Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

ahoj, omicron

Mám ten samý problém, pomohlo mechanické nastavení ?. Byl jsem též na přehrání softwaru, kde byla závada odstraněna. Bohužel jenom na krátkou dobu, po ujetí cca.. 300 Km, je Vše zpět. Ale u mě se závada projevuje vždy, když je auto zahřáté, jinak řadí bez chyby.

1,8 TSI DSG superb combi

Děkuji za odpověď nebo radu.

Ahoj, druha oprava. kdy se to nastavilo mechanicky (presne dle doporuceni diagnostiky nakonec) opravdu pomohlo.

V tehle souvislosti mam zajimavy poznatek (a to mam DSG jiz na 2.aute !) - po teto oprava sice problem zmizel, ale prevodovka byla takova jalova, zbrkla a syrova, nakonec me doslo, ze se chova jakoby nova (!)... Volal jsem tedy do servisu zda-li to je v poradku, sdelili me, ze elektroniku prevodovky kompletne resetovali, takze by se opravdu mela chovat jako nova, nic nenaucena. Z toho usuzuji, ze opravdu je prevodovka ucenliva dle stylu jizdy ridice, a ze si toho dost pamatuje :)

Pokud tomu tak je, je me jasne, ze nejake testy takovych prevodovek napr. motoristickymi novinari, nebo nahodnymi ridici v salonu nemohou byt vubec prukazne a smerodatne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Děkuji za cenné informace. Příští týden jsem ohlášen do servisu na 2 opravu, která bude probíhat tak že načtou kompletní informace z řídící jednotky a spolu s popisem závady budou odeslány technikům ze škodovky. Poté se bude čekat 1-3 dny na odpověď, jaký další postup doporučí. Jakmile budu mít nové informace, dám vědět. Ještě jednou děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..po teto oprava sice problem zmizel, ale prevodovka byla takova jalova, zbrkla a syrova, nakonec me doslo, ze se chova jakoby nova (!)... Volal jsem tedy do servisu zda-li to je v poradku, sdelili me, ze elektroniku prevodovky kompletne resetovali, takze by se opravdu mela chovat jako nova, nic nenaucena. Z toho usuzuji, ze opravdu je prevodovka ucenliva dle stylu jizdy ridice, a ze si toho dost pamatuje :)

Pokud tomu tak je, je me jasne, ze nejake testy takovych prevodovek napr. motoristickymi novinari, nebo nahodnymi ridici v salonu nemohou byt vubec prukazne a smerodatne...

Mozne to je, ale podle mne se prevodovka nic neuci podle stylu ridice, spis je mozne, ze se dynamicky prizpusobuje vulim na spojkach, chovani motoru, nebo nejakym jinym parametrum. Cemu by se mela ucit ze stylu ridice?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, měla by v rámci jízdy "sledovat, jak na to řidíč šlape" a tomu přizpůsobit řazení. Poznat je to např. pří svižnější jízdě po dálnici, kdy těsně po sjetí z dálnice vytočí parkrát motor o trochu víc, než když na stejné místo přijedeš klidně. Má na to sice mít vliv i rychlost stlačení plynu atd. (věci které těžko dokážu přesně zopakovat), nicméně je to je podle mě rozpoznatelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, v manualu se pise a i z me zkusenosti je to tak, ze kdyz na to clovek trochu slape, tak prevodovka dele drzi nizsi stupne. Ale to plati maximalne pat desitek vterin. Jakmile clovek zvolni, tak okamzite prechazi do usporneho rezimu. To podle mne neni uceni ani v ramci jedne jizdy, ale jen kratkodoba adaptace na rychlejsi styl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak jak uz jsem psal v jinem vlakne, v servisu mi na zaklade svolavaci akce aktualizovali verzi firmware v DSG u motoru 3.6FSI a musim rict ze prevodovka se chova mnohem lepe nez drive.

U Supa ? Kde jinde takova motorizace, ze ... Ani jsem nevedel, ze k 3.6 davaji take DSG, mel jsem za to, ze k tomuto motoru jde stale HDM s planetou...

