Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Projdi si do podrobne toto vlakno, na vsechny sve otazky zda najdes odpovedi. Trochu se snaz, neni to zase tolik prace... ;)

Jen k tomu bodu 3), silne doporucuji znackovy servis, nikde se tady nepise, ze by to znackove servisy neumely (?!), opak je pravdou. Automaticka prevodovka (i DSG) potrebuje odborny servis, a to znackove servisy jiste umi. Ja mam jiz druhe auto s DSG, myslis, ze cca 7-8 let se to nenaucili ? A to vc. vyjimek, ktere to potvrzuji ?

A 7DSG neni pro TDI ale pro TSI, mel/mam obe, kazda je pro jiny motor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobnou závadu jsem měl u 1,8 Tsi 7°DSG, závada se projevovala vžy při přeřazení z prvního na druhý rychlostní stupeň (při nízkých otáčkách), vždy jen u zahřátého motoru. Závada odstraněna kompletní výměnou spojky.

Ahoj,

mám stejný problém, nedokáži klepání/vibrace v servisu nasimulovat, jak se ti to podařilo v servisu protlačit?

Už jsem jim to 2x hlásil, odpověď byla vždy stejná, nám nic neklepe.

FraZI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jdu posílit řady majitelů DSG převodovek.

Mám O II Combi; mr 2007, 2.0 TDi. 103 kW; DSG 6 st.;

Jelikož mám přímé srovnání s TipTronikem (ve VW Passat 2.8 4x4) musím uznat, že je v mnohém lepší, nicméně pár postřehů:

1) při ustálené rychlosti (tempomat 130 km/h) při jízdě z kopce /v podstatě brzdí motorem/ jakoby "nevěděla" co má řadit a kolísají otáčky (sice jenom na budíku, pocitově není nic vnímáno)

2) při pomalé jízdě (do 50 km/h) v určitém režimu "podtáčí", a po rozjezdu z křižovatky zase naopak ve stejné rychlosti drží otáčky "vysoko" (na rovině, stejná zátěž, stejně klidná jízda (ikdyž po Praze "klidná" jízda :kuk: :-( kdy na omezené rychlosti tě problikává MHD !!!??)

3) čeká mě předepsaná výměna oleje a filtru, po přečtení jak složitě se to musí dělat a po zkušenostech z našich "značkových servisů" se bojím, jestli dodrží technologický postup, abych rázem o skvělou výhodu nepřišel (cena není zas tak závratná cca 4.500,- Kč); ale každých 60.000 km tak to se u mě již projeví tzn. u mě výměnu 1x ročně a to už je za 5 let dost peněz navíc; možná je řešením ta nová suchá a dokonce 7 st.)

4) odstupňování na takto silný motor není zrovna ekonomický, ve staré O I (96 kW) jsem na 6 točil při 130 km/h o 200 otček míň (jde o deci ale na 300 000 km už to něco "hodí")

5) jinak uznávám že DSG je "návyková" a určitě dobrá technicky, spolehlivost se uvidí tak za 5 - 8 let; na zahraničních fórech (např. USA) jsou kritičtější

Pokračování zase příště.

Dneska jsem zase jezdil Tiptronikem. DSG je lepší, pružnější a rychlejší.

Můj dotaz pro dnešní den zní:

Je vhodné při dojezdech (křižovatka, dlouhý kopec apod.) vyřazovat na N ???

Subjektivní dojem mám okamžitě, mám pocit že auto začne lépe brzdit "neperu" se s motorem. Ale nevím jestli to prospívá převodovce stále s ní "kvedlat".

Názory.....

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem zase jezdil Tiptronikem. DSG je lepší, pružnější a rychlejší.

Můj dotaz pro dnešní den zní:

Je vhodné při dojezdech (křižovatka, dlouhý kopec apod.) vyřazovat na N ???

Subjektivní dojem mám okamžitě, mám pocit že auto začne lépe brzdit "neperu" se s motorem. Ale nevím jestli to prospívá převodovce stále s ní "kvedlat".

Názory.....

Dík

Já s tím jezdím stejně, vyřazuji na křižovatce (jak se mi chce), taky z kopce a dojíždím i k semaforu na N (někdy). Dokonce když jedu z kopce na N a někdo se na mě tlačí, před zařazením D dám nohou plyn, protože DSG sice meziplyn před zařazením dá, ale auto se stejně zpomalí, když tomu dám otáčky sám tak ne. Nevím proč by jí to mělo škodit, její princip je mechanický, než zařadí ví kolik má motor otáček a ví co s tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj dotaz pro dnešní den zní:

Je vhodné při dojezdech (křižovatka, dlouhý kopec apod.) vyřazovat na N ???

