Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Ahoj a díky za odpověď.

Ta Tvoje spotřeba odpovídá tomu co mám pozjišťované. Vpodstatě je to plus minus podobné té mojí Feldě - spíš o trochu lepší. Jaký máš systém? Co čtu tady na foru, tak asi nejlepší by mělo být BRC na tyto motory.

Ikdyž budu počítat 15,-Kč za litr LPG (v současnosti tankuji za 11,50 až 12,30Kč), tak mi LPG vychází stále levněji než diesel - myslím že bych s 1,9PD/74kW jezdil cca 5 - 5,5l/100km(jezdím na pohodu, ne brzda plyn), a potom ještě připočítat rozdíl povinného ručení což by bylo při uznání 9let bonusu min 2tis. Kč. Na Room. se mi líbí vnitřní prostor, který je u OI v podélném směru (místo na zadních sedačkách) na tak velké auto špatný (mám dvě dospívající děti a ve Feldě mi občas tlačí koleny do opěradla :o( ). Co mi na Room vadí je snaha o co nejlevnější provedení - viditelné zejména na vnitřních plastech, výplních dveří, ale i věci co nejsou vidět - jenže tohle je trend v poslední době u všech aut, bohužel. Ten výkřik do tmy výše (Kata-he-kasa) - že i30 apod je někde jinde, to může vypouštět jen neznalý člověk co možná vidí venkovní pozlátko, ale ne to co je uvnitř.

Tak ať Roomstřík na LPG jezdí bez potíží a já budu ještě chvíli rozmýšlet.

Jirka_Sd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja mam aj v jednom aj v druhom aute LOVATO a som spokojny. U formana zatial bez poruchy a tiez u R ale tu to mam zatial len 5 mesiacov ale chodi to pekne. No co to priestoru je R fakt dost dobry vzadu a ma siroke moznosti co mnohe auta nemaju, ked si zoberies ze si mozes vzadu posunut dopredu aj dozadu a mozes si este nastavit aj sklon operadla, tak je to fakt super. no a ked vyhodis v strede sedacku tak tie bocne mozes este posunut aj do boku tak uz nie je o com. Je to fakt super. A aj miesta v zadu je dost vela aj pri dlhom soferovi. Tak i prajem dobre rozhodnutie a vela stastnych kilometrov. Este dodam ze u nas tankujem plyn za 0,39 € co je v prepocte necelych 12 Sk, tak je to celkom fajn vozenie. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co mi na Room vadí je snaha o co nejlevnější provedení - viditelné zejména na vnitřních plastech, výplních dveří, ale i věci co nejsou vidět - jenže tohle je trend v poslední době u všech aut, bohužel.

Problém je v tom, že když se podíváš na Tour a na FII/R pozorně, tak toho plastu jde vidět vevnitř na dveřích stejně a je stejně tvrdej. To stejný spodní část přístrojový desky, Tour pak ještě něco jako filc z boku tunelu. Rozdíl je vrchní část přístrojový desky, kde má část pod sklem FII/R z klasickýho černýho plastu. No a co se týče vnitřností, já sem si zatím všiml pár věcí a vadíjou mně, ale vesměs takový, který většina lidí postrádat nebude. Zaplaťpámbu, že si každej může vybrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja som si kúpil 1,4 TDI 59kW. Ten motor ide ako traktor. Má 195 Nm, ale pri malom rozsahu otáčok. Ja jazdím dva módy. Jeden "na spotrebu" a jeden na "krútiaci moment". Na spotrebu pomaly akcelerujem a držím otáčky do 1800. Predtým som mal 1,2 47 kW a poviem ti, je to veľký rozdiel. Auto pri 2000 až 2500 otáčkach ide perfektne. Je to paráda s ním jazdiť do kopca. Benzín by som si aj nepriek tichému chodu motora nekúpil. Dlhodobú spotrebu mám 4,6 l. Chodím zväčša mesto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Měl jsem tu čest, v tom traktoru 1,4 TDi 59 kW. Hrůza, děs, utrpení. Nejhoších 500 km mého života. Ta spotřeba nebyla zas tam malá, řev ohromný, v otáčkách to vadne ... . Za tu cenu, vyhozené peníze. Zlatá 1,2 HTP, nehovoře o 1,4 63 kW.

