Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

No jde o to, že já si jako občan s bydlištěm ve stejné městské části můžu to povolení taky koupit (aniž bych přímo u nás nějaké zóny měl) a jak píšeš, tím to samozřejmě ztrácí smysl - protože míst bude míň než aut.

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono hlavně ty parkovací zóny nemají koncepčně hlavu ani patu...

Všeobecně se ví, že se za posledních 15 let vystěhovalo XY% obyvatel Prahy do přilehlých obcí a jejich nově budouvaných satelitů. S tím tenkrát všichni souhlasili, protože se tím "uvolnilo" místo v bytech pro nové pracující mravenečky. :D Už tehdy ale se mělo začít řešit, že tyhle "sateliťáci" (mezi které se smím taky počítat, když jsem v ČR) se musí nějakým způsobem dopravit do Prahy. A vzhledem k tomu, že hromadná doprava z odlehlých aglomerací je velice tristní (autobus jede např. jednou za 20 minut), a neopomenvší fakt, kdy i s platnou pražskou lítačkou platíš středočeský tarif i jen kvůli 1 zastávce ležící v I. pásmu, tak se z finančního, flexibilního a pohodlnostního hlediska vyplatí jet do Prahy autem. Přijedeš do Prahy a najednou ouha; není kam zaparkovat, protože se nikde na konečných stanicích metra (či spádových aglomeracích) nepostavilo kapacitně dostačující parkoviště P+R. Zářným příkladem budiž Černý Most; spádová stanice metra pro 150.000 lidí z přilehlého okolí (Brandýs, St./Ml. Boleslav, Liberec, Mochov, Zeleneč, Úvaly, Šestajovice, Poděbrady, Kutná Hora a další) disponuje pouze dvěma parkovacími plochami P+R o celkovém počtu 438 míst! Okolní obchodní centra mají zpravidla volné (a v současné době závorami opět uzavřenými) plochy pro více jak 12000 aut. A využít parkoviště P+R v Běchovicích (kapacita 98 míst), kde smíš přestoupit na vlak (500 m pěšky) či si počkat na přeplněný autobus, který tě hodí na Černý Most, je úplná utopie v myšlení těch osob, které vymýšleli tuhle koncepci...

Ve chvíli, kdyby na okrajích města - či v blízkosti velkých aglomeračních uzlů - byly odpovídající parkovací kapacity, pak se nemusí řešit obytné (modré) zóny. Navíc opět v podobě, která nemá ve světě obdoby...

Běžný stav z ostatních evropských měst je takový, že jsou všude NORMÁLNÍ parkovací automaty, kde zaplatíš poplatek a můžeš stát. Nemáš-li zaplaceno, pak dostaneš pokutu (od MP). Přes den jsou parkovací místa obsazená, radnice vyberou z poplatků za parkování peníze, a večer se ulice vyklidí a místňáci mohou v klidu zaparkovat. Hlavně v Praze je situace taková, že mnoho rezidentů nechává auto stát na jednom místě klidně týden, protože se bojí, že nezaparkují.

 

A k Evropě; jediný, pro mne NENORMÁLNÍ a zcela debilní systém parkování je ve Vídni. Tam se musí RZ vozidla zaregistrovat v systému a platí se přes mobil. Na ulici není k nalezení žádný parkovací automat, zato příslušníků MP je tam přehršel. A mám takový pocit, že se pražští radní inspirovali zrovna tam, a pak vymysleli takovou bejkárnu i v Praze.

 

@Stanmar: když pak bydlíš v satelitu, tak vedení obce dost nevybíravě tlačí na to se tam přehlásit. Kvůli dotacím obce na obyvatele. A nesou to dost nelibě, když nechceš; proto mají skoro všichni na soukromých autech značku "S" a na služebních "A"...

  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hele, Honza+číslo aneb "Ten co tančí s Kodiaky" se vrátil a sotva se ukáže a něco na jeho slovech je.  Já tu problematiku neznám tak podrobně, páč nejsem Pražák a ani pražská náplava a už vůbec ne pražský mraveneček :-)  -  zaplať pán bůh. Jen co pochytím v TV, v konečném důsledku jsou dle mého biti v podstatě jak mimopražští tak samotní Pražáci co se týče nějakých modrých zón. Žiji v menším městě (6tis obyvatel) a problémy s parkováním jsou tam v menším také. Když člověk přijede po 18h a pozdější hodině už taky musí místečko složitě hledat. Nakonec ovšem zaparkuje nějakým způsobem každý a nemusí to být ani daleko od domu a policajti nejsou buzeranti aby to přeháněli ( pokud někdo nezaparkuje uprostřed křižovatky nebo nějak nebezpečně) urputně s dodržováním vyhlášky - ví se, že ten problém tam je a tak nikdo nikoho nešikanuje. Postupně se budují menší parkoviště po celém městě s co nejmenším zásahem do zelených ploch ( páč zeleň v celém městě by nám mohl závidět i Central Park z NY :-)  )  Na druhou stranu jsme městem ze kterého lidé z větší části za prací odjíždějí než by přijížděli, tak je situace jiná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamčeno a odemčeno toto téma

Vedení obce správně tlačí na ty co v obci žijí, využívají její infrastrukturu ( což stojí peníze) aby si tam také Ti lidé nahlásili trvalé bydliště, protože od počtu lidí trvale žíjících v dané obci, městě se rozúčtovávají výnosy z daní pro jednolivé obce.   Jsou tady na karlovarsku také takové obce nebo rekreační oblasti, které se rozrůstají, z chatek se stávají RD s trvale žíjícím obyvatelstvem, ale trvalý pobyt tam nikdo nemá a starosta marně hledá peníze třeba na vyvážení odpadu nebo zimní údržbu atd. 

