Přejít na obsah

Zadní náprava - kliková a víceprvková


Pawouk

Doporučené příspěvky

Jinymi slovy, perfektne zmaknuty cost cutting. Pouzijeme oproti minulemu modelu horsi, levnejsi, jednodussi, archaicke reseni a zakaznik si niceho nevsimne ba dokonce si to jeste nekteri budou pochvalovat. V oddeleni cost-cuttingu evidentne nepracuji zadne lamy. A pokud se nahodou za dobu prodeje modelu v nejake mezni situaci kvuli tomu zabijou ci prizabijou jednotky lidi, tak je naprosto bez sance, aby se poznalo, ze by to treba s lepsi napravou dopadlo jinak. Vsichni jsou happy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tak proste je, malo lidi to pozna jeste mene lidi vyuzije lepsi jizdni vlastnosti. Samozrejme auto jde nastavit, aby melo ostrejsi reakce a jezdilo "spotrtovneji". Jenze vetsina lidi s OIII nejezdi ani ne na 80% toho co podvozkove dokaze, takze ani nemaji potrebu mit lepsi zadni napravu, ktera dokaze auto v zatecce vice pomoci a ktera daleko lepe tlumi nerovnosti.

 

Sice je to OT, ale kdyz tenkrat delali anketu u lidi co si koupili BMW rady 1, tak cca 70% (abych ted nekecal. cislo si moc nepamatuju, ale bylo hodne vysoky) si myslelo, ze ma auto s pohonem predni napravy... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...  A pokud se nahodou za dobu prodeje modelu v nejake mezni situaci kvuli tomu zabijou ci prizabijou jednotky lidi, tak je naprosto bez sance, aby se poznalo, ze by to treba s lepsi napravou dopadlo jinak. ....

 

ty ses dnes nějak špatně vyspal, co? to opravdu myslíš vážně? a k tomu tě vede co za zjištění?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice je to OT, ale kdyz tenkrat delali anketu u lidi co si koupili BMW rady 1, tak cca 70% (abych ted nekecal. cislo si moc nepamatuju, ale bylo hodne vysoky) si myslelo, ze ma auto s pohonem predni napravy... 

 

na to nemusíš chodit ani tak nízko do segmentu vozidel ... podobně jsou na tom majitelé Mercedesů E když se v zimě diví, pokud nemají 4MATIC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hravec: Co se ti prosimte na tom nezda? Nejvice se ty napravy realne odlisuji prave v ruznych meznich situacich, prezenes to v zatacce, kde budou diry na silnici nebo treba jen krivy asfalt a tam to muze znamenat rozdil mezi tim, zda to zvladnes nebo ne. Sance ze se to nekomu z nas stane je asi stejna, jako ze na nas spadne meteorit, ale to na pravdivosti tvrzeni nic nemeni. Sam jsem mluvil o jednotkach lidi za celou zivotnost modelu. A vubec z toho nevyvozuji zadne zavery ani kritiku, sam jsem rozdil na normalni ceste take nepoznal.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je jako bychom polemizovali o kolik lidí víc či míň si ublíží s tím seseknutým volantem, co dnes dávají ...

 

nicméně o tom co píšeš je také hooooodně relativní,

 

1) všechna O III mají ESP (ESC)

 

2) nelze brát v úvahu jen příčinu, tedy srovnávat to jak píšeš zvládnutí či nápomoc víceprvku (o čemž se dá i pochybovat - psal jsem to někde výše, najíždím denně na dálnici poměrně dost nepříjemným nájezdem s vyjetými kolejemi a vybržděným povrchem [jak se tam kde kdo při prudším nájezdu lekne] a dovolím si tvrdit, že O III bez víceprvku se tam chová i při vyšších rychlostech stabilněji - zadek neustřeluje, neodskakuje než když jsem tam jezdil s O II a O II FL - přitom logicky stav toho nájezdu se v čase zhoršuje, není konstantní a už se vůbec nezlepšuje... podobně jsem výše psal o průjezdu dálničního zatáčkovitého úseku v Rakousku na A2 před Štýrským Hradcem, kde je jízda s O III i ve stovce (je tam 80) stabilnější a troufnu si s ní na víc než s O II - amo byly zde argumenty, nižší hmotnost O III větší rozvor, mám novinářské, nejspíš lépe naladěné auto, ale to vše nasvědčuje tomu, že to není krok zpět ale prostě alternativa a za

