Říjen 24, 20159 r Koukni na téma vtipná videa, je tam dědula který si vytvořil samodomo vyvažovačku a sundávačku pneu z disku .. sice mu 4 kola trvají bez nahození na auto celý den ale má to zadarmo!!! Ty jsi něco podobného ne-li stejného Až ti ten tvůj slavný samodomo hever spadne a zničí ti kotouč, popřípadě si to riskneš a lehneš si pod auto a spadne ti na hlavu tak bude pozdě litovat ušetřených pár korun za hydraulický pojizdnný zvedák na 2T který stojí 1000korun v akci možná i míň .. A já všechny auta vždycky zvedám za prahy a nikdy se jim nic nestalo .. Fabie 1. generace, Caddyho Maxi i F2 a octu 2 .. Je fakt že kámoš automechanik zvedá za přední i zadní nápravy .. ale mě to příjde jistější za práh kde se to zakousne do prořezání zvedáku..
Říjen 24, 20159 r je pravda,že sa tým prahom nič nestane ...výnimku tvoria možno predné na OI,tie sa zvyknú dokryviť (to len na dodatok,sme predsa len v sekcii FII-RO)
Říjen 24, 20159 r Tak ten hever co dělam je kopie jednoho sériovýho kterej se dělal k autům v 60tých letech. Rozteče děr budou identický. akorát ramena ze silnějšího materiálu. a čepy budou taky větší. Šroubovice taky. Klucí, právě že mě moc neznáte, ale věřte, že moje konstrukce a sestavy jsou vždy velmi dobře propracovaný. Za svůj výtvor ručim. Sem zručnej člověk, perfekcionista a pečlivost je moje druhý já. Kdybych nevěřil tomu, že to vyrobim, tak bych se do toho nepouštěl. Upraveno Říjen 24, 20159 r od Mr.Pavka
Říjen 24, 20159 r A navíc když se podívám na to tintítko co je u rezervy tak ten můj bude proti tomu superodolnej.
Říjen 24, 20159 r Taky si myslím, že vyrábět samo-domo hever v dnešní době je ztráta času. Takovýto "proč to dělat jednoduše když to jde složitě". Už několik let používám asi v Globusu koupenej hydraulickej 2t podjížďák za asi 500 - 600 kč. I po pár letech stále drží a neklesá i když s ním běžně opravuju auta a ta jsou na něm někdy i několik dní. Když zvedám svoje auto, který má hrany práhů netknutý, tak na zvedací patky dám podložku vyrobenou z uříznutého silentbloku gumou k hraně práhu abych ji nepoškodil.
Říjen 24, 20159 r Já taky myslel ten podjížděcí hever na kolečkách .. dokonce je za míň než jsem myslel. Já ho mám už 6 let. Od svého prvního auta až do teď. Dost se nazvedal a stejný akorát jiné barvy mají i rodiče .. Šroubový se s hydraulikou nedá srovnávat. Ten oreginál od skody vypadá zle až nebezpečně ale lidi ho chválí. Já ho mám jen k rezerve protože ten hydraulický byl moc velký a zabíral místo v kufru a kdyby se stala nehoda tak i přikurtovaný by asi zabil psa v kufru. Přeci jen 15 kilo určitě měl .. Nikdo ale Mr.Pavka netvrdí že jsi neschopnej, ale je to ztracený čas ..
Říjen 25, 20159 r Já výrobu takových věciček beru jako relaxaci. Neni důležitej cíl, ale cesta k němu. Někdo jezdí k moři, já si zalezu do dílny a tvořim. Těm z obchodáků za 600 moc nevěřim protože sou na nich ty kolečka tak blízko u sebe. I když si zatáhnu ruční brzdu, zamknu volant a zaklínuju všechny kola na straně proti heveru, tak mi ten hever přijde takovej vratkej. A vlastně celkově mě hydraulický hevery mějak neberou. Věřim prostě mechanice. Akorát sem trochu narazil na takovej konstrukční problém. Nemam kolečka. Upraveno Říjen 25, 20159 r od Mr.Pavka
Říjen 25, 20159 r zamknu volant ?? proč? No na ten hever co vyrábíš jsem moc zvědavý. Tím heverem na kolečkách za 500,- už zvedám auto 10roků, a nemá sebemenší problém.
