Přejít na obsah

Z FSII na FSIII dá sa ?


osud7

Doporučené příspěvky

Je spousta jiných důvodů proč auto brzdí hůř, velikost kotoučů je jedním z posledních, stačí si přečíst test brzd v AutoTipu, jinak blíží se Doksy a návštěva z UK, budeme na letišti v Mimoni, uděláme test, ostatním klidně auto půjčím, ať se nás víc, kdo může porovnávat

Pavo, doufám, že přijedeš a bude jednou pro vždy vyřešeno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je spousta jiných důvodů proč auto brzdí hůř, velikost kotoučů je jedním z posledních, stačí si přečíst test brzd v AutoTipu, jinak blíží se Doksy a návštěva z UK, budeme na letišti v Mimoni, uděláme test, ostatním klidně auto půjčím, ať se nás víc, kdo může porovnávat

Pavo, doufám, že přijedeš a bude jednou pro vždy vyřešeno.

Rád bych se tohoto testu zúčastnil, bohužel je to pro mě dál, než jsem ochoten pro účast v tomto testu objetovat.

Zajímavá je jedna věc, která mi prostě nejde do hlavy. Jsou tady na foru lidi, kteří tvrdí, že v brždění, není mezi těmito dvěma brzdovými systémy (FSIII a FSII) žádný, nebo téměř žádný rozdíl a další skupinu tvoří ti, kteří uvažují přechod se systému FSII na FSIII z jednoho prostého důvodu, že to špatně brzdí. Proč tomu tak je mi fakt hlava nebere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je na tom složitého:

Ve množině aut s FSIII jsou auta která brzdí lépe i hůře, zrovna tak tomu je u aut s FSII (ovšem, těch je míň), některé brzdí hůř, jiné lépe.

Závislé to je například na znečištění destiček, kotoučů, četnosti provozu, někdo brzdí razantnějí, někdo vlažněji, auta která vyjedou jednou za měsíc jsou na tom jinak, než ty, která jezdí denně 200km, dále vlastností a stáří brzdové kapaliny a spostě dalších věcí.

Tady se ohrnuje trochu nos nad FSII (včetně mě zpočátku), jsou malé a tudíž k tomu každý přistupuje, že musí být horší. Mě praxe ukázala, že je to jedno, dokonce ani s životností není problém - mé mají najeto 90K a origo.

Dácia Logan (Renault) - z našeho pohledu auto na dvě věci a přesto uspěl v mém zmiňovaném testu brzd lépe než jiná auta a to má vzadu bubny, čímž opět potvrzuje další mýtus o kotoučových brzdách vzadu a bubnech, na našich autech pochopitelně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě se pozná rozdíl mezi FSII a FSIII až při silném namáhání ( např. několikanásobné brždění z větších rychlostí, jinak při běžném brždění-přibržďování to bude 0 od 0 pojde.

přesně tak, při opakovaným silným brždění se jasně projeví větší rozměr i tloušťka kotouče FSIII, více bude asi pohlcovat teplo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavo, jenze ty se neuvedomujes jednu jasnou vec a to dost radikalni. Kluci, kteri tady nejsou spokojeni s FSII maji auta bez ABS - tam neni mechanicky brzdovy asistent, ktery posiluje ucinek brzdneho tlaku. Pak je jasne, ze jim brzdy s FSIII, s i bez ABS, prijdou lepsi - tam to proste citit je. Ale pokud ma FSII ABS, pak je to jak pisou pani nahore - rozdil poznas az pri intenzivenjsim namahani.

