Přejít na obsah

dymivost tepleho motora 1,8 TSI


hooopy

Doporučené příspěvky

Uz asi tri mesiace vlastnim octaviu , 1,8 TSI, r.v.2010 (modelovy rok 2011).

Odvtedy co som to kupil, sa s nou len trapim. Auto som si doviezol z nemecka, s plnou historiu. Zacalo to vymenou napinaku, ( kulancia 70%, skoda nemala problem s kulanciou). Vymeney napinak, retaz a kryt rozvodov (S tym som ratal, je toho plny net). Po vymene som sa bol stazovat na zvysenu hlucnost. Mal som podozenie ze to nezlozili dobre. Opat kontrola, nic sa nenaslo. Trvalo tri tyzdne a bol som tam znova, zakmity otacok pri studenom starte, trhave kmity celeho vozidla. Samozrejme ma presviedcali ze je to normalny prejav TSI, ohanali sa TPI, ale nemylim, zem moj problem sa da za TPI schovat.

Neviem ci je s tym suvis, ale aj spotreba oleja sa mi zda vysoka. Na 5000km je to cca 1liter. Motor je suchy. Olejovy unik nikde nevidim. Ale , auto som na zdvihaku nemal. Len som bol pod nim. ( snad to nemizne v turbe, spojitost s bielym dymom? Vid nizsie)

Za posledne dva dni som si vsimol dalsi problem, a to je zvysena dymivost. Biely dym, na zohriatom vozidle. Auto vyuzivam na dochadzanie do prace. 40-50km, z toho 80%, dialnica 115km/hod) Pred vypnutim motora ide z vyfuku biely dym, ako aj pocas cele cesty. Pri studenom starte to az tak nie je vidno, ale neda sa povedat, ze by to nedymilo. Voda sa mi nestraca ani mililiter. Olej to zerie od zaciatku co to mam, no dymivost vnimam iba posledne dva dni.

Motor bol jemne spinavy po obvode odlucovaca oleja, a pri snimaci otacok vackoveho hriadelu. preto som to vsetko umyl, a skledujem ci to niekde neslzi. Ale neslzi. Je to nadalej cistucke a suche. Mal som rozobraty aj odlucovac oleja, vratane membrany vnutri. Bol cisty. Tak som to zlozil znova a vratil do povodneho stavu.

Prikladam video startu, kde je vodno tie zakmity otacok a nie velmi kvalitne video dymenia.toi dymenie je natocene rano, vonkajsia teplota 4stupne, ale natacane to je po prichode do prace, 40km jazdy. (Teplota oleja 92, chladiacej kvap 90), pred vypnutim motora.

Celkovo jazdim slusne, dlhodoba spotreba 6,5l/100km. Auto ma DSG.

Autorizovanemu servisu uz nejako nedoverujem a nemyslim, ze by mali chut to so mnou riesit.

Vcera sa mi bol na auto pozriet kamos, podla vsetkeho dobry diagnostik. Ale nenasiel nic. Jedna vec, ze sa nam nepodarilo nasimulovat zakmity otacok pri prvom starte, holt smola, robi to pocas 8 z 10startov, no vcera sa to nepodarilo. ( hned nasledny druhy start je bezproblemovy, tak sa to neda nasimulovat hned, ale az po vychladnuti, respketive s casovom medzerou cca 6hodin). Zapisana bola len jedna chyba a to cislo 005386 (engine off timer). Neviem co to znamena a ani on nevedel.

Auto ma najazdene 71tis. Pocas jazdy necitim ziadne abnormality. Auto taha, necuka. Ziadna kontrolka nesvieti. Vzduchovy filter je meneny pred troma dnami, sviecky povodne. ( nove su na ceste, zajtra ich mam doma, chystam sa vymenit). Posledny olej ma najazdene 6tis km (menili ho po vymene napinaku) Pred tym bolo auto servisovane s premenlivym intervalom, castrol 5W-30 LL, co sa chystam ignorovat a menit olej kazdych 10-15tis max, turbo je turbo)

nejake rady, postrehy, niekto s podobnym propblemom?

dakujem.

