Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

..len ten 1.6 tdi 77KW je skoro o 2000€ drahsi. To sa mi zda za 22kw strasne vela. Ta 1.2 77kw a 1.6 tdi 55kw su cenovo podobne. Potom by som uz rozmyslal o Octavii. A 120 000km je na turbo dost malo to mam tak na dva roky :) (samozrejme, ze je to individualne mozno vydrzi 500tis km.) Ten benzin ma celkom laka, ale diesel bude asi spolahlivejsi aj ked lenivy ako mrtvola. (inak vo firme mam fabiu 1.2 12V s 370tkm a stale drzi bez zasahu do motora. A ja mam na svojej 150tkm, takze si myslim ked uz tento motor vydrzal asi to s tou TSI nebude take zle aj ked turbo na benzine toci dost.)

Editováno: , autor: martin.s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...cetl jsem rozhovor s vyvojarem motoru se Skoda Mlada Boleslav a na dotaz kolik vydrzi turbo rekl, ze by 120 000 km nemel byt problem.......

To je individuální záležitost. Pravdou je, že to turbo bude docela hodně namáhané. Na druhé straně, na firmě máme Pajero - auto je každodenně využíváno, jak v terénu, tak na dálnici. V současné době má najeto cca 190 tis. a turbo drží a že by se k němu někdo choval s citem to zřejmě říci nemohu. Je to vážně individuální věc. Ja jsem jezdil 6 roků s Galoprem s proběhem cca 100 tis. (rodinné auto) a turbo v pohodě, jako celý motor. Myslím si ale, že na dnešní poměry by to turbo opravdu mělo vydržet více, 120 tis. se mě zdá málo. Všechno ukáže čas, sám jsem zvědavý.

Spotřeba u motoru TSI bude závislá na jízdním stylu. Na stránkách auto.cz psali, že spotřeba do 100 km/h je podobná motoru 1,4 16V cca do 5,0 l (samozřejmě dle chrakteru trasy) na dálnici spotřebovalo TSI při 130 km/h cca 7,7l. Na autoweb.cz zase autor psal, že stěží se dostal na cca 5,8l. Takže to je relativní. Na svém autě vidím, že hodnoty spotřeby co deklaruje výrobce odpovídají spíše rozvážnější jízdě v né moc kopcovitém terénu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cital som vyjadrenie Skody k zivotnosti motorov a tam pisali, ze turbo v benzinovych motoroch ma iny tlak, vacsie tepelne namahanie aj vyssie otacky. Pisali tam, ze pri doslednej udrzbe a kvalitnom oleji by mal mat kazdy motor (vw,Skoda) zivotnost cca. 250 000 km. ked najdem tu stranku tak dam link.

Editováno: , autor: martin.s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. no tak som nakoniec objednal Fabiu 1.6 TDI 55kw (akurat skoda, ze ma filter pevnych castic) (Active plus L +climatronic). A casom ak sa bude dat tak ho dam nacipovat, v skode mi povedali ze TDI verzie sa lisia iba RJ. Dakujem vam za odpovede.

Editováno: , autor: martin.s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Vše se točí kolem 1.2 TSI, má to své ALE????

Je to vcelku nový motor, a co je nové to často není dotažené....slyšel jsem něco o praskání hlav atd.....na internetu jsou to názory 50 na 50.

Inu někomu se líbí, někdo na něj nadává (ovšem ti co kritizují nebo chválí, vlastní takový vůz vůbec??)...

Při výběru motoru do Fabie II se rozhoduji dle:

-spotřeba ( nechci jezdit úplně na spotřebu ale taky nechci jet za 10.... )

-cena (pokud možno nové auto do 300t)

- kvalita motoru

-dobrá akcelerace nejen při rozjezdu ale i při střední rychlosti 50-100km

Díky za každou radu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za 300.000 koupíš v pohod 1,2HTP v eleganci.......

zde http://cc.skoda-auto...ages/Step2.aspx

289 900...to je dobrá cena ne?.....elegance start....

takže tohle zatím splňuje tvoje požadavky----do 300 000 nové, spotřeba přijatelná, kvalita dobrá....jezdím s tím motorem již 7 let a nikdy problém.....akcelerace při rozjedu dobrá.....ale při sešlápnutí pedálu na podlahu při 100km/h a chtění zrychlit tak Tě to do sedačky netáhne :), ale už jsem s tím jel i 170 tacho.....

ale nyní je moderní TSI......já bych do něj nešel.....až tak za rok až dva až se všechny drobnosti vychytají.....

zde něco o TSI

http://forum.skodahome.cz/topic/92643-fabia-12-tsi-77kw-problem/page__pid__1424270__st__150#entry1424270

Editováno: , autor: Marek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zase si říkám že kdyby se mě dobře jelo v TSI (lépe než v HTP) tak:

elegance start - 1.2 TSI 63 kW 5-stup. mech. 5,2 l/100km 121 314 900,- ///// zaváděcí sleva 20 000,- + dokoupit za 11 000 záruku 4 roky.....

