Přejít na obsah

Spotřeba 1.6 TDI CR 77 kW


rachal

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím všechny,

dovolte, abych s es Vámi podělil o mé zkušenosti se spotřebou.

Koupil jsem oktávku asi před půl rokem. Najeto 117 000 zatím mám já ujeto cca 6000 km.

Jezdím za klukem do Jičína - asi 185 km.

Je to mírně po kopečku. Když jedu sám a mám dost času, dokážu jet za 4,3 - 4,4 l. To platí pro cestu tam. Zpět to mám spíš nahoru, jedu tak za 4,9 l. Problémem je, že jedu do 100 km. Musím uznat, že se dá jet poměrně úsporně. Avšak se šlověk "nesveze". Je to o tom, že vím, kde začíná obec, tak uberu, dojíždím, moc nebrzdím.

Podotýkám, že měřím spotřebu tak, že tankuju do plné nádrže u stejného stojanu. Tankuji Vervu. Je sice dražší, ale jeden známý mi ji doporučil...Počítač mi ukazuje přesně tak průměr, kolik natankuji a spočítam průměr. Zatím jsem s ní spokojen! Je to mazel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar lidi,

 

taky se tedy podělím se zkušenostmi.

 

Jezdím trasu Pha - Trutnov a zpět tak cca 2 - 3 měsíčně.

 

Jedna cesta cca 145 - 150km. 

 

Na dálnici se mě podle PPC pohybuje spotřeba kolem 6.2L. Podle toho jaký je provoz. Více jak 90% jedu 130 na tachometru a tempomat(v neděli večer do Pha i 100%).

 

Od dálnice do Trutnova přes Jaroměř a Kocbeře je to podle PPC kolem 5L. Opačným směrem to dokážu i za 4,3 - 4,5L, ale vetšinou spíš 4,7L.

 

Toto je za předpokladu 1 - 2 lidi a 2 - 3 batohy.

 

Výslednou spotřebu vidíte v podpisu a je to spotřeba vypočtená, PPC ukazuje cca 0,2 - 0,3L míň.

 

Nejezdím vysloveně "ECORALLY", ale dost často používám tempomat. Mimo město není problém jezdit kolem 4,5L.

 

Pokud někdo jezdí za 5,5 - 5,7L nevidím v tom zas až takový problém. Je to o stylu jízdy, obsazenosti auta, a hlavně o trase, a dalších několika faktorech.

 

 

 

EDIT: Tak jsem tu trasu jel po "staré". Vyjížděl jsem z CČM. Výsledná spotřeba byla 4,5l. Takže úspora cca 0,5 - 1l, jenže časově o 0,75h déle a to jsem vyjížděl asi 13:45, takže nebyl takový provoz. Rychlost podle tachometru byla cca 10hm/h nad limity. Hodně jsem používal tempomat(hlavně mimo obce). Při přejíždění jsem zrychlil o cca 20km/h a pak bez plynu nechal klesnout zpět na nastavenou rychlost.

Editováno: , autor: Ovce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jj, je to tak. Ale osobně si myslím, že jízda s tempomatem trochu zvyšuje spotřebu,. Je to o tom, že v noze je větší cit a někdy noha  jakoby sama ubere, třeba před vyrcholem kopce a tempomat to drží stále.Nebo se pletu???

Jezdím s busem u Student agency a nesmíme jezdit na plný tempomat /100 km/hod/. Je to asi proto, že se nepatrně zvýší spotřeba.

Editováno: , autor: Alesjan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak .. tempomat ti spotřebu sníží více než ty nohou. Já teda osobně jezdím nad 5L kombinovanou mám 5,4 L ale nejezdím jako důchodce. Prostě to ženu jak se dá :) po dálnici minimálně 130 a mimo obec aspoň 100 .. ve městě 60. Jezdím hodně město a dálnice .. méně mimo město .. takže spotřeba bych řekl dobrá na mé trasy. Zajedu s tím i pod 4,5 L ale to je fakt jízda s tempomatem a taková vyhlídková jízda což není pro mě. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono s tím tempomatem to není tak jednoduché . Třeba

Tempomat raději vypnout

Ačkoliv se běžně uvádí, že tempomat šetří palivo, není to pravda za všech okolností. Pokud pojedete po rovné silnici bez kopců, pak skutečně tempomat dokáže lépe řídit spalování paliva tak, aby auto jelo stále stejnou rychlostí s nejnižší možnou spotřebou. Ovšem jakmile přijdou kopce, byť málo prudké, je vše jinak. Souvisí to s pravidlem o setrvačnosti: tempomat auto při jízdě s kopce brzdí tak, aby dodržovalo nastavenou rychlost; potud je to v pořádku, palivo se šetří. Ovšem když přijde „dokopec“, bude se řídící jednotka snažit udržet rychlost za každou cenu a spotřeba paliva nehorázně stoupne.