Je mi jasny, ze muj prispevej budes zase brat jako od "chytryho Martinoslava", ale zkus se nad tim alespon zamyslet. Vim, ze jsi velky nepritel vseho, co ja napisu, ale pojdme to resit bez vzajemne nevrazivosti - nema to smysl a k zadnemu vysledku bychom se stejne nedobrali...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musim rict ze taky nepocituju zadnej rozdil mezi FS II a III, btw zkouseli ste nekdy presednout do nejakyho francouzskyho auta, treba 206 nebo tak. Ja z fabie hupsnul do kanga a na prvni krizovatce kdyz jsem dobrzdoval tim stylem ze slapnu na pedal brzdy jak "do hovna" u fabie tak malem cela posadka vcetne me letela predni oknem ven :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musim rict ze taky nepocituju zadnej rozdil mezi FS II a III, btw zkouseli ste nekdy presednout do nejakyho francouzskyho auta, treba 206 nebo tak. Ja z fabie hupsnul do kanga a na prvni krizovatce kdyz jsem dobrzdoval tim stylem ze slapnu na pedal brzdy jak "do hovna" u fabie tak malem cela posadka vcetne me letela predni oknem ven :smich:

Jo ten pocit znám z Citroenu Berlingo, první zabrždění, nemilosrdně letím směrem k čelnímu oknu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musim rict ze taky nepocituju zadnej rozdil mezi FS II a III, btw zkouseli ste nekdy presednout do nejakyho francouzskyho auta, treba 206 nebo tak. Ja z fabie hupsnul do kanga a na prvni krizovatce kdyz jsem dobrzdoval tim stylem ze slapnu na pedal brzdy jak "do hovna" u fabie tak malem cela posadka vcetne me letela predni oknem ven :smich:

presne -_- 206tka, pri kritickem brzdeni to je jako brzdit na silne podhustenych kolach.

Pokud muzu svym laickym nazorem prispet myslim ze hlavni veci budu stav brzdoveho systemu a jeho pece, pak pokud budou oba ve stejnem stavu budou brzdne odchylky minimalni mezi FSII a FS III.

Taky jsem nejdrive nemohl pochopit proc fabie ze zacatku brzdi takovym pofidernim zpusobem kdyz octavie ma nabeh jako tank, ale v praxi kdy sem se provedl maly test na placku z obema autama ze jsem ze 60tky brdil na fest, tak rozdil mezi autama v brzdne draze byl zhruba pulmetr ve prospech octavie, jo reknete ze je to moc pomala jizda ze 160 to bude vypadat jinak, ale ja sem podle meho subjektivniho dojmu myslel nejdrive ze ot musi byt vic, ale nebylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia má podle mě vetší brzdový válec, takže víc posiluje a nemusíš tolik hamtat na brzdy, aby to brzdilo stejně efektivně jako Fabka.

To jo, mimoto vetsi kola o dost, a uz zminovane vetsi kotouce a trmeny, ale ve finale nijak razantni rozdil brzd a to mi jde ...subjektivni dojem muze mit kazdy jiny ale ve finale brzdi ''vsecko'' stejne jak se o to staras...

Editováno: , autor: Hoblik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve finále brzdí všechno stejně....ha...ha...ha. Možná tak v tebou zmiňované rychlosti 60 km/h - rozdíl 0,5m. Kolik to ovšem bude v 80,100,120 nebo 140?? Tam už je to v řádech metrů a to je sakra znát!

jako bych v prvnim prispevku nepsal ze ve vyssi rychlosti budou rozdili asi vetsi.......vetou ze vsechno brzdi skoro stejne jsem myslel na suchu pri 60 km/h a skodovky s podobnyma brzda, pouze odlisne treba jako FSII nebo FSIII...on nic jineho my neslo a do niceho jineho sem nevrtal :huh::huh::huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 roky později...

Zdravim

je problem ked na jednej strane mam FSII a na druhej FSIII ??? zistil som to az nedavno. Viem ze niekto to ma/mal rovnako, len neviem kto a neviem uz kde som to cital... bolo to davnejsie, ked som o tom ze to tak mam aj ja nevedel :) Kedze cele toto tu bolo len o tom ze niekto tvrdi ze jedny su lespie ako druhe z ci bez ABS, nedokazal som si z toho zobrat to co som potreboval. Podla mojho nazoru by to nemal byt problem, alebo sa mylim???

dikes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...