Subjektivní dojem mám okamžitě, mám pocit že auto začne lépe brzdit "neperu" se s motorem. Ale nevím jestli to prospívá převodovce stále s ní "kvedlat".

Zcela bez problemu, jezdim tak jiz na sve druhe DSG (jak DSG6, tak DSG7), nijak ji to vzhledem k sve "technologii" razeni nevadi.

Jina vec je to u HDM automatu (jak ten Audi Tiptronik apod.), tam je to naopak zakazano, snizuje se zivotnost menice...

Myslim, ze se o tom pise i v manualu, i na tomto foru se jiz mnohokrat diskutovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar všem, jsem tu nový, ale chtěl jsem jen přidat malinký postřeh se svou Oktávkou 1.9 TDI,77 kw.DSG, r.v. 2008, 150 tis.km. Koupili jsme ji jako dovoz z IT, komplet serviska atd., celý život jezdím s manuálem, takže DSG byla pro mě tajemství a zároveň velká výzva. Již při zkušební jízdě jsem se do ní zamiloval :) nechal jsem si přes autorizovaný servis vyjet servisní historii a hle kupodivu to funguje i v Itálii, takže jsem věděl, kdy, kde co a jak se měnilo. Nicméně po přečtení fóra zde, jsem chtěl mít svůj klid a rozhodl jsem převodovce věnovat nový olej a filtr i když podle servisky byl měněn ve 120 tis. Převodovka žádnými neduhy netrpí, aspoň jsem žádné nezaznamenal a pro svůj klid chci mít ve svém autě všechny náplně vyměněné, protože jak se říká nikdy nikomu nevěř. Tak jsem, kde na severní Moravě mi olej v převodovce vymění, jelikož jsem z Bruntálu - všichni znáte ze seriálu Comeback, tak jsem navštívil místní Autocolordesign, ale při objednávání, kdy se domlouvali komu to přidělit a zda ten či onen to už někdy dělal, jsem z toho vycouval. Kontaktoval jsem opraváře z Ostravy, kteří přímo dělají aut.převodovky, ale někde jsem se dostal na částku až 7 tis...tak jsem to taky zavrhl. Dostal jsem kontakt a dobré doporučení na Auto Hégr ve Šternberku, kde mi bylo sděleno, že olej vč. filtru a práce i s DPH 3900 Kč. takže jsem neváhal, dnes přistavil auto a během hodinky a půl bylo vše uděláno a ještě jsem chtěl aktivovat denní svícení, za které bych si musel jinde připlatit. Takže suma sumárum jsem tam nechal 4046 Kč. Rychlost, spokojenost, ochota. Tímto můj malý příspěvek do fóra....zatím ahoj lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s tím jezdím stejně, vyřazuji na křižovatce (jak se mi chce), taky z kopce a dojíždím i k semaforu na N (někdy). Dokonce když jedu z kopce na N a někdo se na mě tlačí, před zařazením D dám nohou plyn, protože DSG sice meziplyn před zařazením dá, ale auto se stejně zpomalí, když tomu dám otáčky sám tak ne. Nevím proč by jí to mělo škodit, její princip je mechanický, než zařadí ví kolik má motor otáček a ví co s tím.

No nevim proč by ji to mělo škodit, myslím, že ji to nic nedělá, ale v podstatě si ani tím ty nepomůžeš. Naopak u křižovatky si tím akorát více opotřebováváš destičky a zvyšuješ spotřebu, protože v okamžiku zařazení N ti jde motor na volnoběh, tudíž se spotřebou, kdežto když se nechá auto dojet, DSG podřazuje, ale neustále brzdí motorem a tudíž spotřeba nula. Automat je pro to aby si nemusel nic dělat, tudíž je zkonstruován tak aby se nijak nepoškozoval v poloze D ani při stání na místě. Tím že vyřadíš na N u DSG rozpojíš spojky. A otázka, co myslíš že se stane když na D zůstaneš stát s nohou na brzdě? Ano odpovím ti tak jak určitě čekáš, rozpojí se spojky. Neřadí se nějaký neutrál nebo něco podobného. Takže co z toho plyne? Je to jen blbej zlozvyk z manuálu, kterým si akorát přiděláváš práci. Osobně sem N vyřadil za jízdy asi 2 x za celých 46 tis. km co to mám a to jen z nějakého táhlého kopce, protože sem byl zrovna v nějakém zvláštním rozpoložení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A 7DSG neni pro TDI ale pro TSI, mel/mam obe, kazda je pro jiny motor...

