Přejít na obsah

Motor 1.2 HTP běží na 2 válce


Alan 07

Doporučené příspěvky

Nechci dělat chytrého, ale zdřejmě ty měnící se tlaky ve válci, mohou způsobovat zadírající se zdvihátka. Někde o tom psali.

Tohle už jsem se taky dočetl, jen jsem tajně doufal, že by to mohlo dělat něco přičemž bych nemusel znovu rozebírat motor, tak úžasně vsazený :aggressive: Nicméně díky za názor.

Editováno: , autor: Pepa Seltner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poprvé, když jsme to měřili, tak se ručička ani nehla a podruhé (cca za 14dní) tam najednou kolem 5 bylo. Zkusím to změřit aktuálně a uvidím.Nicméně když tam nebude tlak, tak to způsobí jen ventil nebo hlava. Nebo se mýlím?

Tak i 5 bar je hodně málo.Neděláš spíš chybu při měření tlaku.Při 5 bar by válec nepálil.Měřili jste všechny válce nebo jen ten jeden?

nový

min. 15 bar (1,5 MPa)

mez opotřebení

11 bar (1,1 MPa)

rozdíl mezi válci

max. 3 bar (0,3 MPa)

Editováno: , autor: Jirka21
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak i 5 bar je hodně málo.Neděláš spíš chybu při měření tlaku.Při 5 bar by válec nepálil.Měřili jste všechny válce nebo jen ten jeden?

nový

min. 15 bar (1,5 MPa)

mez opotřebení

11 bar (1,1 MPa)

rozdíl mezi válci

max. 3 bar (0,3 MPa)

Chybu snad ne, měřlili jsme i ostatní a tam teda bylo kolem 8,5 což taky je hodnota na nic. Ted mi volal jeden kamarád zmoudřelý od servisního technika Porsche Plzen a prý prvotní závada mého problému je vadný katalyzátor, který vrací číst směsi zpět do motoru a tudíž pak odchází hlava, resp. ventily či zdvihátka. Upřímně jsem už z toho dost zmatený. Prý at vyměním celou hlavu i katalyzátor a bude to ok. Tak jsem z těch investic krapítek rozpačitý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako zakladatel tohoto tematu zase po nejake dobe update. Slo mi to na 2. Z niceho nic. Chyba zapalovani 1. valce. Motor 1.2 12V

Co jsem udelal:

vymena svicek (auto melo tou dobou najeto cca 89tis) - podle stavu nemeneno

vymena oleje + filtru + preventivne jeste jedna vymena (vlastne teda vyplach) po cca 1000km, puvodni olej byl jak z nakladaku

vymena palivoveho filtru

vymena vzduchoveho filtru

vymena zapalovaciho modulu (puvodni mel index A, novy ma E). Vymena modulu byla provedene vice mene preventivne, od vymeny svicek to bylo uz dale bez problemu.

Aktualne jsem absoloval cestu do Chorvatska a zpet bez jedineho problemu. Tim padem naprosto vylucuju preskoceny retez i podpalene ventily.

Jeste pro info, jel jsem celou cestu po dalnici, tempomat 120 - 130 dle tacho. Po dojezdu prumerna spotreba 5,8l/100

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už SI "VýPLACH" ROBIL NIEKEDY PREDTýM ???

SPOMENIEš SI AKý A KO DLHO TAM BOL PREDTýM (OLEJ)

Předtím tam byl olej krapítek déle cca 17tkm, nicméně byl z aut. servisu účtován jako Castrol 5W-40. Zda tam byl opravdu nezaručím.Jo a výplach jsem nikdy předtím nedělal. Ale tím to způsobené být nemůže, pže závada nastala dříve než byl proveden výplach.

Editováno: , autor: Pepa Seltner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No stým olej som to tušil...