Editováno: , autor: hooopy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

no pokud to srovnám se svým autem, tak mám to samé. Ty lehké vibrace po startu někdy mám taky, ale je to jen chvilka. Řešil jsem to i s Clintem a tohle je prostě spíš vlastnost motoru. Nedělá to pokaždé a ani se mi nepodařilo najít souvislost třeba s venkovní teplotou. O spotřebě oleje je tu vláken více, ale spousta "téesíček" je na tom hůř. A ten kouř z výfuku jsem tento týden zaregistroval už taky, ale v tom problém nevidím. Dělala mi to v těchto teplotách i předešlá octávka 1.6 MPI. Ráno kouří, ale odpoledne po cestě domů při parkování to už neeviduju.

Ale zeptal bych se Tě rád na ten kryt rozvodů. Na mém autě byl spolu s napínákem měněn taky, ale nějak se mi tady nepodařilo najít odpověď proč dávají i nový kryt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj. vymena krytu rozvodov mi bola zdovodnena jeho mechanickym opotrebovanim zvnutra sposobene volnou retazou. 

 

k dymeniu. ak by to bolo po ranu, nevadi mi. ale dymi to vzdy, aj po 50km  na dlianici, aj pred vypnutim motora.. aj ked je motor zohriaty, vzdy. a to nie je dobre. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vse cos popsal je v podstate temer normalni. :) Spotreba 1l/5000km uz teda uplne normalni neni, ale je to porad relativne v norme a nemusi to znamenat nic spatneho. Mirne vibrace jsou take normalni. A 1.8TSI opravdu dymi vice nez jine motory. Ten muj teda nedymi furt, ale dymi znatelne vice nez minula 2.0 atmosfera.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To kouření mi přijde jako špatný benzín, jak kdybys tam měl trochu nafty. Do cisterny po naftě nalili benzín a je to?

S tím olejem jsem se taky jednou nachytal,  v servisu mi nedolili olej až po okraj(nebo dolili, ale když se nasál olejový filtr tak to trochu kleslo?).  Po 6 tis.km kontrolka, dolil jsem celý litr a vyděšeně sledoval auto. V 15 tis. km jsem byl na půlce.

Editováno: , autor: XTomos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mě superb 1.8 tsi 118 kw také kouří hodně (mám najeto 140tkm), navíc po startu skáčou cca 10s otáčky (zřejmě běžný jev), nyní jsem si ovšem i všiml, že po nastartování přímo z výfuků stříká olej a o spotřebě oleje nemluvě viz. http://forum.skodahome.cz/topic/125086-18tsi-spotreba-oleje/page-2#entry1967171

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

no pokud to srovnám se svým autem, tak mám to samé. Ty lehké vibrace po startu někdy mám taky, ale je to jen chvilka. Řešil jsem to i s Clintem a tohle je prostě spíš vlastnost motoru. Nedělá to pokaždé a ani se mi nepodařilo najít souvislost třeba s venkovní teplotou. O spotřebě oleje je tu vláken více, ale spousta "téesíček" je na tom hůř. A ten kouř z výfuku jsem tento týden zaregistroval už taky, ale v tom problém nevidím. Dělala mi to v těchto teplotách i předešlá octávka 1.6 MPI. Ráno kouří, ale odpoledne po cestě domů při parkování to už neeviduju.

Ale zeptal bych se Tě rád na ten kryt rozvodů. Na mém autě byl spolu s napínákem měněn taky, ale nějak se mi tady nepodařilo najít odpověď proč dávají i nový kryt.

9024a23541cc55484c3fb196ff6a6b63.jpg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli myslíte tento kryt měnil jsem to tento díl ve skodovce stojí cca 3100 Kč měnil jsem to po zahřátí motoru to začalo bejt jak diesel po výměně úplně perfektní když si foto přiblížite tak uvidíte vydrenou drazku která tam nemá být a jelikož je to hliník po zahřátí se to trošku roztáhne a ta vacka mi přijde jak když tam poskakuje a dělá to strasnej bordel teď je to už perfektní

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...