovaly starý šádyny) příliš velkej a tyhle motory bez aktivního řízení okamžiku zážehu si "zacvrkají"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to víš tak to tak piš,od toho jsou odborníci,aby vysvětlovali a bourali mýty a polopravdy.Mě by rána mrtvičná postihla,když čtu takoví ty hospodský keci jak co funguje od lidí,kteří akorát ví,že auto má kola a motor.

Vidíš,kam až jsme se dostali,začalo to u mojí spotřeby s htp.Opravdu nemám odvahu někomu doporučovat do tohoto motoru plyn,hlavně do 6v,když vidím,jak vypadají výfukové ventily dokonce i u aut s 40000km bez přeskočených rozvodů.U 12v je situace lepší,ale pořád je tam postupně se sypající kat.Mluvím o fabii 1 u 2 je to už snad lepší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych bral určitě to poslední (vychytaný) TSi EA 111, sám jsem na něho přešl skepticky z HTP a za 13 měsíců mám najeto 19 tis. bez sebemenšího problému a spotřeba průměr za celou dobu 5,8 s HTP jsem měl 6,4 a navíc teď mám vyšší průměrnou rychlost :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém jsou krátké trasy,při kterých se motor nedostane na provozní teplotu,přesto,že budík ji ukazuje.Můj roomster má na maxi dotu teplotu oleje a po ujetí asi 5-6 km v létě je teplota 80 st,v zimě nestačí na prohřátí ani 10 km,nezahřátý motor má samozřejmě nedokonalé spalování a tím stoupá riziko vzniku karbonu. Vervou můžeš tento proces oddálit,ale určitě ne zcela eliminovat.Obecně všechny přímovstřikové motory jsou daleko náchylnější než klasika vstřik do sedla ventilu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobre, a cas od casu delsi trasy by ten karbon odbouryly nebo uz by tam zustal? Da se nejak motor od nej 'vycistit'? Prespokladam, ze karbon by zacal byt problem az pri najezdu 100 tkm motoru.

Nějak to nechápu ,auto si chceš nechat 10 let ,roční nájezd 4000 km za rok.Tak proč řešit něco co se udělá ve 100 000 km ,má to nějakou logiku ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tě vůbec nechápu,ten karbon může být problém už klidně po 20 tis.Prostě běž,kup co se ti líbí.Jen kvůli tomu,že jsem nedal na dobré rady jezdit prohánět auto po dálnici by mě nabavilo.To je stejné,jako když si někdo koupí diesla s dpf a jezdí s tím po městě a diví se,že mu po 50tis. odejde.Moc spekuluješ a hledáš řešení tam kde není,Po pravdě mi přijde jako holý nesmysl kupovat nové auto na nájezd 4000 ročně.Koupil bych auto s nájezdem kolem 50 tis.ušetřil bych mrak peněz a neřešil bych.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...