Přejít na obsah

Nelze udržet zvýšené stabilní otáčky plynovým pedálem při EK na volnoběh OI 1.6 75 kW


Shotysk

Doporučené příspěvky

Zdravím, vlastním octaviu 1.6 75KW 2002 elektronický plyn pedál. na emistnej kontrole je jeden úkon že treba podržať plyn na určitých otáčkach  tuším 3000ot/min po dobu 15sek  a v tom mám problém.

 

Skrátka nedokážem udržať otáčky na žiadnej hodnote z plynovým pedálom na neutrále.

 

Ak stlačím pedál napr. na 1500ot/min a chcem ich udržať z nohu tak sa to neda, automaticky mi samovolne otáčky stúpajú a pedálom ani nehnem. Stúpajú až k 5000ot/min možno aj viac ale to už vždy uberiem z nohu na plyne.

 

Ak uberiem plyn len o kúsoček ,tak otáčky ihneď klesnú na volnobežne otáčky 750ot/min.

 

ak je motor na volnobežných otáčkach tak si krásne pradie ,nezvyšujú sa ani neznižujú otáčky.

 

Volal som aj prvému majitelovi auta a povedal mi že to robilo ako ho kúpil ako nové ale neriešil to lebo na emistnú vtedy ešte nemusel chodiť.

 

Vie niekto poradiť čo s tým  lebo takto nedokážem prejsť cez emistnú kontrolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, vlastním octaviu 1.6 75KW 2002 elektronický plyn pedál. na emistnej kontrole je jeden úkon že treba podržať plyn na určitých otáčkach  tuším 3000ot/min po dobu 15sek  a v tom mám problém.

 

Skrátka nedokážem udržať otáčky na žiadnej hodnote z plynovým pedálom na neutrále.

 

Ak stlačím pedál napr. na 1500ot/min a chcem ich udržať z nohu tak sa to neda, automaticky mi samovolne otáčky stúpajú a pedálom ani nehnem. Stúpajú až k 5000ot/min možno aj viac ale to už vždy uberiem z nohu na plyne.

 

Ak uberiem plyn len o kúsoček ,tak otáčky ihneď klesnú na volnobežne otáčky 750ot/min.

 

ak je motor na volnobežných otáčkach tak si krásne pradie ,nezvyšujú sa ani neznižujú otáčky.

 

Volal som aj prvému majitelovi auta a povedal mi že to robilo ako ho kúpil ako nové ale neriešil to lebo na emistnú vtedy ešte nemusel chodiť.

 

Vie niekto poradiť čo s tým  lebo takto nedokážem prejsť cez emistnú kontrolu.

Tak tanto istý problém mám aj ja na VGA mi stále ukazuje že chudobná zmes.A na emisnej nevedia odmerať,lebo otáčky mi vyskočia na 4000 tisíc.No len dúfam že nebudú vadné vstrekovače.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

Takže sa sa stými otáčkami nedá nič robiť, je to normálne správanie motora ? Na EK ich treba držať 20 sek. v rozmedzí 2500 - 3000 ot./min. Na mojej octavii (r. v. 2002, kód motora AVU) to aj so zapnutými svetlami a spotrebičmi  nie je možné. Otáčky sa dajú konštatne držať až od 4000 ot/min., lenže to je už mimo predpisu.

Akurát ma kvôli tomu poslal technik preč z EK (neprešiel som),pretože nedokázal držať otáčky, že si to mám dať do poriadku. Že ak chcem nech si pridávam plyn ja, ale ani ja som  nedokázal držať otáčky 20 sec., v hodnote 2500 - 3000.

Prosím poradte mi čo mám robiť.

Ďakujem pekne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba len trochu cviku v nohe a ist na to tak, ze ustabilizujes 4 tisic a potom povolis pedal asi o 3 mm. Ustabilizujes ( trva to nejakych 5-10 sekund) a uvidis kolko budes mat ( ja mam niekde okolo 3200). Popustis asi o milimeter a dostanes sa po stabilizacii niekde na 2700-2800. Treba si to fakt len nacvicit :)

Este druha moznost by bola spravit to takym umelym plynom. Zamontujes na volant a na tycke k plynovemu pedalu je zavitnica.

Editováno: , autor: patrikcevela
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Vraciam sa k téme lebo na tej emistnej kontrole je  s tým čím viac ďalej problémov. 

 

Aj keď sa  snažím udržať otáčky ako držím plyn. pedál na emistnej ,tak mi samovolne stúpajú otáčky až 5000 a potom to už nestúpa , ale ja potrebujem od 2500-3000 a keď len o milimeter uberiem plyn. Pedál tak otáčky mi klesnú na 750. 

Takže Emistnu nedokážem spraviť. Riešim to tak ako písali na fóre, pozapinat všetky spotrebiče, to je klímu, kúrenie ,vyhrievanie zadného okna ,ventilátory, svetlá atď a vtedy dokážem udržať otáčky pri 2500-3000 bez problému.

