Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jen přidám snad šťastný konec mého trápení s tempomatem. Dal jsem na místní radu a rozebral jsem pouze páčku. Rozcvaknutí zabere max. 30s. Vytažení z konektoru je triviální.

Zkusím trochu popsat fungování toho vypínače. Jsou tam myslím 4 plošky potažené podle mě uhlíkem a po něm jezdí stejný počet kovových jakoby plíšku napružených proti ploškám. Používáním se logicku brousí ten uhlík a uhlík jak známo vodí. Podle mě tam ten nastrouhaný uhlík dělá "kraťas". Tedy problém podle mě není se špínou ale naopak s tím nabroušeným uhlíkem.

Já jsem kontakty vyčistil lihem a po několika testovacích jízdách je vše naprosto OK!

Tedy moje doporučení na vadný tempomat:

Rozlousknout páčku, rozebrat ten kontakt (2x torx) a vrátit do páčky. A hlavně - naklápecí vypínač (ten horní) tempomatu nepoužívat! Podle mě když se nebude používat nebude se brousit uhlík a tedy nebude problém.

Vloženo
Mám jižnajeto 92000 km a začal mne zlobit tempomat , i během jízdy vynechá ,po zastavení a znovu nastartování se znovu aktivuje.Může někdo poradit kde je problém?

Měl jsem ten jistý problém. Zkusil jsem prostříkat páčku ze všech stran KONTOXEM a funguje bez problémů !!!!!!

Vloženo

Tak som si v piatok nechal namontovat Tempomat v Skoda Servise . Cena komplet aj s pracou za 238€ , co je tak akurat. Uz aj v tomto servise vedeli, ze sa zvikne tempomat zasekavat a blbnut. Poradili mi nevypinat ho, vraj prave caste vypinanie a zapinanie sposobuje jeho vypadavanie , a ze to vobec nie je potrebne - stlacenim spojky, brzdy sa automaticky vypne. Je to super vec , uz po dvoch dnoch som si na to zvikol :)

Vloženo

238 E (přes 6000kč) ti přijde tak akorát ? za materiál který stojí do 2000,- ???

nevím jestli kdybych dal někomu za hodinu práce 4000,- kč jestli by mi to připadlo tak akorát

Vloženo
Akorát to určitě není, ale na Slovensku jsou zvyklí na vysoké ceny. :p

Presne ako pises. U nas na nete sa da zohnat Tempomat v cene od 4300,- do 5300,- . No a v servise ma stal 5500,- + praca a kodovanie. A mam to so zarukou. Co som si to mal objednat v Cechach ? Kto to potom bude reklamovat ? Vsak je to tak strasne kazove(pozri ine temy) :kuk:

Vloženo
je to v páčce..když ji vyměníš, je po závadě. Mně už to dokonce pak udělalo i za jízdy, což bylo dost nepříjemný.

lidi co mám dělat když mi vynechává cyklovač? je to taky v páčce?

Vloženo
pevnej cyklus u deštového senzoru nejde nastavit!!!! ten přepínač slouží u auta s deštovým senzorem k nastavení citlivosti deštového senzoru...

To není pravda, pevný cyklus samozřejmě nastavit lze. Pravá páčka má ve vertikálním pohybu následující funkce:

- 1x dolů (na podržení) - rychlý cyklus

- základní nulová poloha - vše vypnuto

- 1x nahoru - dešťový senzor zapnut (citlivost se nastavuje horním přepínačem)

- 2x nahoru - střední pevný cyklus stírání

- 3x nahoru - velmi rychlý pevný cyklus stírání (v silném dešti mnohem účinější než automatika dešťového senzoru)

Vloženo
To není pravda, pevný cyklus samozřejmě nastavit lze. Pravá páčka má ve vertikálním pohybu následující funkce:

- 1x dolů (na podržení) - rychlý cyklus

- základní nulová poloha - vše vypnuto

- 1x nahoru - dešťový senzor zapnut (citlivost se nastavuje horním přepínačem)