Moja skúsenosť:

bol som na pravidelnej prehliadke v autorizovanom servise (Žilina-SK) okrem ostaných nedostakov som zistil že olej po výmene je už čierny. Ubezpečili ma že je to normálne. (Podľa mňa ho nevymenili alebo iba časť) . Auto po cca 7-12tis začalo mať hlučnejší tvrdší chod -subjektívne. Jedného krásneho večera (husté sneženie -2stC, 23.00))pri jazde z mierneho klesania (plyn som len lechtal) sa rzblikala a potom rozvietila žltá kontrolka so symbolom "motora" a motor rachotil v núdzaku na dva valce- (Tu sa na mňa vy...la skoda assistance - píšem v inom príspevku.) Na druhý deň v servise - neznačkovom lebo cez víkend značkové v našom okrese nerobia... mi servisák povymieňal cievku, vstrekovanie, sviečku ale priznal že nevie čím to bolo že sa to rozbehlo samé... :feve: (diagnostika vykazoval skrat na + vstreku alebo niečo také).

Pri najbližšej prehliadke som trval na účasti a dodal som si vlastný olej (castrol edge5w-30 : servis napísal "olej vlastný - nevhodný"). Pôvodný - vypustený bol ako čierna voda - tuším som naň najazdil 25tis (lebo si myslím že predošlá výmena sa nekonala <_< Teraz auto ide určite tichšie (všimla si to aj manželka - dôkaz že to nieje placebo.) Teraz vždy tŕpnem kedy sa to pritrafí znova.

Môj skromný záver je taký že to robí ventil resp. vodítka pri zlom alebo starom oleji a potvrdzuje článok v Cimbu že HTP potrebuje výmenu max pri 10tis km. Inak začal som používať SUPERBENZIN aditív-VIF. Necítim rozdiel ale snáď to sacím ventilom pomôže ;)

Editováno: , autor: mode
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:feve: - neviem či je to v tom a či je možné nejak rozchodiť - mne sa to rozchodilo samé...a najzdil som s tým shit olejom ešte 2-3tis.km.

Tak jsem tu po opětovném pročtení narazil ještě na možnost přeskočení rozvodu, ale to se mi v mém případě moc nezdá. Nejsem nějaký znalec, ale to by podle mně nejelo vůbec, nebo se mýlím? Ještě jsem dnes nahlédl do starších protokolů z diagnostik a objevil jsem tam také závadu

16725 (P0341) Snímač polohy vačkového hřídele snímač G40

16556 (P0172) Řada válců 1, systém dávkování paliva.................systém příliš bohatý

16500 (P0116) Snímač teploty chladicí kapaliny - G62

Nevíte někdo prosím jak se pokusit tyto závady odstranit? Myslím, že by to mohla být i příčina mých problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...
když už hledáte příčinu, tak by to chtělo taky změřit tlaky ve válcích

Máte pravdu. U mé Fabie 1,2 47kw r.v.2004 (najeto 69000 km) se mi stalo následující. Při volnoběhu začal motor škubat, až drnčel volant. Po několika dnech se rozsvítíla kontrolka elektroniky motoru. Ve značkovém servisu postupně měnili různá čidla. Nakonec, že jsou spálené výfukové ventily na jednom válci. S výměnou hlavy jsem nesouhlasil, zalapovali nové ventily. Tlak ve válci byl stále špatný. Nakonec mi oznámili, že jsou spálené kroužky. Vyměnit nejdou, mění se celý polomotor. Oprava za 80k. Asi 2 týdny jsem volal do MB, a měli mě docela na háku, pokaždé tam byl někdo jiný, kdoví co jsem tam nalil za benzín a tak. Nakonec jsem se v servisu zeptal, jestli mi auto zprovozní, abych odjel domů (asi 5km), nebo to mám odtáhnout. Asi za hodinu mi volali, že MB zaplatí 70 procent nového motoru i práce. Tak mě ta poruch nakonec stála 25k. Pomohlo mi asi, že jsem jezdil na všechny prohlídky do servisu.