Ale pokud někomu jde čistě o spotřebu, na dálnici překážet, ploužit se krajinou, dobře mu tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle motor bych do auta taky nechtěl ani zadarmo. Stačila mi ta ukázka, která je v jinym vlákně. Mně tenhle zvuk rve uši.

Zase když si to někdo koupí, tak s tím asi taky absolvoval předváděcí jízdu a věděl do čeho jde. Když je s tím potom

spokojenej tak proč ne. Já vybíral mezi 1.2 a 1.4. Jel jsem oběma při předváděčce, ale je jasný, že po pár kilometrech

člověk nemůže dělat závěry. Každopádně u 1.4 jsem cítil větší rezervu, tak jsem bral tu a jsem s motorem spokojený.

Ve vyšších otáčkách má pěkný zátah a spotřeba solidní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal predtým 1,2 47 kW. Do mesta to bolo ok, ale žralo to nad moje očakávanie. Mali sme predvádzaciu jazdu. Predavač mi chcel hneď zapnúť rádio, aby som sa nezľakol. Ja som si ten motor aj napriek hluku vybral. Mal som predstavu o výbave a chcel som niečo z VW group. Octávia bola drahšia o 120 000. -. To bolo na mňa priveľa. Na PD treba lepšieho vodiča.

Editováno: , autor: Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry ale bavit se o porovnání 1,4TDi a 1,2HTP je blbost... Jsem zrovna člověk který autem 1,2HTP (a to údajně hodně dobrým řečeno spoustou jiných lidí co jeli vedle, se mnou a nebo i beze mě v autě) přijel, sesedl a sedl do 1,4TDi... Hluk je opravdu větší, ale výkonově, živostí a spotřebou nesrovnatelný rozdíl. Jo pokud někdo neumí s TDI jezdit bude se mu to zdát nahovno uznávám. Další věc co je potřeba si uvědomit 1,4TDI má poskládanou převodovku asi jako RS bez 6... Není to jako když se jede v 1,9TDI kde je kratonká 1. dlouhá 2 a ještě delší 3.

Nicméně toto téma je o porovnání 1,4TDI a 1,4 16V takže bych se vůbec nebavil o HTP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím, že je to veľmi k smiechu. Ak chceš, aby ti tá 1,4 TDI jazdila poriadne musíš zmeniť štýl jazdy a to oproti HTP poriadne. ja som HTP mal a keď som si kúpil TDI, tak ma to spočiatku zaskočilo. Ono to akosi nešlo. Teraz však môžem povedať, že to ide jedna radosť. Keď som to dal vyskúšať otcovi, ktorý má Auris 1,4 benzín, tak sa ma opýtal, ako je možné, že keď šoférujem ja, tak to ide oveľa lepšie. Veľa áut som zatiaľ nemal (105L,Felícia, Fabia HTP, otcov auris), ale táto 1,4 TDI je zatiaľ z môjho pohľadu (čo sa agilnosti týče) najlepšia voľba. Horšie je to so zvukom. V meste ok, ale pri dlhej ceste na diaľnici je nutné mať prestávky po troch hodinách kvôli duneniu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mě teada docela zaráží. To vážně je v tom autě takový kravál, že tě to donutí po určité době zastavit, aby sis ulevil od toho dunění. Neměl jsem teda možnost s touto motorizací jet, ale je to divný. Nedokážu si třeba představit, že bychs tímhle jel do Chorvatska a co 3 hoďky musel zastavit, abych nechal vydechnout uši. Mám nově FII 1,4 benzín a s hlukem je to v pohodě. Samozřejmě, že motor slyším, ale že by mě to nějak otravovalo to vůbec. V autě slyším za jízdy slyším, co říkají jak cestující v předu, tak vzadu. To by mě zajímalo, jestli tuto skutečnost potvrzují i jiní uživatelé 1,4 TDI. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jo. Já u své 1,4 mám odsledované, že do cca 100 -110 km je motor docela slušně utlumenej, výše se už pak začíná více ozývat. Jel jsem s tím 140, což bylo moje maximu a nějak výryzně mě v komfortu neomezoval. Občas když jedu sám a vymetám kouty v motoru, tak si vypnu i rádio a rád si ho poslechnu, líbí se mi jeho projev ve vyšších otáčkách. :palec2: 1,4 benzín je dobrá, ale když ho člověk začne honit, tak se to projeví na spotřebě, což u dieslu je trochu potlačeno. Co se dá dělat vše má své + a - :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zas ta 1,4TDI neřve a neduní aby jste museli zastavovat a odpočívat, jen má svůj charakteristický zvuk. To vše je ale zase vynahrazeno malou spotřebou, pokud se používá rozumně a nehoní /nesnažíte se z ní dostat co z "1,9TDI"/.

