Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Nějak jsem nepostřehnul, že by přestala platit technická norma, podle který musí mít auto tak velkej akumulátor, aby dokázalo i bez fungujícího dobíjení jet při dodržení všech bezpečnostních požadavků ještě aspoň 3 hodiny - jen se zásobou energie v akumulátoru. Když to srovnám se starýma "tisícovkama", který měly jako spotřebiče jen baterio-cívkový zapalování plus maximálně světla a měly 37Ah baterku, pozdější Š100 a celá řada 105-120-130 jakbysmet pak nedostávaly v sérii baterii "silnější" než 40Ah - tak u nich to možný bylo. Ale už vstřikovej favorit se svou ŘJ, lambdou a podávacím čerpadlem v nádrži i když měl 44Ah baterii, tak měl spotřebu elektriky větší a ty 3 hodiny funkce bez alternátoru už pro něj byly docela bájným snem. Chtěl bych vidět, jak to bude splňovat dnešní auto s elektrickým servořízením a plný další elektroniky - a jako zdroj bude mít jen těch 36Ah v minibaterii...

 

Jinak o nastartování ta kapacita není - kapacita je jen jedním z ukazatelů kvalit baterie. O schopnosti nastartovat auto rozhoduje hlavně vnitřní odpor baterie, kterej ale je závislej na její mechanický konstrukci - a ta je zase příčinou ceny. Viděl jsem před cca 10 lety nastartovat ze studenýho stavu 6válcový Scorpio 2,4litru z 12V baterie s kapacitou 2,5Ah - ale byla to modelářská NiCd baterka do leteckýho modelu s extrémně nízkým Ri, takže byla schopná opakovaně a bez vlastní destrukce dodávat i proudy v řádu 200A - samozřejmě pouze po omezenou dobu, ale pro 1-2sekundový startování to bohatě stačí. Jenže ta modelářská 10článková NiCd 2500mAh baterka stála zhruba stejně, jako obvyklá 40-50Ah olověná autobaterie...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyberať si auto podľa veľkosti batérie už je fakt na hlavu. Tá batéria tam podľa všetkého stačí, tak prečo dávať väčšiu? A keď prdne, každý si môže kúpiť akú len chce. A vlastne aj TSI môže mať z fabriky väčšiu baterku, záleží to od výbavy. Ja mám napr. 60 Ah od výroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tiež by som bral TSI, ale pre istotu by som si doplatil za predĺženú záruku, a to čo najdlhšiu, lebo človek pri VAG nikdy nevie.
Ale to nie je od veci už asi na každom aute, bez ohľadu na motor, lebo záruku by som nebral iba kvôli motoru. Je dobrý pocit vedieť, že ak sa nejaká prkotina na aute po x rokoch poserie, tak stále to neide z vlastného vrecka (viď napr. problém káblových zväzkov vo dverách ktorý sa objavuje až po viac ako dvoch rokoch).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona dnes Fabie Tour ma standardni zaruku 4 roky, 60 000 km. A ja najedu temi poskoky po Praze maximalne 4 000 km rocne a tolik oleje tam snad za takovy km probeh neprotece. Delsi trasy ani nejezdim.

Jenze kdyz clovek pracuje na smeny, tak je velky rozdil jet autem v noci 6 km a nocni MHD.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z aktualniho Sveta motoru, kde je zminka o motorech FII Combi: atmosfericka ctrnactistovka predstavuje nejvetsi jistotu. U dieslu mohou cekat potize se vstrikovaci, u TSI s rozvodovym retezem. Zdaleka nejrozsirenejsi trivalec HTP nepresvedci spotrebou, u starsich rocniku ani spolehlivosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

standovfr-napis nam jakou mas prumernou spotrebo po vyjeti cca 2-3 nadrzi benzinu.. to co pises ty je dost komicke-kdyz pojedu po D1 z Rosic do Brna taky pojedu s 1.4kou za 5 litru.. protoze to je z kopecka... kdyby meli nekteri lidi mozek v hlave, jak pises ty, tak si predelaj auto na LPG a z kazdyho ujetyho kilometru maj pres korunu doma a nemusi se tu do krve hadat jestli jezdi za 5 nebo 6.5.. ja s HTP jezdil a nechtel bych ho uz jen pro ten zvuk motoru a vytaceni, pokud chci, aby to trochu jelo.. a nezlob se standofr, tvoje spotreba spis ukazuje typicky priklad z ceskych silnic, kratka fabka social edition, HTP, rovina, na tachometru 70, za autem kolona jak krava, ale hlavne ze jedu pod 5 litru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirko brno,těch 5,1 byla dlouhodobá spotřeba,která se u fabie nulovala po 5000km automaticky,dlouhá trasa za 5,6 byla krátkodobá spotřeba na tu konkrétní jízdu,stejně jako těch 4,9.Píšu 200 km dálnice,což bylo z Rosic do Ostravy ty komiku,nepřipadá mi,že je to pořád z kopce.Jezdím po okreskách 90- 100km/h,po dálnici 120,tak brzda provozu asi nebudu.