Říjen 25, 20159 r Schválně jestli poznáte z jakýho auta to bylo kdysi dávno. Na fotkách je předloha podle který to dělam. Předloha na fotce má ramena z pásoviny 4x26mm. A všechny nejtovaný čepy maj průměr 11mm. Moje verze bude rozebiratelná. Ramena z materiálu 11500 o tloušťce 6mm a v nejužším místě nezeslabeným dírou budou mít 34mm. Čepy budou z 16mm šroubů aby závit nezasahoval do nosné kontaktní části ramen. Průměr čepu na kostičkách bude 20mm. Závitová tyč nebude trapézová 15mm a metrická M18. Šířka konstrukce bude o 20mm větší aby to mělo i boční stabilitu kterou chci ještě posílit řádně rozkročeným podvozkem s kolečkama. To už musí něco vydržet.
Říjen 25, 20159 r Tak jediné, co je na tvé replice špatně bude ten šroub. Metrický závit se ti bude při tlaku deformovat. Trapézový závit tam není jen tak pro nic za nic.
Říjen 25, 20159 r Voice-No to teda bude monstrum. Navíc ho chci vozit v kufru úplně všude. Ať si váží kolik váží, hlavně že při zvedání předku auta nebudu muset dávat ten oryginální zvedák kterej mi zmrvil tu spodní ochrannou vrstvu na podvozku za tim rantlíkem. Miklisek- Délka matice pro závitnici M18x2,5 bude 40mm Předloha s 15mm trapézem má délku "matice" v tej kostce 20mm. Navíc sem volil větší závit M18x2,5 z důvodu právě lepšího rozložení sil na zubech závitu. (větší styčná plocha závitu) Předloha i mnou zamýšlený závit maj stejný stoupání 2,5mm, takže počet otáček na zvednutí heveru bude stejnej. Navíc trapéz na předloze má čistej průměr kulatiny bez závitu 12mm oproti M18x2,5 která má čistej průměr 14.75mm. Takže větší pevnost v tahu. Na předloze trapézu byl navíc příčně vrtaným a nýtovaným čepem 3mm jištěnej kroužek proti posunutí v protější bezzávitovej kostce na místě kde působí síla v tahu, takže ještě víc zeslabenej materál. Sám o sobě ten trapéz neni z nějak extra materiálu, ale nějakýho bláta jak jsem mu dělal pevnostní zkoušky. Závitová tyč M18x2,5 kterou chci použít na svou konstrukci již bude třídy pevnosti 8.8 a nebude v ní žádná příčně vrtaná zeslabující díra. Hodlám proti posuvu v kostce použít kontramatku s dvěma sníženýma maticema. Upraveno Říjen 25, 20159 r od Mr.Pavka
Říjen 25, 20159 r Takže ty než toto monstrum jak dobře poznamenal Voice vytáhneš, složíš a začneš zvedat auto tak jiní s hydraulikou za 500 z obchodu ze které auto nespadne ani z kopce budou mít vyměněné jedno kolo Ta hydraulika má jediný problém .. pokud stojíš na měkčím tak se kolečka zarývají do země a zvedák se propadá ale to bohužel nejde jinak při takové velikosti Nikdy se mě nestalo že by se převrátil. Stabilitu má perfektní a nikdy by mě nenapadlo zajístit kola nebo zamykat volant. Zařadím rychlost a zvedám . až sundám kolo tak ho hodím pod auto a dávám druhé A po pár zvednutích budeš sedřený tím zvedáním přes závit, závit zničený a nakonec ještě to nepůjde ani povolit zpět Upraveno Říjen 25, 20159 r od Petrkiller
Říjen 25, 20159 r Podobně řešenej hever jsem měl ve focusu, ale mám pocit, že jsem ho nepoužil ani jednou. A jak už bylo řečeno, trapézový závit není na těchto heverech náhodou. Ve favoritu jsem měl nějakej levnej nůžkovej hever a byl tam metrický závit a taky moc dlouho nevydržel. Ale pokud ten hever vyrábíš jen pro radost z výroby bez ambicí na jeho větší využívání je to v pořádku. Navíc stranová stabilita nůžkovýho heveru není v podstatě žádná.