To si myslel jak? Jako že jsou dvě 7st. DSG? jiná pro TSI a jiná pro TDI? Obávám se že nemáš pravdu, je to stále ta samá pro oboje. Teda pokud se bavíme o té v OII, Ta je pouze do 250 Nm a proto jen k 1.6 TDI jako mám já. Ty co používá VW k TDI 140 k (např.Tiguan) nebo něco kolem 180k v Transportérech a Multivanech už je jiná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5) jinak uznávám že DSG je "návyková" a určitě dobrá technicky, spolehlivost se uvidí tak za 5 - 8 let; na zahraničních fórech (např. USA) jsou kritičtější

.

Jo návyková je to je pravda, je to můj první automat a nic jiného už nechci. A co se týká zrovna USA a tamních řidičů a jejich názorů, tak sem dost skeptický, nekolik tisíc km sem tam najezdil (s autem na obrázku) a když sem je pozoroval, tak se ani nedivím, že jsou si schopni plést plyn s brzdou a ještě kvůli tomu žalovat Toyotu myslím že se zasekl plynový pedál. lol:palec2:lol

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim proč by ji to mělo škodit, myslím, že ji to nic nedělá, ale v podstatě si ani tím ty nepomůžeš. Naopak u křižovatky si tím akorát více opotřebováváš destičky a zvyšuješ spotřebu, protože v okamžiku zařazení N ti jde motor na volnoběh, tudíž se spotřebou, kdežto když se nechá auto dojet, DSG podřazuje, ale neustále brzdí motorem a tudíž spotřeba nula. Automat je pro to aby si nemusel nic dělat, tudíž je zkonstruován tak aby se nijak nepoškozoval v poloze D ani při stání na místě. Tím že vyřadíš na N u DSG rozpojíš spojky. A otázka, co myslíš že se stane když na D zůstaneš stát s nohou na brzdě? Ano odpovím ti tak jak určitě čekáš, rozpojí se spojky. Neřadí se nějaký neutrál nebo něco podobného. Takže co z toho plyne? Je to jen blbej zlozvyk z manuálu, kterým si akorát přiděláváš práci. Osobně sem N vyřadil za jízdy asi 2 x za celých 46 tis. km co to mám a to jen z nějakého táhlého kopce, protože sem byl zrovna v nějakém zvláštním rozpoložení.

Tak to teda nesouhlasím. Automat se kterým se "nemusí" nic dělat to je, ale není to HDM se kterým by se "nemělo" nic dělat. Při zařazeném D na semaforu to jednak má vyšší spotřebu paliva, také auto se víc klepe a je hlučnější. To jen tak na okraj, ale neříkám že to či ono je lepší/horší, jen že N rozhodně ničemu nevadí, spíš řekl bych naopak. Kdybych chtěl automat se kterým chci jezdit a nic nedělat DSG bych ale nebral. Mám ho proto, že je s ním zábava a řazením na volantu sekvenčně mě to baví jak manuál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si myslel jak? Jako že jsou dvě 7st. DSG? jiná pro TSI a jiná pro TDI? Obávám se že nemáš pravdu, je to stále ta samá pro oboje. Teda pokud se bavíme o té v OII, Ta je pouze do 250 Nm a proto jen k 1.6 TDI jako mám já. Ty co používá VW k TDI 140 k (např.Tiguan) nebo něco kolem 180k v Transportérech a Multivanech už je jiná.

Ano, ted se jiz dava ke slabsim motorizacim s nizsim toc. momentem (u Octavii), a nebylo tomu vzdy tak, a z toho jsem vychazel. Mam jiz druhe auto s DSG, tak vim jak to bylo.

Mokra DSG6 se davala do TDI verzi s vyssim toc. momentem, takovou jsem mel i na 1.9TDI O2.

DSG7 se suchou spojkou byla donedavna vyhradne urcena pro radu TSI do 1.8 (tzn. s vyssim vykonem, ale nizsim kroutakem), od 2.0TFSI se dava take mokra DSG6, a to samozrejme kvuli rozdilu vysokemu vykonu i toc. momentu.