 

3) je třeba brát i následek a následné dopravní nehody s víceprvkem, bývají mnohdy dosti fatálnější ve vztahu k poškození vozidla, přenosu sil do karoserie a podobně, klika se prostě turhne a pokud nemáš tu smůlu, že na tebe po vymrštění spadne nic takového nehrozí... a to tu nechci rozebírat opravitelnost, náklady na údržbu a podobně....

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hosi na co si tu O3 kupujete ? Na jezdeni nebo na zavody ? Furt resite extremni situace kde muze byt viceprvek lepsi. Jako moc vas nechapu, ja nanezdim 5tis za mesic, moc se s tim nepářu, jezdim pomerne ostre, dost okresek, zatim mne klika neznervoznila, sedi to pekne, jel jsem s viceprvkem pres rozmlacenou pesi cestu to auto se houpalo a kroutilo vsema smery. S klikou to projedu pocitove lepe. Kolik kritizujicich lidi na ty klice ma neco najeto ? Vychazeji s teorie ze je to horsi a ze nejaci pisalci ji pomluvili aby mely co zkritizovat. Sjedte si s tim poradne a nemelte. Podle mne resite kraviny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no je taky otázka, co je pro tebe jízda ostře :) pro mě to může být něco, pro tebe víc nebo méně něco.... zrovna 103 kw co máš ty, tak se s tím dají dělat zajímavé věci a i slušně to zrychluje, ale brzdy zvadnou...

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bicista: tak ted uz je dokonce klika lepsi nez viceprvek? Jako lidi vy fakt nemate soudnost. To opravdu kvuli tomu, ze mate neco doma, nedokazete pripustit nejaky nedostatek dane veci? Kdyz nekdo tvrdi, ze rozdil nepozna, tak to se jeste nejak da pochopit, ja sam jsem ho take nepocitil, ale tvrdit, ze s archaickou klikou to vlastne jede lepe, to uz mi prijde opravdu moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja to mam jako sluzebak, takze nemusim obhajovat neco do ceho jsem dal penize. Netvrdim ze klika je lepsi, jen ze konstrukterum se povedl ten podvozek naladit tak ze mne v nicem neomezuje. Neznam lidi co to auto maji ze by ten podvozek kritizovali, kritika je jen od tech co kliku nemaj a maj s ni u O3 pramalo zkusenosti. O cem se da debatovat ze v tehle tride by te viceprvek mit mela. Jedine jak tuhle situaci vyresit je to ze by byla volitelna za priplatek a at ai ji tam kazdej kdo bez toho nedokaze zit da. Treba se nekdy dockate. Urcite je O3 dobre auto a 90%lidi co ji koupi ani nevim na cem ji visi zadni kola. To mi vic vadi plastovej tapec ve dverich nez naprava. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...  Kolik kritizujicich lidi na ty klice ma neco najeto ? Vychazeji s teorie ze je to horsi a ze nejaci pisalci ji pomluvili aby mely co zkritizovat. Sjedte si s tim poradne a nemelte. Podle mne resite kraviny.

 

:kol-47:   :kol-47:   :kol-47:   :kol-47:   :kol-47:   :kol-47:   :kol-47:   

 

...  kritika je jen od tech co kliku nemaj a maj s ni u O3 pramalo zkusenosti. .....

.

