Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

Clint objevil Ameriku.... o psanych nesmyslech na PP jsem rikal jiz na srazu, jestli nekdo nevi, proc to tak placa... muzu jet 100km/h nebo 10km/h a ma to ukazovat porad stejne 0.5l/h... motor jede na volnobeh, tak jakej prepocet. Nektere skodovky to ukazuji spravne jine ne. Myslim ze. O1 ukazovala spravne. O tom, ze tempomat zere vic nez klasika jsem take rikal, kdyz jsem ho zkousel na F2, o2 a o3 a vsude jsem s tim byl nespokojen (za me zbytecna investice; mam pocit ze nejsem panem a spotreba). Moje domnenka byla takova, ze tempomat porad drzi rychlost a kdyz se jede z kopce, tak brzdi. Jak tu psal Honza90210 (nebo kolik to mas? 9000?), tajemstvi je asi fakt v tom, ze pred kopcem si pridas, na kopci uberes a z kopce bez plynu, kdyz to zacne zpomalovat, tak vyradis. Tempomat proste porad tlaci nebo brzdi. Jestli se nepletu, tak kamiony uz to maji vyresene maji gps, mapy a satelit (take ruzne senzory ale to maji asi az ty novejsi, co se sem dostanou za 10 let), takze se tempomat chova jiz inteligentne.

Pokazde kdyz jsem nejaky z techto bodu zminil, tak jsem byl za debila... no evidentne nejsem. Mimochodem z kopce taky nevyrazuju, dam nohu na plyn. Dojizdim obce a krizovatky a kdyz se to neodhadne, tak vyradim a ono to dojede, obcas me nekdo ze zadu stouchne :D a ja tam doletim jak kulecnikova Koule. Cestu kterou neznam, tak doslova prolitavam plyn, brzda, plyn, protoze brzda provozu rozhodne nejsem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A taky nedusim motory, to uplne nesnasim. Radsi pojedu vyssi nez povolenou rychlosti, nez abych to dusil. Apod. Pruser jsou sluzebaky, kdy je papirovka 3.9l, firma prida konstantu 0.5l a jezdi s timhle. Paradox byl, ze kdyz mi skoro odepsali 1.6 TDi a ja rikal takova skoda, mela to byt ta stara zrava 1.6MPi a oni se zacali krizovat, ze ta ma jeste spotřebu papirovku 7l, s nasi normou 7.5l a ze pry kazdy ocas jede max za 8l, kdezto TDi ma kombinovanou 5l a kazdej a tim jezdi 6.5l+.

Proto porad fasuju naftaky, mam kombinovanou mezi 4.7 - 5.3l, ted byla pul roku celkem volna Praha, tak jsem jezdil 4.9l, coz je pekny, kdyz to je tak 70% Praha, 20% vesnice a 10% okresky. O velkych prazdninach a nerozkopany Praze se da jezdit kombinovanou za 4.6l, to vyslo pred 2 rokama. A rozdil mezi 1.6 a 2.0 TDi byl mozna max 0.2l, ale je pravda, ze potencial 2.0TDi se na me trase moc nevyzkousi, pouze na Kbelske ;), tam davam cocku kazdymu motoru do kopce a 2.0TDi gut, ale 1.6TDi se drzi taky pekne.

Editováno: , autor: Radius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na hovno to nebylo, ale tuhle trasu jezdím měsíčně skoro dvacetkrát, to bych do práce přijel vyřízenej jen z toho hlídání spotřeby ;-) Ale chtěl jsem se dozvědět, jak si držet spotřebu na uzdě :-) To se může hodit

Jdu spát, jsem z té ekonomy jízdy úplně znavenej [emoji23]

Nebuď línej... ;) To, co ušetříš na PHM můžeš investovat do rodiny. Spotřebu budeš hlídat jen prvních zhruba 14dní, kdy pojedeš celou trasu "na nohu". Pak už ti to ani nepřijde a sledovat to nebudeš. Na tý tvojí trase je potenciál velkej, jde o to, zda jej chceš využít. :)

