Přejít na obsah

Predné svetlá, žiarovky


kajovod

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Oznamuji, že dnes mě nečekaně a náhle opustila nadlimitní lamačka světla po cca roce a čtvrt. No a te´d babo raď jestli koupit to samé a nebo testnout philips white vision.

Jo a po prasknutí se nerozsvítila žádná kontrolka.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oznamuji, že dnes mě nečekaně a náhle opustila nadlimitní lamačka světla po cca roce a čtvrt. No a te´d babo raď jestli koupit to samé a nebo testnout philips white vision.

Jo a po prasknutí se nerozsvítila žádná kontrolka.

 

To je zvláštní, kontrolka by svítit měla! Byla opravdu prasklá? Canbus měří spotřebu, pokud nesvítí žárovka tak se ten proud na něčem musí pálit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu bylo vlákno přepálené? Ta kontrolka by svítit měla. Tady je něco divně. 

 

Jak jsem tu psal o té H15, tak jsem si koupil novou a když jsem ji měnil, tak jsem si všiml, že obě vlákna jsou neporušená! Tak jsem ji dal zpátky a začala svítit. Byly jen lehce opálené kontakty takže jsem to připsal tomu, že se to asi nějak vyklepalo a vznikl tam velký přechodový odpor a tím pádem žárovka nesvítila a kontrolka tím pádem také nesvítila. Až pojedu na servis tak se jim o tom asi zmíním.

 

 

mně taky kontrolka nesvítila

 

To je právě divné. Canbus měří spořeby a když tam tu definovanou proudovou spotřebu nemá tak má svítit kontrolka.

 

okud není el. obvod uzavřen, tak se nikde nic pálit nemůže :-)

 

Ano, ale to jen za předpokladu, že žárovka má skutečně přepálené vlákno.

Editováno: , autor: Effective
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když jsem na Ibize měnil žárovky, tak jsem je zapomněl připojit a kontrolka nesvítila. když ale vysazoval kontakt na zadní lampě, tak signalizace fungovala. ale stejně to měření neprobíhá spojitě, ale pravděpodobně po zapnutí zapalování a pak až v nějakým intervalu. na té ibize jsem při rožnuté kontrolce žárovku vyměnil, ale kontrolka nezhasla a naopak, když za jízdy přestala svítit žárovka, tak okamžitá signalizace žádná, ale po vypnutí a zapnutí zapalování jo. trochu mě to teď naštvalo, čekal jsem, že na maxidotu naskočí nějaká pěkná hláška o žárovce a ono nic :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak myslím si že ano, když jsem ráno rozsvítil tak jsem to viděl na odraze předemnou zaparkovaného auta, žárovky se rozsvítily obě a ta nalevo v zápětí zhasla. Kontrolka nic. přijel jsem do práce típl motor zapl zapalování a stejně nic. Žárovka nic, kontrolka nic. Ale donutili jste mě se jít podívat já ji vymontuji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z návodu, je to divné že se nerozsvítí:

Kontrolní světlo  se rozsvítí při poškození vlákna žárovky:

› do několika sekund po zapnutí zapalování;

› při zapnutí vadné žárovky.

Na informačním displeji se zobrazí, např:

Check front-right dipped beam! (Zkontrolujte pravé přední tlumené světlo!)

Poznámka

Zadní obrysová světla a osvětlení registrační značky obsahují více žárovek. Kontrolní

světlo  se rozsvítí jen, pokud jsou vadné všechny žárovky zajišťující osvětlení

registrační značky, resp. svícení obrysových světel (v jedné skupinové svítilně).

Kontrolujte proto pravidelně funkčnost těchto žárovek. Ð

Systém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych pochopil, že prasknutí žárovky není vyhodnocováno spojitě a má nějakou reakční dobu, tak aby nedocházelo k planým poplachům. Ale pokud budu jezdit s prasklou žárovkou, tak bych to měl zjistit a ne že kontrolka nebude fungovat. Jak bych pak mohl věřit všem ostatním kontrolkám. Není tu někdo kdo se v tom trochu vyzná? Buďto to má nějaké racionální vysvětlení nebo to vypadá jako větší problém. 

 

OT: Stejně tak mi nefunguje kontrolka hladiny vody ostřikovačů. Ještě se mi tato kontrolka nikdy nerozsvítila i když jsem to zkoušel opravdu do dna vystříkat.

 

 

Hoši ještě jedna věc mě napadla, rapid má pojistku pro každé potkávací světlo zvlášt, pojisky jsem nekontroloval. jdu to omrknout.

 

I kdyby to byla pojistka tak by kontrolka měla svítit!

Editováno: , autor: Effective
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, můj závěr. Zkoušel jsem vyndavat pojistku jak z levého, tak z pravého světla, po zapnutí zapalování nic. Zkoušel jsem vyndat obě pojistky, nic. Zkoušel jsem přehodit zdravou žárovku na druhou stranu, nic, zkoušel jsem odpojit obě žárovky, nic. Co z toho vyplývá? Že Rapid nemá kontrolu světel potkávacích. Vím, že když jsem před rokem vyndaval pojistku na pozici 23 Osvětlení interiéru, odkládací schránky a zavazadlového prostoru, obrysová světla, tak se mi kontrolka rozsvítila, můžu ji jít zkusit znova schválně. 

