Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

Ano, ale ten Renault Megan Sedan nebude urcite za cenu Fluence. Megan sedan byl i pred tim j kdyz e treba u nas neprodaval ( zo nevim jiste).

Jo kamarad ho mel a i kdyz Fluence tak nemel papundeklovy dvere. Akorad ta 1.6 atmo 81 kw stala za hovno. Pod 7 se clovek nedostal a hlucny pri dalnicnich rychlostech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rádio, chce to číst pořádně a ne z rychlíku. 2 pruhy jsou 2 pruhy.

Křižovatka to samozřejmě je. Já mám stopku + dotatkovou o počtu (1) a tvaru křižovatky. To samé mají ti naproti. Kdyby znali alespoň základy ZPPK a věnovali se provozu, tak problém není. Navíc já křižovatku projíždím rovně, neměním směr a ani nikam neodbočuji.

 

Nechci zase otvírat a zasí... vlákno, ale tohle je typ odsazené křižovatky, kde to není tak jasné jak by se mohlo zdát, a tak si dovolím přidat názor. V pravidlech jsem k tomu našel, že tady jde asi o dodatkovou tabulku č. E 2b "Tvar křižovatky" místo aby bylo použita dodatková tabulka č. E 2d "Tvar dvou křižovatek".

 

Stavební norma říká k tomuto typu, že se 2x odbočuje viz

 

ODSAZENÉ KŘIŽOVATKY

 

img30.gif

Rozlišujeme 3 základní varianty uspořádání v závislosti na poloze pozemní komunikace, které se připojují na průběžnou pozemní komunikaci:

img32.gif

Různé typy odsazených křižovatek (schématicky) [Zdroj: ČSN 73 6102, obr. 17]

 

no a tady v podstatě jde o seskupení dvou stykových křižovatek. Takže v momentě, kdy vozidlo při odbočování vlevo z vedlejší silnice vjede a pokračuje po hlavní, mělo být považováno za vozidlo s předností jízdy u druhé z křižovatek. Tady řešili skoro to samé a také se pěkně zhádali ... Názor si udělejte sami.

 

Jo, je to nešťastné jako na všech podobných křižovatkách, tak proto nasazujou kruháče kde to jde. Do té doby bych blikal a dával bacha na všechny kolem ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No přejezd pro cyklisty cyklistům přikazuje dát přednost jízdy všem Takže ten vyhražený pruh na 15 a nebo kolik metrů dá cyklistům prostor na to, aby zastavili a při posuzování situace při přejíždění neohrozili jiné (řidiče i chodce) a hlavně sebe.

 

Jinak tady je i hezky popsanej ZIP, takže Clint dojíždí na konec pruhu správně :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale i na přechodu nemá chodec absolutní právo, tak proč by měl být cyklista na to jinak? Ono nakonec vždy dojde k tomu, že se všichni účastníci musí domluvit (gesty, bliknutím atd), když se nedomluví a máte štěstí na blba, tak to vždy někdo odnese ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky možnost, ale tady asi hrozí větší riziko - cyklista vybočí, řidič si ho nevšimne, míjení nakláďákem atd. - a je zaděláno ... Holt, někdy se věci řeší na první pohled složitějc než by to šlo, na druhý pohled to třeba tak špatný není. Nic se nenechá paušalizovat B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čtěte to vše, vytržené části z kontextu to jen zamotají.

 

Typicky nesprávné jednání řidičů v místech, kde jízdní pruh přestává být průběžný, je, že se se značným předstihem zařadí do pruhu průběžného. Dokonce ten, který jede v končícím pruhu až „nadoraz“, je ostatními řidiči vnímán jako někdo, kdo předbíhá ve frontě. Přitom právě on je ten, který pravidlo zipu aplikuje na 100%. Posláním pravidla zipu je maximální využití kapacity pozemní komunikace ve všech jejích pruzích, mimo jiné proto, aby dlouhá kolona neovlivňovala provoz na křižovatkách, nacházejících se před místem, kde má být pravidlo zipu uplatněno.

 

Jak na ZIP, aby fungoval?

Mějte na paměti, že pravidlo ZIP platí při souběžné jízdě vždy, pokud se snižuje počet jízdních pruhů a současně je zřejmé, který pruh je nadále průběžný. Tedy i v místech, kde na to řidič nemusí být přímo upozorněn dopravní značkou. Pro plynulý provoz,
zejména na rychlostních komunikacích, je navíc vhodné s předstihem rychlost jízdy snížit. Tím lze předejít nárazovému zahuštění dopravního proudu a úplnému zastavení dopravy:

 

  1. obr9.jpgPokud při jízdě na dálnici uvidíte jednu z vyobrazených značek s dodatkovou tabulkou 1500 nebo 2000 m, ihned zvolněte. Stačí sundat nohu z plynu, nebo zařadit neutrál (pouze řidiči vozidel do 3500 kg). Vaše rychlost se bude pozvolna snižovat a ještě ušetříte palivo. Čas, který ztratíte snížením rychlosti daleko před zúžením, mnohonásobně získáte plynulým průjezdem zúžení.
  2. Zvolte jeden jízdní pruh, kterým budete pokračovat. Nemusíte se hned řadit do průběžného pruhu, ale pokračujte i v pruhu, který průběžný nebude. Zvýšíte tak plynulost provozu a zamezíte stojící koloně v průběžném pruhu daleko před zúžením. Je to stejné, jako se tipem u kalhot, který se také nezapíná odprostředka.
  3. Ve zvoleném jízdním pruhu dojeďte až k místu, kde se počet jízdních pruhů snižuje. Toto místo může být označeno informativní dopravní značkou upozorňující na pravidlo střídavého zařazování (ZIP). Přesně dle piktogramu na značce proveďte zařazení do průběžného pruhu. Respektujte a tolerujte se navzájem. Silnice není závodní dráha, první nic nevyhrává.
  4. obr10.jpgPokud se setkáte s agresivním řidičem, který vás nechce pustit, i když na to máte dle zákona právo, nevynucujte si je. Předejdete tak zbytečným problémům.
  5. Jakmile jste zařazeni do průběžného pruhu, nepátrejte po důvodu zúžení (nehoda, stavba na silnici apod.), ale věnujte se situaci před sebou a za sebou. Snažte se co nejdříve zvýšit rychlost jízdy na povolenou mez danou místní úpravou.

Plynulým zpomalováním ještě před místem zúžení lze výrazně zvýšit propustnost zúžení. Ušetříte palivo, brzdy, čas i vlastní nervy. Přemýšlejte dopředu a myslete na ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, protože jsem to poctivě přečetl na netu a tak jak jsi to vyložil ty mi to prostě nepřipadá že je to správně... Nemůžu si pomoc, ale prostě to ze všech podkladů vypadá, že nezáleží vůbec na situaci za které dochází k zúžení dvou pruhů do jednoho a je nutné se zipovat na konci dvou pruhu kde se sjíždí do jednoho ať už se jede, stojí nebo letí ...nemůžu si pomoc ale takhle jsem to pochopil já a to jsem podle mě celkem průměrně inteligentní člověk... A takhle to chápe většina lidí co jsem se jich na to ptal ten zbytek vůbec netušil o čem mluvím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...