Přejít na obsah

1,8TSI-spotreba oleje


Martin_SII

Doporučené příspěvky

Na ty km to není opravdu hrozný, ale myslím, že mebrána pod tím kulatým deklíkem/vrškem bude špatná, první provedení měli hrozně slabej matroš, kterej km a roky pod horkýma olejovýma párama křehne až se protrhne. Když při volnoběhu zakryješ tu vyrovnávací dirku na tom deklíku, saje to tudy vzduch nebo jen pulzuje? Sát to nesmí, to je pak v membráně díra. Když Ti někdo lehce prošlápne plyn pro zvednutí otáček, bude to ještě lépe identifikovatelné.

 

Olej pak může prolínat, protože díky dirce v membráně si to přisává vzduch zvenku a ne z prostoru klikovky, takže v motoru není pod písty (a tím vlastně i na vršku motoru) takovej podtlak, na kterej je to postavený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nekde sem cetl ze PCV vies otestovat tak, ze pri volnobehu povytiahni mierku oleja. Ked zacne motorom vibrovat tak by PCV malo byt v poriadku.

Podla mna ten olej sa tam dostava pres tu hadicku (kde je biely marker) ono to nie je 100% zatesnene.

 

Ja mam motor s 110t km a mam to uplne rovnake.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je další způsob, jak separátor otestovat. Tím že otevřete přístup vzduchu přes měrku nebo víčko, v motoru klesne podtlak, tím se to snaží podtlak dorovnat právě tím regulačním ventilem na odlučovači a to vede k rozhození poměrů vzduch/palivo pro válce. Ano, po vytažaní měrky nebo povolení víčka, pokud je odlučovač OK musí volnoběh začít blbnout.

 

Máme kolem 110tkm, a zatím všude sucho. To ale neznamená, že drobný "vomaštění" je hned problém, jen to prostě může ukazovat na odlučovač nebo jen těsnění.

 

Jinak on ten separátor je uplně "blboučký" zařízení, ale díky materiálům použitým na hlavní membránu (regulační ventil určující podtlak v motoru), dva jednoduché jednocestné ventily, taky ve formě membrán, který zase říděj směr sání z něj podle atmosférickýho nebo turbo režimu, a PCV ventil, to holt stárne a časem a provozem unavené díly přestávaj fungovat jak maj. Víte sami, na kolik se tohle TSI hřeje a jak asi dopadne "gumaxlatex?" která je dlouhodobě vystavená vysokým teplotám a olejovoxbenzínovým výparům, i když je na to postavená...

 

Pro fotky se koukněte na web, koukám že tam máš 06H103495A, mezitím změněno na E, AC a poslední AH.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky, odlucovac otestovan obema zpusoby - ta dirka na PCV na volnobeh jen malinko pulzuje a pri vytazeni merky oleje ze zacne motor silene trepat, takze z toho usuzuju, ze PCV jeste neni na odpis. Nekde jsem cetl, ze spotreba oleje se muze zlepsit po vymene rozvodu, kdy kvuli vytahanemu retezu je malinko spatne casovani, tak uvidim, co to udela az vymenim rozvody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je fajn, je vidět, že s tím jezdíš asi rozumně a ne stále jak závodník B). Podle obou testů je řídíci membrána OK, takže bych odlučovač zatím nechal.

Tak ono na ty km už v motoru nějaký minimální opotřebení bude, ale tady se bavíme o 1l na 20tkm :D takže to je (nejen) na LL naprosto super stav, zvlášť když se bavíme o těch nějasných CDAA a spol. z jejich začátku. Takže ten malinko vomaštěnej spoj na víku bych přičetl taky jen km a "stáří" motoru, kdy nikdy žádnej motor nezůstane 100% suchej.

 

Nevím, jestli jsem nepřehlídnul, tos najel vše od 0km sám a nebo ses k tomu dostal když už mělo něco najeto?

 

Ty rozvody si myslím nemaj šanci se na spotřebě oleje nějak projevit, ale uvidíš sám. Napínák ti vrátí v každém servisu, pokud je o to požádáš, jen ze studijního účelu by mě opravdu velmi zajímal stav tý rohatky B) A kdybys měl šanci se u někoho diagem podívat na měřené hodnoty motoru, skupina 93, pole 3, ještě před výměnou, na volnoběh, bylo by to ještě lepší :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tím je to jasný, stálá rychlost na 7, to pak ty km naskakujou líp a i ten napínák má větší šanci na dožití B) Ještě by mě zajímalo, svíčky si měníš sám nebo servis, po kolika km? V tomhle provozování by jistě měly v klidu dávat ten koncernovej předpis po 90tkm/6let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svicky se menily zatim 2x v servisu, ale byl jsem u toho a vypadaly po tech skoro 90tisich dobre, zadny saze a oslehany nejak zasadne nebyly. Myslim, ze v tomhle rezimu by dali i mnohem vic nez 90 tisic. Co me ale prekvapilo vzhledem k tomu, ze to auto moc radit nemusi, ze uz mi 2x odesla spojka v DSG - poprve ve 170.000 liche rychlosti, pak vymena obou spojek za udajne vylepseny typ spojky a ten vydrzel jen 60.000km a blbne to znova, ale ted zase sude rychlosti. Nastesti ta spojka neni zasadne draha a nic jineho se na aute nesype, ale prekvapilo mne to. Mam teorii, ze ty spojky odchazi kvuli tomu, ze mam motor, ktery ma mnohem vetsi vykon nez by mel mit a to nici spojky, protoze jsem si nechaval merit zrychleni 0-100 a mam to o sekundu lepsi (7.5s) nez na papire od skody (8.5s).

Editováno: , autor: 5icz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Je to normální, měrka je k hladině oleje ve vaně šikmo, část měrky pro kontrolu je při správné pozici v motoru plochou stranou natočená příčně, bereš potom střed mezi oběma stranama měrky jako skutečnou hladinu. Pár příspěvků zpět řešeno také

 

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím chtěl bych se prosím zeptat ....proběhla výměna oleje 4,5 L 5w-40 Castrol.....teď mi to rozsvítilo oranžovou kontrolku oleje, na měrce je kolem minima respk.  spíš pod.....kolik asi ubylo oleje....nevím když tam dolili 4,5 l tak je hladina mezi max/min???.....nevím kolik je pak rozdíl mezi hladinami .....poradíte mi někdo prosím Děkuji moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím chlapi, chtěl jsem se zeptat, zda se podle VIN dá zjistit kód motoru na SII 1,8 TSI. Je  větší spotřeba oleje a chtěl jsem zjistit zda je tam BZB nebo CDAA?

Vím, že bych kód našel ve velkém TP, ten nemám, proto se ptám;). Jinak na kolik vyjde GO motoru? A máte nějaké doporučení na servis, kde to umí pořádně:D. VIN TMBAB73T3A9016994.

Díky moc za odpověd

 

Editováno: , autor: fifan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...