Říjen 25, 20159 r Neboj se. O strojařině něco vim. Takhle předimenzovanej závit jak sem popsal výše bude na věčnost. A to jak sem napsal, že to chci udělat rozebiratelné znamená, že to budu vozit smontovaný, ale rozebiratelný jako že když bych chtěl nějakou součást demontovat a nahradit-vylepšit, tak bych nemusel nikde nic brousit ani odsekávat. Prostě jen povolit matice a udělat si rozborku. Chápeš? Já totiž nesnášim věci a sestavy který se postaví a pro jejich demontáž je nutno zničit nějakou jejich část. Snažim se to navrhovat tak, abych to moch zas rozebrat. A právě ten hever podle kterýho to vyrábim je zanejtovanej. Takže jenom kvůli tomu abych moch změřit jaký má rozteče děr sem ho musel rozbruskou rozebrat-uřezat ty roznejtovaný hlavičky čepů. Takže sem ho vlastně zničil.-vyz foto To se mi u toho mnou vyráběnýho nestane.
Říjen 25, 20159 r Jarda-Konstrukce bude o 20 mm širší s masivnějšíma ramenama a většíma čepama a navíc základna bude čtverec 400x400mm. Takže i boční stabilita tam bude.
Říjen 25, 20159 r To jo no. Ten předlohovej hever mě stál 400. Ale jeho kinematika skládání ramen a nenáročnost na výrobu se mi zdála nejvhodnější.
Říjen 25, 20159 r Ty jsi dal za ten kus šrotu 400kč aby jsi ho mohl zničit??? A ty budeš mít podstavu 400x400 mm?? A to budeš vozit na přívěsném vozíku za autem? Vždyť to bude vážit 50 kilo a zabere to půl kufru auta!
Říjen 25, 20159 r Pokud jsi ten hever na vzor musel kupovat, tak jsi ho měl pouze vylepšit - udělat mu lepší základnu. Zbytek očistit, nabarvit a promazat. A dlouhý roky by bez problémů sloužil. Ale koukal jsem na tvoje starší příspěvky a dotazy a už mě tvoje nynější počínání nepřekvapuje....
Říjen 25, 20159 r Petrk- Přesně tak. Máš s tim nějakej problém? No, možná tu základnu udělam jen 300x250mm. A 50kilo to určitě mít nebude. Počítám, že tak kolen 10-15 kg. Podle toho jaký a z jakýho materiálu se mi povedou sehnat kolečka. Nejde mi o to aby se s těma kolečkama dobře jezdilo pod auto, ale o to aby se pak hever nějak nepříčil až se auto bude zvedat.
Říjen 25, 20159 r Jarda. Mě těší když si něco vyrobim sám. Jenže kdybych si tamten promazal, tak bych se stejně bál pod zvednutý auto strčit hlavu. Ale pod ten svůj jí klidně dam.
Říjen 25, 20159 r Původně sem to chtěl mít hotový do výměny kol na zimáky-to nestihnu. Ještě mi chybí horní část-výškově nastavitelnej šroubovací talířek s gumovou podložkou. Základna-pořád ve stadiu návrhů a možností konstrukce. Osoustružit čela vymezovacích trubiček na šrouby.
Říjen 25, 20159 r Pak ho dáš do auta a auto sedne na zadek Si asi v pondělí udělám tu práci a pohledám v práci materiál o tloušťce tak 5-8mm vypálím si z něj čtverec 400x400 mm a zkusím ho zvážit. Odhaduju tak 15 kilo při 8mm A s tvou konstrukcí to bude mít 25 určitě. Zabere to půl kufru a jak to vytáhneš, budeš všem pro smích .. a to se na mě nezlob. jsem upřímnej.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.