A Lpg jsem měl ve 120,do vstřikového motoru jsem ho nechtěl.Cena za kvalitní přestavbu byla v té době kolem 30000 bez přimazávání ventilů,návratnost min.3roky,častější výměny oleje a svíček,každý rok revize,jednou tak drahé emise,dražší stk.A strach,že se to každou chvíli rozsype.Jelikož mám mozek v hlavě,tak jsem si zpočítal,že se mi to nevyplatí.To auto jsem ani ty tři roky neměl,tak bych ušetřil 00 prd.Nevíš,neznáš a blbě meleš.

Někdo nahoře psal htp vysoká spotřeba,tak jsem jen reagoval,že to tak nemusí být vždy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...A Lpg jsem měl ve 120,do vstřikového motoru jsem ho nechtěl.Cena za kvalitní přestavbu byla v té době kolem 30000 bez přimazávání ventilů,návratnost min.3roky,častější výměny oleje a svíček,každý rok revize,jednou tak drahé emise,dražší stk.A strach,že se to každou chvíli rozsype.Jelikož mám mozek v hlavě,tak jsem si zpočítal,že se mi to nevyplatí.To auto jsem ani ty tři roky neměl,tak bych ušetřil 00 prd.Nevíš,neznáš a blbě meleš....

Tohle pošlu Maltovi - ten má LPG ve fábuli s hatátitlou od 80 000km a aktuálně na ní má ať visím snad už o 200 000 víc - plus má další HTP v roomu. Myslím že tě s těma povídačkama o (ne)vhodnosti LPG vestaveb do vstřikovýho motoru i o návratnosti a cenách rychle vyvede z omylu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kupovat si motor dle toho co napíšou ve Světě motorů považuji za nesmysl...a i zrovna ta 1.4 může být v tom daným autě vadný kus....řídit se tedy periodikem ne ne.

Jel jsem jak TSI, tak 1,4 a 16V zas tak spatny nebyl, samozrejme i u nej muzu narazit na spatny kus, ale celkove ten motor ma lepsi povest, nez koncici retezova koncepce TSI. A to chci auto na 10 let, nechci mit problemy s retezem, benzinem v oleji, a pod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar-jak jsem psal,to auto jsem měl asi 3 roky,za ty by se to možná vrátilo možná ne.Co ke mě jezdilo na plyn,tak těm lidem moc nefungovalo,pořád řešily volnoběh,cukání a ve mě to důvěru nebudilo.

Věřím,že to někomu funguje bez větších problémů,ale já nikoho takového neznám,120 to byla jiná,přestavba za deset,místo předstihu 5st jsem dával 7,5,spotřeba do 7,5,studený starty do -15 na plyn.Motor byl jak zvon.A na co jezdíš ty,že se toho tak vehementně zastáváš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cukání a volnoběh na šádyně dělalo LPG naprosto běžně, dělalo to i na karbcovým favoritu - protože tam se dávaly podtlakový regulátory - směšovače a ty se nedaly nastavit naprosto přesně pro každej režim motoru. Naproti tomu už jednobod stříkačka favorit jezdil na plyn jako vítr, protože měl jak na beneli, tak na LPG elektroniku, která dokázala doladit bohatost směsi jak podle teploty, tak podle zatížení motoru - a předstih hlídalo čidlo klepání, takže se taky nekonal žádnej staccatovej rachot klepajících ventilů v momentě, když se někdo pokusil s nepodřazeným autem projet krutou zákrutu. U vícebodu to samý platí čtyřnásobně (případně trojnásobně u Hatátitly).

 

Startu šádyny na LPG při -15°C nevěřím, to bys musel mít elektroohřev motoru i reduktoru, nebo používat na start čistej metan a nechat ji na něj 10 minut bublat jen tak blafblafblaf na volnoběh, aby se ohřál celej chladicí systém aspoň na 50-60°C. Klasika šáde se kuckala na LPG kolikrát ještě když měla na teploměru 60°C, jenže to měla kapalina jen u hlavy, všude dál bylo maximálně 30°C - protože měla dlouuuuhatánský roury pod autem dopředu k chladiči a než se to celý ohřálo, tak jí termostat cykloval jak pendlovky - a od toho do reduktoru i když byl napojenej na "malej chladicí okruh" lítala studenější voda nejdřív z topení, který mělo skoro stejně dlouhý hadice jako chladič - a potom z postupně se otevírajícího "velkýho okruhu". 

 

A když tě zajímá, na co jezdím, tak TEĎ AKTUÁLNĚ na beneli, ale na LPG jsem v minulosti jezdil jak s podtlakem (šáde, žigul, karbcový fáčko), tak se vstřikováním (felina 1,3MPI, scorpio 6vál 2,9i) - a ani jednomu autu se nezamlouvaly starty na LPG pokud nebyla aspoň zvednutá teplota motoru - ani ten škorpík vůbec nechtěl napoprvé startovat už při venkovní teplotě pod 15-20°C jinak než na benzín - ano, pokud to bylo do nějakejch 10-15 minut po zastavení a měl teplotu kapaliny v motoru ještě aspoň 60°, tak hlavně v létě blafnul na LPG ochotně hned a po benzínu ani nevzdechnul, ale jak to padlo pod 40°C na motoru nebo v zimě a vůbec při teplotě nasávanýho vzduchu pod 10°C, tak už plyn neee a požadoval benzín - i když potom už třeba po minutě CVAK-BLIK a jel dál na LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...