Teď se mi dostal do rukou článek z AUTO-MOTO Hromada Technických Problémů (HTP), kde mi bylo konečně vysvětleno, co se v mém motoru stalo. První zásadní problém je nadměrná teplota oleje, druhý problém je, že katalizátor ničí ventily. V podstatě se jedná o špatnou konstrukci motoru. (v případě zájmu mohu článek naskenovat).

Mám chuť se tohoto auta zbavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

článek už visí v sekci "Ostatní"

jinak musím mít kliku na motor asi, páč ta samá motorizace i rok výroby, ale najeto 180 000 km a bez problémů ... a z toho 175 000 km je tam namontovaný plyn

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý den,

tak dnes jsem odvezla auto do autorizovaného servisu se stejným problémem - při volnoběhu začal motor škubat a blikala na mě ta nešťastná kontrolka. Jen jsem přímo v šoku, protože má najeto jen 28 tis. km a je dva měsíce po záruce. V prosinci jsem byla na technické prohlídce a vše OK. V prostředním válci není tlak. Cenu opravy odhadli na 40 tis. Kč, s tím, že zkusí chtít něco zaplatit po Škodovce. Servisní technik mi řekl, že v Mladé Boleslavi o tomto problému vědí a prý buď máte štěstí na auto nebo ne. Takže já ho evidentně nemám, a to mám před sebou ještě 2,5 roku leasingu. Tato koupě byla výměna za Felicii, která najela 300 tis. km bez poruchy. Nechápu, jak Škodovka může vypustit na trh takový šmejd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mam podobny problem. Dnes som bol v servise kvoli STK, rocna prehliadka atd. Auto v pohode chodi, nesvieti mi ziadna kontrolka, teda zatial. Len mi volali zo servisu, ze mam podpalene ventily v motore a ze oprava bude stat 1600 eur. Auto je Fabia 1.2 HTP 40KW r.v. 2006, najazdenych necelych 56000km. Zial, mne technik ani nenavrhol, ze Skodovka daco preplati.... to som sa dozvedel az tu na fore... takze skusim nieco vyhadat... popripade neviete niekto, na koho sa treba oobratit priamo v MB? Za info dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám taky verzi 40 kW, teď za sebou roční prohlídku a STK a v pátek mi po cestě auto cuklo, rozsvítila se kontrolka a jelo to na dva válce. Myslel jsem, že to bude cívka nebo vstřik, ale nebylo to ani jedno. Po vyndání svíček jsem se nestačil divit, jedna byla uplně černá obalená olejovým sajratem, že ani elektroda nebyla vidět. Po výměně svíček a smazaní chyb ŘJ vše ok, ale příští týden jedu na měření tlaků. Auto má 6 let a nejeto 100tis., tak uvidím jestli se něco v motoru děje, jinak si myslím, že to mohlo být přelitím ojele, teda doufám. Ten prolém s ventilama prej dělá katalyzátor, horkej vzduch se z něho vrací vrácí do válce a vždy je chyba jenom na tom jednom válci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám taky verzi 40 kW, teď za sebou roční prohlídku a STK a v pátek mi po cestě auto cuklo, rozsvítila se kontrolka a jelo to na dva válce. Myslel jsem, že to bude cívka nebo vstřik, ale nebylo to ani jedno. Po vyndání svíček jsem se nestačil divit, jedna byla uplně černá obalená olejovým sajratem, že ani elektroda nebyla vidět. Po výměně svíček a smazaní chyb ŘJ vše ok, ale příští týden jedu na měření tlaků. Auto má 6 let a nejeto 100tis., tak uvidím jestli se něco v motoru děje, jinak si myslím, že to mohlo být přelitím ojele, teda doufám. Ten prolém s ventilama prej dělá katalyzátor, horkej vzduch se z něho vrací vrácí do válce a vždy je chyba jenom na tom jednom válci...

Tak mám výsledky tlaků ze škoda servisu: 13, 10, 11. Prej to vypadá na tu hlavu a oprava komplet kolem 16tis. Já si ale myslím, že ty tlaky nejsou tak špatný, abych to musel hned měnit. Co si o tom myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...