Ale rad se necham poucit, vsechno se meni...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ted se jiz dava ke slabsim motorizacim s nizsim toc. momentem (u Octavii), a nebylo tomu vzdy tak, a z toho jsem vychazel. Mam jiz druhe auto s DSG, tak vim jak to bylo.

Mokra DSG6 se davala do TDI verzi s vyssim toc. momentem, takovou jsem mel i na 1.9TDI O2.

DSG7 se suchou spojkou byla donedavna vyhradne urcena pro radu TSI do 1.8 (tzn. s vyssim vykonem, ale nizsim kroutakem), od 2.0TFSI se dava take mokra DSG6, a to samozrejme kvuli rozdilu vysokemu vykonu i toc. momentu.

Ale rad se necham poucit, vsechno se meni...

Ale já se bavil jenom o 7st. DSG. To že nejdřív byla 6st. mokrá sem bral jako že všíchni víme. Ta se stále dává k vyšším krouťákům, ale je pouze otázka času kdy ji začne nahrazovat ta 7st. co už teď je (jak sem již psal) např. v Tiguanu či multivanu atd.

Si to původně psal jako že 7st. je jiná k TSI a jiná k TDi ( v tomto případě u OII pouze k 1.6 TDI) Tak sem psal, že to je pouze jedna, max. má upravený software.

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to teda nesouhlasím. Automat se kterým se "nemusí" nic dělat to je, ale není to HDM se kterým by se "nemělo" nic dělat. Při zařazeném D na semaforu to jednak má vyšší spotřebu paliva, také auto se víc klepe a je hlučnější. To jen tak na okraj, ale neříkám že to či ono je lepší/horší, jen že N rozhodně ničemu nevadí, spíš řekl bych naopak. Kdybych chtěl automat se kterým chci jezdit a nic nedělat DSG bych ale nebral. Mám ho proto, že je s ním zábava a řazením na volantu sekvenčně mě to baví jak manuál.

Si asi chyběl na hodině čtení kolego ne?. Já sem nikde nepsal o tom, že by se ,,nemělo,, nic dělat. Já jen píšu, že je to zbytečné s tím něco dělat ( měl sem na mysli řazení neutrálu) , protože efekt je nulový. Ale když myslíš že ne, tak si ho tam klidně dávej, ostatně podle libosti každého soudruha. Mám taky pádla, upřímě použiju je tak cca 1x za 2-3 měsíce. Tím nechci říci, že jsou zbytečné, to rozhodně ne, naopak, doporučuji i při tak malé frekvenci použití. Na rychlé podřazení a předjetí je to jedinečné a stojí to za to. Ale jinak si bohatě vystačím s plynovým pedálem. Už přesně vím jak sešlápnout aby to podřadilo jak potřebuji.

Ale chtěl sem hlavně říci, že když sem vyplázl nějakých cca 60 tis za DSG, tak si užívám to, že nemusím nic dělat, protože když si chci zablbnout, tak na to je manuální převodovka. DSG je skvělá, ale přeci jenom je tam na blbnutí trochu prodleva a to mě osobně trochu ruší pocit toho agresivnějšího jízdního stylu. Takže na to používám MP, pěkně klacek , spojka a jedem. Je fakt, že s přibývajícím věkem už s čím dál větším pocitem nicnedělání usedám do svojí OII s DSG. A těším se na další vozidlo, protože tam chci k tomu ještě adaptivní tempomat, abych nemusel už vůbec nic dělat. :D :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim proč by ji to mělo škodit, myslím, že ji to nic nedělá, ale v podstatě si ani tím ty nepomůžeš. Naopak u křižovatky si tím akorát více opotřebováváš destičky a zvyšuješ spotřebu, protože v okamžiku zařazení N ti jde motor na volnoběh, tudíž se spotřebou, kdežto když se nechá auto dojet, DSG podřazuje, ale neustále brzdí motorem a tudíž spotřeba nula. Automat je pro to aby si nemusel nic dělat, tudíž je zkonstruován tak aby se nijak nepoškozoval v poloze D ani při stání na místě. Tím že vyřadíš na N u DSG rozpojíš spojky. A otázka, co myslíš že se stane když na D zůstaneš stát s nohou na brzdě? Ano odpovím ti tak jak určitě čekáš, rozpojí se spojky. Neřadí se nějaký neutrál nebo něco podobného. Takže co z toho plyne? Je to jen blbej zlozvyk z manuálu, kterým si akorát přiděláváš práci. Osobně sem N vyřadil za jízdy asi 2 x za celých 46 tis. km co to mám a to jen z nějakého táhlého kopce, protože sem byl zrovna v nějakém zvláštním rozpoložení.