:kol-47:    :kol-47:    :kol-47:    :kol-47:    :kol-47:    :kol-47:    :kol-47:  

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tak proste je, malo lidi to pozna jeste mene lidi vyuzije lepsi jizdni vlastnosti. Samozrejme auto jde nastavit, aby melo ostrejsi reakce a jezdilo "spotrtovneji". Jenze vetsina lidi s OIII nejezdi ani ne na 80% toho co podvozkove dokaze, takze ani nemaji potrebu mit lepsi zadni napravu, ktera dokaze auto v zatecce vice pomoci a ktera daleko lepe tlumi nerovnosti.

 

Dovolil bych si tě opravit, většina lidí co jezdí s OIII, tak využívá schopnosti podvozku tak max. na 40 - 50%...  jinak souhlasím, že pak není potřeba řešit jakou máš nápravu... :kol-56: a řekl bych, že to řešíme tak my tady na fóru, kde bude tak 2% lidí z celkového počtu co jezdí s OIII :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hravec: Co se ti prosimte na tom nezda? Nejvice se ty napravy realne odlisuji prave v ruznych meznich situacich, prezenes to v zatacce, kde budou diry na silnici nebo treba jen krivy asfalt a tam to muze znamenat rozdil mezi tim, zda to zvladnes nebo ne. Sance ze se to nekomu z nas stane je asi stejna, jako ze na nas spadne meteorit, ale to na pravdivosti tvrzeni nic nemeni. Sam jsem mluvil o jednotkach lidi za celou zivotnost modelu. A vubec z toho nevyvozuji zadne zavery ani kritiku, sam jsem rozdil na normalni ceste take nepoznal.

 

Přesně tak, pokud pojedeš závody na uzavřené trati (typu Rally), kde se snažíš jet na hranici schopností podvozku a adheze pneumatik, tak tam mulitlink poznáš, protože jeho výhoda je právě ve stabilitě při rychlé změně směru (pravotočivý a levotočivý smyk)

 

Což se ti může stát (nechtěně) v krizové situaci i při běžném provozu, ale řekl bych, že tam bude pak rozhodovat spousta další foktorů, zda to zvládneš nebo ne.... :kol-127:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to tady zase trochu rozdmýchám :) Vidím, že dost lidí tady si na torzku nestěžuje, nebo ji dokonce obhajuje. Souhlasím s tím, že v rámci možností se v O3 podařilo ji naladit celkem dobře, nicméně to neznamená, že se to řešení vyrovná multilinku. To se prostě nevyrovná a to ani v jízdních vlastnostech, ani v komfortu.

 

Mám teď najeto něco přes 25tkm s torzkou a dá se říci, že jsem si zvykl. Při normální jízdě, kvalitní silnice, v pořádku, bez připomínek. Jakmile se ale zvyšují nároky na podvozek (= horší silnice, vyšší rychlosti), tam torzce dochází dech, resp. začínají se projevovat její limity. Už jsem zde psal jak se chová, nebudu se opakovat, stav se nezměnil. Jen pro pořádek uvedu, že mám sportovní podvozek a 17 kola.

Mno a proč to píšu - měl jsem před pár dny možnost jet cca 500km s 4x4 a tedy přímo porovnat chování a jelikož byl čas a volná ruka, záměrně jsem to vzal po horších silnicích a nekoukal jsem na spotřebu. Výsledek ? Pro mě nic překvapivého, o poznání komfortnější chování (OK, částečně to může být i normálním podvozkem) a hlavně znatelně jistější vedení stopy v zatáčkách. Tím myslím chování na limitu, nerovný povrch v zatáčce apod - to jsou přesně situace, kdy se multilink naplno projeví a to zřetelně.