Pokud pojedete bez tempomatu, bude vaše „nájezdová“ rychlost vyšší (jízdou s kopce se pořádně rozjedete s minimem úsilí – paliva) a při jízdě do kopce využijete setrvačnost a pojedete s lehkou nohou. Auto bude sice zpomalovat, to ale nevadí; za kopcem pojedete opět dolů a rozjedete se – tedy pokud nebude následovat rovina. Zde je proto vhodné předvídat (viz dále) a přizpůsobit se aktuální situaci. Zkrátka ne vždy tempomat pomáhá snížit spotřebu. Více na: http://www.autorevue.cz/jak-jezdit-usporne-tipy-rady-postrehy_1#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A na to jsi přišel jak, že tempomat (myslím tím normální, ne ACC nebo nějakou jinou moderní variantu) brzdí auto z kopce? On přece neumí brzdit. A pokud je kopec dostatečně prudký, auto se rozjede samozřejmě rychleji (gravitace), než je nastavená rychlost. A pokud to nestačí, lze přece přidat plyn (šlápnutí na pedál) a dostatečně zrychlit tak, abys ten "dokopec" plynule přejel, aniž by se tempomat musel vypínat. Ono to chce při použití tempomatu trochu přemýšlet, stejně tak, jako když jedeš na "nožní" plyn. Pak není problém jet úsporně i s tempomatem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On nemyslel, že bzdí brzdama, myslel to tak, že ubírá z kopce plyn, připadně brzdí motorem.

 

Ohledně spotřeby a tempomatu, nevěřím tomu, že člověk je schopný jet na menší spotřebu a stejnou průměrnou rychlost jako tempomat. A řešit nějaké decilitry .... to vám udělá jízda po nebo proti větru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk,kdybys četl pořádně tak já jsem na to nepřišel . Je to zkopírováno z toho webu co je odkaz na konci . Jinak tempomat neumí brzdit brzdami ! Umí však ovládat dávkování paliva . Při vyšší rychlosti než je nastavena ,zavře přívod a auto jede setrvačností a překonává odpor motoru. Jak jsi psal,že při jízdě autem se musí PŘEMÝŠLET to smekám  . Na silnici to moc nevidím . V tomo případě pak můžeme do nekonečna polemizovat,jestli jedeš na tempomat nebo ne.Víc to rozebírat nebudu. Hezké velikonoce .   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když někde napíší kravinu a ty ji zde ocituješ v plném znění, tak s tím souhlasíš, pokud to sám jinak neokomentuješ - což jsi neudělal. A s tím myšlením to skutečně myslím vážně, ono se stačí chvíli začíst do některých příspěvků zde na foru...a o situaci na silnicích nemluvě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono s tím tempomatem to není tak jednoduché . Třeba

Tempomat raději vypnout

Ačkoliv se běžně uvádí, že tempomat šetří palivo, není to pravda za všech okolností. Pokud pojedete po rovné silnici bez kopců, pak skutečně tempomat dokáže lépe řídit spalování paliva tak, aby auto jelo stále stejnou rychlostí s nejnižší možnou spotřebou. Ovšem jakmile přijdou kopce, byť málo prudké, je vše jinak. Souvisí to s pravidlem o setrvačnosti: tempomat auto při jízdě s kopce brzdí tak, aby dodržovalo nastavenou rychlost; potud je to v pořádku, palivo se šetří. Ovšem když přijde „dokopec“, bude se řídící jednotka snažit udržet rychlost za každou cenu a spotřeba paliva nehorázně stoupne.