No asi to funguje jinak.

Když stojím na "N" tak ukazuje okmžitou spotřebu 0,5 l/ hod; když nechám při stání "D" ukazuje spotřebu 0,6-0,7 l/hod;

přece tolik "nežerou" brzdový světla :smich:

Editováno: , autor: carlosm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je taky můj směr :) Adaptivní světlomety, ad.tempomat, aut.prevodovka, aut.dalk.svetla,destovy senzor,asistent jizdniho pruhu a jedem :) Proto taky sním o Audi A5 S-Tronic nebo "prinejhorsim" A4, quattro v automatu 3.0TDI :)

píšeš u sebe že máš 132 kW (čip?); ale na fóru uvádějí, že DSG je stavěná na nižší výkon a menší krouťák;

tak jak to teda je?? :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar všem, jsem tu nový, ale chtěl jsem jen přidat malinký postřeh se svou Oktávkou 1.9 TDI,77 kw.DSG, r.v. 2008, 150 tis.km. Koupili jsme ji jako dovoz z IT, komplet serviska atd., celý život jezdím s manuálem, takže DSG byla pro mě tajemství a zároveň velká výzva. Již při zkušební jízdě jsem se do ní zamiloval :) nechal jsem si přes autorizovaný servis vyjet servisní historii a hle kupodivu to funguje i v Itálii, takže jsem věděl, kdy, kde co a jak se měnilo. Nicméně po přečtení fóra zde, jsem chtěl mít svůj klid a rozhodl jsem převodovce věnovat nový olej a filtr i když podle servisky byl měněn ve 120 tis. Převodovka žádnými neduhy netrpí, aspoň jsem žádné nezaznamenal a pro svůj klid chci mít ve svém autě všechny náplně vyměněné, protože jak se říká nikdy nikomu nevěř. Tak jsem, kde na severní Moravě mi olej v převodovce vymění, jelikož jsem z Bruntálu - všichni znáte ze seriálu Comeback, tak jsem navštívil místní Autocolordesign, ale při objednávání, kdy se domlouvali komu to přidělit a zda ten či onen to už někdy dělal, jsem z toho vycouval. Kontaktoval jsem opraváře z Ostravy, kteří přímo dělají aut.převodovky, ale někde jsem se dostal na částku až 7 tis...tak jsem to taky zavrhl. Dostal jsem kontakt a dobré doporučení na Auto Hégr ve Šternberku, kde mi bylo sděleno, že olej vč. filtru a práce i s DPH 3900 Kč. takže jsem neváhal, dnes přistavil auto a během hodinky a půl bylo vše uděláno a ještě jsem chtěl aktivovat denní svícení, za které bych si musel jinde připlatit. Takže suma sumárum jsem tam nechal 4046 Kč. Rychlost, spokojenost, ochota. Tímto můj malý příspěvek do fóra....zatím ahoj lol

vnímáš po výměně nějakou změnu??

mám natočeno 133 tis.; výměnu měli udělat ve 120 tis. ale škube to při podřazování a při stálých otáčkách víc než "před tím". Není olej z fabriky nějakej lepší?? :kuk:

Editováno: , autor: carlosm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

píšeš u sebe že máš 132 kW (čip?); ale na fóru uvádějí, že DSG je stavěná na nižší výkon a menší krouťák;

tak jak to teda je?? :aggressive:

"ale na fóru uvádějí" přece není údaj z manuálu ani technická specifikace DSG ;)

Uuž se tu o tom napsalo tolik že se mi to nechce opakovat, zapátrej v historii co jsem o tom psal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste k tomu vyrazovani na N - podle mych zkusenosti to "zbytecne" neni. Delam to uplne bezne, jak pri dojizdeni do krizovatky tak z kopcu, kde po vyrazeni auto nezpomaluje. Pri dojizdeni do krizovatky je blbost aby prevodovka podrazovala az na 1ku, kdyz muzu hned vyradit a v klidu a naprosto plynule dojet - vyrazovani na N podle me dokonce zvysuje komfort pri dojezdech. Navic - kdyz jedu Praha Brno, tak kdyz vyrazuju z kopcu, tak mam prumernou spotrebu 6.3 pri prumerne rychlosti 110km/h, bez vyrazovani 7.0 (S2 1.8 TSI DSG), takze jizda na N z kopce tam, kde to ma smysl, celkem znatelne snizuje spotrebu.