Jak je u teto DSG vyresen problem s podporou jen omezeneho toc. momentu (250Nm ?), pres ktery se zcela jiste motor 3.6 dostava ? To je asi "mokra" 6rychlostka, ze ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne DSG se nijak neuci neci styl jizdy. To co popisujes je pouze reakce DSG na sklon vozovky, pro ktery je v aute cidlo.

No jenže ono to podřazuje i z mírného kopce. Myslím, že možná sklon to vyhodnocuje,ale to co popisuju já je závislé na vyhodnocení délky času sešlápnutí brzdy a její intenzity. A jak často to děje. Když to uděláš jednou tak se to hned neupraví, ale když jedeš z kopce dolů déle tak cto prostě vyhodnotí všechny informace a upraví to např. to podřazování, brždění motorem nebo řazení nahoru. A to je prostě oproti klasickým automatům změna v inteligenci aut.převodovky.

Co se týče předchozího příspěvku, tak na těch zkušenostech si trvám. Pochopitelně mluvím o tom člověku, který s AP nejezdil. Na to aby vychytal rychlost a plynulost sešlapování plynu tak aby to řadilo přesně tak jak je potřeba prostě nestačí 50-100 km. Osobně sem se 100% sžil s DSG až tak kolem najetých 2 tis.km a to mám pár set tisíc km odježděných.

Obávam sa, že prevodovka nepotrebuje sledovať sklon vozovky (hore kopcom môže ísť prázdne auto, ale aj auto s prívesom, proti vetru a plne naložené s podhustenými gumami). Skôr je pre prevodovku podstatné vedieť, aký jazdný odpor má vozidlo. A taktiež sa neučí štýl jazdy vodiča. Proste len reaguje na to, ako rýchlo a do akej miery sa stláča pedál plynu a aký jazdný odpor má vouzidlo. Stačí po ostrej jazde začať zľahučka stláčať plyn a zrazu je prevodovka ako baránok.

Souhlasím ze DSG je oproti HDM o kus dál. Známý má Hyundai SantaFe r.v. 2008 s HDM automatem a strašně se mi divil že používám při jízdě (např. při dojíždění k semaforu plynule bez nutnosti brzdění motorem) neutrál. On když jede z kopce 100km/h, dá neutrál a pak zařadí zpět na D tak mu tam automat dá 2ku a motor solidně zařve a přetočí se. DSG tohle nedělá. Jedna z prvních věcí co bych u testování při vyrobě dělal, by bylo právě neustále rychlé přepínání režimů, takže podle mě to nebyla vlastnost, ale chyba! Vždycky to takhle dělám a vzpomínám že jsem měl stejný problém možná už kdysi na kruháči když jsem ručně podřadil o dva stupně, ale plyn nereagoval dokud jsem nepřepnul na D (na rozdíl od první popsané situace).

Ja som na neutrál vyraďoval aj u HDM automatu. Pokiaľ som nepotreboval spomaľovať, ale som sa chcel dogúľať čo najďalej, je to najšetrnejší a aj najekonomickejší spôsob. A nemal som s tým žiadny problém, auto išlo dole kopcom na neutrál a ak sa blížila napríklad zákruta, pred ktorou bolo potrebné spomaliť, tak som zaradil D a otáčky boli vždy v rozumných medziach.

Chcem Vas poprosit o radu. Mam problem s DSG (2.0TDI) najazdenych 70 000 km a obcas za tepla mam po pridani plynu pocit akoby smykala spojka potom nieco v prevodovke skubne a uz zrychluje normalne to sa deje na 5 a 6 stupni a este sa obcas stava aj to ze pri prudkej akceleracii pri radeni na vyssi stupen z 2 na 3 nieco taktiez skubne. Taktiez sa mi stalo ze pri zjazde s prudsieho kopca prevodovka mala prevodovka zaradenu D2 a auto sa rozbehlo ako kedy tam bol neutral resp.zaradeny podstatne vyssi prevodovy stupen ( na maxidote stale D2) a cca po 100 metroch akoby sa to spamatalo a zrazu auto zacalo brzdit motorom tak ze otacky vybehli na 4000 to sa udialo za studena rano po nastartovani.

Auto bolo dnes v servise a vybavili to tym ze diagnostika na prevodovke ziadnu zavadu neukazala a nech jazdim dalej a ked som sa opytal ci sa tam da nieco mechanicky skontrolovat pripadne nastavit povedali ze nic len ked sa meni olej urobi sa zakladne nastavenie cez VAS.