Mě osobně špatná nepřišla s ohledem, že je to 1,4TDI - sice tvrdší zvuk, ale nežere moc, jede dobře /a dá se pěkně čipnout/. Je to něco za něco, jako u většiny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta 1,4 má strašný zvuk hlavně zvenčí... uvnitř je bych řekl stejně hlučná jako 1,9TDi. To že to je hlučný je platný obecně pro škodovku. Neviním za to čistě 1,4TDi ale škodovku od základu. Projedte se v seatu a nebo ve VW a poznáte o čem mluvím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Dobry den, chcel by som kupit novu Fabiu bud s motorom 1.2 TSI 77kw alebo 1.6 TDI 55kw. Nejde mi ani tak o spotrebu, ale o spolahlivost motoru (rocne momentalne najazdim do 60tis.km, mesto aj dialnice takze by som chcel aby auto aspon 3-4 roky vydrzalo). Viem, ze tieto motory niesu este odskusane, ale zaujimal by ma Vas nazor.(zatial som mal moznost tieto motory vyskusat iba vo VW Pole a tam je 1.2 TSI so 6st. prevodovkou a motor 1.6 tdi 55kw je dost lenivy.) Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oba motory používají v současné době moderní technologii a mají jistě své klady a zápory. Psal si, že ti nezáleží na spotřebě, což bude hlavní devizou motoru 1,6 TDI, takže v podstatě sis částečně odpověděl na svou otázku sám. Motor TSI je menší, lehčí a myslím, že bude dynamičtější a pružnější než diesel a navíc s benzínovým motorem budeš mít méně starostí v zimním období. Navíc tudle 77kw variantu, můžeš mít za příplatek i se sedmistupňovým automatem. Test tohoto motoru najdeš myslím na stránkách www.auto.cz, kde jej nedávno testovali, případně v posledním nebo předposledním čísle Autotipu. Spolehlivosti motoru TSI bych se nabál. Nejžhavější debaty jsou vždy kolem turba. Shrnul bych to takhle, pokud se člověk bude uživatelsky chovat slušně k tomu motoru, vydrží dlouho. Někde na internetu jsem četl, že životnost toho turba odpovídá životnosti motoru a ta je cca 300 tis. km, ale to je relativní. Bohužel nikdo ti nezaručí, že zrovna ten kus co koupíš bude bezchybný, jsou to jen "stroje" a ty se kazí, některý víc a některý míň. Zkus se podívat do jiných rubrik - myslím, že tady už jsou lidé co maj TSI v Yetim. Případně mrkni na vw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

martius....Nejžhavější debaty jsou vždy kolem turba. Shrnul bych to takhle, pokud se člověk bude uživatelsky chovat slušně k tomu motoru, vydrží dlouho. Někde na internetu jsem četl, že životnost toho turba odpovídá životnosti motoru a ta je cca 300 tis. km, ale to je relativní.

...cetl jsem rozhovor s vyvojarem motoru se Skoda Mlada Boleslav a na dotaz kolik vydrzi turbo rekl, ze by 120 000 km nemel byt problem.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...