Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Tak dnes jsem měl dlouhý rozhovor s pánem nejvyšším ohledně setrváku u DSG.Je to pán,který pracuje ve škoda auto na převodech,na zkouškách atd,jdou přes něj veškěré reklamace ohledně spojek a převodovek,dělá soutěžní převodovky atd.

Ptal jsem se ho,proč je u spoustu DSG problém se setrvákem(při volnoběhu takové drnčení či chrastění)trhání atd.

Vysvětlení je,že udávaná životnost setrváku u DSG je cca 200.000km(provozních),ale u auta je to cca 100-150.000km(vysvětloval mi to v motohodinách)protože sertvák dvouhmotnostní atd je dost namáhan při volnoběhu,stání na křižovatkách atd.takže pokud má auto najeto cca 100.000km,u setrváku je to jakoby 200.000km-chápete a bohužel to je jeho životnost.

Říkal,že odlehčit se mu dá,pokud na křižovatkách nestojíte na D,využíváte při dojezdech a jízdy z kopce i N.

Mi právě začíná chrasti-sice malinko,ale začíná.Říkal,že to nemá cenu řešit,že ještě dost vydrží,ale nabídl mi zánovní a model 08,kde jsou nějak zesílené pružinky nebo co za libovou cenu,tak ho do foroty beru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj,setrvák už mi u jedné OII měnily.....drnčel a chrastil.....

Bavil jsem se i z jednim Pražskym letištim taxikářem kteří si tam DSG do Passatů hodně pořizují a řikal že sertváky už tam víc jak polovina majitelů DSG dělala ani z daleka neměl 100.000km...jinak převodovka jako taková v pohodě,s tou tam ještě nikdo neměl problém.......

Za kolik se dá sehnat takovej setrvák???..info.tak nějak do budoucna....Ještě jsem se po tom nějak nepídil,zatim mám ty DSGčkový OII v záruce....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U taxi je to kapitpola sama pro sebe.Jak mi říkal "pan nejvyšší",právě taxíci s tím mají problémy.Sice mají na tacho 100.000,ale "X"krát více motohodin-stání na volný chod atd kde ty setrváky trpí víc.

Dá se sehnat různě.Já ho měl za opravdu pakatel,jinak ho umím nový okolo 12.000.(ve škodovce pro moje auto 21000)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Michale, respekt k tvým znalostem atd., ale přijde mi to jako "zaručený info", že na TDi jdou do kytek váhy a na PD vstřiky. Nikdo v mém okolí ani jeden problém neměl ani o nikom dalším neslyšel, tak snad to bude taky jen JPP s tím setrvákem. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Par dotazu k dsg:

- da se (napriklad kdyz dojizdim k semaforum a nechci brzdit motorem) vyradit za jizdy na N a nechat auto dojet setrvacnosti?

- ma 7micka u 7st. DSG stejny prevod jako 6ka u manualni prevodovky, nebo je tezsi?

Rozhodne se da vyradit na N, a evidentne by to nemelo vadit jako napr. u HDM automatu... Ale z hlediska bezpecnosti se dnes vyrazovani na N za jizdy moc nedoporucuje, kola nejsou hnana.

Se 7mi DSG bohuzel nemam zkusenost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Porovnávat 6° a 7° DSG zatím moc nejde, protože jeden z nich se dává výhradně do TDI a druhý z nich zatím jen do benzínu. Alepspoň u Škody.

No jasne, me jde o porovnani 7. stupne u DGS a 6. stupne u manualu - ty se davaji ke stejnym motorum. Jestli, kdyz uz tam dali o stupen vic to trochu natahali nebo ne..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Problém: opožděný rozjezd

Skoro po 12 letech jsem vyměnil starou 1.8 za novou.

Chci si ji zase užít, takže jsem si dopřál 1.8 TSI s tolik vychvalovanou převodovkou DSG, po FL ji mám s pádly na volantu. Fungují skvěle. Také celková rychlost řazení je opravdu dobrá. S tempomatem skvělá kombinace.

Jenže: "Zařadím" D, přidám plyn a skoro dvě sekundy se nic neděje.

Pak přijde výborný rozjezd (s tímto motorem musím s lehkým plynem, jinak hrabu) a dál je to celkem v pořádku.

Díky této prodlevě si připadám, jak když jezdím v autoškole.

Může to být i nebezpečné, byl jsem z manuálu zvyklý se přesně rozjet, abych se třeba vešel do mezery - což teď nejde. Také máte u svých DSG podobnou prodlevu při rozjedu?

Prodleva se neprojeví, pokud nechám auto pomalu rozjíždět (zařadím D a nestojím na brzdě - ale to nejde třeba v křižovatce...)

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Par dotazu k dsg:

- da se (napriklad kdyz dojizdim k semaforum a nechci brzdit motorem) vyradit za jizdy na N a nechat auto dojet setrvacnosti?

- ma 7micka u 7st. DSG stejny prevod jako 6ka u manualni prevodovky, nebo je tezsi?

Na sedmicku pri tachometrove 130 motor 1.8 toci asi 2750.

Vzhledem k vykonu motoru by 7 mohla byt jeste tezsi, ale i tak jsem spokojeny.

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo Milosi,to je jediné,co mě na DSG sralo.menší prodleva.Právě na těch křižovatkách.Dojíždím,vidím že nic nejede nebo jede v dáli tak chci šlápnout a chvíli to trvalo.A taky prodleva zpátečky.U starých tiptroniků je ta zpátečka skoro okamžitá

Editováno: , autor: cosby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...