kdyby v TSI byl problém tak ať je to pojištěný....to jest můj malý nápad :-X

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dám odpověď, kterou v anketě nevidím - SPOLEHLIVÝ. To je asi nejdůležitější parametr pro moderní auto - aby nevyžadovalo stálé piplání a nestálo víc v dílně než jezdilo. Ty další parametry už pak vyplývají tak nějak samy ze sebe. Dnes (srpen 2010) tedy rozhodně NE nové turbo od koncernu VW - za rok za dva, až "sa hukáže", pak klidně. Dnes jsou tyto pohonné jednotky přes nesporně moderní parametry příliš málo prověřené a trpí dětskými nemocemi - za což by měl nést odpovědnost koncern a ne jeho zákazníci, kterým nezbývá než strpět vyřazení starších spolehlivých (i když morálně zastaralejších) motorizací z nabídky a jejich nahrazení motory hodnocenými sice "hyper super" - ale zatím jen na papíře a v málo rozhodujícím procentu fyzicky provozovaných... Až jich bude v provozu milión, bude se dát něco říct.

Je to úplně stejná situace, jaká se před lety týkala tříválcových motorů 1,0 a 1,2 HTP - "litr" tiše zmizel na smetišti dějin a " jedna-dvojka haťapka" musela projít rozsáhlou úpravou/modernizační kůrou, aby se z ní vyklubal aspoň průměrně hodnocený agregát. Solidní, ale žádný superlativ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toho se právě bojím...aby to bylo spolehlivé a nestálo to víc v servisu...ta 1.2 TSI ve 4. válcu je venku jak dlouho? 1/4 roku??? Zase HTP je jen 3. válec....chce to hodně točit aby to jelo ne?? Myslím tedy nad optimálních 2.500-3.500 ot.

Když už jsme u toho jaký je rozdíl ve výbavě elegance a elegance START která je o pár desítek tisíc levnější?? :-X

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že ať již koupiš jakoukoli motorizaci, tak 100% spolehlivost ti nezaručí ani motor HTP nebo TSI nebo TDI. Je to o náhodě. Na firmě máme jedno TSI, jeho nájezd se blíží myslím k 10 000 km a bezproblému a to je auto hnedle z první série. Bohužel je pravdou, že je to nový motor a dětské nemoci, jako každá novinka mít může. Co se týče výdrže motoru, tak si myslím, že nebude o nic horší než je u stávajících jednotek. Turbo tomu motoru zaručuje, že by se měl pohybovat převážně v pásmu nižších ot. než to bude v případě atmosférických motorů, které je potřeba více výtáčet. Životnost turba se odráží v přístupu řidiče k němu. Před fabkou jsem jezdil 8 roků s turbo dieselem a bez problému. Když pohledáš tady na fóru tak jsou případy, kdy turbo motory atakují hranice nájezdů i přes 300 000 km a turbo mají pořád původní. Je otázkou, jestli auto potřebuješ hned nebo teprve sonduješ, co by sis do budoucna koupil. HTP je dobrej motor, sám jsem s ním najel mnoho km ve služební fabce v různých režimech a nikdy mě nezklamal. Poslední dobou však jezdím s fabii 1,4 16V a nechci se nikoho dotknout, ale je to opravdu lepší svezení a spotřeba je téměř stejná v určitých režimech i lepší. Ja více upřednostňuju motor nad výbavou - mě v podstatě stačí, když mám v autě klimatizaci a el. okna v předu a nějaké rádio. 1,2 TSI (77kW) se montují i do Yetiho, mrkni se na jejich fórum a zjistíš, že ten motor si hodně lidí pochvaluje. Bohužel nikdo ti neřekne - tohle vyrobené auto bude spolehlivé a najede spoustu km, je to jak sázka do loterie. Ať již si vybereš cokoli, přeji ať máš štěstí a auto jezdí podle tvých představ. :palec2:

Editováno: , autor: martius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja som skusal pred kupov silnejsie HTPcko, 1.6TDI CR 75k a 77kW TSI. ako pomer cena-vykon jednoznacne silnejsie TSI, u nas je rozdiel cca 500€, co vsak nie je vela ale ten rozdiel je naozaj velky. slabsie TSI taha tak do 4000 a potom konci, uz to nie je lepsie, zatial co silnejsie TSI taha prakticky az po obmedzovac. a to nehovorim o rychlosti nad 100km/h, vtedy slabsie TSI ide ako slaba klasicka 1.2. a absolutne citelne nezrychluje. Diesel je na Fabiu prilis drahy a zas ten najlacnejsi ale aj najslabsi je naozaj slabota. a dat za 77kW TDI vo vybave 15 000€ to je extrem. HTP to som hned vylucil, ten zvuk, stale ho drzat v otackach, kazovy... podla mna najskor treba skusit slabsie TSI a potom hned sadnut do silnejsieho a ten rozdiel tam je a to markantny. Ale s odstupom casu by som si uz nekupil TSI, radsej by som splacal o 40€ mesacne navyse, ale zobral si 90 konovy diesel.

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je v tom , že u Tsi ve fabii nedávaj 6kvalt. V tomto případě je jedno jestli Tsi nebo Htp. S Tsi hlavně přišli k vůli emisím, aby plnila dobudoucna nové euro.Kdo jel v octě s 77kw a pak sedl do fabie 77kw tak poznal, že fabie nejede. Přitom octa je větší, těžší ad....Už i korejci dávaj 6kvalt :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...