Publikováno Květen 12, 201312 r Tak zdravím vás superbáci mám tu takový problém dneska jsem byl nakupovat a když jsem se vrátil z5 do auta a nastartoval tak auto normálka nastartovalo ale zůstala svítit dál červeně baterka + vyskočila hláška na MAXIDOTU "Nabít do dílny" nebo ňák tak nevíte co to může být auto jezdí normálně a ta kontrolka zhasne vždy tak po 1 - 2 minutach , Jinak jedná se o Supa 2,5 TDI 114 kw . r 2002 Děkuji za rady
Květen 12, 201312 r Podle mě ti končí životnost baterky, a nebo jestli jezdíš jen krátký trasy, tak se to nestíhá dobíjet a proto bych řek, že to chvilku svítí i po nastartování než se to dobije, ale úplně to dobiješ buď nějakou pořádnou trasou a nebo vyndat, dolít a dobít nabiječkou, pokud nemáš nějak starou baterku, jinak asi novou bych to viděl.
Květen 12, 201312 r Autor Každý den najezdím něco kolem 120 km jelikož bydlím za Prahou a každý Víkend jedu do Plzně takže krátké trasy nejezdím ale díky za radu
Květen 12, 201312 r Autor Bál sem se tohohle slova že to tu někdo řekne kolik tak cca je oprava nebo novej ?
Květen 12, 201312 r vzdyt ti pisu, dobijení rovná se alternátor. Ten ti to dobíjí ne změř dobíjení at jsi si 100 procentně jistý a nevař z vody.
Květen 12, 201312 r Kamaráde může toho být více :-) Jako prvni zjisti jak je stará baterka...Pokud má 5-9 let muže byt totál KO :-) Mě se to taky stalo :-) Jinak k dobíjení pokud máš multimetr tak ho nastav na stejnosmerny proud do 20V ( stejnosměrný ma značku vodorovná čárka a pod ní tečky ) Prvně to změr bez nastartovaného motoru baterka by měla mít 12,4V - 13V a potom nastartuj a změř znova stejně mělo by tam být něco kolem 14V ... Pokud máš v alternátoru uhlíky KO tak to je oprava která nasere protože ty máš altík zespod auta tzn. sundat spodni kryt .... Jinak nové uhlíky kvalitní stojí do tvého altíku 65,-Kč + práce za kterou bych nedal více jak 100,-Kč Jinak je dobre přijednom hned vyndat altík a jit snim k opraváři nejlepe se domluvit na počkání ... Ono je dobre mu to ukázat kvuli rotoru ať mrkne na sběrné kroužky v jake sou kondici ... Měl by to poznat pokud to neni ocas... Abys věděl že třeba do budoucna bude třeba vyměna :-) Mě odzkoušel altík hned na stolici kde ho roztočil přes řemen atd.. poslechl ložiska změřil v zátěži atd...A chtěl po mě 100,-Kč to vše chtěl za uhliky nove výměnu volnoběžky na kterou je spešl klíč, a odzkoušení na stolici... dal sme mu 130 pač to byla fakt profesionalni práce během 15 minut kdybych měl víc dal bych mu víc ale vic sem u sebe neměl... Každopadně mrkni na baterku pak altík...
Květen 12, 201312 r Autor Díky Kamo zejtra to hodím k mechanikovy co stim musím to nechat opravit do srazu
Květen 13, 201312 r Autor Tak dneska sem byl na měření a alternator dává 11 V ( bez spotřebičů ) takže problém a zítra Ho jdu hodit na Repas .
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.