Viete mi niekto pls poradit. Vdaka

Podľa mňa ide aj DSG mechanicky kontrolovať. Napokon je to s trochou nadsázky klasická prevodovka ako každá iná, len spojku ovláda servo.

V tehle souvislosti mam zajimavy poznatek (a to mam DSG jiz na 2.aute !) - po teto oprava sice problem zmizel, ale prevodovka byla takova jalova, zbrkla a syrova, nakonec me doslo, ze se chova jakoby nova (!)... Volal jsem tedy do servisu zda-li to je v poradku, sdelili me, ze elektroniku prevodovky kompletne resetovali, takze by se opravdu mela chovat jako nova, nic nenaucena. Z toho usuzuji, ze opravdu je prevodovka ucenliva dle stylu jizdy ridice, a ze si toho dost pamatuje :)

Pokud tomu tak je, je me jasne, ze nejake testy takovych prevodovek napr. motoristickymi novinari, nebo nahodnymi ridici v salonu nemohou byt vubec prukazne a smerodatne...

Podľa mňa to bude skôr tým, že tam vykonali základné nastavenie, takže prípadné odlišnosti v spínaní spojky napr. v dôsledku opotrebenia spojky alebo rôznych vôlí si prevodovka vypozoruje a uloží až časom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Supa ? Kde jinde takova motorizace, ze ... Ani jsem nevedel, ze k 3.6 davaji take DSG, mel jsem za to, ze k tomuto motoru jde stale HDM s planetou...

Jak je u teto DSG vyresen problem s podporou jen omezeneho toc. momentu (250Nm ?), pres ktery se zcela jiste motor 3.6 dostava ? To je asi "mokra" 6rychlostka, ze ?

jj, u Supa 3.6 je od začátku jediná možnost a sice 6° DSG s Haldexem. "Naše" 7° DSG se dává jen k motorům 1.2-1.8TSI+1.6TDI. Audi už má 7° DSG (S Tronic), určenou pro výkonnější motory, dává ji např. i k 2.0TFSI 155kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, u Supa 3.6 je od začátku jediná možnost a sice 6° DSG s Haldexem. "Naše" 7° DSG se dává jen k motorům 1.2-1.8TSI+1.6TDI. Audi už má 7° DSG (S Tronic), určenou pro výkonnější motory, dává ji např. i k 2.0TFSI 155kW.

V Audi mám presne ten S-Tronic a veru sa mi DSG vo Fabii RS páči viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

vo VW mi vraveli ze do mojej DSG ide 7,2 litra tak neviem kolko dokazu odsat. Chcem dat auto do autorizovaneho servisu na vymenu len nechcem kupovat od nich za predrazenu cenu. Tvrdia mi ze musim kupit 8 litrov a neviem ci pravda alebo ma chcu osklbat. Kolko oleja ste kupovali vy??

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím všechny, žádám Vás odborníky na DSG o radu. Mám stejný problém jako kolega, který už to tu popisoval, ale bohužel v diskuzi už není uvedeno o jaký problém šlo a jak ho vyřešit. Při akceleraci se začne ozývat nepravidelný kovový zvuk, při normální jízdě se nic neděje, pouze při prudkém sešlápnutí plynu to začne hučet. Jinak DSG řadí krásně, je to v převodovce, nebo to může být něco jiného, jako například ložisko kola?! díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny, žádám Vás odborníky na DSG o radu. Mám stejný problém jako kolega, který už to tu popisoval, ale bohužel v diskuzi už není uvedeno o jaký problém šlo a jak ho vyřešit. Při akceleraci se začne ozývat nepravidelný kovový zvuk, při normální jízdě se nic neděje, pouze při prudkém sešlápnutí plynu to začne hučet. Jinak DSG řadí krásně, je to v převodovce, nebo to může být něco jiného, jako například ložisko kola?! díky

Tak myslím, že to bude setrvák-ty příznaky tomu nasvědčují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Děkuji za cenné informace. Příští týden jsem ohlášen do servisu na 2 opravu, která bude probíhat tak že načtou kompletní informace z řídící jednotky a spolu s popisem závady budou odeslány technikům ze škodovky. Poté se bude čekat 1-3 dny na odpověď, jaký další postup doporučí. Jakmile budu mít nové informace, dám vědět. Ještě jednou děkuji.