 

EDIT: Potvrzeno, při vyndání pojistky 23 se sluníčko hned rozsvítí po zaplém zapalování. Jinak odpověď pro  Effektive, žárovka co opravdu nesvítila byla prasklá, tedy vlákno fuč. Ostřikovače ti to nehlásí, protože Rapid hlídání mniožství vody v ostřikovačích nemá, to by si chtěl zase moc.

 

ZÁVĚR: Rapid NEMÁ kontrolu hlídání potkávacích světel (alespoň ne teda můj), má jen obrysová (a to bůh ví jestli se to nevztahuje jen k zadním), Denní světla jsem nezkoušel. 

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím se mi nechce úplně souhlasit. U denních a dálkových světel ta kontrola je nebo ne? Můžeš to potvrdit? Přijde mi trochu zvláštní, že by nebyla kontrolována potkávací světla a např. osvětlení SPZky ano. O tom se přímo píše v návodu. Já si myslím že by ten dohled měl být na všech "odběrných" místech tedy i u potkávaček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"stěrače nemusíte hlásit, to přece vidím..."  tak asi je zbytečný hlídat žárovky, který člověk vidí na první pohled sám. navíc, když auto má vyloženě zvlášť denní svícení, tak hlídat dálkový resp. potkávací je zbytečnost, ale ty denní by to už hlídat mohlo teda :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já znám hromadu ženských, který jezdí s prasklou žárovkou jakoby se nechumelilo :-) Podle mne ten dohled nad žárovkami vychází z principu sběrnice, kde detekují veškeré proudové odběry. A pokud má Rapid canbus tak bych čekal, že bude mít automaticky dohled nad veškerou elektronikou v autě. Od lampičky v kastlíku nebo rádia až po brzdový světlo nebo blinkr na přívěsu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osvětlení SPZ nemá hlídané( měl jsem tam led a nic nehlásilo), to se bude vztahovat jen k zadním obrysovým, popř. k předním obrysovým. Návod je tak trochu univerzální a nelze jej brát ve všem úplně směrodatně, (píše o všem, ve všech výbavách apod.)  Vormen má pravdu, že potkávací vidíš, že ti nesvítí,, obzvláště u NBU (nevím jaké by to bylo u origo bludiček). Pravda , je že denní by to hlásit mohlo (denní je H15 společná s dálkovými pro ty co neví), to totiž vidět není, ale už vám na to prdím furt lítat k autu, si to zkuste sami. Já to zkusím když tak až zítra až budu měnit za nové potkávačky. Te´d jsem to alespoň prohodil aby mi svítila levá strana a splňoval jsem zákon. Jinak ta zdravá, už je stejně dost chlupatá, ta by za chvíli odešla určo stejně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EDIT: Jinak odpověď pro  Effektive, žárovka co opravdu nesvítila byla prasklá, tedy vlákno fuč. Ostřikovače ti to nehlásí, protože Rapid hlídání mniožství vody v ostřikovačích nemá, to by si chtěl zase moc.

 

Návod:

Hladina kapaliny v nádržce ostřikovačů

Nejprve si přečtěte úvodní informace a bezpečnostní pokyny na straně 12 a dodržujte je.

Pokud svítí kontrolní světlo , je nedostatek kapaliny v nádržce ostřikovačů. Na displeji MAXI DOT se zobrazí následující hlášení. Doplňte vodu do ostřikovačů! Doplnění kapaliny » strana 154, Ostřikovače

 

Já nevím jak se v tom návodu vyznat. Každopádně se tam o tom píše. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravá strana ve směru jízdy, kde není  baterka jde krásně z motoru, vyndat jde lépe než zandat. Levá strana je horší, páč tam překáží baterka a pro praváka je to o to víc na hovno tam to jde ale při troše cviku taky z motoru, doporučuji nejdřív měnit pravou a pak levou, páč na té pravé člověk pozná kde co a jak, hlavně jak je natočena žárovka v tom úchytu, protože u toho levého světla je to méně vidět. Jinak při vyndavání doporučuji neodcvakávat konektor kabelu, ale žárovku vyndat i jako i z konektorem (resp. za něj) a až pak konektor odcvaknout (tak je popsáno i v návodu lépe se to dělá, kývavým pohybem) dát zpět bez konektoru dát si pozor na umístění (drážky jedna nahoře, dvě po stranách - je to vidět na samotné žárovce) a drobně zatlačit aby se zapadlo za ty pojišťovací protipružiny, dokud se v té objímce žárovka volně kvrdlá, není správně nasazena, pak nandat konektor.  Ono nakonec i i v levo tam to místo pro ruku z motoru je, jen je blbé, že pro levou. z podběhu by se to asi lépe dělalo z heveru, takhle by sis k tomu musel nějak dřepnout a neviděl bys to kam to strkáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...