 

Čili jasně, torzka je asi pro naprostou většinu lidí bez problému, ale to nic nemění na tom, že to řešení je horší a kdo to nepozná, nechť žije blaze. Některé příspěvky zde jsou ale minimálně zavádějící, smrdí jakousi zaujatostí a rozhodně nejsou objektivní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je jinde... ty jsi porovnával s haldexem, to je zase někde jinde..... ale myslel jsem spíš to, že většina lidí zde porovnává multi link z O II a O III s klikou a takto i já... a to nemůže prosté objektivní být už výše popisovanému rozvoru, hmotnosti a dalšímu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jestli Haldex má tak zásadní vliv typicky na komfort. Umím si představit, že na přilnavost ano, ale dovolím si říci, že v tomto porovnání Haldex nehraje roli a pokud ano, pouze nevýznamnou. Jinak co se porovnání O2 a O3 týká, já v tom nevidím nic neobjektivního - bavíme se o nové generaci stejného auta, stejně pozicovaného, přibližně za stejné peníze. Tohle je naopak velmi dobré porovnání.

 

Jinak pravda je, že na výběr prostě u O3 není a kdo chce něco jiného, má stále možnost. Opakuju nicméně, že technologicky je to krok zpět nezávisle na tom, jak dobře je tyčka naladěna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Shrnutí asi nějaký nemá smysl...

 

děkuju všem co posílají odkazy na rozdílné polohy prvků jednotlivých náprav etc. shromažďuji informace... ještě jednou díky.

 

BTW taky vám příjde, že v dnes, i když dřívo tomua si bylo nejinak... že každej kdo má řidičák, pasuje sebe sama na experta na sportovní jízdu a pokud něco nemá alespoň 150kW a profilové číslo gum pod 40, tak je to hovno kára a "na limitu voe" se ukáže, že je to pekáč no hrůza?

 

To je tak těžké si přiznat, že drtivá většina z nás auto prostě jen používá jako dopravní prostředek s tím, že občas šlápne do pravého pedálu víc než obvykle, ale zase brzo povolí, když začnou kvílet gumy?

 

anebo... kdo z vás pravidelně jezdí v nějakém autě s rámem, na čas a za peníze?

 

...

 

Souhlasím s tím, že běžný člověk markatní rozdíl mezi nápravami nepozná a zároveň souhlasím s tím, že je jednoduchá náprava... chvíle napětí...technicky jednodušší než multilink...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor:

 

Jezdil jsem teď 2 roky v Passatu (2012), kde je podvozek někde jinde. Přechodu na Oktu jsem se bál, koupil jsem auto s pevnou zadní nápravou a 18"koly. Výsledek je ale pozitivní. Samozřejmě Passat to není, ale není to žádné drama. Auto sice občas poskakuje, ale v zatáčkách sedí jak přibitý a tím jak je nový, tak se spousta věcí ztrácí. Takže já jsem mile překvapen a docela spokojen. Dá se to.

 

PS: Žádné bomdy nejezdim, auto mě živí, takže dálky, dálnice a sem tam okreska.

Editováno: , autor: molczik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pánové dotázek, nevím, zda je to normální , ale mě se zdá, že mi na mojí nové O III na nerovnostech tluče náprava. Zdá se mi, že je to ve předu, ale nejsem si jist. Možná to bude zadní nápravou. Zvuk je podobný, jako když na nápravě u Fabky byly "vymlácený" kulový čepy nebo stabilizátory předních kol. Takové tlumené bouchání. Je to u O III normální nebo to mám reklamovat. Projevuje se to hlavně při průjezdu "děr", např. lehce propadlých kanálů. Nemohu porovnat z jiným autem, protože žádný můj známý v okolí O III  nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak to máme poznat, jestli to jde z přední, nebo zadní nápravy, když v tvém autě nejezdíme? Jestli máš vzadu klikovou, může to bouchání být od ní. Já sám jsem to slyšel, bylo to takové "dupání" po přejezdu děr. Což z OII neznám. Napřed zjisti, odkud to jde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jasný, že nemůžete zjistit, jestli je to přední nebo zadní náprava. Spíše by mě zajímalo, jestli se toto "dupaní" nebo duté bouchání projevuje i u ostatních O III. Mám auto s klikovou zadní nápravou. Pokud zná někdo Lišov u Č. Budějovic, tak při průjezdu obce je to tragický. Jinak to celkem jde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...