- 2x nahoru - střední pevný cyklus stírání

- 3x nahoru - velmi rychlý pevný cyklus stírání (v silném dešti mnohem účinější než automatika dešťového senzoru)

tak sem rozdělal páčku prostříknul ten plošňák a už to zas funguje a to mám najeto 25tis km

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Chlapi chci si dodělat tempomat mám páčku viz obrázek. Zaráží mě u toho ty dva konektory. Budu je potřebovat když mám auto, který je už přizpůsobený na tempomat ? Je rozdíl mezi tempomatem na benzín a diesel ? V Etce jsem nic takového nenašel. Tempomaty se ličí tím posledním písmenem, ale rozdíl jsem nepochopil nebo nenašel. Díky za Vaše reakce.

P.S. Dívám se na rok výroby 08/05 to bude asi šmejd co ?

post-31019-1260117968_thumb.jpg

Vloženo

ty konektory s drátama, co máš jsou ve škodovce na nic, nevím, proč to prodejce k tomu dává, už sem se s tím setkal.

drát se musí dotahovat akorát u MR05 mezi podvolantovkou a mezistěnou.

pokud nemáš MR05, tak nic tahat nemusíš

Vloženo
ty konektory s drátama, co máš jsou ve škodovce na nic, nevím, proč to prodejce k tomu dává, už sem se s tím setkal.

drát se musí dotahovat akorát u MR05 mezi podvolantovkou a mezistěnou.

pokud nemáš MR05, tak nic tahat nemusíš

Díky mistře. Nic tahat nebudu to vím. Celý jsem to tu přečetl takže vím co dělat. Ty dráty mě zaskočily. Jen jsem si chtěl být jistej, že si nepřidám práci. Díky

  • o 3 týdny později...
Vloženo

No jo, vyčistit plošky. Mně to udělá jednou za 100 km třeba. A stačí jen vypnout zapalování, třeba na jednu vteřinu a tempomat ihned funguje. Ani nemusím zastavovat. Prostě jen vypnu a znova nastartuju a je vše OK. Je to tedy taky páčka? Potom to třeba zase neudělá dalších 5 dní.

Vloženo (editace)

Mám dotaz na kontolku zapnutí tempumatu OII MR2006 maxiDOT

V budíkách je pro ní extra kontrolka, ale nikdy jsem jí ještě neviděl svítit při puštěném tempomatu. U OII FL to funguje normálně.

Dá se kontrolka nějak nastavit nebo to prostě nepůjde.

Dík moc za odpověď

Editováno: , autor: Honkam
Vloženo

Jurajus: Ano, je to přesný popis problémů kontaktů plošného spoje v páčce tempomatu, dělalo mi to taky tak, nejdříve ne moc často, ale zhoršovalo se to a letos na podzim už jsem to psychicky nevydržel (teplý start TDi není nic moc hezkého), vzal jsem kontox, tenký šroubováček a pustil se do opravy - páčku velmi lehce rozcvakneš, vyndáš plošňáček, rozpojíš konektor a plošňák vyčistíš (jen jsem to stříknul tím sprejem a vytřel opatrně hadříkem, ani jsem nerozebíral ten vypínač na plošném spoji), strčíš plošňáček zpět a je to. Od doby vyčistění mi to šlape jak hodninky, vypínač tempomatu nepoužívám.

Vloženo

Pří prvním čištění páčky jsem také použil sprej na očištění kontaktů. Nemá to ale žádný smysl, protože to má stejný efekt (i z hlediska doby účinnosti) jako utření hadříkem :). Nejlepší a trvalá oprava by byla připájet pojizdnou část k té pevné a hotovo :) Jen by se tím zafixoval spínač tempomatu na poloze ON - kde to stejně dle mého má každý. Nicméně já do toho nepůjdu :)

Vloženo (editace)

No já ho nevypínám. Stále v poloze ON. Akorát nevím, jestlli se pustit do toho vyčištění, nebo nechat na záruční opravu. Ale když je to taková prkotinka, tak to asi vyčistím a je to. Díky Fakultak

Editováno: , autor: Jurajus

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...