Pawouk Vloženo 15. leden 2015 Sdílet Vloženo 15. leden 2015 OIII? V tom případě ses minul v sekci a v tématu o spotřebě regenerace DPF taky nemá co pohledávat. Regeneraci si nijak nevynutíš (to lze jen přes diagnsotiku), je to čistě na příslušné řj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pro_man Vloženo 15. leden 2015 Sdílet Vloženo 15. leden 2015 Koukam no.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alesjan Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 Zdravím všechny, dovolte, abych s es Vámi podělil o mé zkušenosti se spotřebou. Koupil jsem oktávku asi před půl rokem. Najeto 117 000 zatím mám já ujeto cca 6000 km. Jezdím za klukem do Jičína - asi 185 km. Je to mírně po kopečku. Když jedu sám a mám dost času, dokážu jet za 4,3 - 4,4 l. To platí pro cestu tam. Zpět to mám spíš nahoru, jedu tak za 4,9 l. Problémem je, že jedu do 100 km. Musím uznat, že se dá jet poměrně úsporně. Avšak se šlověk "nesveze". Je to o tom, že vím, kde začíná obec, tak uberu, dojíždím, moc nebrzdím. Podotýkám, že měřím spotřebu tak, že tankuju do plné nádrže u stejného stojanu. Tankuji Vervu. Je sice dražší, ale jeden známý mi ji doporučil...Počítač mi ukazuje přesně tak průměr, kolik natankuji a spočítam průměr. Zatím jsem s ní spokojen! Je to mazel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ovce Vloženo 2. Březen 2015 Sdílet Vloženo 2. Březen 2015 (editace) Zdar lidi, taky se tedy podělím se zkušenostmi. Jezdím trasu Pha - Trutnov a zpět tak cca 2 - 3 měsíčně. Jedna cesta cca 145 - 150km. Na dálnici se mě podle PPC pohybuje spotřeba kolem 6.2L. Podle toho jaký je provoz. Více jak 90% jedu 130 na tachometru a tempomat(v neděli večer do Pha i 100%). Od dálnice do Trutnova přes Jaroměř a Kocbeře je to podle PPC kolem 5L. Opačným směrem to dokážu i za 4,3 - 4,5L, ale vetšinou spíš 4,7L. Toto je za předpokladu 1 - 2 lidi a 2 - 3 batohy. Výslednou spotřebu vidíte v podpisu a je to spotřeba vypočtená, PPC ukazuje cca 0,2 - 0,3L míň. Nejezdím vysloveně "ECORALLY", ale dost často používám tempomat. Mimo město není problém jezdit kolem 4,5L. Pokud někdo jezdí za 5,5 - 5,7L nevidím v tom zas až takový problém. Je to o stylu jízdy, obsazenosti auta, a hlavně o trase, a dalších několika faktorech. EDIT: Tak jsem tu trasu jel po "staré". Vyjížděl jsem z CČM. Výsledná spotřeba byla 4,5l. Takže úspora cca 0,5 - 1l, jenže časově o 0,75h déle a to jsem vyjížděl asi 13:45, takže nebyl takový provoz. Rychlost podle tachometru byla cca 10hm/h nad limity. Hodně jsem používal tempomat(hlavně mimo obce). Při přejíždění jsem zrychlil o cca 20km/h a pak bez plynu nechal klesnout zpět na nastavenou rychlost. Editováno: 1. Duben 2015, autor: Ovce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alesjan Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 (editace) Jj, je to tak. Ale osobně si myslím, že jízda s tempomatem trochu zvyšuje spotřebu,. Je to o tom, že v noze je větší cit a někdy noha jakoby sama ubere, třeba před vyrcholem kopce a tempomat to drží stále.Nebo se pletu??? Jezdím s busem u Student agency a nesmíme jezdit na plný tempomat /100 km/hod/. Je to asi proto, že se nepatrně zvýší spotřeba. Editováno: 4. Duben 2015, autor: Alesjan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kyselinka Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 Tiez jazdim prevazne len s tempomatom a spotreba je praveze nizsia. Osobne nedokazem uz dlhsiu dobu drzat stabilne nohu na plyne a mam tendenciu bud zrychlovat, alebo spomalovat a vtedy ta spotreba dost skace a ide