Publikováno Květen 25, 201312 r Ahoj Mám takový problém. Tak před rokem sem měnil tešnění pod hlavou u Fabie 1.4 MPI 44 KW. nedávno se zas začal objevovat "šlem" pod víčkem nálevky na olej a začala se ztrácet voda. Je možné že to bude voda prosakovat někde pod vložkou i když přesahy sou v pohodě (okolo 0.07mm) musí být všechny v úplné rovině? A jen okolo 4 válce je "ten šlem". Máte ještě někdo nějáký návrh čím by to mohlo být? děkují Upraveno Květen 25, 201312 r od Jakub Zelenka
Květen 25, 201312 r kdy se ti ztracela voda pribejval by ti olej a na oleji by si poznal jasne mlecnou barvu ..... pokud je olej porad olejem urcite to nebude tim cim si myslis pokud mas na vicku slem je to uplne normalni ...... jestli ti neco rika pojem ,, vzdusna vlhkost " tak to je prave tim slemem na vicku jedinyho co nejak nemuzu pochopit,.... co se ctvrtym valcem ? jak si videl ze mas na ctvrtym valci slem ? to snad ani videt nejde ne ? Upraveno Květen 25, 201312 r od Lukason
Květen 26, 201312 r Autor tak to pochopim že by tam byl menší šlem na víčku ale ono toho tam bylo docela dost jinak dneska sem vypouštěl olej a když sem povolil výpušták tak mi začla téct nejdřív voda a pak olej, tak tam někde něco muselo prosakovat . Mohl tam být tak malý panák vody. ono když sundáš hlavu tak to vidíš že kolem toho 4. václe to tam je jen sem se chtěl zeptat jestli to je možný že by se propadla vložka, nevim kolikrát a kdo to dělal přede mnou Upraveno Květen 26, 201312 r od Jakub Zelenka
Květen 30, 201312 r Když se přehřeje motor, tak se obvykle propadnou vložky 2. a 3. válce. Přesahy 7 až 11 stovek jsou OK, tak si je radši zkontroluj a taky rovinnost hlavy. Ono je dost jedno jestli je křivá hlava nebo špatné přesahy - po čase toho má každé těsnění dost.
Květen 30, 201312 r tak tak ja cca pred pul rokem menil hydra a samozrejme i tesneni,... ale jelikoz sem hlavu nesrovnal,.. trochu mi saknul olej na predni strane u chladice celej predek byl omastenej tedka udelano znova spolecne s rozvodama, srovnanou hlavou, a tesnenim a zatim je klid motor pekne potichu prede a ja sem spokojenej
Květen 30, 201312 r Autor Akorád tedka sem přišel z dílny Udělal sem na tom nový těsnění pod vložky, nechal srovnat hlavu (ubrousily 0.15 mm), nové těsnění pod hlavu, proplách chladící soustavu a vyměnil olej zatim je še OK
Květen 30, 201312 r Těsnění pod vložky? Myslíš ty měděné kroužky - podložky? Ty, co jimi vymezují přesahy vložek. Když změříš přesahy vůči bloku na 4 místech (vždycky po 90 stupních od sebe) každé vložky. Jaké jsi dostal hodnoty? Já jsem měl jednu vložku křivou (naměřil jsem přesahy 0, 3, 9, 4 setiny), takže jsem ji musel vyndat o osoustružit do roviny a pak udělat přesah znova.
Květen 31, 201312 r Autor Jj přesně ty je to v podstatě i těsnění Promin ale už si nepamatuji ty hodnoty Byl sem rád že už to je za mnou
Leden 30, 20178 r Zdravím pánové, mám FI 1,4MPi 44kw r.v.2001 cca 130 000km a zhruba před šesti lety mi začla anabáze s únikem chladicí kapaliny. Šlem na víčku dolévání oleje atd., poprvé jsem to dal místnímu dobrému garážníkovi v březnu zaplatil 5000kč, srovnal hlavu vyměnil těsnění Temac a 1,5 roku perfektní pak přišla zima a opět šlem a dolévání, tak jsem to dojezdil zas do března a do neznačkového servisu s upozorněním ať zkontrolují přesah vložek, zaplatil jsem 4500kč s tím, že na to koukali a vypadalo to v pohodě a hlava taky rovná takže pouze výměna těsnění Temac a zas jsem mohl 1,5 roku do další zimy spokojeně jezdit. To už jsem se nas.al koupil matroš za 1200kč a udělal to přesně podle dílenské příručky sám, momenťák jsem si půjčil, ale nesehnal jsem přípravek MP 1-107a hodinky na kontrolu přesahu vložek a už jsem pak auto potřeboval tak jsem to složil bez té kontroly dal tam těsnění Victor Reinz a jezdil jsem od 30.4.2013 až doteď s tím, že to mírně ztatilo chladicí kapalinu už minulou zimu , ale jak se oteplilo tak se únik chladicí kapaliny zpomalil a tak jsem jezdil za rok jsem dolil max 2litry chladicí kapaliny. Mezitím jsem si pořídil MP 1-107 a setinový úchylkoměr a dnes jsem to po demontáži hlavy poměřil - naměřené hodnoty viz. obrázek. Těsnění vypadalo dobře a nebylo nikde přilepené a motorem nebylo pootočeno před měřením. Má někdo zkušenosti co s tím jde dělat? 1. válec bych svedl na nějaký zbytek karbonu na hrdle vložky protože je tam ta nerovnoměrnost na diagonále a nebylo to tak dokonale očištěno tak se utěšuju, že to ty 2 setiny mm mohlo hodit. 2. válec vypadá dobře, ale 3. a 4. to je katastrofa. Po rozebrání a důkladném vyčištění jsem jednu vložku po druhé i s pístem a novým kroužkem 0,14mm zasunul do bloku 4 x klepnul dřevěnu násadou velkého kladiva po 90° na hrdlo vložky a pak ještě zatlačil na hrdlo vložky 4mi prsty abych ji případně vyrovnal a naměřil jsem hodnoty viz. obrázek Kroužek0,14. Myslíte, že uvedený postup může vést k dobrému výsledku? Vím, že naměřené hodnoty jsou v mezích dle dílenské příručky... ale šedivá je teorie a zelený strom života, tak bych rád jestli by se k postupu i výsledkům vyjádřil nějaký zkušený motorář. Poté co už mě to stálo nervů a peněz v předchozích šesti letech bych to teď rád definitivně vyřešil. Upraveno Únor 5, 20178 r od vengly
Únor 7, 20178 r S těmi novými kroužky jsou přesahy dobrý, tak nevím co chceš slyšet. Mělo by to být OK. Hlavně je třeba dbát na čistotu dosedacích ploch a já ještě dávám na obě strany těsnících kroužků slabou vrstičku silikonu.