Pokud pojedete bez tempomatu, bude vaše „nájezdová“ rychlost vyšší (jízdou s kopce se pořádně rozjedete s minimem úsilí – paliva) a při jízdě do kopce využijete setrvačnost a pojedete s lehkou nohou. Auto bude sice zpomalovat, to ale nevadí; za kopcem pojedete opět dolů a rozjedete se – tedy pokud nebude následovat rovina. Zde je proto vhodné předvídat (viz dále) a přizpůsobit se aktuální situaci. Zkrátka ne vždy tempomat pomáhá snížit spotřebu. Více na: http://www.autorevue.cz/jak-jezdit-usporne-tipy-rady-postrehy_1#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink

 

Ano, s tím souhlasím. Pokud bych chtěl jezdit vyloženě na spotřebu, tak tempomat nepoužívám. Avšak při cestách za vínem do Itálie to neřeším a tempomat používám. Pomáhá mě ušetřit spoustu energie. Výsledně tak měřím spotřebu na dálkových trasách s tempomatem. Ani recenzím spotřeby na 1.6 CAYC se podle mne nedá věřit stoprocentně, protože zohledňuje jen krátkodobý průměr, který může být dost ovlivněn různýmy faktory jako počasí, vítr a trasa. Překvapilo mne např. proč jezdím pravidelně trasu Praha - Rozvadov za 6.5L - 6.7L a zpět za 5.3 - 5.4L s tempomatem. Dlouho jsem na to nemohl přijít a myslel jsem si, že je problem v zaneseném DPF primárně, který mě měl zvyšovat spotřebu. Měl jsem pocit, že Rozvadov musí být výše položený tak jsem schválně šel na mapy.cz a bod po bodu jsem trasu změřil a hle... od Prahy do Rozvadova je neustálé kopcovité stoupání až do nějakých 620 mnm. Navíc v této trase vane často slušný severozápadní vítr. Kombinace neustálého stoupání a větru mě dává tuto spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

niektori sa tu chytili za slovicka, resp. tvrdenie o brzdeni, no nejako im uslo zakladne posolstvo toho clanku... tempomat naozaj nie je uspornejsi pri nerovinatom terene, nepredvida, zbytocne sa snazi pridavat do kopca a brzdi motorom z kopca, pricom by mohol s nizuckou spotrebou z kopca zrychlovat a nasledne tu rychlost zotrvacne vyuzit na rovine ci jazde do kopca...

na druhej strane je vyhodne ho pouzivat pri jazde po rovine, kedy ma velku sancu jazdit uspornejsie ako by dokazalo 90% vodicov...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co ti brání při zapnutém tempomatu při jízdě z kopce lehounce přidat plyn? A když si myslíš, že využiješ setrvačnost, tak stačí prstem ťuknout a je vypnutý. Neumíte ho využívat. To je všechno. Netvrdím, že se sním dá jet economy run, nebo třeba někde v horách, ale pro běžnou, relativně úspornou jízdu, ho lze celkem snadno využít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mluvíme o obyčejným tempomatu ne adaptivním, tak pokud je "zkopec" dostatečně prudký neumí tempomat udržet zvolenou rychlost.

 

Jinak podle mě opravdu jak a kde tempomat člověk používá. Já jezdím Pha - HK je v celku po rovině a tam se mě tempomat vyplatí. Ale od Jaroměře do Trutnova se to celkem zvedá a je kolikrát lepší jed bez. Zas ale opačným směrem mě tempomat udržuje rychlost za nízkou spotřebu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 6 měsíců později...

Mam 1.6TDI CR 8 mesiacov, celkova priemerna spotreba 5,7l, mimo mesta na okreskach viem spravit 4,5 ale to je fakt o drzku rychlost 90km/h a nepridavat. Realna spotreba v meste sa neda urcit. Ak cez den bez zapchy chytim zelenu vlnu cez bratislavu, v pohode 6 litrov. Ak idem v zapche 30 minut - 10 litrov. Dialnica 140km/h tacho - 5,8-6,5l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 1.6TDI CR 8 mesiacov, celkova priemerna spotreba 5,7l, mimo mesta na okreskach viem spravit 4,5 ale to je fakt o drzku rychlost 90km/h a nepridavat. Realna spotreba v meste sa neda urcit. Ak cez den bez zapchy chytim zelenu vlnu cez bratislavu, v pohode 6 litrov. Ak idem v zapche 30 minut - 10 litrov. Dialnica 140km/h tacho - 5,8-6,5l.

 

Záleží na profilu krajiny. Ale obecně mohu říct že mimo město cca 4,3 - 4,7 a to jezdím tachometrově cca 100km/h a předjíždím. Dálnice D11 Praha Hradec Králové při tach. 130 - 135 cca 5,5l Takže výsledná je teď v létě cca 4,8 v zimě o 0,5 víc A ještě climatronik jede na autorežim LOW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...