Zdravím pánové, mám FI 1,4MPi 44kw r.v.2001 cca 130 000km a zhruba před šesti lety mi začla anabáze s únikem chladicí kapaliny. Šlem na víčku dolévání oleje atd., poprvé jsem to dal místnímu dobrému garážníkovi v březnu zaplatil 5000kč, srovnal hlavu vyměnil těsnění Temac a 1,5 roku perfektní pak přišla zima a opět šlem a dolévání, tak jsem to dojezdil zas do března a do neznačkového servisu s upozorněním ať zkontrolují přesah vložek, zaplatil jsem 4500kč s tím, že na to koukali a vypadalo to v pohodě a hlava taky rovná takže pouze výměna těsnění Temac a zas jsem mohl 1,5 roku do další zimy spokojeně jezdit. To už jsem se nas.al koupil matroš za 1200kč a udělal to přesně podle dílenské příručky sám, momenťák jsem si půjčil, ale nesehnal jsem přípravek MP 1-107a hodinky na kontrolu přesahu vložek a už jsem pak auto potřeboval tak jsem to složil bez té kontroly dal tam těsnění Victor Reinz a jezdil jsem od 30.4.2013 až doteď s tím, že to mírně ztatilo chladicí kapalinu už minulou zimu , ale jak se oteplilo tak se únik chladicí kapaliny zpomalil a tak jsem jezdil za rok jsem dolil max 2litry chladicí kapaliny. Mezitím jsem si pořídil MP 1-107 a setinový úchylkoměr a dnes jsem to po demontáži hlavy poměřil - naměřené hodnoty viz. obrázek. Těsnění vypadalo dobře a nebylo nikde přilepené a motorem nebylo pootočeno před měřením. Má někdo zkušenosti co s tím jde dělat? 1. válec bych svedl na nějaký zbytek karbonu na hrdle vložky protože je tam ta nerovnoměrnost na diagonále a nebylo to tak dokonale očištěno tak se utěšuju, že to ty 2 setiny mm mohlo hodit. 2. válec vypadá dobře, ale 3. a 4. to je katastrofa.
Po rozebrání a důkladném vyčištění jsem jednu vložku po druhé i s pístem a novým kroužkem 0,14mm zasunul do bloku 4 x klepnul dřevěnu násadou velkého kladiva po 90° na hrdlo vložky a pak ještě zatlačil na hrdlo vložky 4mi prsty abych ji případně vyrovnal a naměřil jsem hodnoty viz. obrázek Kroužek0,14. Myslíte, že uvedený postup může vést k dobrému výsledku? Vím, že naměřené hodnoty jsou v mezích dle dílenské příručky... ale šedivá je teorie a zelený strom života, tak bych rád jestli by se k postupu i výsledkům vyjádřil nějaký zkušený motorář.
Poté co už mě to stálo nervů a peněz v předchozích šesti letech bych to teď rád definitivně vyřešil.