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja v podstate take, ale protoze jsem vybiravy ( auto nesmi stat pod brizama, na krajnici kde je blato musim na nej z nektereho z oken videt apod) . Pravda nekteri maji to stesti, co ziji v panelaku na lezato a maji tak pristresek pro svuj Car. [emoji3]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně úžasných modrých zón v Cajzlu. Zatím bydlím v Bohnicích, kde nemáme modré zóny. Což je možná dobře a starosta městské části Prahy 8 nám slíbil, že ani nebudou... ovšem začíná se vše otáčet. V Kobylisích jsou již modré zóny, které dle všeho fungují. Vždy tam parkovalo mnoho lidí ze severu, protože autobusová doprava například z Vodochod do Kobylis je tak směšná, že lidé prostě jezdí autem. Všichni v klidu v osm ráno zaparkovali v Kobylisích, vystřídali na parkovištích rezidenty a v pět nebo v šest se "náplavy" sebrali a odjeli domů za Prahu. Vždy to fungovalo, fungovalo to dobře, vždy bylo kde zaparkovat. Teď jedu v deset do práce, koukám kolem sebe a všude naprosté prázdno, kromě Bohnic, kde je parkování zdarma, autobus na Kobylisy jezdí ráno co 3 minuty a cesta z kopce Bohnic trvá celých 5 minut. Takže se v podstatě problém jen přesunul jinak, znemožnil parkování lidem, kteří nemají v Cajzlu trvalé bydliště (např. já) a ještě za to berou ti zmeťouři na radnici peníze.

Já bych pochopil, kdyby platila karta, která stojí třeba 1200,- na celou Prahu. Klidně bych za ni dal i 2 tisíce, možná 3... ale pokud si za 1200,- koupím parkovací kartu a jsem omezený tím, že mohu parkovat pouze v části Praha 8, tak sorry, ale toto je prostě k*****na.

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vzhledem k tomu, že se mne zóny (zatím) v podstatě netýkají, je mi to celkem jedno. Když opravdu nemusím tak do centra autem zásedně nejezdím, MHD u mám kousek od domu...

Stesky těch co v dotčené oblasti nemají trvalé bydliště.. to není můj problém a ani necítím potřebu aby s tím radnice něco dělala. To že nejsou záchytná parkoviště je věc druhá - to je ovšem otázka posledních několika let a nečinnost a neschopnost magistrátu, jenže Ti co z Prahy vypadli, nebo nejsou odsud nemůžou očekávat, že se o jejich problémy bude starat pražský volič - toho zajímá co se dělá hlavně pro něj. Samozřejmě s vámi co zde nezaparkujete soucítím, ale to je asi tak všechno.

A z pohledu řidiče je jen dobře, že se nebudou cpát další a další auta - nemáme tu dost místa ani pro nás domácí. A taky mi stačí když ráno kolem 8 hodiny vidím na příjezdových cestách (Roztocká, Evropská, Karlovarská, Plzeňská a vlastně na všech příjezdech) ty mimopražský značky...

Veřejná doprava je taková jaká je - podle zájmu a vytíženosti - když si všichni vozí zadky po jednom v autě, těžko se něco změní. Kde není poptávka taková aby se to vyplatilo, nebude jezdit nic - a to všichni co bydlí mimo velké aglomerace určitě dobře znají tj. 2 -3 spoje za den jsou i někde přepychem.

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ach jo, stavil jsem se s Fábkou na Kladně v autorizáku, za jízdy nám už měsíc pískájí brzdy, jako když dobržďuje vlak. Řekl jsem technikovi, ať se svezou s mechanikem. Vrátili se, že nic neslyší. Tak jsem se nasral a vzal toho technika znovu do auta a svezl ho. I malej Vašík se ptal táto co to píská. Technik mi říká, jo tohle myslíte? Já myslel jiný zvuk. Tak to asi něco bude. [emoji23] [emoji23] [emoji23] Ale já vím, auto půjde do neatorizáku.


A rovnou jsem mu rázně vysvětlil, že si začínám myslet, že v tom servisu stojí všichni za hovno, když nepoznají ani hadičku do podbehu.
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No me se mestska netyka, mohla by se tykat mezimestska. Ovsem proc by me mela trvat cesta do prace 2x dele jen v urcitych casech za cenu co me vyjde cesta autem ( kdyz budu pocitat jen benzin). Bydlet v Praze tak auto ani nechci, na co. Kdyz to tam jezdi kazdou chvili a s nejakou rocni legitkou je to za hubicku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a mne rika ze resim kraviny. Brzdy hold obcas piskaji. Kdyz s ta fabka najede 2km tydne, tak se nemuzes divit. Ja treba ted po druhe u Thalie za 4 roky budu muset menit predni brzdy protoze to auto proste jezdi malo a ty kotouce jdou do kopru, ne kvuli tomu, ze by se rychle sjeli ale ze proste reznou a desticky to nestihaji sjizdet. Tak ze ted koupim starlajny a seru na to. Na 5tis km rocne to staci. Navic automechanik znamy rikal, ze nejsou vubec spatne a do auta do velikosti fabie ok. Desticky pry ne, ty stoji za hovno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

22 minutes ago, stanmar said:

No těch 200km/h asi zas tak často nejezdíš aby tě to tak moc trápilo ....

No ale ja neziju v praze kde mas jenom kolony :D.my vesnicane nezijeme v hlavnim meste, petr je taky vesnican.

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...