Únor 7, 20178 r Děkuji za reakci. Mám hlavně strach jestli jsem to správně změřil. Ten silikon na kroužky může být ten stejný jako se dává na vanu?
Březen 15, 20223 r Takže jsem tam kde jsem byl. Voda v oleji, olej ve vodě. Nechal jsem srovnat hlavu, bylo na ní pouhých 0,08mm nerovnost. Blok je venku a přemýšlím co s tím. Má někdo nějaký nápad? Srovnat blok? Koupit nové šrouby?
Březen 15, 20223 r V 7. 2. 2017 na 19:14, Mirek 835 napsal: Máš výborný nápad!!!!!! Jak tě to napadlo??? Řeč je o jiných kroužích než myslíš. ;-)
Březen 15, 20223 r před 6 hodinami, vengly napsal: Takže jsem tam kde jsem byl. Voda v oleji, olej ve vodě. Nechal jsem srovnat hlavu, bylo na ní pouhých 0,08mm nerovnost. Blok je venku a přemýšlím co s tím. Má někdo nějaký nápad? Srovnat blok? Koupit nové šrouby? Nemůže být chyba někde jinde? Já bych začal tlakovou zkouškou ....
Březen 15, 20223 r Od tlakové zkoušky mě odrazuje to, že celých pět let naprosto dokonalá těsnost. Neubylo ani trochu chladicí kapaliny a naprosto žádné známky emulze na víčku oleje. Po pěti letech se najednou ztratí tři deci chladicí kapaliny. Už mám takový stihomam po celé té anabázi, že tu nádobku s chladicí kapalinou a víčko víka ventilů kontroluji fakt často i když to pět let drželo. Takže se voda začala ztrácet tak maximálně měsíc před tím, než jsem to zjistil.
Březen 15, 20223 r Jsem z toho fakt zoufalý. Zítra jedu na srovnání bloku k p. Študentovi. Hlavu už mám srovnanou. A jelikož už si nevěřím a chci se o další případný neúspěch podělit ještě s někým, tak jsem se domluvil v Adivu v Opavě, že dovezu srovnaný blok a vložky a jejich motorář mi to přeměří a usadí. Já to pak jen poskládám. A asi jako niterný komunista začnu chodit do kostela a modlit se.
Březen 15, 20223 r Tak o tom přemýšlím a vezmu sebou zítra i tu hlavu ať ji zkusí natlakovat. Děkuji za připomínku.
Březen 16, 20223 r Tak som zvedavy čo to bude ako to dopadne. Hodne toho som repasoval ale ani hlavu ani blok som nestreto krivy. Vengly ospravedlnujem sa ja som nepozorne čital že tema je 1,4 mpi a nie htp trojvalec. Upraveno Březen 18, 20223 r od hubo44
Březen 18, 20223 r Nerovnost bloku byla pouze 0,06mm, takže byl taky v pořádku. Hlava samozřejmě také v pořádku. Ovšem já jsem před pěti lety dával pod všechny válce kroužky 0,14mm. Teď se mi samozřejmě díky zbroušení bloku přesahy vložek zvětšily o 0,06mm, ale v Adivu mi na válci 1a 2 namontovali kroužek 0.1mm na válec 3 0,12mm a 4 0,14mm. Takže přesahy jsou teď na válcích 1,3,4 0,15mm a na 2 0,16mm. Ještě dám nové šrouby. Když to shrnu - vypadá to dokonale (teda když pominu, že dílenská příručka stanovuje přesahy 0,07-0,12mm). Tak snad to teď už vydrží až do mojí smrti.
Říjen 27, 20231 r Ahoj, tak jak, drží ti to po této opravě nebo v jakém stavu je motor teď? :- ) Také jsem takto dělal motor, chvilku OK, teďka se občas trošku vody z expanzky ztratí, ale motor netlakuje, vodu to nepálí a ani se nedělá šlem/emulze, ani nepřibývá olej. Tak jsem z toho takový..no asi koupím sadu na tlakování chlad. soustavy a zkusím, zda není někde nějaký únik? Díky za info.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.