Tak už mám auto v servisu, budou se nejdříve měnit spojky, popřípadě rovnou celá převodovka. Záleží na MB. Doba opravy cca... 14 dní. Takže super :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Diamante, ac si normalne Tvych prispevku jinak docela cenim tady jsi asi spatne cetl.

Oni tu prevodovku sice dost zkritizovali, tim myslim jak negativni, tak pozitivni veci, ale zavreli to s tim, ze je to v soucasnosti nejlepsi automat na trhu. Citace : "...lze DSG považovat za absolutní vrchol automatických převodovek..."

Takze Tve hodnoceni je jiste dost subjektivni, a tomu jsem se v tomto threadu na rozdil od autorevue ci auto.cz chtel vyhnout, myslim Tim ruznym "jedna pani povidala...".

Mimochodem, jiz v puvodnim testu DSG na O2 TDI 2.0 meli pani redaktori z Autorevue takove nesmysly (ktere zde zopakovali), jako napr. nefunkcni LaunchControl (funguje v S s vypnutym ESP), ci udajne pomale prerazeni dolu pri rucnim rezimu o 2 stupne dolu. Sam jsem si to dnes zrovna vyzkousel, a bez problemu pri 2kliku "joystickem" pro podrazeni me to ze 6ky preslo na 3ku, tak rychle, ze v zivote by normalni clovek rucne takto rychle nepreradil.

Celkove se na prevodovku zamerili tak, jako by to mel by byt nejaky sekvencni automat z F1, a tak ji hodnotili. Jejich zavery o tom, ze nejde rychle radit ze 6ky na 2ku jsou jiz skutecne zcestne, nebot to za prve neni az tak pravda, a za druhe takovych situaci kdy ma 6ku a potrebuji 2ku asi moc nebude, uz vzhledem k otackam motoru. U TDI zcela jiste nesmysl, u toho FSI s pruznejsim moteorem nevim...

Jiz zcestne a absurdni je myslim i to, hodnotit automatickou prevodovku jak se chova v pomocnem rezimu rucniho razeni, a tento poznatek davat do nejdulezitejsich zaveru testu. Automat si 90% ridicu (a ridicek) kupuje zejmena proto, aby to radilo za ne (jizdni komfort a bezpecnost) a u DSG take, aby to setrilo spotrebu, co se u rucniho "razeni" jineho automatu asi predpokladat neda...

Moc by me zajimalo jak se v techto "rucnich" rezimech chovaji automaty vychvalovanych znacek jako je MB, BMW ci Audi (s HDM Tiptronicem)...? :D

To uz se ale na Autorevue nedozvime :D

Me spise na jejich obou testech fascinovalo, ze se na tento automat zamerili takovym podrobnym zpusobem, ze skutecne kritizovali (ac opravnene ci neopravnene) takove veci, ktere u jinych automatu ani nejdou kritizovat, nebot jimi nedisponuji, ci se DSGcku vubec nepriblizi.

Problem vidim v tom, ze zadnou jinou moderni A prevodovku tam tak hloubkove netestovali jako prave DSG, takze chybi srovnani, a to tam meli ruzne Lexuse, ci Medaky s jejich 7Gtronicem, coz ale nejsou nic jineho nez jen opet HDM automaty. Paradoxne u nich jim ty veci kritizovane u DSG tak nevadily, ci je vubec nezminili... <_<

ahojda lidi... mohl by mi někdo pomoci? Chtěl bych se zeptat? Chci si pořidít Škodu Octavia RS 2.0Tdi DSG... zajímalo by mne, jestli je Asistent rozjezdu do kopce ve výbavě? A nebo je nutného dokoupit... děkuji všem za typ a rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojda lidi... mohl by mi někdo pomoci? Chtěl bych se zeptat? Chci si pořidít Škodu Octavia RS 2.0Tdi DSG... zajímalo by mne, jestli je Asistent rozjezdu do kopce ve výbavě? A nebo je nutného dokoupit... děkuji všem za typ a rady

Asistent rozjezdu do kopce neni automaticky v aute s DSG, je to samostatne zarizeni za priplatek (u LK standard). Ja si ho u prvniho auta s DSG (Tebou citovany jiz historicky prispevek) nevzal (byla to Elegance) v domneni, ze to automat udrzi (zkusenost s HDM), nicmene me DSG za ty leta poucila v tom, ze to neudrzi tak dobre jak HDM, a ocbas to muze byt pruser.