 

Diagnostika nehlási žiadne chyby.

 

Octavia 1.6 75kw 2002

Editováno: , autor: Shotysk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím. Tak nastali nové pravidlá na Emistnej kontrole  od mája 2019.

Doposiaľ som prechádzal na emistnej kontrole tak ,že ten môj problém z úvodu príspevku riešim tak že zapnem klímu , tým je motor v záťaži a udržíme zvýšené otáčky motora pri kontrole.uz nestúpajú samovoľne a urobím emistnú v pohode.

Lenže nastali nové pravidlá na EK ,že už teraz sa nesmie zapínať nič čo zaťaží motor pri emistnej kontrole. Či už ide o voľnobeh alebo o zvýšené otáčky pri teste. Ako ja prejdem teraz cez emistnú kontrolu. Keby sa to dalo nejak opraviť ,tak to dám opraviť ale skúšali to už viacerí mechanici a nič. Nikto nevie čo by to mohlo byť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem na EK s BFQ nedávno a tradičně byl problém s otáčkama, nakonec po dlouhém trápení to kontrolor dal a vypomáhal si zapínáním spotřebičů. Nicméně z stk mě vyrazili za jinou pičovinu, protože byl pátek a dvůr byl plný kšeftů, byla potřeba naplnit kvotu závad na den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snímač je ok, , ale celý problém je, že po sešlápnutí je prodleva, dá se to eliminovat v nastavení softwaru a někteří úpravci to dělali, kdysi jsem to chtěl řešit, ale nakonec jsem se na to vybodl a teď už se jen věnuju rapidovi. Ve starších dotazech k motoru 1.6 to najdeš co hledáš, já jsem na foru pár let už nebyl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To oneskorenie  som riešil u Pána Cimbu . mi nahral najnovší softvér a to oneskorenie plynového pedálu  zmizlo, no otáčky aj tak neudržím napríklad na 2500.

Takže ja už neviem čo to môže robiť. Škrtiaca klapka bola skúšaná iná a robilo to tiež. 

 

Ešte jedna zaujímavosť.ak je motor studený tak otáčky udržím na 2500 v pohode. Ako sa trochu zohreje motor ,tak už nie.

Editováno: , autor: Shotysk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem myslel, že to majstri tímto vyřeší, ale nevyřešilo se, úprava pro mě asi k ničemu i s prodlevou umím jezdit, ale vím, že někomu to činí potíž. S klapkou jsem ještě nikdy nic nemusel dělat, i v servise se divili, já jsem jezdil hlavně dlouhé cesty do zaměstnání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 51 minutami, Shotysk napsal:

Chcem

Ešte jedna zaujímavosť.ak je motor studený tak otáčky udržím na 2500 v pohode. Ako sa trochu zohreje motor ,tak už nie.

No vidis sam si si ofpovedal.Napis aky mas kod motora.Ale pre vsetky plati ze ak su dokonale tesne v nasavani udrzat otacky nie je problem a netreba ziadnu upravu RJ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za studena ma vzduch mensi objem a k vstrekovanemu palivu ma dobry pomer a tym padom sa udrzia otacky.Potrebujes menej vzduchu.takze zaslepit Egr v usti klapky a vyskusat.taktiez hadicu od podtlaku brz zaslepit v nasavani a skusit.dalej tenku hadicku.Dalej hadicku na aktivne uhlie ak mas zaslepit vyskusat.odporucam postupne kazdy krok skuska.Potom mierka na olej musi byt tesna plus nasavanie od kluky.a ak nepomoze dat dole nasavaci trakt a vymenit styri tesnenia.ak toto vsetko dokonale splnis na99% najdes chybu,kedze za studena ide +- ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám nový EGR ventil ,zaslepovať ho nechcem. Myslím že zaslepovať nejaké súčiastky problém nevyrieši.

 

Skôr si myslím že to bude vec riadiacej jednotky. Niečo zle nastavené pri výrobe auta.

 

Emistna sa blíži a ja neviem čo robit ,keď mi technik na  Emistnej povie že klímu vypnúť.  Tým pádom neprejdem cez emistnú kôli danému problému.

Editováno: , autor: Shotysk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nič som nenalomil. EGR ventil som menil ,lebo  pôvodný odišiel papa.prestal cvakať a aj váh ho hlásil ako kaput.

Tento problem mám s autom už 10r  .EGR začal blbnút len teraz, takže z EGR ventilom to nič nemá.

 

Btw aký prístup? Ako zalepovať veci ktoré zaslepené nemaju byť nieje riešenie.  Musí to fungovať aj bez zaslepenie.

 

Keby je niekde v trubkach sania diera ,tak to robí aj na studenom nezahriatom motore. Nemyslíš? 

 

Editováno: , autor: Shotysk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...