 

Anebo si jezdi na tempomat, ale pak změň ty dojezdy do křižovatek, sjezd z dálnice apod. a taky to něco přinese.  :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radiusi, když někdo používá tempomat jako ovce, tak se nemůže divit, že mu to žere. On tam totiž má tu páčku, kterou se dá snadno ovládat. Když jedeš na "plynový pedál" také včas ubereš, nebo přidáš, podle momentální potřeby, což u tempomatu lze také (buď ťukneš do páčky pro dočasné vypnutí, anebo prostě přidáš plyn, když je potřeba, po určitou dobu ti to ani nevypne nastavenou rychlost). Ono to chce při řízení přemýšlet. A ne se jen tupě spoléhat na nějaké automatické zařízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... o psanych nesmyslech na PP jsem rikal jiz na srazu, jestli nekdo nevi, proc to tak placa... muzu jet 100km/h nebo 10km/h a ma to ukazovat porad stejne 0.5l/h... motor jede na volnobeh, tak jakej prepocet. Nektere skodovky to ukazuji spravne jine ne. Myslim ze. O1 ukazovala spravne.

 

Muzes rict alespon jeden duvod, proc by to za jizdy melo ukazovat spotrebu na hodinu? Ten prepocet smysl dava. Kdyz vyradis, hned vidis, jestli to bylo vzhledem ke spotrebe spravne nebo ne. Kdyby to neustale ukazovalo jen 0,6 l/h, to bys ten PP taky nemusel mit. To prece vis, kolik to sezere na volnobeh za hodinu. :kol-32: A nevidel jsem OI, ktera by to ukazovala jinak. Kamos ma starou OI 1.6 MPI tusim z roku 1997 a ukazuje mu to stejne. Tak tupe to mozna ukazovaly Felicie. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem kupoval skladovku hold bez tempomatu. Kdyz jsem si zjistoval v Auto Jarov ze dodelavka by v mem pripade vysla na skoro 13tis. To budu mit radeji drevenou nohu. Jinak vyhody tempomatu nepopiram viz. Motos

hele, to me u RS rekli taky, ze i pres dobre vztahy se s packou pod 5000 nedostanou a neco prace. Pak sem byl u Rolbare (www.cardiagnostik.cz) a komplet dodelano za necele 3000 ;) mozna bych zkusil nekoho takhle na tvem miste

 

 

 On se stejda Clintů ve vší skromnosti ani nezmínil, že by u něj byl mnohem větší potenciál. On by byl schopný to zajet i za 5,3 litrů na sto. Jen by musel chtít, trošku se snažit a nehrát si na piráta.  :kol-46: 

 

 Ono jde o to, že se tempomat na požadovanou rychlost dostává vždy tzv. "shora", tj. přidává nad rychlost a následně ubírá. A nemá oči, a proto do kopců stojí na plynu více, než je nutné. Řidič na požadované rychlosti neosciluje, ba právě naopak je to tajemství konstantního plynu našlápnutýho před stoupáním. ;)

 

takže to bylo totálně k hovnu...  :doh Způsob economy run ale s běžným provozem nemá moc společnýho; to už jsi tu ale zapomněl napsat...  :kol-46:

jenze to by nesmel strejda Clint jezdit jako vajickar...  :kol-46:

 

Takže letos přijedeš na Economy run? :kol-28:

ja  pojedu:))

a muzou tam dvoulitry? ja ymslim, ze letos tam 2.0 TSI nemohli :( jinak bych nad tim premyslel, ale napred bych musel na skoleni k Honzovi, abych se naucil jezdit jeste na spotrebu :)

 

 

no a k tomu tempomatu - ja teda mam na tempomat vzdy nizsi spotrebu, ale to bude asi problem nekde jinde taky...  :scooter:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...