Tudiz u soucasne O2 (LK ho mela v zakladu) ho moc ocenuji, a urcite to doporucuji i u DSG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asistent rozjezdu do kopce neni automaticky v aute s DSG, je to samostatne zarizeni za priplatek (u LK standard). Ja si ho u prvniho auta s DSG (Tebou citovany jiz historicky prispevek) nevzal (byla to Elegance) v domneni, ze to automat udrzi (zkusenost s HDM), nicmene me DSG za ty leta poucila v tom, ze to neudrzi tak dobre jak HDM, a ocbas to muze byt pruser.

Tudiz u soucasne O2 (LK ho mela v zakladu) ho moc ocenuji, a urcite to doporucuji i u DSG.

Zdarvím ... mám objednáno novou OC elegance a cituju ze základní výbava : Asistent rozjezdu do kopce ! A ještě jsem se na to ptal.

VIZ : http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/newoctaviacombi/equipment/elegance/Pages/MD_equip.aspx

7 řádka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarvím ... mám objednáno novou OC elegance a cituju ze základní výbava : Asistent rozjezdu do kopce ! A ještě jsem se na to ptal.

VIZ : http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/newoctaviacombi/equipment/elegance/Pages/MD_equip.aspx

7 řádka

U me prvni O2 Elegance (MR2006) s DSG nebyl standardem. Dnes mozna, u sve soucasne LK to jiz take mam ve standardu.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v domneni, ze to automat udrzi (zkusenost s HDM), nicmene me DSG za ty leta poucila v tom, ze to neudrzi tak dobre jak HDM

jj, já jsem u FL Elegance taky nepřiplácel... jinak je to celkem logický, dokud se nesepne spojka, auto může (bez asistentu) couvnout (a el. plyn tuším nenechá přidávat plyn a brzdit zároveň). Spojka u DSG "neumí" částečně prokluzovat jako HDMM, takže má memnší ztráty, ale zase je např. v kopci hrubší a prakticky nelze udržet pouze plynem (stejně by se přehřála a škube to).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spojka u DSG "neumí" částečně prokluzovat jako HDMM, takže má memnší ztráty, ale zase je např. v kopci hrubší a prakticky nelze udržet pouze plynem (stejně by se přehřála a škube to).

Nic neškube a kdyby neuměla prokluzovat tak auto v kopci na místě neudrží ne? Já v létě provedl náročný test kdy jsem auto zastavil ve velmi prudkém kopci s dalšíma dvěma chlapama v autě a pustil brzdu. Auto se na místě drželo cca 5 - 10s se spotřebou 80L/100km (dle MAXiku), pak se spojky rozepnuly a auto jakoby na neutrál začalo couvat. Nic se netřepalo!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme, že aj u DSG dochádza k preklzu spojky rovnako ako u HDM automatu. Ak by to tak nebolo, tak by sa auto rozbiehalo za hrabania kolies a rozhodne by to nebolo príjemné a samozrejme ani bezpečné. Akurát u DSG sa tá spojka pri preklze zahrieva a opotrebováva, kdežto u HDM automatu sa olej len zahrieva a teplo sa potom odvádza chladičom oleja prevodovky. Takže asistent rozjazdu do kopca DSG rozhodne pomôže a spojka sa bude menej opotrebovávať.

Ja som si za asistenta priplatil (FII) a veru aj s DSG je to celkom príjemná vecička. Okrem toho moje DSG sa v režime "D" po dostatočnom stlačení brzdového pedálu úplne rozpojí, takže ak by som nemal asistenta rozjazdu do kopca, tak pri každom rozbehu by mi auto cúvlo. U Audi sa spojka aj pri státí na križovatke stále trochu dotýka, takže tam by asistent chýbal menej, ale tam mám DSG s olejovými spojkami, kým u Fabie so suchými.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...