vyssie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alesjan Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 Tak to musím vyzkoušet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 Je to tak .. tempomat ti spotřebu sníží více než ty nohou. Já teda osobně jezdím nad 5L kombinovanou mám 5,4 L ale nejezdím jako důchodce. Prostě to ženu jak se dá po dálnici minimálně 130 a mimo obec aspoň 100 .. ve městě 60. Jezdím hodně město a dálnice .. méně mimo město .. takže spotřeba bych řekl dobrá na mé trasy. Zajedu s tím i pod 4,5 L ale to je fakt jízda s tempomatem a taková vyhlídková jízda což není pro mě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. Duben 2015 Sdílet Vloženo 4. Duben 2015 Ehm, jenže ty máš Fabii... a tady jsi u Octavií, to je poněkud rozdíl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanesek Vloženo 5. Duben 2015 Sdílet Vloženo 5. Duben 2015 Ono s tím tempomatem to není tak jednoduché . Třeba Tempomat raději vypnoutAčkoliv se běžně uvádí, že tempomat šetří palivo, není to pravda za všech okolností. Pokud pojedete po rovné silnici bez kopců, pak skutečně tempomat dokáže lépe řídit spalování paliva tak, aby auto jelo stále stejnou rychlostí s nejnižší možnou spotřebou. Ovšem jakmile přijdou kopce, byť málo prudké, je vše jinak. Souvisí to s pravidlem o setrvačnosti: tempomat auto při jízdě s kopce brzdí tak, aby dodržovalo nastavenou rychlost; potud je to v pořádku, palivo se šetří. Ovšem když přijde „dokopec“, bude se řídící jednotka snažit udržet rychlost za každou cenu a spotřeba paliva nehorázně stoupne. Pokud pojedete bez tempomatu, bude vaše „nájezdová“ rychlost vyšší (jízdou s kopce se pořádně rozjedete s minimem úsilí – paliva) a při jízdě do kopce využijete setrvačnost a pojedete s lehkou nohou. Auto bude sice zpomalovat, to ale nevadí; za kopcem pojedete opět dolů a rozjedete se – tedy pokud nebude následovat rovina. Zde je proto vhodné předvídat (viz dále) a přizpůsobit se aktuální situaci. Zkrátka ne vždy tempomat pomáhá snížit spotřebu. Více na: http://www.autorevue.cz/jak-jezdit-usporne-tipy-rady-postrehy_1#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. Duben 2015 Sdílet Vloženo 5. Duben 2015 A na to jsi přišel jak, že tempomat (myslím tím normální, ne ACC nebo nějakou jinou moderní variantu) brzdí auto z kopce? On přece neumí brzdit. A pokud je kopec dostatečně prudký, auto se rozjede samozřejmě rychleji (gravitace), než je nastavená rychlost. A pokud to nestačí, lze přece přidat plyn (šlápnutí na pedál) a dostatečně zrychlit tak, abys ten "dokopec" plynule přejel, aniž by se tempomat musel vypínat. Ono to chce při použití tempomatu trochu přemýšlet, stejně tak, jako když jedeš na "nožní" plyn. Pak není problém jet úsporně i s tempomatem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alesjan Vloženo 5. Duben 2015 Sdílet Vloženo 5. Duben 2015 No, hanesek má asi pravdu, ale s tím, že tempomat brzdí z kopce nesouhlasím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 5. Duben 2015 Sdílet Vloženo 5. Duben 2015 On nemyslel, že bzdí brzdama, myslel to tak, že ubírá z kopce plyn, připadně brzdí motorem. Ohledně spotřeby a tempomatu, nevěřím tomu, že člověk je schopný jet na menší spotřebu a stejnou průměrnou rychlost jako tempomat. A řešit nějaké decilitry .... to vám udělá jízda po nebo proti větru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanesek Vloženo 5. Duben 2015 Sdílet Vloženo 5. Duben 2015 Pawouk,kdybys četl pořádně tak já jsem na to nepřišel . Je to zkopírováno z toho webu co je odkaz na konci . Jinak tempomat neumí brzdit brzdami ! Umí však ovládat dávkování paliva . Při vyšší rychlosti než je nastavena ,zavře přívod a auto jede setrvačností a překonává odpor motoru. Jak jsi psal,že při jízdě autem se musí PŘEMÝŠLET to smekám . Na silnici to moc nevidím . V tomo případě pak můžeme do nekonečna polemizovat,jestli jedeš na tempomat nebo ne.Víc to rozebírat nebudu. Hezké velikonoce . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. Duben 2015 Sdílet Vloženo 5. Duben 2015 Když někde napíší kravinu a ty ji zde ocituješ v plném znění, tak s tím souhlasíš, pokud to sám jinak neokomentuješ - což jsi neudělal. A s tím myšlením to skutečně myslím vážně, ono se stačí chvíli začíst do některých příspěvků zde na foru...a o situaci na silnicích nemluvě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pippo Vloženo 6. Duben 2015 Sdílet Vloženo 6. Duben 2015 Ono s tím tempomatem to není tak jednoduché . TřebaTempomat raději vypnoutAčkoliv se běžně uvádí, že tempomat šetří palivo, není to pravda za všech okolností. Pokud pojedete po rovné silnici bez kopců, pak skutečně tempomat dokáže lépe řídit spalování paliva tak, aby auto jelo stále stejnou rychlostí s nejnižší možnou spotřebou. Ovšem jakmile přijdou kopce, byť málo prudké, je vše jinak. Souvisí to s pravidlem o setrvačnosti: tempomat auto při jízdě s kopce brzdí tak, aby dodržovalo nastavenou rychlost; potud je to v pořádku, palivo se šetří. Ovšem když přijde „dokopec“, bude se řídící jednotka snažit udržet rychlost za každou cenu a spotřeba paliva nehorázně stoupne. Pokud pojedete bez tempomatu, bude vaše „nájezdová“ rychlost vyšší (jízdou s kopce se pořádně rozjedete s minimem úsilí – paliva) a při jízdě do kopce využijete setrvačnost a pojedete s lehkou nohou. Auto bude sice zpomalovat, to ale nevadí; za kopcem pojedete opět dolů a rozjedete se – tedy pokud nebude následovat rovina. Zde je proto vhodné předvídat (viz dále) a přizpůsobit se aktuální situaci. Zkrátka ne vždy tempomat pomáhá snížit spotřebu. Více na: http://www.autorevue.cz/jak-jezdit-usporne-tipy-rady-postrehy_1#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink Ano, s tím souhlasím. Pokud bych chtěl jezdit vyloženě na spotřebu, tak tempomat nepoužívám. Avšak při cestách za vínem do Itálie to neřeším a tempomat používám. Pomáhá mě ušetřit spoustu energie. Výsledně tak měřím spotřebu na dálkových trasách s tempomatem. Ani recenzím spotřeby na 1.6 CAYC se podle mne nedá věřit stoprocentně, protože zohledňuje jen krátkodobý průměr, který může být dost ovlivněn různýmy faktory jako počasí, vítr a trasa. Překvapilo mne např. proč jezdím pravidelně trasu Praha - Rozvadov za 6.5L - 6.7L a zpět za 5.3 - 5.4L s tempomatem. Dlouho jsem na to nemohl přijít a myslel jsem si, že je problem v zaneseném DPF primárně, který mě měl zvyšovat spotřebu. Měl jsem pocit, že Rozvadov musí být výše položený tak jsem schválně šel na mapy.cz a bod po bodu jsem trasu změřil a hle... od Prahy do Rozvadova je neustálé kopcovité stoupání až do nějakých 620 mnm. Navíc v této trase vane často slušný severozápadní vítr. Kombinace neustálého stoupání a větru mě dává tuto spotřebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PistaTT Vloženo 6. Duben 2015 Sdílet Vloženo 6. Duben 2015 niektori sa tu chytili za slovicka, resp. tvrdenie o brzdeni, no nejako im uslo zakladne posolstvo toho clanku... tempomat naozaj nie je uspornejsi pri nerovinatom terene, nepredvida, zbytocne sa snazi pridavat do kopca a brzdi motorom z kopca, pricom by mohol s nizuckou spotrebou z kopca zrychlovat a nasledne tu rychlost zotrvacne vyuzit na rovine ci jazde do kopca... na druhej strane je vyhodne ho pouzivat pri jazde po rovine, kedy ma velku sancu jazdit uspornejsie ako by dokazalo 90% vodicov... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Duben 2015 Sdílet Vloženo 6. Duben 2015 A co ti brání při zapnutém tempomatu při jízdě z kopce lehounce přidat plyn? A když si myslíš, že využiješ setrvačnost, tak stačí prstem ťuknout a je vypnutý. Neumíte ho využívat. To je všechno. Netvrdím, že se sním dá jet economy run, nebo třeba někde v horách, ale pro běžnou, relativně úspornou jízdu, ho lze celkem snadno využít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ovce Vloženo 7. Duben 2015 Sdílet Vloženo 7. Duben 2015 Pokud mluvíme o obyčejným tempomatu ne adaptivním, tak pokud je "zkopec" dostatečně prudký neumí tempomat udržet zvolenou rychlost. Jinak podle mě opravdu jak a kde tempomat člověk používá. Já jezdím Pha - HK je v celku po rovině a tam se mě tempomat vyplatí. Ale od Jaroměře do Trutnova se to celkem zvedá a je kolikrát lepší jed bez. Zas ale opačným směrem mě tempomat udržuje rychlost za nízkou spotřebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martt Vloženo 17. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2015 (editace) Manželky služební OIIF průměrka dle PP je 5,2l...jezdí jak prase...na D zásadně levém... 160-180 naprosto běžně...tu spotřebu prostě nechápu... Editováno: 17. Listopad 2015, autor: martt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pippo Vloženo 19. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2015 Manželky služební OIIF průměrka dle PP je 5,2l...jezdí jak prase...na D zásadně levém... 160-180 naprosto běžně...tu spotřebu prostě nechápu... Neni mozne. Jezdit jak prase znamena 6.5L- 6.8kombinovane Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 19. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2015 Nevím proč cituješ předchozí post Možné to je pokud je to bráno podle PP který může kecat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marp Vloženo 14. Červen 2016 Sdílet Vloženo 14. Červen 2016 Mam 1.6TDI CR 8 mesiacov, celkova priemerna spotreba 5,7l, mimo mesta na okreskach viem spravit 4,5 ale to je fakt o drzku rychlost 90km/h a nepridavat. Realna spotreba v meste sa neda urcit. Ak cez den bez zapchy chytim zelenu vlnu cez bratislavu, v pohode 6 litrov. Ak idem v zapche 30 minut - 10 litrov. Dialnica 140km/h tacho - 5,8-6,5l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PistaTT Vloženo 14. Červen 2016 Sdílet Vloženo 14. Červen 2016 U mňa spotreba časom klesala... ako si motor sadal... http://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/124028-Spotřeba-1.6-TDI-CR-77-kW#entry1910713 Sent from my HTC One M9 using Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ovce Vloženo 16. Červen 2016 Sdílet Vloženo 16. Červen 2016 Mam 1.6TDI CR 8 mesiacov, celkova priemerna spotreba 5,7l, mimo mesta na okreskach viem spravit 4,5 ale to je fakt o drzku rychlost 90km/h a nepridavat. Realna spotreba v meste sa neda urcit. Ak cez den bez zapchy chytim zelenu vlnu cez bratislavu, v pohode 6 litrov. Ak idem v zapche 30 minut - 10 litrov. Dialnica 140km/h tacho - 5,8-6,5l. Záleží na profilu krajiny. Ale obecně mohu říct že mimo město cca 4,3 - 4,7 a to jezdím tachometrově cca 100km/h a předjíždím. Dálnice D11 Praha Hradec Králové při tach. 130 - 135 cca 5,5l Takže výsledná je teď v létě cca 4,8 v zimě o 0,5 víc A ještě climatronik jede na autorežim LOW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.