Přejít na obsah

nefunkční ostřikovače


emf

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám problém s ostřikovačem čelního skla - včera prostě přestal fungovat ...,jen na světla dál stříká.

Vyzkoušel jsem přímo motorek a ten je v pořádku,dál jsem vyměnil pojistky ostřikovače a stěračů.Po výměně pojistek chvilku nefungovaly stěrače teď už jedou.Taky nefunguje ostřik zadního okna (to mě až tak netrápí :o) a nejde zadní stěrač - to už mi vadí.

Diagnostika píše tyto závady ...

00156 - řídící obvod pro polohovač okna,ostřikovač okna

009 - přerušení/zkrat na kostru

02398 - řídící obvod pro ostřikovač zadního skla

009 - přerušení/zkrat na kostru

Tak prosím o pomoc kde hledat závadu - jestli koupit jinou páčku nebo něco jiného....??? Díky moc za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, stalo se mě že přestal ostřikovat zadní stěrač, po drobnější prohlídce, ( demontáž čalounění atd. - musím prohlídnout kudy co vede :-) ) jsem zjistil závadu, v mém případě to byly rozcvaklé hadičky vedení kapaliny v zavazadlovém prostoru.

Jinak bych doporučil demontovat ptřebné aby jsi mohl proměřit zda ti jde všude proud ale příčina může být i jiná než ti hlásí PC. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím chlapi, od včerejška mi přestaly stříkat ostřikovače jak přední tak zadní, myslel jsem si, že došla kapalina tak jsem ji dolil, ale žádná změna.. Dnes jsem si všiml, že není slyšet motorek, takže pravděpodobně odešel, tak by mě zajímalo jestli se dá svépomoci vyměnit nebo je třeba vozidlo dávat do servisu a popřípadě přibližná cena. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udělat jde všechno. Pokud bude systém stejný jako u Fabie I (kde jsem si motorek měnil také sám), tak je nutné sundat nárazník a vnitřní podběhy kol. U zmiňované Fabie je motorek jen nastčenej do bandasky s O-kroužkem.

Ale zda je to stejný princip i u OII, fakt netuším. Jen se domnívám. Třeba ti to pomůže, třeba taky ne :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

mám taky takový problémek ostřikovače sice stříkají vpředu i vzadu ale už ne na xenony (vím že jen při zapnutých světlech první a každý pátý ostřik) navíc tekutina podezřele rychle mizne a když jsem doplnoval tak když byla tekutina skoro až u hrdla tak to už teklo na zem mám podezření na vypadlou hadičku pro ostřikovač xenonů máte někdo zkušenosti?

Editováno: , autor: zdenusoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím, mám Octávku II, r.v. 2007.
přestali mi z ničeho nic fungovat ostřikovače předního skla. Když zmáčknu páčku, stěrače začnou stírat, ale voda nezačne stříkat a ani není slyšet motorek ostřikovače.
Může někdo poradit co zkontrolovat (pojistky jsou OK)? Kudy vede kabeláž případně kde najde ten motorek ostřikovačů.
Díky za info,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj mám O2,r.v 2005,a přestali mi fungovat přední ostřikovače,zadní funguje normálně,zkusil jsem vyměnit páčkua stále nic,tak sjem zkusil čerpadlo ostřikovaču vyměnit a také nic...když proměřím konektor k čerpadlu,tak je tam v obou drátech cca 10-11V,a to nemám zmáčklou páčku na ostřikovače?kde může být problém?má to někde nějaké relátko?díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co rika diagnostika? Nejake chyby? Navic tam muzes zkontrolovat, jestli packa posila to co ma a taky muzes pres diagnostiku aktivovat ostrik... To ti minimalne rekne, na co se mas zamerit.

 

Az budu u pocitace, napisu ti, jak je to zapojene...

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady mas schemata. Jak je videt, na motorku ma byt v klidu na obou pinech napeti, takze to mas v poradku. Z toho vyplyva, ze i draty k motorku jsou v poradku. Takze bud rele predniho ostriku nebo packa. Diagnostikou bys vedel hned...

 

post-82761-0-10012100-1452531286_thumb.p post-82761-0-62051500-1452531290_thumb.p

 

Nebo ze by se motorek nechtel tocit na jednu stranu? Asi by stalo za to zmerit, jestli je na konektoru na jednom z dratu zem, kdyz zapnes ostrik celniho skla... A pri zapinani/vypinani ostriku skla slysis cvakani rele?

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když mi přestaly fungovat přední ostřikovače tak od té doby mi jdou stěrače jen za jízdy,jakmile zastavím tak stěrače nejdou :kol-46: nedokážu si to vysvětlit jak můžou být stěrače propojeny s koly...klidně když mám zaplé stěrače a zastavím tak stěrače zůstanou v půlce okna,rozjedu se a zase se rozjedou...kde bude chyba?díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když mi přestaly fungovat přední ostřikovače tak od té doby mi jdou stěrače jen za jízdy,jakmile zastavím tak stěrače nejdou :kol-46: nedokážu si to vysvětlit jak můžou být stěrače propojeny s koly...klidně když mám zaplé stěrače a zastavím tak stěrače zůstanou v půlce okna,rozjedu se a zase se rozjedou...kde bude chyba?díky

 

Stěrače jsou propojeny s koly tím způsobem, že centrální jednotka elektriky, na kterou jsou stěrače napojené, dostává z jiných jednotek informaci o rychlosti a podle ní přizpůsobuje rychlost stírání (za jízdy stírají častěji než při zastavení). To, že po zastavení zůstanou stěrače v půlce okna, je divný, vypadá to na závažnější problém a určitě bych doporučil diagnostiku, ta napoví víc a bez ní to asi nevyřešíš..

Editováno: , autor: Sharky487
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 1 rok později...

Právě řeším nefunkční jak přední tak zadní motorek odstřikovačů, nádopka plná, stěrače funkční, již třikrát nefunkční pak zase fungují. Pouze se domnívám jestli nevede kabel k páčce odst. L.P. dveřmi v kabeláži, která je velmi namahaná, musel jsem nastavovat kabel pro poruchu airbagu, tak se domnívám pro tu samou chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím, mám stejný problém. Nejsem mechanik ani opravář aut...prošel jsem forum a zkontroloval stěrače, pojistky jak v motoru tak v kabině vše je ok. Vyndal jsem čerpadlo z nádobky a proměřil multimetrem. Pokud zatáhnu páčku ostřikovače jde na konektor 12V, čerpadlo nic nedělá. Takže je rozbitý, čerpadlo? a kabeláž je Ok? Byl jsem v kelly a májí tam nespočet výběr od 150kč až po 1500 originál VAG. Vzal jsem střed za 500 a ptal jsem jestli je třeba koupit nějaký "těsnění" nebo ne. Tak prodejce nevěděl... Děkuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...