A jeste poznamka k zarazovani D zpet z N - hodit tam "meziplyn" to u me prevodovky neurychli a dokonce snad jeste zpomali. Celkove je zarazeni D z N hodne pomala operace vzhledem k tomu, jak je jinak DSG pri razeni rychla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S první větou souhlasím, taky to v určitých situacích dělám a je to k brzdám a komfortu posádky naopak citlivější (na dobrždění z menší rychlosti stačí menší tlak na brzdu, příp. při stání není třeba mít sešlápnutou brzdu vůbec). Na dálnici mě vyřazovat nikdy nenapadlo, tam používám tempomat. Co se týče meziplynu, obávám se, to potlačují ŘJ a el. plyn, tedy to opravdu nemá smysl dělat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi to funguje jinak.

Když stojím na "N" tak ukazuje okmžitou spotřebu 0,5 l/ hod; když nechám při stání "D" ukazuje spotřebu 0,6-0,7 l/hod;

přece tolik "nežerou" brzdový světla :smich:

A máš jakou DSG 6st. nebo 7 st.? Protože sem to včera schválně zkoušel se svojí 7 st. a na všechny režimy to má spotřebu na volnoběh naprosto stejnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste k tomu vyrazovani na N - podle mych zkusenosti to "zbytecne" neni. Delam to uplne bezne, jak pri dojizdeni do krizovatky tak z kopcu, kde po vyrazeni auto nezpomaluje. Pri dojizdeni do krizovatky je blbost aby prevodovka podrazovala az na 1ku, kdyz muzu hned vyradit a v klidu a naprosto plynule dojet - vyrazovani na N podle me dokonce zvysuje komfort pri dojezdech. Navic - kdyz jedu Praha Brno, tak kdyz vyrazuju z kopcu, tak mam prumernou spotrebu 6.3 pri prumerne rychlosti 110km/h, bez vyrazovani 7.0 (S2 1.8 TSI DSG), takze jizda na N z kopce tam, kde to ma smysl, celkem znatelne snizuje spotrebu.

A jeste poznamka k zarazovani D zpet z N - hodit tam "meziplyn" to u me prevodovky neurychli a dokonce snad jeste zpomali. Celkove je zarazeni D z N hodne pomala operace vzhledem k tomu, jak je jinak DSG pri razeni rychla.

Tak vyřazení z kopce dejme tomu, když by to motor jinak brzdil, ale tvrdit, že vyřazení při dojezdu do křižovatky snižuje spotřebu a je šetrnější k brzdám, je pěkný nesmysl. Už jenom selským rozumem když se zamyslíš. Když dojíždíš a necháš tam D tak to brzdí motorem, tudíž spotřeba 0. Když dáš N tak v tu chvíli spotřeba volnoběhu cca 0,6 l/100 km . Tak jak s tímhle chceš tvrdit, že spoříš? To samé k brzdám, auto mi zpomaluje s brzdou motoru nepatrně více než na N, tudíž musím použít menší brzdění než bez motoru a tudíž si méně opotřebovávám destičky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, postupné podřazování DSG je moc pěkné a PHM šetří, ale přece jen to trochu škube.

Hlavně když někoho vezu, tak při menších rychlostech (kolem 30) dávám N,

zpomalování je mnohem plynulejší a nevypadá to, že neumím jezdit :)

U menších rychlostí to na nižší rychlostní stupně dost brzdí a úspora by již nebyla znatelná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A máš jakou DSG 6st. nebo 7 st.? Protože sem to včera schválně zkoušel se svojí 7 st. a na všechny režimy to má spotřebu na volnoběh naprosto stejnou.

Totéš u 7 st. DSG s 1.8, ale podle popisu by to mělo být stejné i u 6 st.

DSG na volnoběh znatelně táhne, pokud nemůže jet, tak trochu dusí motor.

Po mírném sešlápnutí brzdy (odhadem aspoň centimetr prošlápnout pedál) se rozpojí spojka, spotřeba klesne a motor se nedusí.

Odpovídá to uváděnému popisu práce DSG.

Takže přepínání na N není nutné, dělám to jen pokud zhasínám motor (z N je rychlejší manipulace po nastartování než z P).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...